بازدید 1854

جزئیات نشست رئیسی با نوجوانان و دانش‌آموزان

نشست صمیمی رئیس‌جمهور با جمعی از نوجوانان و دانش‌آموزان دهه هشتادی هم اکنون در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 16 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این دیدار که عصر یکشنبه ۲۷ فروردین و در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد نمایندگان نوجوانان و دانش‌ آموزان پیش از سخنان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

نخست آروین طاهری دانش آموز نخبه دارنده مدال طلای المپیاد ریاضی گفت: دانش آموزان‌ نخبه ما در المپیاد به مهارتی دست یافته اند ولی برخی مسائل ذهن ما را درگیر کرده است. جدایی باشگاه دانش پژوهان جوان از سمپاد اتفاق مثبتی بود و این باشگاه سازمانی‌مستقل تبدیل شد که این پیشرفت خوبی محسوب می شود.  

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه مدال آوران المپیاد ریسک شرکت در المپیاد را برای دانش اموزان بالا برده است، افزود: به سازمان دانش پژوهان جوان تاکنون بودجه ای تعلق نگرفته است و اگر برای دانش آموزان هزینه نشود، رتبه های کشور کاهش خواهد یافت.

در ادامه، امیرمهدی ابوالحسنی دارنده مدال نقره آسیایی در رشته پرتاب دیسک با اشاره به مشکلات جامعه معلولان و لزوم توجه مسئولان، گفت: ایران در مسابقات پارا آسیایی بحرین بعد از ۴ سال توانست قهرمان شود ولی با گذشت دو سال هنوز از ما تجلیل نشده است.  

همچنین ساینا نیک مهر دارنده مدال نقره المپیاد نجوم در نشست صمیمی با رئیس جمهور، تاکید کرد: ایجاد بسترهایی برای ارتباط دانش آموزان المپیادی با فضای صنعت و دانشگاه، سبب می‌شود از دانش تئوری خود در فضای واقعی استفاده شود.  

وی با بیان اینکه دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی از لحاظ تئوری بسیار قویتر از سایر کشورها هستند، افزود: گزینش معلمان در باشگاه نباید فقط برحسب روزمه علمی باشد بلکه فضایل اخلاقی و فرهنگی باید به جد مدنظر قرار گیرد زیرا که اساتید الگوی دانش آموزان هستند.

محمدامین برزگر در این نشست مدرسه را فرصتی خوب برای آشنایی دانش آموزان با تعاونی عنوان کرد و گفت: تعاونی دانش آموزی در کشور را در سال ۹۶ افتتاح کردیم و از مراکزی که در زیر مجموعه این تعاونی تاسیس شد می‌توانم به نخستین خبرگزاری دانش آموزی اشاره کنم و همچنین اتاق بازی‌های غیر ویدیویی و کافی شاپ و رستوران و تیم‌های استارتی قوی از دیگر این موارد است.

وی افزود: این تجربه می‌تواند دانش آموزان را با روحیه کار جمعی که در جامعه کم رنگ شده است، آشنا کند و مراحل رسیدن به رشد یک کسب و کار را شاهد باشیم.  به عنوان تعاونی دانش آموزی ملزم به پرداخت مالیات هستیم و این کار را دچار مشکل می‌کند و درخواست داریم با مجوز آموزش و پرورش مکان‌های بلا استفاده در مدارس به تعاونی تخصیص داده شود.

در ادامه، سیما سرخانی در این نشست صمیمی با رئیس‌جمهور، گفت: تجزیه کشور صرفا به معنای جدایی خاک کشور نیست، ما کسانی را داشتیم که از کشور دفاع کردند تا یک وجب از خاک ایران کم نشود ولی اکنون‌کسانی را نداریم که از فرهنگ کشور دفاع کنند تا فرهنگ کشور تکه تکه نشود.  

وی ادامه داد: کشورهای همسایه در زمینه حفظ و ارتقای فرهنگ، کارهای جدی انجام داده‌اند. مولانا و نظامی برای ایران  بوده و هست ولی این به اشتباه به جهانیان‌ مخابره شده است‌  و اصل فارسی بودن آنان مغفول مانده، مسئولین باید مشاهیر کشور را ثبت کنند.  درخواست ما این است که دولت برای حفظ فرهنگ کشور اقدامات جدی داشته باشد.

همچنین مهدیار سپهر زاده فعال فرهنگی از استان خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب اسلامی چندین سال است که به ایحاد تحول در آموزش و پرورش اشاره دارند، در صفحه اول سند تحول آموزش و پرورش آمده است که ساختار آموزش و مبتنی بر فلسفه باشد ولی اینگونه نیست.  همه نوجوانان  شبهات و ابهاماتی دارند که در ساختار آموزش و پرورش کمتر پاسخ داده شده است. تبیین را باید جدی گرفت.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی داشته که رسانه‌ای نشده و به نوعی دولت از رسانه فاصله گرفته است.

لیالی حجازی عضو تیم ملی والیبال هم گفت: چندین سال که در این رشته فعالیت دارم و همزمان با آن درس را هم ادامه دادم ولی از مقطعی به بعد این دو از هم جدا می‌شوند. زمانی که در تیم‌ملی هستیم ممکن است ۸_۹ماه از سال تحصیلی خود را در تیم‌ملی بگذرانیم ولی از ما خواسته می‌شود به تحصیل خود ادامه دهیم و این کار را برای ما سخت می‌کند. رشته های ورزشی ما در کنکور سهمیه چندانی ندارند.

در ادامه، سید احمدرضا قائمی در نشست صمیمی با رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید میدان را برای مردم آماده کرد، گفت: مردم از مدیران ناتوان، تکراری و  نگاه غرب زده خسته شده اند. کشور به اعتماد سازی به جوانان نیاز دارد. طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید به جوان‌ مومن انقلابی اعتماد شود.

از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور سلسله نشست‌هایی را با جمعی از اصناف و بازاریان و دانشجویان، خیرین و مسئولان موسسات خیریه، نمایندگان مجلس، جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر، جمعی از استادان دانشگاه برگزار کرده و یک شب نیز میزبان جمعی از ایتام بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر