بازدید 11595
تابناک اقتصادی بررسی کرد؛

بی توجهی بانک‌ها به اولویت دولت رئیسی/ نهضت ملی مسکن چشم انتظار پرداخت وام است، اما بانک‌ها درگیر ساختمان سازی و ملاکی!

با وجود اینکه قانون از سال ۱۴۰۰ بانک‌ها را مکلف به پرداخت ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی خود به بخش مسکن کرده است، آن‌ها همچنان از زیر بار این تکلیف شانه خالی می‌کنند. برخی نیز برای جبران زیان، وارد فعالیت‌های سوداگرانه همچون مسکن می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 15 April 2023

بی توجهی بانک‌ها به اولویت دولت رئیسی/ نهضت ملی مسکن چشم انتظار پرداخت تسهیلات بانکی است

به گزارش تابناک؛ ساخت و تأمین مسکن مورد نیاز مردم همواره در برنامه دولت‌های مختلف مطرح شده و به دلیل سنگین بودن بار هزینه‌های مسکن بر دوش خانواده‌ها، به عنوان شعار در انتخابات‌ها هم خودنمایی کرده است.

یکی از طرح‌هایی که در این حوزه اجرا شده، طرح مسکن مهر دولت دهم بود که با شدت و ضعف‌هایی اجرا شد و تعداد زیادی را خانه‌دار کرد؛ اما با تمام شدن عمر دولت، تقریباً در دولت جدید یعنی دولت یازدهم به فراموشی سپرده شد و شمار بسیاری از متقاضیان که با هزار امید و آرزو در این طرح ثبت‌نام کرده بودند، بلاتکلیف رها شدند.

مسکن اجتماعی و مسکن ملی نیز که در دولت یازدهم و دوازدهم مطرح شدند، تغییر چندانی در بخش مسکن ایجاد نکردند و تنها در طرح مسکن ملی، ثبت نامی از متقاضیان انجام شد و متقاضیانی که با سختی و مشقت فراوان آورده‌ای را فراهم کرده بودند، بدون تحویل مسکن رها کردند.

حالا نوبت به دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن رسیده که قرار است در چهار سال عمر این دولت، ۴ میلیون واحد مسکن به مردم تحویل دهد و عقب ماندگی‌های قبلی را نیز جبران کند.

برداشته شدن مانع کمبود زمین از سر راه نهضت ملی مسکن

حجم زیاد کار و مشکلات اقتصادی کشور باعث شده تا موانعی بر سر راه طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرد. یکی از موانعی که در ابتدا و با شروع کار پیش روی طرح قرار گرفت، بحث تأمین زمین برای این حجم ساخت‌وساز بود‌.

اختلافات ادارات مختلف در استان‌ها در مورد زمین‌های دولتی، تعلل برخی وزارتخانه‌ها در تحویل زمین به وزارت راه و شهرسازی و نیز کمبود زمین در برخی استان‌ها به دلیل مرغوبیت و حاصلخیزی آن‌ها باعث شد که ماه‌ها اجرای طرح معطل تأمین زمین بماند. چنانکه بهمن ماه سال گذشته ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: هم اکنون برای متقاضیان تایید نهایی شده در سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۳ هزار هکتار کسری زمین وجود دارد که باید با روش‌های مختلف نسبت به تأمین آن اقدام شود.

با وجود مشکلاتی که بر سر راه تأمین زمین وجود داشت، اواسط اسفندماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برای ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، زمین تأمین و آماده شده است.

افزایش رشد اقتصادی با پرداخت تسهیلات بانکی به بخش مسکن

اما یک مانع جدی که در حال حاضر روند پیشرفت کار را کند کرده، بحث تأمین مالی این طرح است. طبیعتا یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای تأمین مالی این پروژه بزرگ روی آن حساب باز کرد، بانک‌ها هستند. بانک‌ها به عنوان واسطه میان سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان وظیفه دارند که منابع را در اختیار پروژه‌هایی بگذارند که بیشترین سود را به کل اقتصاد می‌رسانند.

مسکن به عنوان پیشران اقتصاد، توانایی این را دارد که با ایجاد تحرک در بسیاری از حوزه‌ها و ایجاد اشتغال، کمک قابل‌توجهی به رشد اقتصادی کشور کند. مساله اساسی فعلی این است که در حال حاضر به دلیل تورم و کاهش توان اقتصادی جامعه، بدون کمک و تسهیلات بانکی، ساخت مسکن و خانه‌دار شدن مردم امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل بانک‌ها وظیفه دارند به کمک مردم و اقتصاد کشور آمده و با ارائه تسهیلات به بخش مسکن هم باری از دوش خانواده‌ها بردارند و هم رشد اقتصادی واقعی را در کشور رقم بزنند.

هزینه‌های کمرشکن مسکن و بی‌قانونی بانک‌ها

اما آمارها نشان می‌دهد بانک‌ها کاملاً به بخش مسکن بی‌توجه هستند و به جز بانک مسکن که بخش زیادی از تعهد خود در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن را انجام داد، مابقی بانک‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید سالانه معادل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند؛ اما به گفته روح‌الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، تنها ۵ درصد از سهمیه ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی وام طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کردند. در سال ۱۴۰۱ نیز این میزان کمتر از ۱۰ درصد بوده و همان‌طور که گفته شد بخش اعظمی از آن را بانک مسکن پرداخت کرده است.

در حال حاضر هزینه مسکن سهم زیادی در سبد مصرفی خانوار دارد و به گفته خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ۷۰ درصد هزینه سبد هر خانوار تهرانی را تشکیل می‌دهد که این مساله در نتیجه‌ی کاهش تولید مسکن و دور شدن مردم از تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن است.

در کنار بی‌توجهی دولت در دهه‌ی گذشته به بخش مسکن، بانک‌ها نیز تسهیلات پرداختی به این بخش را به شدت کاهش داده بودند، به طوری که نسبت تسهیلات اعطایی بخش مسکن به کل تسهیلات در سال ۱۳۹۸، ۰.۴ درصد و در سال ۹۹ ۲.۳ درصد بوده است.

تسهیلات بانکی به جیب چه کسانی می‌رود؟

پاسخ این که تسهیلات بانک‌ها به چه کسانی پرداخت و در چه بخش‌هایی هزینه شده را می‌توان در فهرست تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط با بانک‌ها و صورت‌های مالی آن‌ها پیدا کرد.

شرکت‌های دولتی و شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از جمله تسهیلات گیرندگانی هستند که بخش زیادی از منابع بانک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و با عدم بازپرداخت آن نیز هم به بانک و هم به مردم ضرر می‌رسانند.

همچنین برخی بانک‌ها برای جبران زیان خود یا کسب سود بیشتر، وارد فعالیت‌های سوداگرانه همچون بازار سکه، ارز و مسکن می‌شوند و از این طریق نیز به انحراف منابع و دور کردن مردم عادی از تسهیلات بانکی دامن می‌زنند.

در کنار این موارد وام‌دهی بانک‌ها به کارکنان خودشان را هم باید اضافه کرد. جدیدترین داده‌های صورت‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد، مانده تسهیلات کارمندان ۱۵ بانک به ازای هر نفر بالای ۲۰۰ میلیون تومان است که از میان آن‌ها، ۶ بانک بالای ۴۰۰ میلیون تومان و ۳ بانک بالای ۶۰۰ میلیون تومان را به ازای هر نفر ثبت کرده‌اند.

رئیس جمهور نیز هفته گذشته در ششمین نشست شورای‌ عالی مسکن اظهار داشت: اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کارها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت.

 

لزوم برگرداندن بانک‌ها به ریل تسهیلات دهی به مردم

این در حالی است که بالاترین مبلغ تسهیلات قابل پرداخت طرح نهضت ملی مسکن که مربوط به تهران است، ۴۵۰ میلیون تومان است و این میزان نیز با توجه به بی‌توجهی بانک‌ها به بخش مسکن به دست همه متقاضیان نمی‌رسد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که منابع بانک‌ها از ریل تسهیلات‌دهی به عموم مردم خارج شده و به سمت شرکت‌های بزرگ و افراد نزدیک به بانک‌ها و مدیران آن‌ها منحرف شده است.

با توجه به اینکه مردم در طرح نهضت ملی مسکن نیاز مبرمی به تسهیلات بانکی دارند و بانک‌ها نیز به تعهدات قانونی خود عمل نکرده‌اند، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید جدی‌تر با این مساله برخورد کنند.

 

نویسنده: محمدرضا مقامی فرد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۸
انشالله به حق امام زمان فیمت ها بیاد پایین تا دلال های مسکن نابود بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
با ایشالا ماشالا کار درست نمیشه
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
تابناک بررسی کنه ببینه کی به حرف رئیسی گوش میده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
مگه رییسی حرف حساب میزنه که کسی گوش بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
بانک های خصوص اول در ریل بودند الان فقط پول مردم بیچاره که به سختی پول جمع می کنند را می گیرند به شرکت های زیر مجموعه خودشان برای انبوه سازی می دهند و بعد هم ایجاد تورم و بعد مبلغ ناچیزی سود به سپرده گذار می دهند .....
این بانک های خصوصی بی رویه هستند و هر روز در حال سند سازی و وام دادن به شرکت ها و نزدیکان خودشان هستد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
مسکن نیاز اولیه مردم یک کشور هست بحران خیلی جدی هست و موج بسیار خطرناکی در حال شکل گیری هست .... کشورهای دیگر را ببنید چکار می کنند که مشکل ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
رئیس جمهور نیز هفته گذشته در ششمین نشست شورای‌ عالی مسکن اظهار داشت: اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کارها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت.

این فقط حرف است عمل کنید خواهشا
بیچاره مستاجران
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
حتی توروستاهاهم اجاره خونه هابه قیمت سال قبل تهران رسیده مسعولان فقط شعار می‌دهند
کسی برای ۶ کلاسه تره خرد نمیکند
واقعاً سوال من از آقای رییس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت اینه که بعد از دو سال تازه یادتون افتاده که بانک ها تسهیلات نمی‌دن و اهمیتی به اجرای قانون ندارن؟
خبری از آشفته بازار مسکن دارن؟؟
میدونن که قراره که جهنمی برای بازار اجاره رقم بخوره ؟
ممنون از تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
دیوونه خونس دیگه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
با این نون هاشون
قابل توجه بانک ها ؛
شما ناهار خوردید ؟
تا خاندوزی برکنار نشود
این دولت دولت نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
خاندوزی هم برکنار بشه این دولت دولت نمیشه
شیش کلاسه توی این ۲ سال ، ۲ تا خونه هم نساخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
از هر فرصتی برای عقده گشایی علیه آقای رئیسی استفاده میکنه. معلومه که بدجوری نونت تو این دولت آجر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
بازم بهش رای میدیم شما البانی نشین ها از اول چشم دیدن قاضی القصات رو نداشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
قاضی القضات ۶ کلاسه مگه داریم ؟ مگه میشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
تویی که واقعیات جامع رو نمی بینی پس حتما نونت همراه
با بوقلمون شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
درد اینجاست که قاضی شده مسیول اجرا،مهندسین بی ارزش شدند،تولید کننده ها مجرم نامیده میشن و نتیجه اینکه کار انجام نمیشه و مردم هر روز محتاج تر میشن
بانک ها ورشکسته هستند !
با " اقتصاد دستوری " مشکلی حل نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
برای چی بانکها بخواهند ورشکسته شوند.همه گرانیها و احتکارها و دلال بازیهای مسکن و غیره کار بانکها است.وام هم که متعلق به خودشون است.به مردم بدبخت وزحمتکش که وام نمی دهند. خودشون از بس که به خودشون وام می دهند ورشکسته می شوند وگرنه هیچ ربطی به مردم. نداره.مگر آجر گچ. سنگ سیمان و دستمزد کارگر و دیگر مصالح ساختمانی داره با دلار از خارج وارد میشه که مسکن چندین برابر قیمت ارز افزایش قیمت داشته.بانکها این همه خونه خالی و اسکلت. احتکار کردند تا گران شود .بفروشند تا پولدار شوند.ر
دولت بی لیاقت - مسئول بی کفایت - ملت بی درایت
وضعیت ایران امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
ملت بی درایت؟!!!!!
همینجوری یک چیزی گفتی دیگه ؟ملت دیگه چیکار باید بکنه ؟هر بار مظالبه گری کرده دیدیم پاسخش چی بوده بعد امثال تو فقط بلدید پازازیت بندازید با دو بخش اول نظرت کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
دست بر قضا ، ملت بسیار سازگار برای یک زندگی معمولی هستند ولی با دولت و مسئول بی کفایت و بستن راه انتقاد ملت به دولت و تامین خواسته مردم ، کشور را به قهقرا می برند
بنده حدود ۳ ساله که تو این طرح ثبت نام کردم
مجریان این طرح بسیار شل و بی‌عرضه هستن و علاوه بر بانک ها چوب لای چرخ این طرح میذارن مجریان طرح هم عملا ضربه به دولت و قول سالی یک میلیون مسکن میزنن
بانک ها هم مثل خودرو ساز ها دیگه جواب دولت رو هم سر بالا میدن
بنده ۴۵ سالمه متاهلم مستاجرم و تا حالا زمین و مسکن خریداری نکردم و فکر می‌کنم این طرح بمن تعلق میگیره پول پیشش هم آماده حالا چرا بمن خبری نمیدن الله اعلم
این دیگ جوش نمی اید مسکن ملی
اگر دولت انتظار داشته باشد بانکها همراهی کنند، یعنی بانکها باید دولتی باشند.
فکر می کنم اکثر بانکها یا خصولتی هستند یا خصوصی
اگر خصوصی هستند که سوال این است چرا دولت انتظار همراهی دارد؟
اگر خصولتی هستند هم نباید انتظار همراهی داشته باشد چون زمانی خود دولت برای اینکه بانکها دولتی فکر نکنند آنها را با واسطه سهامهای شرکتهای وابسته با خصولتی تبدیل کرد. خود دولت با این رویه از آنها خواسته دولتی فکر نکنند پس چرا الان می تواند با دولت همفکر و همراه باشند؟ عجیب نیست؟ تکلیف را روشن کنید شترمرغ نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
بانک خصوص یا باید از قوانین کشور تبعیت کنه یا نباید بانک خصوصی وجود داشته باشه
نگران نباشید آقای رییسی دستور میدن مشکل حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
کی برای رییسی تره خرد می کنه که بانکها بکنن آحه
سردار رادان . یه دوربین بزاره بالاسر مدیر عاملان بانکها . یه دوربینم تو خونشون و یه دوربین تو ماشیناشون و تو خیابونا هم چکشون کنه که مفسده نکنن
تراز مالی بانکها خیلی خیته نمیتونن پول کم بهره به مسکن بدن. طرح باید به پولش از کجا میاد اندیشیده باشه نه این که بگه خونه بسازید پولشم بانکها بدن. بانکها چی میشن؟ مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
قیمت مسکن را که خود بانکها گران کردند چندین برابر قیمت.ارز قیمت مسکن افزایش داشت.مگر آجر گچ سنگ. و قیمت انرژی که برای تولید مصالح فراهم میشود و قیمت سوخت حمل و نقل و دستمزد کارگر متناسب با نوسانات قیمت دلار رشد داشته که بخواهد مسکن افزایش قیمت داشته باشد . بعدش هم بانکها که به مردم عادی و زحمتکش که وامی نداده اند هرچی وام است که گیر خودشون و مسوولین میاد. چرا تابناک سانسور میکنه و پیامهارا پخش نمیکنه.ز
جالب‌تر اینکه سهمداران همین بانک‌های بظاهر خصوصی خود مسئولینی هستن که قوانین وضع می‌کنند.حالا کی قراره جلوی کی را بگیره،؟
طرح حمایتی یعنی کسی که پول نقد ندارد و نمی تواند خانه بخرد با کمک دولت تسهیلات در حدامکان کمبهره داده شود و اورده خود را هم در حد توان بیاورد .... اما اگر بانک تسهیلات ندهد و بهانه بیاورد خوب معلوم است کارگر بدون واسطه دولت هرگزنمی تواند از بانک تسهیلات دریافت کند در واقع ورود نکردن دولت در این بخش یعنی سرکار گذاشتن مردم
آقای رییسی خیال میکنه با دستور دادن همه مشکلات حل میشه
تا وقتی بخواهیم با سلام و صلوات با تخلفات برخورد کنیم، همین آش و همین کاسه است. چرا نمیخواهیم بفهمیم که با توصیه و سفارش نمیشود جلوی خلاف مدیران را گرفت یا آنها را وادار به اجرای تصمیمات دولتی کرد؟ بدنه مدیریت سازمانها و شرکتهای مختلف پر از نفاق، تخلف و فساد است، حتی در همین دولت با شعار ضد فساد
نزول خور عاقبتش میشه دلالی نکبتی با پول این مردم بی نوا
فقط حجاب
سیستم فاسد
تنها راه نجات ملت و انقلاب و رهایی از چنبره بانکها ، ملی کردن واقعی بانکها و سپس ادغام آنها و رساندن تعداد آنها به چهار تا پنج بانک !
تازه من تولیدی داره میرم بانک به هر دلیلی بهانه میارن و وام نمیدن ولی یکی از اشنایانم‌ خیلی راحت با شیرینی دادن مشکل رو حل کرد
طرف کارمند بانک ملی هست دو تا خونه لوکس داره سه تا ماشین داره سال گزشته به اسم خواهر خانمش و باجناقش ۳۰۰ میلیون وام گرفته به من بدبخت یه وام ۵۰میلیونی نمیدن چرا کارمندای بانک همشون وام های لنچنانی و خانه های انچنانی دارناقای ریسی تو رو قران فکری کنین ریس بانک طلا فروش هست ریس شعبه هم هست یه مردی اث و پاس بوده روز اول از کجا شده
یه روزنانه ۵۰سال قبل خوندم نوسته بود صادرات ، کامیون ، اتوبوس ، صنعت و.. به چین با مبادله ریال . عمق فاجعه رو میشه فهمید
بانک‌ها تو کشور دیگه ای هستند .رئیس جمهور چکارست. بی توجهی بانکها به دستور رئیس جمهور. مگه بچه پنج ساله هستی همچین تیتری زدی یا فکر کردی خاله بازیه.
بانک ها خودمختار !!!
خودرو مونتاژ کن ها خود مختار !!!!
حمله به مدارس با سلاح شیمیایی : آزاد!!!!
گرانی روزانه کالا ها : آزاد!!!

می شه بفرمایید حاکمیت در این کشور وجود داره یا نه؟ یا فقط وقتی مردم اعتراض می کنند حاکمیت هست؟؟؟!!!!!!!
باشال سبز وکروات بنده مملکت درست نمی شود با کتاب دعا مملکت درست نمی شود باید سواد ارتباط باجهان داشته باشیم باید شهامت داشته باشیم بانکها را درست کنیم با پوت مرم معامله به سود خوذ انجام ندهنذ قدیم بانک به به اندازه یک مغازه بود الان تو برج به فکر چی هستند
بگذارید موهای خانمهارا درون روسری ببرند بعدش معیشت ومسکن اشتغال
اگر قرار است مردم به رفاه برسند باید آن رفاه از طریق دستمزد و پس انداز باشد ونه وام
عامل تمامی بدبختی مملکت بانکها هستند یک سال بانکهای خصصوص تعطیل کنید مشکل تورم حل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
زمینهای شهرک صنعتی کلی افزایش قیمت داشته اند.به جای اینکه جایی و زمینی ارزان برای تولید کننده باشند تا محصولات ارزان به مشتری و مردم برسد. شده محل سوداگری دلالها و احتکار و انبار کالا.هیچ کس هم رسیدگی نمی کند. واقعا انتظار دارید تورم بیاد پایین؟
یکجوری نوشته اما بانک ها به تعهدات خود عمل نکردند!! انگار ارث پدرشون رو قراره بذل وبخشش کنند زورشون میاد اینهام زورشون نمیرسه!
مملکت دست شماهاست بخشنامه کنید الزام اور بشه قانون گذاری کنید براشون حدود ومجازات تعیین کنید مثل بلبل چه چه بزنند همکاری که فبها
رخنه ها ی قانونی رو ببندین قوانین الزام اور بزارین
وقتی می گیم فساد سیستماتیک در کشور نهادینه شده بهشون بر می خوره
تصویب کردند مالیات از خانه های خالی بگیرند بعد دیدند ۹۰ درصد خانه های خالی ماله همین بانک هاست بانک ها هم همه دوست و رفیق و آشنا !!!!! این می شه که عملا در کشور ما قانون حاکم نیست و هیچ اراده ای هم برای اجرای قانون وجود ندارد فقط وقتی مردم به این وضع اعتراض کنند هزارتا نامسئول و نهاد و متولی برای مقابله با مردم به صف می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
جالب اینجاست که حتی حاضر نبودند که آبونمان خانه خالیهایشان را نیز پرداخت کنند لذا قبوض کم مصرفها رادستور دادند که حذف شود.این حذف قبوض برای مردم بدبخت وزحمتکش نبود. که بلکه برای خانه خالی بانکها است که مالیات هم نمی دهند.
آقای دکتر احمدی نژاد. با سلام این بنده حقیر بابت ساختن مسکن مهر شما و همکاران صاحب خانه شدم. موفق باشید. دولت ۱۳ و قبلی از ایشان یاد بگیرند. تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
همه این گند بازیها به خاطر واگذاری بانکها به بخش غیر دولتی. بود که در زمان احمدی نژاداتفاق افتاد. 8 سال گندبازیهاشو دیدیم . تورم ساخت این مسکنهای مهر را ما تحمل کردیم.امروز هم باید این مسکن های مهر را با قیمت بالا رهن کنیم. و جالبه همین افراد که خانه دولتی دریافت کرده اند ببین چگونه سالانه افزایش اجاره بها می دهند .حالا هم همین بانکهای غیر دولتی خصولتی به دلال بازی و احتکار مسکن و زمین و...روی آورده اند
وقتی چها تا بانک رو نمی تونید درست کنید پس خوش بحال مملکت
اقای رییسی بهتر نیست گشت ارشاد مخصوص بانکها راه بیاندازی و عوامل را شناسایی کنی و قوه قضاییه به خاطر عدم رعایت این امر اعلام جرم کنه و وعاظ شب و روز از این عمل حرام بانکها داد بزنند و این جرم را گوشزد کنند.
جرم «عدم پرداخت تسهیلات و خلف وعده و دروغگویی و ناکارامدی مسئولان»، یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آیین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند.
لعنت به بانکها هیچوقت به فکر مردم نبودن فقط بفکر سود بیشتر هستن .سود وام وغیره بانکها کثیف‌ترین درآمد است
برای من چندین بار اس ام اس امده که برای مسکن مهر هشتگرد 40 میلیون واریز کنم . من با 6 میلیون حقوق که همش میره اجاره چطوری 40 میلیون واریز کنم؟؟؟ و فکر کنم حذفم کردن . دولت اصلا فکر ما نیست.
آقای رئیسی یک تکه کلامی داره که میگه فلان کار نشدنی را انجام خواهیم داد و بنظرم شدنیه . مثلا میگه نه تنها یک میلیون مسکن در سال 402 میسازیم بلکم که یک میلیون مسکن عقب افتاده سال 401 را هم میتونیم بسازیم و به نظر من شدنیه . این بنظرم من شدنیه یعنی اتمام حجت که اصلا نخواهیم این کار را انجام دهیم . آقای رئیسی با وعده ساخت یک میلیون مسکن درسال کلا ساخت و ساز را نابود کرد و سازنده ها این گفته را باور کردن و دست از کار کشیدند و از چرخه ساخت خارج شدند و دولت هم نساخت و کشور از انجا راند و از اینجا مانده شد و در آیند باز هم تورم وحشتناک مسکن را با این خلاء خواهیم داشت . باباجان تو که نمیتونی نگو .
چرت نویسی .خب بانکم همون کاررا دارد میکند دیگه .
سا زندگان مسکن از زمان ساخت مسکن مهر دست از ساخت بر داشتند یا ور شکست کردند مسکن مهر بد بلایی بر سر مسکن در زمان اقای احمدی نژاد اورد و از ان زمان تا بحال ادامه پیدا کرده است
این روش ها مشکل مسکن را حل نخواهد کرد. فقط سودجویان را طمعکارتر خواهد کرد برای افزایش فوق توهمی قیمت مسکن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار