بازدید 22385
۱

پیش بینی بارش ۵ روزه

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران طی امروز تا چهارشنبه در برخی استان‌های کشور برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 15 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد پدیده حاکم است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود.

فردا یکشنبه برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد، کاهش نسبی دما و ابرناکی همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود. در این روز با گذر امواج کم‌دامنه از جنوبی کشور در ارتفاعات کرمان افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

 

روز دوشنبه علاوه بر سواحل شمالی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش انتظار می‌رود، ضمن این‌که در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان، مناطقی از خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

 طی 3 روز آینده خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. روز سه‌شنبه در مازندران غرب گلستان، شرق فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

چهارشنبه در مناطق ذکر شده بارش پراکنده و خفیف انتظار می‌رود و علاوه بر این ارتفاعات واقع در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و قزوین رگبار پراکنده روی می‌دهد.

توصیف سامانه: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح یکشنبه 1402/01/27

زمان پایان: عصر دوشنبه 1402/01/28

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین1 تا 1.5 متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه‌سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، آسیب دیدن شناورهای سنگین.

توصیه: احتیاط در عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت به تورهای صیادی واحتیاط در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیشتر از اینها باید بارندگی باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار