بازدید 10656
کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۳

طلای دشوار عموزاد در تنها فینال امروز ایران در آسیا

در شرایطی که در همه اوزان قهرمانان مسابقات کشوری عازم مسابقات قهرمانی آسیا شده‌اند، در 65 کیلوگرم در پی مصدومیت پیمان بیابانی از ناحیه دنده، رحمان عموزاد جایگزین او شد که تنها مدال طلای روز اول را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 13 April 2023

تنها فینالیست روز اول تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، با آغاز کشتی‌های فینال و رده‌بندی اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم قهرمانی آسیا، رحمان عموزاد اولین کشتی‌گیر کشورمان بود که روی تشک رفت. در حالی که علیرضا سرلک در 57 کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شده بود و ایران نماینده‌ای در مبارزه‌های پایانی وزن اول نداشت، رحمان عموزاد در فینال 65 کیلوگرم مقابل حریف مغول قرار گرفت.

قهرمان جهان در سال 2022 که در مرحله مقدماتی 6 بر صفر سنجر مختار از قزاقستان و 2 بر یک ریوما آنراکیو از ژاپن را برده بود، در مصاف با تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان در وقت اول با اخطار کم‌کاری، یک بر صفر از اوچیر عقب افتاد، اما در وقت دوم موفق به خاک کردن حریف در خارج از تشک شد تا نتیجه را 2 بر یک به سود خود کند.

در ادامه با اخطار کم‌کاری به اوچیر، جمع امتیازات عموزاد به سه رسید و کشتی با همین نتیجه 3 بر یک به پایان رسید تا اولین طلای کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا را عموزاد به دست آورد. 

طلای دشوار عموزاد در تنها فینال امروز ایران در آسیا

براساس این گزارش، در شرایطی که در همه اوزان قهرمانان مسابقات کشوری عازم مسابقات قهرمانی آسیا شده‌اند، در 65 کیلوگرم در پی مصدومیت پیمان بیابانی از ناحیه دنده، رحمان عموزاد جایگزین او شد که تنها مدال طلای روز اول را از آن خود کرد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در سه وزن 70، 79 و 97 کیلوگرم نیز با مرتضی قیاسی، امیرحسین کاووسی و مجتبی گلیج شانس کسب مدال برنز قهرمانی آسیا را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل