بازدید 27668

فاطمی امین: مافیا دوست ندارد قیمت خودرو بشکند / مردم هنگام خرید به این قیمت‌ها دقت کنند!

وزیر صمت گفت: خودرو یک صنعت بیمار تحت درمان است و نمی‌توانیم بگوییم الان وضعیت خوبی دارد؛ یعنی خود بنده به عنوان وزیر صمت، نخستین منتقد خودروسازان هستم.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 13 April 2023

فاطمی امین: مافیا دوست ندارد قیمت‌ خودرو بشکند، زیرا نفع می‌برند

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی در پاسخ به این که از مدت کوتاهی که از نام گذاری سال گذشته، آیا وزارت صمت انسجامی برای طرحی ریزی تحقق شعار سال داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه در این دو حوزه، کار‌هایی را از سال قبل آغاز کرده ایم که نتایج قابل توجهی به دست آمده است. در آماری که بانک مرکزی به لحاظ رشد اقتصادی منتشر کرده، در پاییز ۱۴۰۱ رشد بخش صنعت ۱۱.۶ بود که از سال ۹۶ به بعد بی نظیر است و در ۹ ماه سال، این رشد ۸ درصد شد؛ یعنی هر فصل زیاد می‌شود که بیش از دو برابر کل اقتصاد کشور است.

وزیر صمت افزود: در بخش معدن که در سال ۱۴۰۰ رشد منهای یک درصد بود، در ۹ ماه سال گذشته، ۲.۹ درصد شد؛ یعنی تقریبا رشد سه تا چهار درصدی را در رشد تولید بخش معدن شاهد بودیم.

فاطمی امین با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری اتفاقات بسیار خوبی افتاد گفت: در پاییز ۱۴۰۱ رشد سرمایه گذاری در خرید ماشین آلات برای بخش تولید، ۲۸ درصد رشد داشت که از سال ۹۰ بی نظیر است؛ این یعنی اینکه آن رشد تولید می‌گوید اتفاقات خوبی در اقتصادی در حال رخ دادن است و تولید بالا می‌رود، اما رشد سرمایه گذاری می‌گوید آینده خوبی در پیش است.

وی افزود: ما دو تورم داریم: یک تورم مصرف کننده است که عموم مردم با آن سرو کار دارند و یک تورم تولیدکننده است؛ یعنی تولید کنندگان هم برای مواد اولیه با تورم مواجه هستند؛ تورم بخش معدن در تابستان ۱۴۰۰، ۱۱۶ درصد، در پاییز گذشته ۲۵ درصد، در صنعت ساخت، ساخت کالا تابستان ۱۴۰۰، ۸۰ درصد تورم تولید کننده داشتیم که این عدد در پاییز به ۳۴ درصد رسید. این‌ها یعنی اینکه تولید کننده افزایش قیمت دارد؛ اما به شدت تورمش کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند در تورم مصرف کننده اثر بگذارد. در مورد تورم مصرف کننده هم چند گروه کاری به طور مشخص در حوزه کار ماست؛ مثلا مواد غذایی در حوزه کار ما نیست، اما پوشاک، لوازم خانگی، خودرو کار ماست؛ بنابراین، در همه موارد می‌بینید تورم مصرف کننده در بخش پوشاک کاهشی بوده و در آخر سال گذشته از میانگین تورم کشور پایین‌تر بوده؛ یعنی ما در پوشاک و لوازم خانگی، مبلمان، تورم داشته ایم، اما تورم آن‌ها کمتر از میانگین تورم اقتصاد است.

می‌توانید عدد بگویید؟

فاطمی امین گفت: عدد حضور ذهن ندارم، اما نمودار موجود است، در مورد شعار سال، در حوزه رشد تولید سال گذشته آماری که تاکنون منتشر شده، ۹ ماهه بیش از دو برابر کل اقتصاد در بخش صنعت رشد داشته ایم، معدن از یک منفی به مثبت قابل توجه تغییر کرده، تورم تولید کننده را تخصصی می‌گذاریم کنار، تورم مصرف کننده هم در بخش ما کمتر از تورم کل کشور بوده، پس ما هم در تولید و هم در تورم، نتیجه قابل توجه داشتیم؛ این‌ها آماری است که مرکز آمار و بانک مرکزی منتشر می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین کاری که امسال داریم این است که روند را تضمین کنیم، تداوم داشته باشد و رشد پیدا کند؛ یعنی آن ۸ درصد نه تنها کمتر نشود بلکه رشد داشته باشد؛ دو برنامه متناسب با شعار سال درآوردیم؛ یک برنامه مهار تورم، همان طرح‌های قبلی ماست، اما کمی کامل‌تر شد و یک تورم برای رشد تولید؛ این دو برنامه را در یک حوزه محدودی برای اظهار نظر هفته آینده برای همه علاقه مندان منتشر می‌کنیم. ما امسال رویکردی را توجه داریم، آن هم حکمرانی مردمی و مشارکتی است؛ یعنی مردم در سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها درگیر شوند. هفته آینده به عنوان نمونه این را منتشر می‌کنیم.

فاطمی امین گفت:‌ همه علاقه مندان نظیر دانشجو، صنعتگر، معدن کار، بازاریان، این برنامه را ببییند و نظر دهند. ما آن‌ها را در فهرست کسانی قرار خواهیم داد و به عنوان ذینفعان گزارش کار را ارائه می کنیم.

قبول دارید مردم آماری که راجع به افزایش تولید و مهار تورم اشاره کردید، احساس نمی‌کنند؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علت نقص در تولید و راه حل آن، تولید است. دهه ۹۰، دهه خوبی به لحاظ اقتصادی نبود و بد بود. در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی کشور یک درصد بوده، نکته اول این یعنی اینکه درآمد‌ها ممکن است کسی حقوقش دو برابر شده، اما تورم در آن وجود دارد، پس سرانه درآمد واقعی خیلی زیاد نشده است. نکته دوم ما در این دهه تورم‌های بالایی داشتیم، تورم خاصیت انباشتی دارد، اینکه شما سال ۹۷ تورم دارید، دوباره سال ۹۸، اثر تورم ۹۷ بر روی ۹۸ هم است، زیرا شما در ۹۷ یک بخشی از قدرت خرید را از دست دادید، ۹۸، بخش دیگر و ۹۹ از دست داده اید، پس ما وقتی ۱۰ سال تورم بالا داریم، انگار هر سال بخشی از قدرت خرید کم می‌شود. وقتی به پایان ده سال می‌رسیم، این‌ها همه با یکدیگر جمع شده است و بدتر از آن این  که ما از سال ۹۷ به بعد ۵ سال تورم بالای ۳۰ درصد داشتیم که در تاریخ ایران بی نظیر است؛ یعنی ما در سال ۷۴ و سال ۹۱ تورم بالایی داشتیم، اما دو سال بوده رفته بالا برگشته، این خاصیت انباشتی یعنی ذره ذره قدرت خرید کم شده و خودش را در سال ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ یکباره نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: چکار باید انجام دهیم؟ باید تمرکز کنیم بر تولید؛ تولید بهترین روش برای توزیع درآمد در جامعه است. وقتی تولید بالا می‌رود، اشتغال بالا می‌رود. وقتی اشتغال ایجاد شد، افراد درآمدشان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانند خرید کنند و به نوعی تراز مصارف خانوار بهبود پیدا کند، حسی که مردم دارند حس کاملاً درستی است. اینکه معیشت شان دچار مشکل است، علت اینکه ما ده سال تولیدمان به شدت رشد کمی داشته و تا تولید رشد نکند آن مسائل حل نخواهد شد.

در موضوع خودرو، آنچه در بازار اتفاق افتاد، افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو بود! آیا این را هم مرهون آن چیزی که در ده سال گذشته اتفاق افتاد، می‌بینید؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو چندین چالش وجود دارد؛ حتی در یکی از برنامه‌ها مجری از من پرسید شما به مافیا معتقد هستیم؟ گفتم: بله، ما در خودرو یک و نیم میلیون مافیا داریم. روند تولید خودرو را نگاه کنید. ما از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ هر سال کمتر از یک میلیون دستگاه تولید کرده ایم و تازه آن ۹۰۰ هزار تولید شده، ۲۰۰ هزار خودرو ناقص بوده؛ پس چهار سال ما کاهش تولید داشتیم و یک تقاضای انباشته شده داریم، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن ما ۳۹ درصد رشد تولید خودرو داریم و تولید رسید به یک میلیون و ۳۵۰ هزار، پس ما در مورد خودرو که اشاره شد، یک مشکلی داریم که کمبود عرضه تولید خودرو بوده است.

فاطمی امین افزود: مشکل دیگر اینکه ما در بازار خودرو دو مساله را همزمان داریم که این‌ها با عرضه بیشتر و مالیات بر عایدی سرمایه قابل حل است؛ یک اینکه وقتی این شکاف زیاد می‌شود بین عرضه و تقاضاًی خودرو خاصیت حفظ ارزش پول پیدا می‌کند؛ پس وقتی مردم انتظار تورم دارند و قیمت ارز بالا می‌رود، دنبال این هستند که این دارایی را به نحوی حفظ کنند. یکی از گزینه‌های خوب خودروست. پس ما با یک تقاضای کاذب مواجه می‌شویم. از یک طرف چهار سال تولید زیر یک میلیون، در حالی که تقاضای جامعه بالای یک میلیون است، واردات در این چهار سال نداشتیم، قیمت ارز بالا رفته و ویژگی خودرو که یک کالای جانشین و حفظ ارزش پول می‌کند، این موضوع تقاضا را بیش از حد بالا برده و این باعث  شکافمی‌شود. بحث مافیا هم در بازار خودروست.

وی اضافه کرد: بعضی از خودروسازان به ویژه آن‌هایی که مونتاژ کار هستند واقعاً به التهابات بازار دامن می‌زنند مثلا مواردی بود خودرو می‌فروختند و بعد بقیه را سکه می‌گرفتند مثلا می‌گفتند خودرو ۶۴۰ میلیون تومان و فلان قدر سکه هم بدهید، یا مثلا ثبت نام می‌کردند می‌گفتند از هشت صبح شروع ثبت نام است هر کس ثبت نام می‌کند باید همان موقع هم ۸۰۰ میلیون تومان پول دهد و ساعت هشت و ربع هم تمام می‌شد، چه کسی می‌توانست سریع ثبت نام و مبلغ را واریز کند؟ پس یک عدم شفافیتی در عرضه وجود داشت که این را حل کردیم و حل این شفافیت‌ها مافیا را به حرکت در می‌آورد یک کاهش تولیدی وجود داشت که به خدا رو شکر به آن رسیدیم.

فاطمی امین گفت: امسال برنامه‌ای که خودروسازان دادند در مجموع تولید دو میلیون دستگاه است که ما بر روی یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه برنامه ریزی کرده ایم، از آن طرف بحث واردات را پیگیر هستیم. واردات سال گذشته فراز و نشیب‌هایی داشت به لحاظ اینک چندین سال از سال ۹۷ واردات ممنوع بود چالش‌های زیادی وجود داشت، قانونی داریم مربوط به سال ۷۱ است که محدودیت‌های شدیدی را برای واردات ایجاد می‌کند، خوشبختانه از یکی از مراجع حاکمیتی، مصوبه‌ای گرفتیم که این مانع را برداشت. از طرفی ما بر روی بحث واردات خودرو‌های کار کرده کار می‌کنیم و در دستور کار ماست/ به نظر ما بحث واردات خودرو‌های نو و کارکرده در کنار افزایش تولیدی که ما امسال خواهیم داشت، می‌تواند به تعادل بازار کمک کند.

در نهایت خودرو وارداتی خواهیم داشت؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بله قطعاً اینکه مصوب شده در حال اجراست، محدویت‌هایی بوده که در طول سالیان گذشته یک مقرراتی گذاشته شده و در شرایطی بوده که تحریم وجود نداشته، حالا ما می‌خواهیم در این شرایط خودرو وارد کنیم. بیش از ۱۰ مورد را یک به یک رفته ایم حتی یک مورد را مجلس مصوبه گرفتیم و موارد مختلف را اصلاح کردیم که دیروز موارد نهایی شد که کار انجام شود، پس ما معتقدیم با افزایش عرضه خودرو و تولید خودرو که پارسال اتفاق افتاد و امسال هم برنامه قابل توجهی داریم، دو، واردات خودرو‌های نو و کارکرده و تکمیل قواعد مالیاتی کشور، قانون مالیات بر عایدی سرمایه که در مجلس وجود دارد و نمایندگان تا حدی به آن پرداخته اند تقاضا داریم تصریح شود، این ضلع می‌تواند مسئله را حل کند.

فاطمی امین افزود: قیمت خودرو‌ها که الان در بازار وجود دارد کاذب است، مثلا خودرو شاهین کمتر از ۴۰۰ میلیون قیمت کارخانه‌ای است که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. هفته آینده کسانی که قبل از سال ثبت نام کردند برای دریافت خودرو در طرح جدید شروع به تحویل خودرو شاهین می‌شود و تا سه ماه دیگر کسانی که ثبت نام کرده اند به آن‌ها خودرو تحویل داده خواهد شد. دوباره در اردیبهشت ما ثبت نام جدید خواهیم داشت پس این قیمت ۷۰۰ میلیون از کجا می‌آید این همان مافیاست؛ یعنی یک تقاضا در مردم است.

شما از پس آن برنمی‌آیید؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مورد خودرو شاهین، اوایل سال گذشته روزی ۶۰ دستگاه تولید می‌شد امسال روزی ۲۵۰، تولید میشود اصلا منطقی نیست این قیمت ها. دو عامل از دو طرف می‌آید؛ یک عامل، مردم هستند که تقاضای واقعی دارند. در بخشی از جامعه تقاضای کاذب ایجاد شده، طرف دیگر، مافیاست که دوست ندارد این قیمت‌ها بشکند، زیرا نفع می‌برند. در حالی که قیمت‌هایی که گفته می‌شود به چند همکار سپرده ام تماس می‌گیرند، خیلی جالب است تماس می‌گیرند و می‌گویند این خودرو را می‌خواهم بفروشم و می‌گویند فروختم، یعنی نشان می‌دهد که یک قیمت سازی‌هایی صورت می‌گیرد.

فاطمی امین افزود: چطور می‌شود قیمت سازی‌ها را حل کرد؟ یک تولید را باید بالا ببریم که اتفاق می‌افتد؛ دو، واردات را متمرکز شویم که بخش خودرو‌های نو تمام شده است.

 

چقدر زمان می‌برد قیمت کارخانه با آزاد نزدیک شود؟

 

فاطمی امین گفت: امیدواریم امسال این قضیه حل شود؛ اتفاقاتی افتاد. ما دو رویکرد داریم در مقابله با تحریم؛ یک رویکرد دور زدن تحریم هاست، سال گذشته عمدتاً این مبنا قرار می‌گرفت، نتیجه این بود که نشان دادم در چهار سال متوالی تا ۱۴۰۰ تولیدات به شدت پایین و یک پنجم تولید هم ناقص تولید شد. سال گذشته با اینکه ما بلافاصله بعد از ۱۴۰۰ بودیم که افت تولید بود و کاهش خودرو‌های ناقص یکباره ۳۹ درصد رشد را نشان داد بعضی از خودرو‌ها ۱۱۰ درصد مجموع ۳۹ درصد که این رشد پایدار است و امسال تقویت می‌شود و یک عده از این قضیه زیان می‌برند.

وی ادامه داد: ما به سمت افزایش ساخت داخل می‌رویم و تاکید می‌کنیم به مولفه‌های داخلی، این‌ها به تولید ما پایداری می‌دهد یعنی نباید تولید ما در هر محصولی آنقدر متاثر از تکان‌های خارجی باشد یعنی اگر قیمت ارز بالا و پایین باشد یا یک تحریمی اعمال شود و سیستم به هم بریزد، این شرایط را یک عده از آن نفع می‌برند و قطعاً مقابله می‌کنند و قطعا ما و مردم موفق می‌شویم، اینکه شما می‌گویید چه زمانی اتفاق می‌افتد برآورد من این است که از اواسط امسال حداقل در بسیاری از خودرو‌ها و تا پایان سال برای همه خودرو‌ها این شرایط را نخواهیم داشت، زیرا برآورد‌های ما نشان می‌دهد که تقاضای جامعه با مجموع واردات و تولید می‌تواند امسال به حد تعادل عرضه و تقاضا برسد، پیشنهادم این است که مردم در مورد خرید دقت کنند یعنی قیمت سازی‌های کاذب را خیلی متمرکز نباشند.

پس قبول دارید که آن افزایش تورم حداقل راجع به خودرو اتفاق افتاد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مورد خودرو تا آبان سال گذشته، تورم آن کاهشی بود، نمودار‌ها مشخص است، اما از آبان و آذر به بعد که چالش‌های ارزی و جنگ ارزی اتفاق افتاد طبیعتاً آن فاصله را ایجاد کرد یعنی فاصله بین قیمت کارخانه و قیمت بازار و همان فضا را برای هم آن تقاضای کاذب ایجاد کرد و هم برای فرصت‌هایی دلالی.

افزایش تولیدی که گفتید با در نظر گرفتن قیمت گذاری که شورای رقابت انجام داده است خواهد بود؟ امسال در خودرو چند درصد افزایش تولید خواهیم داشت؟

فاطمی امین اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه تولید شد امسال آن برنامه‌ای که خودروسازان به ما داده اند برنامه ماهانه که ما هفته بعد برنامه هفتگی را می‌گیریم و هر هفته کنترل می‌کنیم بیش از دو میلیون دستگاه است؛ آن چیزی که ما بر روی آن حساب کردیم کف آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است، اما برآورد ما این است که بالاتر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تولید کنیم.

در عرضه خودرو ماجرای قرعه کشی چه می‌شود؟

وی ادامه داد: ساز و کار نوبت دهی را شروع کرده ایم؛ یعنی می‌خواهم اطمینان دهم همه کسانی که در این ساز و کار ثبت نام می‌کنند به آن‌ها خودرو خواهد رسید قبلا ۲۰ هزار خودرو عرضه می‌شد، چند میلیون ثبت نام می‌کردند و به عده کمی خودرو می‌رسید و دوباره قرعه کشی دیگر، افرادی بودند که می‌گفتند بیش از ۲۰ بار در قرعه کشی شرکت کرده ام و برنده نشده ام، اما سیستمی که اجرا می‌شود که از پارسال شروع شده ما قرعه کشی را کامل کنار گذاشتیم و روش نوبت دهی را شروع کردیم؛ بعضی از خودرو‌ها تقاضای کمتری داشته اند از هفته آینده تحویل خودرو، به نوعی قرارداد‌ها آغاز خواهد شد، دوباره در اردیبهشت ماه ثبت نام مجددی خواهیم داشت این ثبت نام همه با روش نوبت دهی است یعنی هر کسی ثبت نام می‌کند خودرو خواهد گرفت.

چه زمانی خواهند گرفت؟

فاطمی امین گفت: با توجه به خودروهاست، بعضی از خودرو‌ها که متقاضی بیشتر دارد دیرتر تحول داده می‌شود، البته می‌توانند جا به جا کنند ما در نیمه دوم سال هم به سمت این می‌رویم که فروش قسطی خودرو را فراهم کنیم، ما در سال گذشته در مورد خودرو‌های سایپا در مهرماه قرعه کشی از بین رفت یعنی مهرماه سال گذشته هر کسی ثبت نام می‌کرد به یک زمان سه ماهه یا چهار ماهه تحویل می‌گرفت، اما ما در سال جاری برنامه ریزی می‌کنیم که در نیمه دوم سال فروش قسطی و لیزینگی را هم شروع می‌کنیم.

در بحث باز شدن حساب‌های وکالتی، پول‌هایی که در بانک‌ها بلوکه می‌شود آیا سودی به آن‌ها تعلق می‌گیرد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در حساب وکالتی، اتفاق بدی افتاد بعضی از بانک‌ها حساب‌های وکالتی را باوجود اینکه متقاضی می‌خواست انصراف دهد پولش را پس نمی‌دادند ما با بانک مرکزی مکاتبه کردیم، متاسفانه بعضی از بانک‌ها این کار را انجام می‌دادند که در دوره‌های بعد ما به آن بانک‌ها اجازه نخواهیم داد که در طرح‌ها مشارکت کنند، پول به حساب خودرو ساز واریز نمی‌کرد، به مردم گفته بودیم در حساب خودتان ترجیحاً حساب سپرده، یعنی می‌توانست فرد حساب سپرده کوتاه مدت و بلند وکالتی کند. اگر در حساب سپرده مدت دار بود که سودش را خود فرد می‌گرفت، اما بانک‌ها هم ذیفنع می‌شوند.

فاطمی امین گفت: خودرو یک صنعت بیمار تحت درمان است نمی‌توانیم بگوییم الان وضعیت خوبی دارد یعنی خود بنده به عنوان وزیر صمت، نخستین منتقد خودروسازان هستم جلسات متعددی را می‌گذارند ایراد و پیگیری می‌کنند، اما این صنعت رو به بهبودی است یعنی الان وضعیت مناسبی ندارد، اما تحت درمان است و رو به بهبودی است.

بهبودی از چه منظر؟

در مورد بحث تولید، روند بسیار خوب است، دوم پایداری تولید است سه تا از شرکت‌های مونتاژ کار که تقریباً ۲۰ درصد بیشتر از ساخت داخل سال‌های قبل نداشتند امسال به بالای ۴۰ درصد ساخت داخل می‌رسد که وابستگی آن‌ها را به ارز کم می‌کند، ما تاکید کردیم به جای اینکه خودرو خارجی وارد کنیم داخلی سازی کنیم رویکرد را عوض و دانش بنیان کردیم، یک پلتفرم ایرانی باشد و آن را توسعه دهیم این خیلی متفاوت است. رویکرد سوم و آن چیزی که ما بر روی آن متمرکز می‌شویم نکته اینجاست که ما باید محصولی با طراحی ایرانی داشته باشیم و آن را توسعه دهیم ضمن اینکه این منافعی را بر هم می‌زند.

فاطمی امین ادامه داد: پایداری تولید بحث دوم است که علاوه بر اینکه تولید بالا می‌رود پایدار باشد، نکته سوم بحث رضایت مشتریان است رضایت فقط بر روی کیفیت نیست که مهم است، اما خدمات پس از فروش نحوه تعامل بر روی این قضیه است.

وی گفت: ما از سال گذشته شروع کردیم و امسال حساسیت‌های خاصی را اعمال می‌کنیم حتی موردی بوده که مراجعه کردند خودرو ایراد داشته و من شخصاً خودم کار را پیگیری کردم، پس محور سوم رضایت مشتری است، بحث بعدی عرضه محصولات جدید است که امسال برای نخستین بار ۹ محصول جدید تولید خواهند شد، مثل خودروی ری را که پارسال رونمایی شد امسال عرضه می‌شود به طور انبوه مانند اطلس یا محصولات جدیدی را داریم که عرضه خواهد شد.

وزیر صنعت افزود: نکته مهم اینکه ما وقتی می‌گوییم بن سازه ممکن است از یک بن سازه ۱۰ خودرو بیرون بیاید، اما فقط به قول شما فیس لیف نیست خودرو تارا یک بن سازه دارد که آریا در همان بن سازه تولید می‌شود، اما دیگر تارا نیست، نکته مهم این است که ۷۰ درصد قطعات یکسان است، اما یک خودرو شاسی بلند محسوب می‌شود ری را، تارا یک خودرو سدان است، اما درون ۷۰ درصد یکی است، این قیمت تمام شده را پایین می‌آورد دیگر شما نیاز نیست برای ۳۰ هزار خودرو یک قطعه جدید بیاورید که هزینه را افزایش دهد، ما از بن سازه‌های متفاوت استفاده می‌کنیم که کلی هزینه خودرو را افزایش می‌دهد، یکی از نکاتی که بسیار برای ما مهم است، بحث آلایندگی و کاهش مصرف سوخت است که برنامه‌ای در این زمینه داریم.

راجع به حساب‌های وکالتی گفته شده کسانی هستند که هنوز نتوانسته اند پولشان را پس بگیرند، با بانک مرکزی هماهنگ شده که بتوانند برگردانند؟

آقای فاطمی امین گفت: تقریباً هر روز پیگیر هستیم و امیدواریم بانک‌ها به مشتری مداری توجه کنند و کسانی که مایل هستند پولشان را پس بگیرند بانک‌ها این کار را انجام دهند.

این امکان وجود دارد که کسی مثلا می‌خواهد نیمه دوم سال خودرو خود را تحویل بگیرد، بتواند پولش را بردارد، اما نوبتش هم حفظ شود؟

هفته آینده دعوت نامه ارسال و فراخوان داده می‌شود کسانی که در طرح خودروی تولید داخل ثبت نام کرده اند. اگر نوبت شان تا پایان تابستان است با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود و آن‌هایی که از مهر به بعد هستند می‌توانند پول را از مسدودی خارج کنند، اما نوبت حفظ خواهد شد. پس آن کسانی که در ۶ ماهه نخست امسال خودرو تحویل می‌گیرند، عملا پول به حساب خودرو ساز واریز و با آن‌ها قرارداد منعقد می‌شود و قیمت خودرو نیز مشخص خواهد بود ضمن اینکه زمانبندی تحویل دارد.

بحث واردات خودرو که مطرح شد، گفته شد این‌ها را شرکت‌های خودروسازی می‌توانند واردات انجام دهند به بهانه اینکه خدمات پس از فروش دارند، آیا همچنان این‌ها واردات را انجام می‌دهند؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، در ماده ۴ آن، چند شرط بیان شده است، این قانون است و دست ما نیست یکی از شرط ها، این است کسی که وارد می‌کند باید شبکه خدمات پس از فروش داشته باشد؛ هم اکنون بیش از سی شرکت نهایی شده، الان نزدیک به صد هزار خودرو ثبت سفارش شده و ۱۳ شرکت در مراحل پایانی هستند که از هفته آینده عرضه‌ها انجام خواهد شد. در بین این‌ها هستند که خودشان شبکه ندارند و می‌روند با یک شرکتی که شبکه خدمات پس از فروش دارد قرارداد می‌بندند؛ پس الزام نیست خود وارد کننده خدمات پس از فروش داشته باشد، زیرا واردکنندگان ممکن است کار تجاری کنند و زیر ساخت نداشته باشد؛ بنابراین، اگر همین واردکنندگان اعلام کنند که فلان شرکت خدمات دارد آن متعهد می‌شود این خودرو‌ها را خدمات دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶۵
تا زمانی که تولید پایین است امکان مانور روی قیمت وجود دارد خودروسازها اگر میخواهند از زیاندهی خارج شوند باید تولید را افزایش دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
افزایش تولید کمی و بی کیفیت فایده ندارد کیفیت مهم است ایران خودروساز نیست و جز حیف و میل سرمایه های کشور نیست کارخانه های خودرو ساز در ایران کوره ارز سوزی هستند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
دقیقا به همین دلیل سایپا تولید پراید رو متوقف کرد، برای اینکه تولید رو بیاره پایین تا بتونه کوییک رو که هم رده پراید بود ، به قیمت های نجومی بفروشه |و موفق هم بود. ایران خودرو هم همین رویه رو پیش برد و 405 که هم رده خیلی از خودروها دیگش بود رو حذف کرد تا قیمتهاشون رو بتونند ببرن بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
این جمله توهین به مردم است "ر ماده ۴ آن، چند شرط بیان شده است، این قانون است و دست ما نیست" مگر می شود بدون کسب نظر شما قانونی تصویب شود نمایندگان قبل از تصویب، خودروهای خود را تحویل گرفتند تا انچه شما می خواهید قانون و تصویب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
امروز خبر دادند مافیای خودرو کشف حجاب کرده وقتشه که جلوش گرفته بشه وزیر
یک عمر است در حال مبارزه با(مافیا) هستید
44 سال است وعده ی نابودی (مافیا) را شنیده ایم
مافیای کنکور
مافیای چای
مافیای دلار
مافیای مخدّر
مافیای سیگار
مافیای زمین
مافیای ساختمان
مافیای قدرت
مافیای برنج
مافیای گوشت
آهان!!!!
مرگ بر مافیا
مرگ بر مافیا
نفهمیدیم تو کشور مافیای زندگی میکنیم
چه شود!!!!
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
تا حالا میگفتن کار دشمن هست ،از حالا به بعد میگن مافیا!
زمانی تولید سیم کارت تلفن همراه کم بود درحالی که قیمت سکه ۱۰۰ تومن بود ثبت‌نام برای سیم کارت ۴۵۰ تومن بود افزایش تولید تنها راه مقابله با گرانی کاذب خودرو است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تولید خودرو در ایران گرانتر و بی کیفتر از همه دنیا تمام میشود ما نباید خودرو تولید کنیم همانطور که موبایل و خیلی کالاهای دیگر نباید تولید نمیکنیم
رضا
| Canada |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
عزیز اگر خودرو وارد نکنی باید سوار خر بشی اگر خودروی بهتر میخواهی باید ور بکشید و تولید ملی را بالا ببریم تا درآمد مردم بالا برود بدون آن محال است آلمان قد ما جمعیت دارد ولی سالی ۲۰۰۰ میلیارد دلار صادرات دارد ما هم ۵۰ میلیارد دلار مواد خام حالا تو میخواهی خودرویی را سوار شوی که آنها سوار می‌شوند زهی خیال باطل اگر همین خودروهای قدیمی هم هست برای آن است که سرمایه گزاری تولید آنها در گذشته انجام شده وگرنه الان نود درصد مردم باید با اتوبوس این ور و آن ور میرفتند در صف های کیلومتری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
اگر گوشی هم مثل خودرو انحصاری بود الان خط با گوشی صا ایران را باید دو ملیارد پول میدادید خدا بیامرزه پدر قاچاقچیان را
مافیا که تکلیفش مشخص ولی انگار شما هم به میل نیستی قیمت همین جور بره بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
معلوم نیست که مسئولین کشور چقدر مردم را هالو فرض کرده اند که دائما مافیا مافیا می گویند و گمان می کنند که ملت نمی داند مافیا شمال چه کسانی میشود
فقط مشکل خودرو نیست. مجوز افزایش قیمت بخاطر افزایش مواد اولیه به کارخانجات رو ندادی، الان چند ماهه لوازم خانگی ایرانی و لاستیک و روغن ماشین و .. گیر نمیاد تو بازار
یکی از راههای جمع کردن نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید بالا بردن تولید خودرو است مافیا ،
و سایر عوامل تا شرایط برایشان مهیا نباشد امکان تأثیرگذاری روی قیمت خودرو را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تنها راه واردات خودرو با کیفیت بدون هیچگونه محدودیتی در حجم موتور و قیمت است
معنا ندارد کم کاری و فرافکنی. باید اعلام کرد اسامی هرکسی که مافیا نامگذاری میشود تا پاسخگو شوند.
برای خرید ربع سکه با ۹۰ در صد حباب از بانک مرکزی همان دقتی باید داشته باشند ی نه چشم بسته پولهای تحویل خزانه دولت
همتون دروغ میگید
مردم رو دوست داشتید اجازه ورود خودرو دست دوم خارجی رو میدادید.

چرا جلوشوووو گرفتید!!!
حرف باد هواست
این مافیا چیه که حکومت و دولت توان برخورد با اون رو نداره!!!!!!
دقت کنند یغنی چیکار کنن؟
جناب فاطمی امین تگر واقعا جرات و شجاعت داری البته ثابت شده که ندارید و یک مدیر به اصطلاح بی کفابتی با من بی سواد مناظره بکن
مرد حسابی این حرفا را بزار کنار جی شد صادرات یک میلیونی حالا صحبت وارداته مرد حسابی شما واردات بلد نیستی بعد تولید و صادرات میخای بکنی ؟
دروغ چقدر ؟ غریب چقدر فامیل محترم رییس
بر هیچ کس پوشیده نیست که وزرای این دوره درحد یا پایین تر از حد ششم ابتدایی هستین
خودرو یه راه حل داره فقط یه راه حل اونم عرضه در بورس کالا هیچ جای دنیا مریوم نیست ولی کجای کار ما شبیه دنیاست
بی حجابها رو که راحت شناسایی میکنند و حتی براشون پیامک اخظار میفرستند.
جای سواله
این مافیا کیه و کیا هستند؟
چرا اونا رو نمیگیرن ؟
چرا به دلخواه هرماری میکنن و کسی کاری بهشون نداره ؟

این قضیه مافیا نه توی خودرو بلکه همه جا رخنه کردن.

جلو این مافیاها رو بگیرید، به خدای احد و واحد به پیر و پیغمبر ،مساله حجاب هم خود به خود حل میشه.
پس دولت چکاره هست؟
خسته مون کردید ،بابا اگه این کاره نیستید ،که نیستید ول کنید برید ! از بالا تا پایین همه منتقد هستن !! عمه من باعث بروز این وضعیت شده ؟! شماها حقوق میگیرید که برامون روضه خونی کنید ومشکلات رو یاد آوری کنید ؟! مشکلات رو که بچه های مهدکودکی هم ميدونند، اگر مرد هستید یا حلش کنید یا بکشید کنار ،دسته جمعی بکشید کنار !
«فاطمی امین: مافیا دوست ندارد قیمت خودرو بشکند ». این حرف ها تکراری شده و همه می دانند که فقط برای فرافکنی است. یعنی آقای وزیر در این حدود دو سال صدارتش نمی توانست حداقل این مافیا را شناسایی و معرفی کند؟! قیمت خودرو در این دو سال رکورد افزایش قیمت در طول سال های بعد از انقلاب را داشته است. واقعا مدیریت ایشان و همکارانش باید در کتاب های تاریخ ثبت شود.
من فرمایشات ایشون رو نخوندم ولی اگه واقعا اعتراف به وجود مافیا کرده
الفاتحه
شما وزیزی هستین که نظر نمایندکان مجلس روی شما مثبت بوذ با این فضاخت کاری. ببین وضغیت بقیه چی هست الان.
بازهم باور میکنین خورتوتن رو و لابق این مسیولیت ها؟
هر چه قدر آدمی پول عایدش بشه و یا مقامی کسب کنه به هر قیمتی که باشه میخواهد بیشتر داشته باشه از اینرو برای مافیای خودرو جان مردم و ابروی کشور و نظام مهم نیست مهم افزایش مقام و کسب پول بیشتر است
مردم از این بابت ناراضی هستند و جای تعارف هم نیست
چطور ظرف ۲ تا ۳ روز میشه جاسوسهای اسراپیلی با اون همه محفی کاری رو دستگیر کرد ولی مافیا رو نمیشه؟
با دورود به وزیر محترم
ما صنعت مونتاژ داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
وجالب اینکه چند برابر خودرو وارداتی تمام میشود
مافیا!!!!حتی تو ایتالیا هم همچین قدرتی نداره....این مزخرفات چیه میگیم....دولت پول کم داره..از هزار راه کسب درامد میکنه...از دلار تا حالا هر چی....جمع کنیم این حرفای بیخود رو‌....دلار تلگرامی....حباب سکه....حباب مسکن....همش کشکه این حرفا
میفرمایند مردم دقت کنند قیمت ها کاذب است این درست اما نفرمودین که مردم چکارکنند بیان از کارخانه بخرند بدون قرعه کشی خودرو میدید؟؟؟؟دراین اشفته بازار مردم چاره ای ندارند والا این کشفی که کردید مردم سالهاست که فهمیدند شما تازه فمیدید
این مافیا کیه، کجا است که همه بهم پاس میدن و هیچکس زورش بهش نمیرسه.
ما مردم ایران از صنعت خودروسازی بیزاریم
مارو نجات بدین از دست این ظالمین
کدوم مافیا. کل صنعت خودروسازی و حتی قطعات دربست در اختیار دولت. اگر مافیایی هست خود دولته
جناب فاطمی خودش منتقد است!!!!!خوب برادر استعفا را گذاشتن برای چی؟؟؟؟شاید نفر بعدی مردمی باشد و عضو مافیا نباشد!!
خب خداروشکر....اینجور که ایشون میگن همه چی رو به رشد و گل و بلبل هست فقط نمیدونم چرا وضع مردم هر روز بدتر از دیروزه....میگم همین وزیر نبود گفت سال ۱۴۰۱ قرعه کشی خودرو حذف میشه
۲۰۶ حدود دویست تومن بود گفتن مردم صبر کنن و دقت کنن در خرید حالا ۲۰۶ چنده؟؟
لطفا تنها علاج واردات است با وعده توخالی وپیش فروش وافزایش توخالی نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تنها راه این است که با شجاعت این دو کارخانه تعطیل و یا به بخش خصوصی واگذار شود و واردات خودرو آزاد شود و قطعه سازها هم بروند صادارات کنند و یا برای خودروهای واردات قطعات تولید کنند
جناب اقای وزیر وضعیت بازار امروز خودرو نتیجه سیاست های تحت امر شماست نه مردم.گرچه قبلا می گفتید نتیجه بی عرضگی مسولین هست اما الان کار مافیاست
مافیا کیه؟ کی بود کی بود من نبودم
نه فقط بازارخودرو که کل مملکت دست مافیاست
جناب آقای وزیر صمت شما پارسال گفتید قیمت خودرو ارزان خواهد شد ولی بر خلاف اظهارات حضرتعالی بالای صد در صد هم گران شد الان هم دارید از رشد اقتصادی صحبت میکنید. برادر من شما انگار تو این مملکت زندگی نمیکنید مردم دارن زیر فشار فقر وگرانی دارن دست وپنجه میزنند آنوقت شما و امثال شما همش گفتار درمانی میکنین ولله مملکتداری کار شما نیست یه عذر خواهی و استعفا بهترین کاره.
تولید یک طرف واقعا کیفیت کم شد انگار تست نمیکنند میدن بیرون
یسری از مردم مثل من در زمان پراید ۱۵۰ میلیونی، به توصیه شما، دقت کردند و الان همون پراید رو باید ۳۵۰ میلیون بخرن!!
اگر باز هم بتوصیه شما بخوان دقت کنن معلوم نیست چه سرنوشتی گریبانگیرشان گردد!
سلام بی زحمت ی پیگیری کنیین در مورد واریز وجه پیش فروش جدید ایا باید کل مبلغ رو واریز کرد یا مثل همیشه نصف اول الحساب ما بقی موقع تحویل با تشکر
آقای فاطمی امین توان کار نداری نگو مافیای ودلال اینها را من کارگر که نمیتونم جلوش بگیرم وتو هم نمیتونی پس برای چی شدی وزیر لطف کن برو استیفا بده تو دیگه گند زدی با جلو تورم وگرانی را صدبرابر کردی
دولت دستمزد کارگر رو به نرخ جهانی بادلار قانونی کنه واسه مافیا
خود فاطمی امین و دولت و مجلس دو روز گذشته با افزایش ، ۲۹ تا ۴۷ درصد قیمت خودروهای داخلی موافقت کرده اند

و خودروهای چینی که در دوبی پانصد میلیون تومان هستند و اینجا تا پنج و شش

برابر قیمت دارند به مردم فلکزده ایران فرو میکنند سکوت کرده و میکند !!!!!

واقعا مردم چگونه و چطور و چرا میتوانند به شما و دولت و مجلس اعتماد کنند ؟؟؟
کسانی که انحصار در بازار خودرو ایجاد میکنند و مانع واردان آزاد میشون سران مافیا هستند و اونها قطعا مردم نیستند.
آقای وزیر این مافیا چه اشخاصی هستند که شمای وزیر و البته وزرای قبل از شما هم از پسشون برنیومدن؟!!!!
واسه صادرات مافیا به خارج کشور توسط گمرگ عوارض زیاد استفاده ازتولید ریال دریافت کنید.
ملت ایران، خودرو رو تحریم کنید. نخرید این آهن پاره های چند صد میلیونی رو
امان از دست این مافیا
دقیقا فاطمی امین شهامت این را داشت که گفت مافیا هست
شما که مسوولی از نفوذ مافیا میگی مافیا کیا هستن اونا رو معرفی کن
منظورش اینه هنگام خرید به وارد کردن تعداد صفر های صحیح دقت کنیم، شما تولید رو ببر بالا نتونستی خودرو صفر و کارکرده وارد کن، بازار خودش به تعادل و آرامش میرسه
خدایی؟!!! ماقیا؟!!! پس شما چرا پست و مقام دارید و حقوق و امکانات از جیب مردم می گیرید ولی اختیار دست مافیاست؟ قدرت اصلاح امور که ندارید، حداقل استعفا بدهید که هزینه وزیر از جیب مردم نرود.
چهل ساله هر فردی میاد میگه داریم درست میکنیم مردم برای اون دنیا که خودرو نمیخوان ،حالا اگر میخوایید زودتر بفرستید یدونه از خودروهای داخلی موقت بدید تا بره تو جاده کارش تموم بشه
حتی از رشد قیمت دلار هم بیشتر رشد کرده اید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس جنابعالی چه کاره اید؟ اگر چنین است که مافیا کنترل را در دست دارد پس دیگر فلسفه وجودی وزارت صنعت چیست؟
اگر شما به عنوان حاکمیت زورتان به مافیا نمی رسد و همه این کارها را مافیا انجام می دهد پس لطفا مملکت و میزتان را رها کنید تا مافیا مملکت را اداره کند اینجوری حداقل یک عده مفت خور از سر سفره بیت المال حذف می شوند
مافیا چیه!!!! درب های مملکت و باز کنید؛ خودرو وارد بشه ببینم این غول خودرو سازیی که برای خودتون ساختید می تواند رقابت کند. بعد قیمت میاد پایین
یک گروهی نمی گذارند مردم راحت زندگی کنند بعضی وقتها باید خشونت به خرج داد وگرنه این خودروها ارزش این قیمتها رو ندارن
مافیا چی هست؟ مافیا کیه؟ چقدر قدرتمنده ؟منشا داخلی داره یا از خارج هدایت میشه ؟ اگرشما قدرت مقابله بااین مافیایی که از آن سخن میگویید ندارید چرا قبول مسوولیت کردید؟ فرافکنی بس است حرف زدن کافیست عمل کنید
مافیا معلوم است کیه
مردم می فهمند
اقای وزیر میشه این مافیا را به مردم معرفی کنید اگر دولت عرضه ندارد مردم احتمالا از پس این نامردان پست فطرت جانی ب رایند که نفس مردم کردن تو شیشه متاسفم برای دولتی که از پس هیچی بر نمیاد
خیلی خوبین اگر کسی شماها رو نشناسه و همچین توضیحاتی رو بخونه همین الان میره ماشینشو میفروشه، فقط چنین دوستانی حواسشون باشه هرچی اینا میگن برعکسش اتفاق میوفته
اندر حكايت مافيايي كه دوست ندارد قيمت را بشكند !!!!!
----------------------------------------
خدا رحمت كنه همه رفتگان را در اين شب جمعه ... خدا رحمت كنه مرحوم ابوي ما ... آن مرحوم مغفور وقتي ما را در ايام مثلا ده سالگي و يا نوجواني و حتي جواني به زمين زراعتي و يا باغ كوچكش مي برد ، توقع داشت كه خوب كار كنيم و بيكار نايستيم ! و هر وقت مي ديد ، يكي از ما بيكار ايستاده و از زير كار در مي رود به ما چند لحظه اي زل مي زد و سپس مي گفت :
-- اومدي اينجا چه كني ؟ ... اومدي نگاه من بكني ؟ ... اومدي قد و بالاي من تماشا كني ؟ .. كارَت را بكن بچه » ؟!
حالا وقتي جناب فاطمي امين مي گويد كه « مافيا دوست ندارد كه قيمت خودرو رابشكند » ! بايد به مسئولين مربوطه گفت : « چرا بايد مافيا اجازه داشته باشد مافيايي كند ؟ ... مسئول مربوطه پس شما چه كاره اي ؟ فقط اومدي قد و بالاي مردم را تماشا كني ؟ ... كارَت را انجام بده مسئول مربوطه ! ... هه هه .. هه هه .مافيا !!
مافيا دوست نداره قيمت را بشكند ! به قول يكي از كاربران كه گاهي كامنت ميده : خخخخخخخخخخخ !!!
جالبه!!!هرچی مثال و آمار میده،لز سال 97 است،چرا به قول خودتان،از اون دوره ی ویرانه و آمار،دست برنمیدارید؟؟؟دوسال از استقرار دولت خوبان،پاکان،وانداده در قبال غرب،خصوصا جهادی انقلابی فوری،گذشته،و هنوز میخوان ...
میشه یکبار برای همیشه این مافیا رو معرفی کنید؟
بیشتر توجیه بود تا آنالیز و گفتن حقیقت.همه مردم میدانند مافیای خودرو چه کسانی هستند جناب وزیر!!!
یک دفعه راحت بگو که حکومت با مافیا و سلطان ها می چرخد؟؟؟چون ما جز این چیز دیگری نشنیدیم؟
واقعا این مصاحبه یک وزیر با اختیار و برنامه دار در مقابل تورم و رشد خودرو هست؟ هرگز. هرگز. چرا مردم را در دام مافیا میکنید و مردم را ناراضی میکنید. چرا چرا. این همه هزینه تحمیل میکنید. اینها جبران ناپذیره.
وقتی که زمام یک وزارتخانه به افراد فاقد تخصص داده میشود چنین نتایجی بدست میاید اقای رئیسی در کدام حوزه عملکرد مطلوبی داشته ؟ کشور دارد به بیراهه میرود . درامد به ریال هزینه به دلار . سرپرستان خانوار را شرمنده خانواده ها کردید فقط شعار و حرف
خب کشور را بده مافیا اداره کنه! تو وزیر شدی که مافیا نباشه نه اینکه به من بگی مافیا نمیزاره!
فقط شعار عمل صفر!
شما با دلار 28500ی که ادعا می کنید قیمت 206 سال 1998 اروپا رو به قیمت 20 هزار دلار به مردم می فروشید. بعد می فرمایید مافیا. با قیمت دلار آزاد هم اجازه ورود خودرو بدهید مافیا نابود می شود. مافیا جایی ظاهر می شود که شما بی تدبیری می کنید. بی درایتی می کنید و تن به خواسته و روش مافیا می دهید.
بیان کردن مشکلات دردی را دوا نمی کند.رانت و انحصار باعث این معظل شده است.
مجلس و دولت هم حامی چپاولگران خودروساز هستند.
بیچاره ما ملت که تابوت باید سوار بشیم اونم بقیمت گزاف.
مردم مافیا را از بین خواهند برد
دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد
از شبکه جهانی پایتون کمک بگیرید
واقعا شما در خودتان چی دیدید که با این همه نخبه شدین وزیر و وکیل؟!

مسئله رو گم نکن، تو پراید را رسوندی به این قیمت

الان هم میخوای گم کنی رد مساله رو
فاطمی امین: مافیا دوست ندارد قیمت خودرو بشکند / مردم هنگام خرید به این قیمت‌ها دقت کنند!

واقعا اینو قبول دارم که مشکل خودمونیم که میخریم ..چرا؟چون پول دست مردم زیاده و میخرن ... نخرید ..مطالبه کنید از دولت تا قیمت بشه قیمت کارخانه
جلوی واردات خودرو روآزاد کنید نه خودتون روبه زحمت بندازید .نه مردم رودربه در
آیا دولت و نظام توان از بین بردن مافیای خودرو را ندارند؟ در این صورت که باید به خیلی چیزها شک کرد. اگر نمی توانید با این خبایث مبارزه کنید آنها را به ملت معرفی کنید تا تکلیف آنها را یکسره کنند. مرگ بر مافیای خودرو مرگ بر تمامی افراد فاسد در هر سمتی
جالبه هیچی سر جاش نیست. کسی که دقیقا مسئولیت دارد به جای پذیرش مسئولیت تازه منتقد است. به جای عذرخواهی تازه انتقاد هم دارد. از روز اول وزارت همین ادعاها را داشته و با بی برنامه بودن و آشفته بودن در تصمیم گیری باعث سود رانت بازان محترم شده اند.
چقدر دروغ
یکسال درب کارخانه خودروسازی ایرانی را ببدید و واردات خودرو را با کمترین عوارض ازاد کنید مشکل حل میشود هرجا پای دولت به یک تولیدی و یا کارخانه باز میشود مشکلات زیادی پدیدار میگردد خودروسازی ها شده حیاط خلوت دولت و مجلس برای رانت و...........
این مافیاها کیا هستند که هیچ وزیر و رییس جمهوری وجود نمیکنه بگه کیا هستند ؟
اقای وزیر صمت شما یکی از فرماندهان جنگ اقتصادی هستید.
لطفا شجاع باشید.
جدی باشید.
نترس باشید.
مماشات نکنید با مافیای خودرو که خون مردم را در شیشه کرده اند.
در این مبارزه هر کجا لازم شد از مردم کمک بگیرید.
روی مردم حساب کنید و با پشتوانه ملت تو دهن مافیا بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
داداش با شعار نميشه كشور را ادره كرد در ضمن تا الان مسولين نالايق و مافياي دست نشانده خودشان تو دهن مردم زدند و از طرفي كار اقتصادي ادمهاي باسواد ميخواد نه اينجور ادمهايي كه با رانت مسول ميشوند
مردم ساده نباشید وزیرصمت داره کارش درست انجام میده مافیای خودرو قصد برکناری ایشون دارن
یعنی پروترین آدمهای دنیا مسعولین کشور ما هستند موقع حرف زدن مثل بلبل وعده میدن اما درعمل هیچی آخه مردک کدوم تولید منیکه برای خرید یک خودرو دوساله در قرعه کشیا الکی شرکت میکنم و هیچی نتونستم بدست بیارم چه گناهی دارم
یه روزی آقای وزیر محترم صمت فرمودند تا سال ۱۴۰۴ ، ۳ میلیون خودرو تولید میکنیم و ۱ میلیون آنرا صادر میکنیم . بنظرم از شعارهای تبلیغاتی ایشان برای رای اعتماد بود .
از اون اتش به اختیاری که ماست ریخت رو سر زن مردم برای برخورد با مافیای خودرو استفاده کنید.
خودتون تو نمایندگی به این قیمت گرون میفروشین یه دنا 900 ملیون چطور بیاد پایین
وقتی مسئولان مدیر باشند هیچ مافیایی جرأت عرض اندام پیدا نمی کند و کسیه ها را ماست می کنند
اما با وجود مسئولانی مانند شما مافیا تمام بازارها را بدست گرفته و خون ملت را در شیشه می کنند و از وجود چنین مسئولانی لذت می برند!
عزیز دل فاطمی جان: مافیا را نمیشناسید. همونهایی که شما را وزیر کردند، همونهایی که برای استیضاح شدن شما مانع میشن، همونهایی که به بهانه نزدیک کردن قیمت کارخانه به بازار شورای رقابت را تشکیل دادن، همونهایی که با وجود شعار سال ،رفتار معکوس و شعار رشد تورم و مهار تولید سرمیدن، همونهایی که حقوق نجومی در شرکتهای خودروسازی میگیرند، مافیای اصلی هستند. اگر ضعف مدیریتی خودتان را با مطرح کردن مافیا میخواهیدلاپوشانی کنید بترسید از روز قیامت. مردم را نابود کردید و هنوز موفق به پیدا کردن مافیا نشدید. صنعتی که شده سوهان روح مردم را عمه بیسواد من هم میتونست بگردونه. شخصیت ملت وفادار را با دادن فرغونهای ایران خودرو و سایپا به قیمت لگسوس و بی ام و وپورشه سال ۱۳۹۷ از بین بردید. نمایندگان هم از ترس ازدست دادن جایگاهشون سایلنت شدند. خدا از کسانی که به این ملت خیانت میکنند نگذره
مافیای یعنی چه. راستی. یعنی ایرانی نیستند.. معنی ش همینه. یا نه...... لیست شون بگیرید تا کجایی هستند ومن فردا ها مافیاها رو ببینم
داداش کوییک شده 500, میلیون کدوم نتایج قابله توجه
خوب خودروهای بنجل و بی کیفیت چینی را با چندین برابر قیمت واقعی به ملت نگون بخت قالب میکنین. البته از ماست که برماست
شما اگر جزو دوستان و آشنایان و اقوام نبودید ، قدرت اداره کردن یه دکه سیگار فروشی را هم ندارید ! حتی آنقدر درک ندارید که نباید بگویید مافی ا دوست ندارد فیمت خودرو بشکند ! شما که حقوق بگیر مردم هستید چرا منویات مافیا را دنبال و پیاده میکنید ؟ بر طبق اطلاع و صحبت شما ، مافیا دوست ندارد قیمت خودرو بشکند ، شما چرا تندتر از آنها میدوید و حتی قیمت ها را بالا میبرید ؟
خودتون قيمت خودرو را افزايش مي ديد و بعد اعلام مي كنيد كه مافيا اجازه نمي دهد قيمت خودرو بشكند ؟!
مافیل خودنمایی دنبال مافیا نگرد یه روز تو بورس بالاترین قیمت به خودرمیدید قیمت خودرو را می‌کشید بالا یه روز از طریق نمایندگی‌ها زیر میزی ماشین ها را می‌فروشند در قبال قیمتش سکه می‌گیرد هم بازار سکه را گرم میگنید هم رانت خواری میکنید یه روز ۲۰۶را از رده تولید خارج میکنید قیمت خودروها را بالا می‌برید مردم چی فرض کردید دنبال مافیا نگردد
عملا فاطمی امین به بی کفایتیش اعتراف کرد و به همه ارکان مملکت توهین کرد و گفت کشور در دست مافیا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
عملا فاطمی امین به بی کفایتیش اعتراف کرد و به همه ارکان مملکت توهین کرد و گفت کشور در دست مافیا است
تمامی نهادهای نظارتی و اطلاعاتی و ... باید بخاطر حرفهای فاطمی امین که گفت کشور در دست مافیا است وارد عمل شوند و اگر دروغ گفته، به جرم تشویش اذهان عمومی و تهمت دستگیر و اعدام شود
خودرو را وارد کنید و قطعه سازها هم بروند قطعات خودروهای وارداتی را تولید کنند و اگر واقعا" قطعاتشان خوب است بروند صادر کنند
تا این دو تا خودروساز دولتی است و حیاط خلوت مدیران دولتی و نمایندگان مجلس و افراد بی کفایت بعنوان مدیرعامل و مدیران میانی در آن شرکتها با حقوقهای نجومی مشغول گذران زندگی هستند اوضاع این مردم و مملکت همین است هر روز گرانتر و بی کیفیت تر ، مگر پارسال رئیسی و فاطمی امین هر دو نگفتند سهام خودروسازهای دولتی به بخش خصوثی واگذار میگردد این را هم مافیا نگذاشت؟!!!
..روزانه طبق گفته خودشون پنج هزار تولید خودرو دارند که ده درصد را قرعه‌کشی
و بقیه را بازار آزاد میفروشند .‌.مافیا از ما بهترون مردم را چی فرض کردید..‌‌فکر کردند مردم شعور ندارند یا نمی فهمند...
نه فقط خودرو بلکه لوازم خانگی هم قیمتهایش نجومی شده واقعا فاطمی امین خجالت بکش و دست از سر مردم بردار تو نه تنها بی کفایتی،نادرستگو هم هستی
اگر یادتان باشد درزمان معرفی وزیران برای رای اعتماد تمام واحدهای خودرو سازی از ریز و درشت از وزیر شدن اقای فاطمی بعنوان وزیر صمت حمایت کروند
چه فونت بدی انتخاب کرده اید مثل یک متن بریده بریده دیده می شه این فونت باعث میشه آدم قید خوندن مطلب رو بزنه
دولت چقدر باید ذلیل وبدبخت باشه که نتونه از پس مافیا ها وسلطان ها بر بیاد....
با سلام . یعنی بعد از چهار دهه هنوز مافیا در ایران وجود دارد ،
قیمت خودرو در همه مدلها مشمول قیمت گذاری تعزیرات شود واز شماره گذاری وتعویض پلاک در صورت عدم تمکین خوداری شود.تا از بازار دلالی خودرو جلوگیری شود.
قیمت خودرو در همه مدلها مشمول قیمت گذاری تعزیرات شود واز شماره گذاری وتعویض پلاک در صورت عدم تمکین خوداری شود.تا از بازار دلالی خودرو جلوگیری شود.
در کشوری که مافیا تعیین کننده باشند باید فاتحه مسئولان آن کشور را خواند.
شما برادر وزیری بعد از ۱۷ ماه تازه میگی مافیا نمیذاره پس شما چکاره ای؟!!! ضمنا تا ددخودروسازی لج میکنید وادمهای متخصص رو نمیذارید واز ادمهای مورد دار مثل خطیبی وامثالهم استفاده میکنی میخوای چی درست بشه؟!
سلام. دو نکته در سخنان وزیر بود. اول اینکه مردم در خرید دقت کنند یعنی چکار کنند؟ وقتی نیاز به خودرو هست چطور باید دفت کنند؟ دوم اینکه مافیا کافیا چه صیفه ای است؟ اگر با افزایش تولید مشکل حل می شود خوب تولید را زیاد کنید تا مافیایی اگر به قول شما هست نتواند کاری بکند. ضمنا سود شما و هم پالگی هایتان در ادامه همین شرایط است. تا شماها هستید اجازه ورود خودرو کارکرده حتی صفر را هم نمی دهید و از خودروهایی صفر انقدر مالیات می گیرید تا سه برابر قیمت بدست مردم برسد.
مشکل مافیا نیست مشکل این ملت نا آگاه هستند که اگه فقط شش ماه دست از خرید و اسم نویسی خودرو بردارند اونوقت میبینئ که چطور قیمت‌ها میان پایین و برای فروش محصولاتشان به مردم التماس می‌کنند
هرکی باعثش هست خدا به عزمت این شبهای عزیز جزاش رو بده
من به این اقا که بهش وزیر میگن کاری ندارم ما مردم چه صبری داریم ودولتهای با این همه مافیا رو چرا باید تحمل کنیم همه چیز این کشور دست مافیاست ما اینهمه وزارت ومدیر ورئیس برای چی میخوایم مسکن مافیا خودرو مافیا کنکور مافیا دلار مافیا مواد غذایی مافیا خوب وقتی همه چیز دست مافیا اداره میشه این همه هزینه دولت برای چیه خدایی برن خونشون مافیا داره اداره میکنه شما هم بیخود وقت خودتون ومردم رو تلف نکنید ودروغ نگید
آقاي وزير صمت جهت اطلاع همانطور كه خودتان ميدانيد و همه منشا گراني خودرو افزايش قيمت خودرو سازان داخلي و همچنيني بي ارزش شدن پول ملي در مقابل ارزهاي خارجي ميباشد جنابعالي همانطور كه نشان داده ايد قادر به كنترل قيمت بي حساب و كتاب خودرو نميباشيد توصيه ميشود به عنوان عيدي عيد فطر با يك خداحافظي شيك و مجلسي ما را خوشحال بفرماييد و از حرفهاي تكراري و بي محتوا خودتان را خلاص بفرماييد .
جناب آقای وزیر عوامل مافیایی را شنا سایی کنید در غیر اینصورت این صنعت بیمار پس از تحمیل هزینهای سنگین به دولت وملت دار فانی را وداع خواهد گفت
سلام نظرات اکتریت مردم را مطالعه نظرات وزیر محترم راهم خواندهام اولا اقای فاطمی امین تفکرات خوبی برای پیشبرد صنعت داشتهاند اشنایی با ایشان ندارم لکن فکر میکنم با احتمال قریب به یقین ایشان مسلمانی وطن پرست وخام به ملت است دراجرا اشتباهاتی داشتهاندوبیش ازحد باتفکر مثبت یکجانبه نگری کرده ونهایتا نتیجه به ضرر طبقه متوسط وضعیف درامد بنظرم ملامت بیش ازحد ایشان کاری اشتباه است به هرخال هرکه بخواهد قدمی پثبت درامور فنی بردارد کوهی ازمشکلات در مقابلش است قطعا مشکلات پیش امده حل خواهد شف فکر میکنم دراتی یکی از مدیران لایق مملکت کخ برنامه ریز هم است ایشان باشد
خیلی باهوشند.. میگن قیمت کارخونه با بازار باید نزدیک باشه بعد اومدن قیمت کارخونه رو بردن بالا نزدیک بازار سیاه خودرو بابا ای ول یکسری کنید قیمت بازار سیاه بیاد نزدیک کارخونه
قسمتان یا دم خروستان،باور کنیم؟؟؟؟؟

تاوزارت متبوع و هم پیاله هایتان روزانه یا هفته به هفته قیمت خودروی در درب کارخانه را افزایش می دهید ، دیگر کناه را گردن دلال ، مافیا ، محتکر و... نیندازید!!!!!
شما چه دولت و چه وزیری هستی که توان مقابله با مافیا را نداری رهاش کنید وزارت خالی باشه بهتر از اینه که امثال شماها اشغالش کنه
شما که نمی توانید مافیای خودرو را نابود کنید میدان را به کسانی بدهید که اقتداری داشته باشد
آقای دولت.لطفا این مافیایی رو که باعث بی اعتمادی مردم به کشور و دین شده رو هر چه سریع تر پی گیری کنید.
خوب بازار که کاذبه قبول جناب وژژژژژژژییییییییر اونجا نخریم ایران خودرو وسایپا هم که تا یک سال نیم دیگه پیش فروش کرده وپول مردم جمع کرد واردات هم که ممنوع شما اگه جای بلدی که قیمت واقعی هست که ما ماشین بخریم بفرما شما که همیشه تریبون دارین بفرماید کجاست تا ما اونجا ماشین بخریم
خودروسازان مانند محصولات دیگر با استفاده از ذخایر ،معادن وامکانات ملی تولید محصولات بی‌کیفیت می کنند وصدرصد مورد حمایت دولت هستند .چون محصولات بی کیفیت شأن را نمی توانند صادر کنند.به بهانه حمایت تولید داخلی از ورود محصولات باکیفیت وارزان خارجی جلوگیری میکنند و محصولاتشان را وارد بورس می کنندوچند برابرقیمت واقعی به مردم بی چاره می فروشند.
من مافیارا خدمت آقایان معرفی میکنم ۱دوازده میلیون بیکار که مجبورند ازخرید وفروش نان بخورند۲یک میلیون بنگاه دار خودروکه شغلشان خرید وفروشه کار دیگه ای ندارند۳هشتاد درصد شرکتهای دولتی ونهادی که داریی خودرا تبدیل به دلار وخودرو وزمین وسکه میکنند تا از تورم عقب نمانندوارزش داراییشان را حفظ کننداگر نکنند همین وزیر و بازخواستشان میکنند که چرا دارایی تو کم شده۴ پنج میلیون قوم وفامیل ودوروبریهای اقازاده های خودشان که کارشان دلالی واسطه گری وخرید وفروش اطلاعات ورانت خواریست .اینها همه دستپخت خودشان است
هر اتفاقی در جامعه می افتد یا کار مافیا است یا کار آمریکا . والا مافیا در یک قدمی خود شماست و شما توان کار ندارید نه اینکه مافیا قوی باشد . همه چیز که کار مافیا نیست . دزد و دلال رابطه خوبی دارند و شما هم ناتوان از مسئولیت خود
حضرت علی طارف با برادرش هم نداشت.بعد در تمام جاها مامور میفرستاد محسوس و یا ناشناس وضع موجود و برخورد رو بهش بگن....بعدم اگر تولیدات در اختیار مردم با نظارت دولت یا تولید دولتی باشه کسی منافع از خارج ایران دیگه نداره.مثل اینکه یکی اسلحه بسازه و دنبال فروش و جنگ باشه معلومه دنبال فتنه و جنگ هست.همچی باید برا ایران و ایرانی باشه وگرنه برا منافع دیگران برنامه میریزن.بنفع هم نباشه همچین خراب میکنن.الان چرا ترکیه داره همچی درست میکنه چون کسی مافیا درست نکنه.اگرم کسی میخاد بیاد سهام یا مثل انسان خرید فروش کنه .الان شما باید طرف نکید.بعدم یک خودور ملی خوب بزنید.و یا ماشین خوب وارد کنید.البته ترافیک ودود هم ببینید و خدمات و گنجایش.ثروت ملت بره سمت تولید چه ماشین قایق کشتی هواپیما ووو
چرا همه مشاغل بدلیل گرانی ارز و هزینه تولید به کشورهای دیگر و همسایه می روند اما خودروسازان و قطعه سازان و دلالان خودرو مثل کنه چسبیده اند به اینجا؟
پس چرا زورتان به آمریکا میرسه اما به مافیای داخلی پشت پرده که شما بهتر از ما اونارو می‌شناسید نمیرسه .البته از اونا میترسید
گفته که وارد کننده باید خدمات پس از فروش داشته باشه ....

اصلا من حاضرم برای خودم برم دوبی یک خودرو تویوتا ۲۰۱۵ بگیرم با قیمت پراید شما، هیچ خدپات پس از فروشی هم نمی خوام بهم بدین ....

خودروسازها فقط جیب مردم رو خالی که کردین هیچ، جان و مال و سلامتی مردم و سرنشینان خودرو های تولیدی داخل رو به یغما بردین
اصلا تولید داخل زده کمر مردم رو شکونده از خودرو بگیر تا لوازم خانگی

یخچال ایرانی، گران ولی بی کیفیت هست
شما واردات خودرو خارجی با عوارض صفر ر آزاد کنید

ما مردم قول می دیم اصلا نیایم تو کار معامله خودرو لگن داخلی ،

جالبه دوباره می خوان با بهانه های مختلف، مالیات عایدی سرمایه هم بگیرن ، شما اینقدر تولید رو زیاد کنین، که هر کی خودرو خواست بره مستقیم از نمایدگی بخره، مالیات عایدی سرمایه نیاز نیست
پس وزیر صمت چیکاره هست.
آقای فاطمی امین شما همان وزیری هستید ک وقتی در روزای اول وزارتتون بازدید ایران خودرو رفتید برایتان شعر خواندند و مجیزتان گفتند و شما هم اعتراضی به این نوع استقبال نداشتید...
تمام دولت های قبلی مدعی وجود مافیا بودند و همه هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری ادعای قطع دست مافیا و ابر بدهکاران بانکی و کسانی ک بیت‌المال را به یغما میبرند میبرند داشتند و از جمله دولت آقای رییسی...
پس کو ؟؟؟!!!! چرا کاری نمیکنید
یکی از اصلی ترین خصوصیات یک مسول شجاعت است ، شجاعت انجام وعده ها داده شده، شجاعت جلو گیری از چپاول بیت‌المال و شجاعت استعفا و عذر خواهی از عدم توانایی در انجام مسولیت...
ک متاسفانه در این دولت هم مثل دولتهای گذشته هیچ کدامتان آدمهای شجاعی نیستید...
و فقط از دشمن فرضی و مافیایی ک فقط خودتان میشناسید صحبت میکنید...
همانطور ک نتیجه معرفی ابر بدهکاران بانکی اختلاس بیشتر و وام‌های کلان بیشتر به افراد خاص شد، نتیجه اعلام مافیای خودرو هم گرانتر شدن خودرو بی کیفیت تر شدن و بزرگتر شدن خودروسازان اشغال ساز داخلی خواهد شد...
چراک افراد خاص در هیات مدیره های آنها وجود دارند و رانت های کلان به برخی افراد خاص ک خودتان بهتر از هر کسی میشناسیدشان می‌رسد...
اگر کار بلد نیستید لا اقل شجاعت استعفا داشته باشید...
رشد اقتصادی یعنی چه پراید شده ۴۰۰میلیون کوئیک شده ۵۰۰ میلیون تو وزیر ناتوان هستی پس کی باید درست کنه خجالت بکش آقای وزیر هنوز یک ماه از صحبت رهبری نگذشته چرا خودرو را گران کردید نه تو گوش شنوا داری و نه رقیس جمهو،
یکی اینو از برق بکشه نمیتونی برو خدا راضی بنده راضیتر
به داد خودرو برسید کمیسون صنایع چه کار می کند خودرو مصرفی است نه سرمایه ای مدیریت خودرو کشور نابود کرد
آقای فاطمی آمین بعنوان رئیس شورای عالی نظارت اگر مشخص کردی درآمد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اتاق بازرگانی صرف چه اموری شده آنگاه میتوانی سایر امور را سامان بدهی
به فرمایشات رهبر عزیزتورم بی داد می کندمدرییت بسیار ضعیف است کسی که تصمیم می گیرد این کاره نیست وعلمش را ندارد
اگه واقعا راست میگی، پس ما شما رو واسه چی انتخاب کرده ایم؟؟!!!
مافیارا خودت درست کردی.باتصمیمهای غلط مردم را بی چاره کردی
این آقا اگر راست میگه چرا خودرو را گران کرد ... اگر تحت فشار بود چرا استفعا نداد قبل از گران کردن خودرو ... وزیر یک مملکت یعنی نماینده یک ملت اگر مقاومت میکردی و دلیل اصلی را برای مردم میگفتی و مردم را قانع میکردی هیچ کس سراغ خرید خودرو نمی‌رفت .... چه کنیم که مدت زیادی است که مردم حرف راست نشنیدن و همه حرفها مثل ا ستامینوفن مسکنی بیش نیست و مدتی بعد .....
اینجور که مافیا مافیا میکنید فیلم پدر خوانده باید تو ایران میساختن، نه تو آمریکا و ایتالیا، مافیای سیسیل هم اینقدر قدرت نداره، م
چرا یک و نیم میلیون مافیا هستند اقای وزیر ؟ چند نفر از این یک و نیم میلیون نفر جلو واردات را گرفتند ؟ چند نفر به بهانه خودرو ناقص خودرو انبار می کنند و قطره چکانی به بازار می دهند ؟ چند نفر هستند که برنامه نه به خرید خودرو صفر را با اعطای وام می شکنند ؟ چند نفر هستند که شرکت ثبت می کنند و بعد از 6 سال خودرو وارد می کنند و بعد به بهانه های واهی صبر می کنند تا قیمت دلار افزایش پیدا کند و بعد به بازار عرضه کنند ؟ این یکو نیم میلیون نفری که فرمودید کجای این کار هستند ؟ کدامشان طرح قرعه کشی و ساماناه جامع را اجرا کردند ؟ چرا نظر درست نمی دهید .
وزیری که نتواند مهار قیمت وکاهش قیمت خودرو داشته باشد بهتر است برود خانه جای او در خانه است
پس تو چه کاره ای ؟
پس سربازان گم نام امام زمان کجایند که حریف مافیا نمی شوند ؟
خودرو ساز کیلویی چنده ؟ مگه همه اونها زیر نظر دولت نیستند؟ این مسخره گویی ها چیه؟
اگه بخواهید ظرف یک روز این مافیاها رو میگیرید واعدام میکنید ولی چرا نمی خواهید جای سوال است و اینطور که شما میگید یعنی کشور اینطور شیرتوشیره که که شما آقایون که قدرت دست شماست کاری نمی تونید بکنید ولی مردم همیشه پای کارند جواب این همه وفاداری این نیست که تقصیرها رو گردن افراد مجهول بندازیدو خودتونو بی تقصیر ،کار دست شماست و شما مسئولید هم در برابر مردم و هم در پیشگاه خدا این مسئولیت خیلی سنگین است اگر من بودم یا قبول نمیکردم یا برای حل مشکل مردم شب ها راهم نمی خوابیدم چون جواب خدارا نمیتوان داد
اگر ۵۰۰/۰۰۰-۶۰۰/۰۰۰ خودرو دست دوم وارد بشه
بازار اشباع و قیمت ها می شکنند
همه از وجود مافیا در تمام عرصه در کشور صحبت و تایید میکنند پس دستگا های نظارتی و اطلاعاتی کجا تشریف دارند برخورد با این آدمها با کیه مگر چقدر قدرت دارند که کسی جرات ندارد با آنها برخورد نماید
خودشون میدونن مافیا کیه . اینم همش نمایش هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم