بازدید 2544

واکنش ژاپن و کره‌جنوبی به پرتاب موشک کره‌شمالی

پرتاب موشک بالستیک کره شمالی واکنش‌ ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸ 13 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در بامداد پنجشنبه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شده است.

یک مقام وزارت دفاع ژاپن در واکنش به پرتاب موشک بالتیک کره شمالی اعلام کرد: توکیو به شدت به پیونگ یانگ به دلیل پرتاب موشک بالستیک اعتراض کرده است.

همچنین نخست وزیر ژاپن بعد از آزمایش موشکی کره شمالی از برگزاری جلسه اضطراری کابینه این کشور خبر داد.

در عین حال؛ زیر دفاع ژاپن اعلام کرد که موشک پرتاب شده توسط کره شمالی در خاک ژاپن سقوط نکرد و ظاهراً این موشک خارج از منطقه انحصاری اقتصادی آب‌های ژاپن سقوط کرده است.

ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما پرتاب موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت می‌دانیم.» همچنین در کره جنوبی نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور پس از پرتاب موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ برگزار شده است.

همزمان گزارش شده است که در آمریکا نیز کاخ سفید، پرتاب موشک بالستیک دوربرد کره شمالی را به شدت محکوم کرده است.

این واکنش‌ها پس از آن صورت گرفته که منابع خبری در شرق آسیا از جمله خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش دادند که کره شمالی بامداد پنجشنبه یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.

گفته شده قبل از آن، کره شمالی کانال‌های ارتباطی بین کره‌ای، از جمله ارتش و خطوط وزارت اتحاد را قطع و پاسخگویی به تماس‌های منظم از جنوب را متوقف کرده بود. این در حالی است که به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، دو کشور به طور معمول دو بار در روز - صبح و بعدازظهر - از طریق خطوط ارتباطی و نظامی تماس‌های معمول داشته‌اند، اما به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، کره شمالی طی پنجمین روز گذشته به تماس‌ها پاسخ نداده است.

خبرگزاری یونهاپ افزوده است که هنوز جزئیاتی از نوع موشک بالستیک شده توسط کره شمالی در اختیار ندارد.

شلیک این موشک بالستیک یک روز پس از آن صورت گرفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تقویت بازدارندگی جنگی کشورش در مقابل اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و کره جنوبی به شیوه‌ای «تهاجمی تر و عملی‌تر» تاکید کرد. کیم در جلسه دوشنبه کمیسون مرکزی ارتش خواستار تقویت بیشتر بازدارندگی جنگی کشور «با سرعت فزاینده» و به شیوه‌ای «تهاجمی تر و عملی‌تر» شد و در این جلسه درباره «موضوعات و اقدامات عملی برای آماده کردن گزینه‌های نظامی بحث و رایزنی شد.»

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، این جلسه با هدف بحث درباره تقویت بازدارندگی جنگی به منظور مقابله با «اقدامات تنش‌زای امپریالیست‌های آمریکایی و خائنان و دست‌نشانده‌های کره جنوبی و جلوگیری از بروز جنگی تجاوزکارانه» برگزار شد.

کره شمالی به رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه واکنش خشمگینی داده است و خبرگزاری کره شمالی هدف از این رزمایش‌ها را آمادگی برای «یک جنگ تمام عیار» خوانده که پیونگ یانگ را وادار کرده است تا به دنبال «اقدام عملی قدرتمند» از جمله گزینه‌های نظامی باشد.

هفته گذشته نیز کره شمالی یک سامانه تسلیحاتی استراتژیک زیر دریایی را رونمایی کرد و وب‌سایت رسمی حکومت کره شمالی گزارش داد که این کشور یک سلاح استراتژیک را آزمایش کرده است که می‌تواند سلاح هسته‌ای به نام «هائیل -۲» را حمل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل