بازدید 2935
با دو فینالیست دیگر در قزاقستان؛

کشتی فرنگی ایران قهرمان زودهنگام آسیا شد

کد خبر: ۱۱۷۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 10 April 2023

 بعد از کسب 4 مدال طلای روز اول توسط پویا دادمرز در 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در 63 کیلوگرم، ناصر علیزاده در 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم و نقره امین کاویانی‌نژاد در وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، امروز نیز تیم کشورمان دو نماینده در فینال و دو شانس مدال برنز خواهد داشت.

تیم کشورمان روز گذشته موفق به کسب 120 امتیاز شد. از نکات جالب رقابت‌های 5 وزن اول می‌توان به امتیازهای به دست آمده توسط شاگردان رنگرز اشاره کرد. روز گذشته فرنگی‌کاران کشورمان 89 امتیاز فنی به دست آورده و فقط 8 امتیاز از دست دادند؛ در حالی که در چند سال اخیر ضعف خاک مشهود بود، این بار فرنگی‌کاران 5 وزن اول در خاک امتیازی ندادند و در اوزان 55، 63، 77 و 130 کیلو امتیازهایی که ملی‌پوشان‌مان از دست دادند، فنی نبود بلکه امتیاز پوئن اخطار بود.

ایمان محمدی که برای اولین بار کشتی فرنگی ایران را در 63 کیلو صاحب نشان طلای آسیا کرد، در سه مبارزه موفق به کسب 27 امتیاز شده و همه حریفانش را با امتیاز عالی شکست داد.

 

فینال رقابت‌های 5 وزن دوم بین نفرات زیر برگزار خواهد شد:

وزن 60 کیلوگرم: ژولمان شارشنبیکوف (قرقیزستان) – هان جائه چونگ (کره جنوبی)

وزن 67 کیلوگرم: ابرار آتابیف (ازبکستان) – کیوتارو سوگابه (ژاپن)

وزن 72 کیلوگرم: سجاد ایمن‌طلب (ایران) – ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان)

وزن 82 کیلوگرم: دیاز کالین (قزاقستان) – آکیلبیک تالانتبیکوف (قرقیزستان)

وزن 97 کیلوگرم: مهدی بالی (ایران) - اوزور ژوژوپبکوف (قرقیزستان)

 

براین اساس تیم ایران با بالی و ایمن‌طلب شانس کسب دو مدال طلا را دارد، در حالی که قزاق‌ها هم در دو وزن 72 و 82 کیلوگرم فینالیست دارند. بیشترین سهم در فینال امشب را قرقیزها با ژولمان شارشنبیکوف، تالانتبیکوف و اوزور ژوژوپبکوف دارند.

در وزن 60 کیلوگرم که نماینده ایران از دور رقابت‌ها حذف شد، در 67 کیلوگرم نیز رضا عباسی برای کسب مدال برنز با رازاک بیشیکیف از قرقیزستان کشتی می‎گیرد. علیرضا مهمدی هم برای رسیدن به مدال برنز 82 کیلو باید از سد روهیت داهیای هندی بگذرد.

حریف فینال مهدی بالی، کشتی‌گیر قرقیزستانی است که آنها تاکنون سه بار با هم کشتی گرفته و دو بارش را بالی برده و یک بار هم ژوژوپبکوف، آخرین شکست را هم کشتی‌گیر قرقیز در مسابقات کشورهای اسلامی به بالی تحمیل کرد تا نماینده 97 کیلوگرم ایران به دنبال انتقام از این حریف باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل