بازدید 2056

۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۹۱ در شرایط قابل قبول قرار دارد همچنین کیفیت هوای یک ایستگاه در شرایط قرمز، شش ایستگاه در وضعیت نارنجی، ۲۲ ایستگاه در شرایط زرد و یک ایستگاه در شرایط سبز گزارش شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 10 April 2023

به گزارش تابناک، براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تا ساعت ۱۱ امروز (۲۱ فروردین) کیفیت هوا تنها در ایستگاه پارک شکوفه (منطقه ۱۴) در وضعیت ناسالم برای همه قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های پاسداران (منطقه ۳)، شهرداری منطقه ۴، دانشگاه تهران (منطقه ۶) شهرداری مرکز منطقه ۱۲، شهرداری منطقه ۱۵ و پارک سلامت (منطقه ۱۷) با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهیدبهشتی (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، گلبرگ (منطقه ۸)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، شهرداری مرکز منطقه ۱۲، پیروزی (منطقه ۱۳)، مسعودیه (منطقه ۱۵) و شادآباد (منطقه ۱۸) با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، اتوبان محلاتی، میدان فتح (منطقه ۹) و شهرداری منطقه ۱۶ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، پونک، شهرری (منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۲۲ با آلاینده شاخص دی‌اکسید نیتروژن کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

لازم به ذکر است کیفیت هوا در ایستگاه شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در وضعیت پاک است.

در این میان پارک شکوفه (منطقه ۱۴) با شاخص ۱۶۸ آلوده‌ترین ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوای تهران است.

لازم به ذکر است در ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱)، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۹، فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۲۱ به نیز هیچ اطلاعاتی به ثبت نرسیده است.

از ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاعات ۱۰ ایستگاه‌ منتشر شده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل