بازدید 4558
۴

تربیت سگ‌های موادیاب در ایران

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تحریم‌های دولت‌های اروپایی علیه ایران حتی برای مبارزه با مواد مخدر، درخصوص تربیت سگ‌های موادیاب در ایران توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 10 April 2023

به گزارش «تابناک»، سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است و در خط مقدم برخورد با شبکه‌های قاچاق وظایف خود را به خوبی انجام داده و می‌دهد، درباره همکاری کشورهای دنیا در مقابله با مواد مخدر توضیح می‌دهد: ایران قریب به ۳۹۰۰ شهید تقدیم جامعه بین‌المللی کرده است. شهدای ما تنها برای مردم خودمان شهید نشده‌اند؛ بسیاری از این محمولاتی که در زمان کشف آنها همکاران‌مان شهید شده‌اند مقصد نهایی آنها اروپا بوده است اما به دلیل اینکه ایران در لبه جلویی منطقه نبرد قرار دارد با آن مواجه می‌شود و در برخی موارد منجر به شهادت یا جانباز شدن انسان‌های شریفی می‌شود که برای امنیت جهانی تلاش می‌کنند و این، امری غیرقابل جبران است.

وی می‌افزاید: هم کشور و هم خانواده‌ها هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در قبال شهادت این عزیزان متحمل می‌شوند، اما متناسب با این جانفشانی که ماموران مسئول اجرای قانون در ایران دارند، دولت‌های اروپایی و کشورهای مقصد هیچ کاری انجام نداده‌ و در بسیاری از مواقع نه تنها کاری انجام نداده‌اند بلکه کارشکنی هم کرده‌اند، به طوریکه در تجهیزات موردنیاز امر مبارزه به بهانه تحریم‌های ظالمانه اجازه نداده‌اند کاری صورت گیرد و حتی خرید تجهیزاتی که خودمان قصد خریداری‌شان را داشتیم تا در ماموریت‌های مبارزه از آنها استفاده کنیم را ممنوع کردند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا باوجود اینکه ایران قصد مبارزه با مواد مخدر را دارد، سازمان ملل در برابر این تحریم‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامی انجام نداده است؟» می‌گوید: سازمان ملل تنها برای ایران دست می‌زند و تشویق می‌کند و در مواردی توانسته مبالغ محدود کمک‌های بین‌المللی را جذب کند. چندی پیش چند قلاده سگ از هلند تهیه شد؛ مربیان سگ‌های موادیاب باید آموزش ببینند و مربیان هلندی که آن سگ‌ها را تربیت کرده‌اند باید آنها را به مربیان داخلی تحویل دهند و این انتقال صورت گیرد، اما چند روز پیش نامه‌ای خواندم که گفته شد به دلیل اینکه ایران تحریم است برای آموزش این افراد، مربیان هلند نمی‌توانند به ایران بیایند و مربیان ایران باید به آنجا رفته و آموزش ببینند.

تربیت سگ‌های موادیاب در ایران

زاهدیان در پاسخ به این سوال که چرا ایران برای آموزش سگ‌های موادیاب خودش اقدام و قعالیت نمی‌کند تا از حمایت کشورهای دیگر بی‌نیاز باشیم؟ اینطور پاسخ می‌دهد: اتفاقا در ایران کارهای خوبی صورت گرفته است. به طور مثال پلیس هم بحث تکثیر سگ‌های موادیاب را دنبال می‌کند و هم مربیان ما منحصر به فرد هستند و کارهای جالبی انجام داده‌اند. در تربیت این حیوانات پیشرفت داشته‌ایم اما میزان تربیت این سگ‌ها متناسب با نیاز کشور نیست و مجبور هستیم بخشی از نیاز یگان‌های عملیاتی به سگ‌های موادیاب را وارد کنیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر علت این نیازمندی به سگ‌های موادیاب را اینگونه عنوان می‌کند که ایران مسیر اصلی انتقال مواد مخدر به کشورهای اروپایی است و از سوی دیگر دارای مرز گسترده و وسیعی است؛ به طوریکه از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه مرز ورودی داریم.

وی تاکید می‌کند: مواد یا از طریق افغانستان یا پاکستان از مسیر زمینی یا از آب‌های دریای عمان و خلیج فارس از مسیر دریایی وارد کشور می‌شوند و نقطه خروج آنها نیز مرزهای شمال غربی است که آنجا هم این تهدید وجود دارد به همین دلیل باید به طور ویژه حمایت شویم و بتوانیم این نیازهایمان را تامین کنیم. البته این تحریم‌ها و کج‌خلقی‌ها باعث شده امروز روی پای خودمان بایستیم؛ همیشه ما دستمان برای تامین دستگاه بادی اسکنر و ایکس‌ری به سمت کشورهای دیگر بود اما امروز آنها را خودمان تولید می‌کنیم و این مایه افتخار کشورمان شده است. حتی صادرات این دستگاه‌ها را نیز دنبال می‌کنیم.

تولید پهپاد، دستگاه‌های ایکس ری و بادی اسکنرها

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات موردنیاز برای مرزبانی اتفاقات خوبی افتاده است، ادامه می‌دهد: زمانی که سگ‌های موادیاب را در اختیارمان قرار ندادند به این فکر افتادیم خودمان آنها را تربیت کنیم. امروز با همت جوانان سختکوش نیروهای مسلح و شرکت‌های دانش بنیان در تولید پهپاد، تکثیر سگ‌های موادیاب و دستگاه‌های ایکس‌ری و آشکارساز مواد مخدر و بادی اسکنرها صورت گرفته است. اگر با همین دست فرمان جلو برویم حتما دست کشورهای بیگانه به سمت ما دراز است. هم حوزه فنی ایران می‌تواند تکنولوژی خود را به فروش برساند و در اختیار قرار دهد و هم حوزه‌های ماموریتی و تخصصی می‌توانند با کشورهای دیگر همکاری کنند و حوزه فعالیت مستشاری کشور در سایر کشورها نیز افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
تمام حرفاش مصداق بارز مثل خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندیه
سگ که نجس بود!!!
تا دیروز می گفتند که خودمان تربیت می کنیم و در تلویزیون هم آمدند و نشان دادند چطور شد الان میگن به ما سگ ندادند و و خودمان تربیت می کنیم
دنیا با شکل مبارزه شما مشکل دارد و الان ماریجوانا همه جا ازاد شده و تریاک سهمیه دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی