بازدید 23608

تصمیم سوال آفرین اما بموقع دولت‌‌مردان برای تغییر ساعت!

نمونه این اتفاق را می‌شود با مراجعه به بانک‌ها در شهر‌هایی مانند تهران دید؛ به این صورت که ساعت کاری بانک‌های دولتی با ساعت کاری بانک‌های خصوصی تفاوت دارد و در نتیجه، «ارتباط بین بانکی» دست کم در ساعاتی از روز مختل و حتی قطع است؛ وضعیتی که نتیجه مستقیم وضع مقررات، آن هم به صورت موضعی و غیرفراگیر است و با تغییر ساعت کاری ادارات، بی شک تکرار و چه بسا تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 07 April 2023

تصمیم سوال آفرین، اما به موقع دولت برای تغییر ساعت!به فاصله کوتاهی از اجرای مصوبه مجلس درباره ساعت رسمی کشور، دولتمردان طرحی را تصویب کردند که بی شباهت به قانون لغو شده نیست!

به گزارش «تابناک»؛ آذرماه ۱۳۹۹ طرحی در صحن علنی مجلس قرائت شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد و موجب یادآوری مسائل و حواشی رقم خورده در سال‌های گذشته شد؛ طرحی که تاکید داشت تغییر ساعت در نیمه ابتدایی هر سال در کشور، قادر به تحقق اهداف اقتصادی وعده داده شده نیست و افزون بر این، زیان بار هم هست و موجب اختلال در ساعت بیولوژیک می‌شود.

استدلال‌هایی که البته در برخی کشور‌های دیگر جهان هم مطرح شده و پش از بحث و بررسی‌های صورت گرفته، به برچیده شدن تغییر ساعت در این کشور‌ها منجر شده است؛ ملاحظه‌ای مهم که نشان می‌دهد، تصمیم اتخاذ شده در تابستان ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، پشتوانه‌ای قابل اعتنا دارد و در ابعاد جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

البته زمان برای تبدیل مصوبه مجلس به قانون کند پیش رفت و در نتیجه زمانی قانون تغییر ساعت در کشورمان لغو گردید که اجرای آن در سال ۱۴۰۱ ممکن نبود؛ بنابراین، همه چیز به امسال موکول گردید. اتفاقی که حالا بیش از دو هفته از رقم خوردنش می‌گذرد و هرچند با بروز اشکالاتی در بروزرسانی خودکار ساعت برخی تلفن‌های همراه و رایانه‌ها همراه شد، همگان با آن کنار آمده اند.

تصمیم سوال آفرین، اما به موقع دولت برای تغییر ساعت!

وضعیتی که ظاهرا قرار نیست ثابت بماند و به زودی دستخوش تغییراتی بنیادین خواهد شد؛ این را می‌شود از خبری دریافت که روز گذشته منتشر شد و تاکید دارد: «هیات دولت مصوب کرده است که ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال‌جاری، از ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.» خبری که وزیر نیرو بیان کرده و یادآور شده بازه زمانی یاد شده، بازه اوج مصرف در کشور است.

تصمیمی که بی شک به دقت و تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر این اساس است که شاهد اتخاذ آن در نخستین روز‌های سال هستیم، اما جز یکی دو نکته کوتاه و مختصری که وزیر بیان کرده، اطلاع دیگری پیرامون آن منتشر نشده و در دسترس نیست. وضعیتی ابهام آفرین و سوال برانگیز که ظاهرا قرار است در سراسر کشور اجرا شود، در حالی که می‌دانیم مناطق مختلف کشورمان تفاوت اقلیمی محسوسی با هم دارند، تا جایی که این تفاوت در تعرفه برق مصرفی هم لحاظ می‌گردد.

به بیان دیگر، شاید این تغییر ساعت در برخی مناطق گرمسیری قابل قبول باشد و حتی با اقبال مردم مواجه شود، اما شروع به کار ادارات در سراسر کشور از ساعت ۶ بامداد، احتمالا برای کارمندان مناطق دیگر و همچنین ارباب رجوع پرشمار ادارات، مشکل آفرین خواهد شد، به ویژه وقتی می‌دانیم اجرای چنین تصمیمی در بخش خصوصی و حتی بخش‌های خصولتی (بین بخش‌های خصوصی و دولتی) با تصویب در هیات دولت محقق نخواهد شد و ممکن است به سرگردانی ارباب رجوع منجر شود.

نمونه این اتفاق را می‌شود با مراجعه به بانک‌ها در شهر‌هایی مانند تهران دید؛ به این صورت که ساعت کاری بانک‌های دولتی با ساعت کاری بانک‌های خصوصی تفاوت دارد و در نتیجه، «ارتباط بین بانکی» دست کم در ساعاتی از روز مختل و حتی قطع است؛ وضعیتی که نتیجه مستقیم وضع مقررات، آن هم موضعی و غیرفراگیر است و با تغییر ساعت کاری ادارات، بی شک تکرار و چه بسا تشدید خواهد شد.

دورنمای وضعیتی که معلوم نیست مورد توجه دولت مردان قرار گرفته یا مغفول واقع شده است، همان گونه که نمی‌دانیم اگر استدلال اعضای قوه مقننه برای لغو تغییر ساعت، بی فایده بودن قانون قبلی و ایجاد اختلال در ساعت بیولوژیکی بوده است، چگونه تصمیمی متضاد و حتی متناقض با این نکات، در قوه مجریه گرفته شده و قرار است اجرایی شود؟!

نکته مثبت ماجرا، اما اینجاست که این تصمیم خیلی سریع گرفته شده و در نتیجه اگر نقدی به آن وارد گردد و قرار بر اصلاح آن باشد، زمان کافی برای اعمال آن وجود دارد؛ فرصتی که در اختیار دولت هم قرار دارد تا نکات پشتوانه این تصمیم را تبیین کرده و مسیر همدلی و همراهی عمومی را در پیش گرفته و چه بسا طرح و تدبیری اساسی برای رفع ناهماهنگی بخش خصوصی و دولتی در اجرای این تصمیم اتخاذ نماید.

اتفاقاتی که با رقم خوردن آنها، می‌شود صرفه جویی بالاتری در مصرف برق در کشور، در دوران اوج مصرف رقم زد و هم نگرانی‌ها درباره خاموشی و قطع برق را کاهش داد، هم تصویری روشن‌تر از آینده ترسیم و ثابت کرد که این دست تصمیمات موقتی است و تا روزی اجرایی خواهد شد، عقب افتادگی‌ها جبران شده و توسعه کافی در تولید برق در کشور رقم بخورد؛ روزی که بی شک برنامه ریزی برای رسیدن به آن صورت گرفته و باید با تشریح این برنامه ها، بر موقتی بودن این تصمیمات تاکید نمود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴۴
به یک کلام دولت و مجلس سردر گم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
سوال بزرگ اینه که حدود ۴ یا ۵ میلیون نفرکارمند دولت داریم تو این کشور (یه چیزی حدود ۶ برابر ژاپن) بعد یعنی بین این ۵ ملیون کارمند یک ادم پیدا نشده که این مشکلات اینده و کاملا قابل پیش بینی رو بررسی و حل کنه.
ما جهان سومی هم از سرمان زیاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
جناب از بین این ۵ میلیون درصد بالایی پیشبینی و اعلام کردن اما در مراتب رده بالا و تصمیمگیر که معدود افرادی هستن گوشی برای شنیدن نیست. لطفا به کارمندان دولت توهین نکنید. خودتون اگر صداتون میرسه برید به بالا دستی ها بگید. ما که کسی صدامون رو نمیشنوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تغییر ندادن ساعت کار درستی بوده ، تمام بانک ها باید در یک ساعت شروع بکار کنند اشتباهاتی که صورت میگیرد نباید درست بودن عدم تغییر ساعت را زیر سوال ببرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
گفته میشود از ۲۰۰ کشور دنیا ۷۰ کشور ساعت را تغییر میدهند یعنی اکثریت مطلق کشورها ساعت را تغییر نمیدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
کشورهایی که نزدیک به قطب هستند تغییرات طول روز و شب در
شش ماه اول و شش ماه دوم سال خیلی زیاد است و منطقی است این کشورها ساعت خود را تغییر دهند ولی در مورد ایران چنین وضعیتی وجود ندارد
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
بنده هفتادساله که ساعت سازم
دولت باید قبل از اینکار بامن مشفرت میکرد
ناشناس
| France |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
سردرگم نیستند . برای مردم و نظرشان احترامی قایل نیستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ناشناس ۱۳:۰۶عزیز والا ما تو اداره اختیار خاموش روشن لامپ اتاق یا سیستم گرمایش سرمایشو نداریم .الان این روزا ما کاپشن تو اداره میشینیم چون به بهانه صرفه جویی در مصرف گاز موتورخانه خاموش شده و مهم نیست که هوا سرده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اونایی که میگن کلی میگن 70 تا تغییر میدن و بقیه نمیدن یا تغییر ساعت غلطه.
اولا ملاک اکثریت کشورها نیست. مگه رای گیریه؟ هر کشوری با توجه به ژئو پلیتیک و همچنین موقعیت جغرافیایی و منابعش تصمیم می گیرد.
مثل این می مونه تصمیماتی که در برابر سرما در سیبری یا کانادا گرفته می شود را بخواهید برای عربستان یا ایران دیکته کنید.
ثانیا با تصمیم جدید دولت عملا ساعت ها جلو کشیده شده اگرچه رسما اعلام نکنند ساعت ها جلو کشیده.
این مدل دستان هم از زمان احمدی نژاد راه افتاده. چون اول مصوبه هیات وزیران هاشمی بود بعد احمدی نژاد اجرا نکرد. مجلس طرحش را داد. بعد احمدی نژاد برای زیر بار نرفتن ساعت ادارات را تغییر داد.
واقعا دور باطلی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
متاسفانه یک عده ناراحت هستند که لوکوموتیر کشور در حال پیشرفت باشد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
تصمیم عدم تغییر ساعت کاملا درست بود.
اکثر کشور ما مسلمان است و زمان خواب و بیداری خود را با نماز صبح تنظیم می‌کنند. ساعت اذان شناور است و در طول سال دقیقه به دقیه کم یا زیاد می‌شود. این که یک دفعه شوک یک ساعته به آن وارد می‌کردیم کاملا نادرست بود چرا که برنامه ی بیداری مردم در شب تغییر نمی‌کردهمگی شب‌نشینی و تماشای تلویزیون را تا ساعت معینی از شب مثلا 12 داشتیم. ولی بیداریمان یک شبه ساعت زودتر یا دیرتر می‌شد!

اما اینکه پس از بیداری چقدر وقت منتظر رفتن به سر کار باشیم اهمیت چندانی نداشت. چرا که اگر دیرتر برویم می‌توانیم آن یک ساعت را تلویزیون ببینیم یا مطالعه داشته باشیم!

نظر من این است که ساعت شروع ادارات و مشاغل به شکل زیر باشد:
بهار: 6:30
تابستان: 6:00
پاییز: 6:30
زمستان: 7:00
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
در لندن کوتاه ترین زمان روز حدود ۷ ساعت و طولانی آن حدود ۱۶ ساعت است در کشور ما مطلقا در زمستان و تابستان چنین اختلافی در ساعات روز نداریم
تصمیم تابستان ۱۴۰۰ مجلس اشتباه بود. اقلیم ایران و گستردگی آن از شرق به غرب لزوم تعییر ساعت را ایجاب می کند. الان دولت ساعت را جا به جا نکرده به جایش مردم را جا به جا می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
وقتی ساعت برای هم یکسان است و تغییر آنهم یکسان است گستردگی کشور در تغییر یا عدم تغییر ساعت جایگاهی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ناشناس ۱۳:56برا جنابعالی که تا ۹ خوابی مشکلی نیست ولی برا من که باید ۴:۳۰ از خواب بیدار بشم تا ۶ برسم سرکار مشکله .مورد دوم اینکه جطور جایگاهی نداره مشهد در تاریخ ۳۱ خرداد طلوع افتابش میشه ۴ صبح و غروبش ۷ .از ساعت ۶:۳۰ هم که اکثریت لامپو روشن میکنن و مغازه ها تا ۱۰ شب بازن .خب اگه یه ساعت جلو رفته بود حداقل یه ساعت دیرتر لامپا رو روشن میکردن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مهم حجابتونه
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
امریکا در حال بررسی حذف تغییر ساعت است و کشور کانادا بدلیل هم مرز بودن با آن منتظر اقدام مشابه است. موضوع تغییر ساعت برای کشورهای شمال اروپا شاید لازم باشد اما برای ایران نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
لجبازی با علم و منطق و تجربیات عملی که نشد مدیریت

دقیقا زمان احمدی نزاد هم این بازی لجاجت و خود خواهانه با تغییر ساعت کشور انجام شد

واقعا این تندروها دنبال اثبات چه هستند ؟
و ایا مسخره نیست که ساعت شروع کار ادارات از ۶ صبح باشد ؟

اینکارها باعث تمسخر و تعجب دوست و دشمن میگردد

بس کنید و دست بردارید وبفکر نجات کشور و مردم از این اوصاع اسفبار و فلاکت بار تر باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ناشناس ۲۰.۵۵
توی کشور ایران مصرف دستگاه های سرمایشی بسیار بیشتر چند
تا لامپ برق مصرف میکنند در ایران تا وقتی آفتاب در آسمان باشد کولر ها روشن است.یعنی آفتاب یه ساعت زودتر غروب کنه یه ساعت زودتر کولر ها خاموش میشه و مصرف برق کمتر میشه.این تغییر ساعت بدرد کشور های گرم سیر نمیخوره
وقتی یک عده بیسواد برای ما قانون تصویب کنن نتیجش میشه این! ساعت رو عوض نکردن به بهونه اینکه در کار خدا دخالت نباید بکنیم و ساعت بیولوژیک بدن انسان به هم میخوره.بعدش ولی ساعت ادارات و ... رو عوض میکنن!! اینجا ساعت بیولوژیک به هم نمیخوره وقتی ساعت 6 بخوایم سر کار باشیم؟!
همین الانش بنده باید ساعت 8 سر کار باشم، یعنی همچین هوا روشن و گرم هست که فکر میکنیم نزدیک ظهر هست! در صورتی و تا چند وقت دیگه استفاده از کولر و سرمایش در ادارات باعث مصرف بیشتر برق و ... خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
چه انتظاری داری ازشون؟
رئیسی گفت اینستاگرام رو فیلتر نمی کنه مردم رو از نون خودرن نمی اندازه، چی شد؟
وزیر صنعت گفت قیمت خودرو ها رو 15 درصد کم می کنه، الان داران سر اینکه 40 درصد گرون کنن یا 30 درصد ونه میزنن.
یکی گفت 4 میلیون مسکن میسازه، الان دوساله، 1 میلیون که هیچی 200 هزارتا ساخته؟
یکی گفت با یک میلیون تومن شغل ایجاد میکنه، کجاست الان؟
یکی گفت خوب شد ما نیومدیم دلار بشه 5000 تومن الان شده ورقی 500،000 ریال

ببینید، تمام هنر این دوستان همینه، دوران روحانی مردم صف وایمیستن برای مرغ و تخم مرغ 20 تومنی، اومدن گفتن ما صف برای ما بازتاب خوبی نداره، ما جمع میکنیم صف ها رو، چطور؟ 5 برابر کردن شونه تخم مرغ رو، صف جمع شد

ماشین صف وایمیستن خلق الله؟ برای قرعه کشی؟ کاری نداره، ماشین 100 تومن رو میدیم 500 تومن قرعه کشی رو هم جمع می کنیم.

کلان مردم توپ دم گوشتن برای اینا، اصلا مهم نیست ساعت، خرج، درآمد، هزینه، فقط ایئولوژی مهمی من و تو مهم نیستیم داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حق را گفتی، یک مشت بیسواد رفتن تو هیات دولت حالا نتیجش این وضعیت مردم شده.اقتصاد،معیشت،صنعت و ... بی ثبات و داغون و در حال ورشکستگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تغییر ندادن ساعت دست برنامه ریزان را باز گذاشته که هر شهر با توجه به ترافیک و سایر موارد ساعات ادارات را تعیین کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اینا عادت کردن لقمه رو دور سرشون بگردونن
هیچ کاری نمیشه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تغییر ساعت ها را متوقف کردند چون ایده هاشمی رفسنجانی بود و پایه گذارش او بود.
۱۵سال از احمدی نژاد عقب هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
هرچی میکشیم از دست این هاله ی نور دیده است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
احمدی نژاد نقاط قوت زیادی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اول حجابتونو رعایت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
آب را بریزید اونجا که میسوزه
با سلام اینکه برخی از کشورها ساعت خود را تغییر نمی دهند به علت تغییر فیزیولوژی و... نیست این به این علت است که تغییر زمان طلوع و غروب خورشید و به اصطلاح ساعت تابستان و زمستانی آنها خیلی تفاوتی ندارد. استفاده از نور خو شید تغییر در کاهش هزینه ها و صرفه جویی ندارد. پشتوانه علمی که خبرنگار به آن اشاره دارد منطبق بر واقعیت نیست. و بدترین کار ممکن را در کشور به دلیل عدم توجه به پژوهش های علمی منطبق بر شرایط کشور می‌گیرند. و همین تغیر ساعات کار اداری بر همین عدم تصمیم گیری مناسب و قانونی اتفاق افتاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
استدلال هات اشتباهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
هند و چین و ژاپن از مهمترین کشورهایی هستند که ساعت رو تغییر نمیدن. هند و چین که کشورهای پهناوری هستند. بنابراین فرمایش شما رو نقض میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
کشورهایی که نزدیک به خط استوا هستند نیاز به تغییر ساعت ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
13:02
میدونی کشور چین از شرق تا غرب چند تا ساعت داخلش داره؟
میدونی تفاوت ساعت تبریز با زاهدان چقدره؟
یک عده در مجلس سنگی را در چاه انداخته اند که کل دولت از درآوردن آن عاجز مانده است. سؤال اینجاست که اگر تغییر ساعت در کشور صرفه جویی اقتصادی ندارد چرا دولت قصد دارد ساعت شروع به کار ادارات را تغییر بدهد؟ و اینکه اگر تغییر ساعت باعث به هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن می شود! شروع کار ادارات از ساعت 6 صبح چه بلایی بر سر بدن کارکنان و مراجعه کنندگان می آورد؟
در تهران یک کارمند برای اینکه بتواند رأس ساعت 6 صبح در محل کار حاضر باشد باید حداقل ساعت 4ونیم صبح از خواب بیدار بشود! به نظر شما با توجه به سبک زندگی مردم ایران، این تغییر در ساعت خواب و بیداری چه بلایی سر سلامت مردم می آورد؟ ساعت کار مدارس و مهد کودکها چه می شود؟ خانواده ای که پدر و مادر هر دو کارمند هستند چگونه فرزندشان را به مهد یا مدرسه ببرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مدارس از اول خرداد تعطیل میشن.دبیرستان ها هم نهایتا تا دوازدهم خرداد امتحاناتشون تمام میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
خدا امواتتو بیامرزه
قصه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
نگران نباشید از روز عید تا حالا دویست تبصره و قانون زده اند برای اینکه فقط ثابت کنند کار خوبی کرده اند. بزودی تبصره می دهند برای تهران از 6.5 برای شهرهای دیگر 6 و به ازای هر فرزند نیم ساعت به این ساعتها اضافه میشود! کلا سپردن مملکت به رییسی به مراتب خطرناکتر از رها کردن یک قایق بدون ناخدا در میانه اقیانوس بوده است.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اگر این عده در مجلس سنگ هم نمی انداختن باز این دولت کاری از
و پیش نمی برد. اینا همشون از قماش «شعار و رجزخوانی» هستن
کودکانه ترین تصمیمات مدیریتی در کشور را شاهد هستیم ساعت اداری ساعت 6 صبح!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
این تصمیم نادرست عدم تغییر ساعت، باعث افزایش قطع برق در تابستان خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
همه که بچه مدرسه ای ندارند .پس اونی که بچه اش رو مهد میگذاره یعنی باید ساعت 5 بچه بگذاره مهد کودک.خداییش کی میتونه یه بچه رو ساعت 4 صبح بیدار کنه بفرسته مهد .ثانیا ساعت چند باید بخوابید تا بتونید ساعت 4و نیم بیدار بشید که برید سر کار . در تهران هم که کارکنانی هستند که از کرج و شهرهای اطراف میان تهران.خب اونا چند باید راه بیفتن تا 6 سر کار باشن.ضمن اینکه در اوج ساعت مصرف یعنی ساعت 1 تا 4 عصر هم همه خونه هستن و به جای یه فن کوئل که 4 نفر رو توی یه اتاق خنک میکرد حالا همون 4 نفر در 4 خونه کولر روشن میکنن.خب چی صرفه جویی میشه؟
هر کشوری اقلیمی داره. اینکه فقط تقلید کنیم که درست نیست. کشور خودمون بیشتر مناطقش گرم و خشکه. با در نظر گرفتن عدم هماهنگی سازمانها در شهرهای مختلف با اقلیم های متفاوت فک کنم بهترین تصمیم این بود که ساعت جلو کشیده می‌شد. الآن ما واقعا دچار مشکل شدیم. آفتاب می‌زنه و ما هنوز کارمون شروع نشده. یه ساعتو همون اول صبح داریم از دست می‌دیم. اینکه می‌گن سحرخیز باش تا کام روا باشی که جزء تعالیم دینی ما هم هست. یادم نمیره که غلامحسین الهام سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد بعد از نکشیدن جلو ساعت، اعلام کرد که دیگه مشکل نماز ظهر دانشجوها که با کلاس درس تداخل داشت حل شد. در حالیکه مشکلی وجود نداشت و کلاس درس دانشگاه‌ها ظهر با یه تأخیر منطقی شروع می‌شد. در نظر نگرفتن تمام شرایط وقتی که یه تصمیم گرفته می‌شه واقعا مایه ناامیدی هست. هنوز بعد از این همه سال دنبال سعی و خطا. بجای این یه قانونی تصویب می‌کردن که دست مافیای خودرو و ارز و بورس رو قطع کنه. متأسفم واقعا
ساعت رسمی کشور، مبدا زمانی هست که برنامه ریزی های ذهنی بر اساس آن انجام می گیرد و نباید تغییر کند؛ در عوض باید زمان انجام کارها بر اساس شرایط هر منطقه تغییر کند.
این نکته بسیار مهم است و خواهش می کنم به آن بیندیشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اتقاقا ساعت یک واحد قراردادی بشری است و ذهن انسان به سادگی خود را با این قرارداد تطبیق می دهد
بخش اول و دوم جمله شما کاملا نقیض هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
کاملامدرسته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ساعت کلا قرار دادی است .طلوع خورشید شروع کار روزانه را تعیین می کند.
مرحوم پدرم یک بار در تحلیل رفتار من گفت وقتی بلد نیستی یا نمی خواهی کار اصلی ات را انجام بدهی سر خودت را با هزار هزار کار زائد و وقت تلف کن گرم می کنی تا فقط نمایش بدهی که داری کار می کنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
رحمت الله عليه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تو در آینده می‌شی نماینده مجلس
اونی که از کرج میاد تهران باد ۴.۵ راه بیفته؟
همه ساعت ۶ خواب الوده مس تونند کار کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اگه کارش تهرانه، خونه و زندگیشو هم ببره تهران. خوبه کل مملکتو بخاطر اونی که از کرج میاد تهران به زحمت بندازن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ببخشید جناب الان به خاطر گرونی اجاره خونه مستاجرا دارن از تهران میرن کرج خونه میگیرن. بعد شما ماشالا لابد جیبت پر پوله همچین دستورایی میدی. دولت خیلی حقوق بالایی به کارمندا میده که انتطار دارین تهران خونه بگیرن؟
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دولت الان دستشو کرده تو جیب ملت فقط داره حقوق کارمنداشو درمیاره اونم نیروی انسانی که بازدهیش ۱ درصد هم نیست و نه باری از دوش ملت برمیداره و نه خدماتی صرفا مالیات و عوارض و آبونمان و جریمه و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ناشناس ۱۲:۴۳
اصلا میفهمی کارمند مستاجری که دوساعت توراه رفته و برگشت که
دوزار نون زن و بچه دربیاره چی میگه؟ چقققدر شکمت سیره
متاسفانه مجلس و دولت دست عده ای که ..... قفل شده و اینگونه قوانینی وضع میکنند که برای کشور مشکل آفرین خواهد شد. باید از آنها پرسید چه فرقی میکند که کارمندان ساعت 6 کارشان را شروع کنند یا ساعتها یکساعت به جلو کشیده شود. هر دو یکی است با این تفاوت که در دومی وحدت رویه در همه قسمتها مثل کودکستانها، مهد کودکها و مراکز خصوصی وجود خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
عده ای بیسواد بی کفایت
نویسنده ی محترم همزمان نبودن ساعت کار بانک‌های دولتی و خصوصی رو به جهت عدم ارتباط بین بانکی به مدت یکساعت اشکال تصمیم دولت عنوان کرده اند، خوب بود به قطع ارتباط 4_3 روزه ی بانک‌های ایران و سایر دنیا بخاطر تعطیلی 5 شنبه و جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در سایر کشورها اشاره میکردن که سالهاست کسی فکری بحالش نمیکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دوست عزیز بانکها درایران پنجشنبه ها باز هستند ادارات دیگر آنهم در تهران تعطیلند
لابد اینجوری بیولوژیکشون به هم نمی ریزه!!!
زود تند سریع انقلابی جوان و جهادی و ضد استکبار
جالب این بود که سایت آموزش و پرورش برای اعتراض به رتبه بندی ساعتش تابستانی بود یعنی وقتی ساعت 11 شب مراجعه کردیم تاریخ فردا را می زد
تغییر ساعت برای اقلیم ایران ضروری است، گرمای خورشید تو ایران با اروپا متفاوته، اینجا تو سایه از سرما میلرزی یک قدم اونور زیر نور خورشید از گرما می پزی،
من یه مشکل بزرگتر هم این چند روزه پیدا کردم، از ساعت 6 به بعد اونقدر هوا روشنه که نمی تونم بخوابم، شب قبلش هم که 12 خوابیدم (فرقی نداره ساعت جدید یا قدیم باشه، اکثراً عادت کردیم که از 11 به بعد به فکر خواب باشیم).
سوال بزرگ اینه که حدود ۴ یا ۵ میلیون نفرکارمند دولت داریم تو این کشور (یه چیزی حدود ۶ برابر ژاپن) بعد یعنی بین این ۵ ملیون کارمند یک ادم پیدا نشده که این مشکلات اینده و کاملا قابل پیش بینی رو بررسی و حل کنه.
ما جهان سومی هم از سرمان زیاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
از بین این ۵ میلیون غیر از اندکی همه گفتن. کسی نشنید. صدات بلنده؟ خودت برو به مقامات دولت و مجلس بگو. کسی برای حرف کارمند بدبخت تره هم خورد نمیکنه. کارمند یعنی برده دولت. یعنی مستخدم دولت. شما که ارج و قرب داری برو بگو بهشون ببینم نتیجه ت چی میشه.
مجبوری نظر بی پایه اساس بدی اونم دوبار؟
چهل سال مملکت داری با ازمون و خطا که نمیشه
اندر حكايت تغيير ساعت !
-----------------
خدا رحمت كنه مرحوم عبد المحمد ، خادم و اذان گوي مسجد محله ما ، آن مرحوم مغفور اجازه نمي داد كه ساعت مسجد جلو و عقب كشيده شود ، چند سال پيش مي گفت :
-- هميشه خدا اذان ظهر ساعت ١٢ بوده ، حالا چند دقيقه كمتر يا چند دقيقه بيشتر ! هيچ وقت اذان ظهر ساعت حدود ١ بعد از ظهر نبوده ! ... واقعاً خنده داره كه من بخوام ساعت ١ اذان ظهر بگم ! ... براي همين هم هست كه من اجازه نميدهم كسي دست به ساعت مسجد بزنه ! جلو و عقب بردن ساعت براي ممالك يهودي و نصارا و بلاد نامسلمون و بلاد كفر است ! در مملكت اسلامي ظهر ساعت ١٢ است نه ساعت ١ و مسئولين ما نبايد گول نامسلمانان بخورن كه هي ساعت جلو و هي ساعت عقب ... هي ساعت جلو ببر هي عقب ببر !!
رحمت الله عليه !
---------....................
آيا ممكن است عده اي از نمايندگان مجلس در مورد عدم تغيير ساعت همچو مرحوم عبد المحمد فكر مي كرده اند ؟
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مگه شک داری ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
نمیدونم کی گفته تو بانمکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
کی گفته نماینده باید فکر هم بکنه!!!؟
اگر دولت نمیتواند تولید و مصرف انرژی مدیریت کند ، از سوء مدیریت است ، با این تصمیم باز هم مردم باید هزینه بی کفایتی دولت را بدهند ! این مدل حل مسئله ساده ترین و غیر مسئولانه ترین روش حل مشکلات کلان کشور است !
وقتی یک هیات دولت بیسواد و بدون علم یک تصمیمی میگیره همین میشه. این طرح تو هیلی کشورها چند دهه است اجرا میشه اونم برای سیو کردن انرژی، اما ما در زمان احمدی نژاد بیسواد هم این تجربه را داشتیم و اون زمان چند صد میلیارد تومان ضرر به اقتصادمون خورد.الان هم دوباره تجربه کردیمش. متاسفم واقعا با این دولت
واقعا آدم از کار این مجلس بی سواد و بی تخصص و گمراه و بدتر از آن دولت بی سواد و بی تخصص سردرگم میشه ساعت را عوض نکنن چون بیولوژیک بدن بهم میخوره بعد شروع به کار را بزنن ۶ صبح آخه کدوم سیستم این کار را انجام میده
من فقط می خوام یک چسمه از تاثیرات این اشتباه مجلس رو براتون بگم الان بسیاری از کشورهایی که در نصف النهار بعد از ما قرار دارند مانند ارمنستان گرجستان و کشورهای بالکان ساعتشون از ما جلوتر قرار گرفته!
مطابق قوانین بین المللی، ساعت کشورهای جهان براساس موقعیت جغرافیایی آنها نسبت به نصف النهار مبدا (گرینویچ) ارزیابی میگردد.
در سال 1263 خورشیدی (1884 میلادی) در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریکا، کنفرانسی برای تدوین مناسب‌ترین روش تعیین زمان در نقاط مختلف جهان، تشکیل شد. در این کنفرانس کره زمین را به ۲۴ قاچ تقسیم کردند که هر قاچ ۱۵ درجه طول جغرافیایی را به خود اختصاص می‌دهد. این یک تقسیم‌بندی طبیعی است، زیرا کره زمین با سرعت ۱۵ درجه در ساعت می‌چرخد.
در داخل هر قاچ، ساعت فرقی نمی‌کند و اختلاف میان یک قاچ با قاچ بعدی دقیقاً یک ساعت است.
بر این مبنا، کشورهای جهان به مرور ساعت‌های رسمی خود را به وجود آوردند. در ایران نیز تعیین ساعت رسمی در سال 1311 خورشیدی و توسط گروهی به ریاست دکتر محمود حسابی، با محاسبه طول و عرض جغرافیایی و مکاتبه با گرینویچ بین‌المللی انجام گرفت. پیش از آن ساعت ایران «غروب‌کوک» بود و هر شهری برای خود ساعتی مجزا داشت.
روسیه با بیش از ۱۶۰ درجه طول جغرافیایی ۱۰ منطقه زمانی را در بر گرفته ‌است، اما کشورهای پهناوری مانند هند و چین تنها یک ساعت رسمی به وقت پایتخت‌های خود دارند. همچنین کره شمالی نیز در سال 1394 خورشیدی (۲۰۱۵ میلادی) ساعت رسمی خود را که میراث امپراتوری ژاپن بود با انگیزه‌های سیاسی و تاریخی، نیم ساعت عقب کشید.
در کشورهایى نظیر ترکیه ، آلمان ، فرانسه ، هند ، چین و ... یک ساعت رسمی در سراسر کشور بکار میرود. مثلا ساعت شهرهای استانبول و آنکارا و سایر مناطق کشور ترکیه با یکدیگر همزمان میباشند
تغییر ساعت در ایران 45 سال پیش بسیار دقیق کارشناسی شد و نتیجه جلو بردن یکساعت در شش ماه دوم سال بود هر چند با توجه به تغییر شرایط جوی برخی از کارشناسان معتقدند از اول اسفند تا اول آبان باید ساعت تابستانی برای ایران در نظر گرفت یکی از خواص این تغییر صرفه جویی در انرژی است
بیسوادن
همین الان ساعت ۸ صبح کارمندا هنوز گیج خوابن ساعت ۶ بریم اداره با یه سری زامبی روبرو میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
من خودم کارمند مالیاتی ترکیدم از خنده واقعا همینطوره
دولت گیج میزنه و دار صورت مسئله را پاک میکنه آقا مشکل تحریم داری تجهیزات فرسوده است نمیتونی جایگزین کنی و هی تقلا می کنی ی جوری چفت و بست بزنی ولی نمیشه حالا که ال سعود خوب شد با اروپا و امریکا هم دوست بشید بزارید چندصباحی ارام زندگی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دولت فقط مجری تو موضوعات کلان. تصمیم گیرنده جای دیگه هست
از شش کلاسه همان تراود که در اوست
هدف این بوده که بعد از ناهار و نماز برن خونه که الحمدالله محقق شد
قریب به اتفاق مردم ایران اعتراف میکنند که ضریب هوشی رئیس جمهور و هیات دولت از انیشتن بیشتر است و باید در کتاب گینس ثبت شوند. مجلس بی خاصیت طرحی را تصویب میکند و اقای جنتی به همراه دوستان انرا نغایر با اسلام تشخیص نمیدهند و دولت برای اجرای ان ساعت کار را از 6 صبح تعیین میکند یعنی کارمندی که در سعادت اباد است باید ساعت 4 صبح راه بیافتند تا 6 صبح به شهر ری برسد. عجب قانونی
سلام
یه سوال؟
اگر ساعت همه کشور ۶ تا ۱۳ باشه ؛ چرا کارمندان تهران پنج شنبه ها تعطیلن ولی کارمندان سایر استان‌ها باید پنج شنبه ها سرکار باشن؟؟ چرا کارمندان تهرانی ۱ روز کمتر کارمیکنند؟
پاسخ ها
sdn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
پالمه عزیز شهرستان ها 6 ساعت در روز کار میکنند در نتیجه باید 5 شنبه ها بروند سرکار. تهران روزی 8 ساعت کار میکنند در نتیجه باید 5ش نروند . در ضمن 2 ساعت هم صبح و 2 ساعت هم عصرها در ترافیکند که شهرستانها ندارند.
با توجه به اقلیم ایران جلو کشیدن ساعت ضروریه. و با تغییر ساعت کاری نمی‌توان به نتایج مطلوب رسید . چون جلو کشیدن ساعت بر همه افراد و صنوف اعمال می شود و از لحاظ روانی هم قابل پذیرش تر است
آقای دولت
کارمندان برده و کنیز نیستند.
به خدا ربات هم نیستد.
اونها هم از جنس آدم هستند.
نماینده های مجلس که این قانون جدید ساعت کشور را تصویب کرده اند آب رو بریزن اونجاشون که می سوزه .
بنده یک کارمند زن هستم
ساکن اصفهان
و کارمند جهاد در یکی از روستاها با
فاصله ۶۰ کیلومتری از اصفهان
هیچ سرویسی بخدا این ساعت نیست که ۵ صبح راه بیفته و من ۶ برسم سرکار!!!!
بخدا خیلی از کارمندان خانم در روستاها و نقاط دورافتاده کار می‌کنند.
چرا دولت فکر ساعت ایاب ذهاب اینها نیست؟
همه که مرکز استان کار مند نیستند.
من کارمندم و زودتر از ۸ هم نمیرم.یعنی من باید ۴ صبح بیدار شم تا ۶ سر کار باشم؟حتتتتتتتتما.بمونن تا برم
در کشورهای اروپای غربی، اصناف ساعت کار دارند. زمستان ها تا ساعت 18 و تابستان ها تا 20. بنابراین تغییر ساعت موجب صرفه جویی در برق و استفاده حداکثری از نور خورشید میشه. اما در ایران اصناف ساعت کاری ندارند. تا 12 شب بعضا مغازه ها باز هستند. میوه فروشی هست که معلوم نیست به چه دلیل، شبانه روزی است. برخی مغازه ها طی روز، لامپ های پر مصرف شان، روشن است و... در چنین وضعیتی تغییر یا عدم تغییر ساعت، بی فایده است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مطمئن باش ، تغییر ندادن ساعت باعث چنان بی برقی میشده که ساعت کاری رو اینجوری کم کردن
تنها و تنها کار درست این مجلس همین قانون ساعت بود .
دوم اینکه اونایی که میگن دولت رییسی همون افراد دولت احمدی نژاد هستن ، جواب بدن احمدی نژاد در خصوص تغییر ساعت کی اینقدر با رییسی زاویه داشت
عدم کشیدن ساعت به جلو برای روزه داران هم مشکل ایجاد کرده وقتی ساعت جلو کشیده شود اذان می شود به جای ۴:۱۷ فعلی می شود ۵:۱۷ الان باید ۳:۱۵ از خواب بلند شویم به جای آن در اداره چرت بزنیم. خدایی یک عده بیکار در مجلس چه تصمیماتی که نمی گیرند.
این مملکت دیگه درست بشو نیست. خدا صاحب اصلی این مملکت رو برسونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
آمین
ناشناس
| France |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
صاحب اصلیش مردمن
مگه بقیه تصمیم ها چطوری هستند؟!!!
فقط ادعا چند یال احمدی نژاد این بازی را بنام متدینین سر مردم در آورد که کلا سیاسی بود و چنان هرج و مرجی ببار آورد که مجلس وارد شد زمان لاریجانی و با یک مصوبه به آن بازی بی مزه پایان داد حالا دوباره نقطه سر خط .
حافظه در حد ماهی .
قبلی ها (ناهارشون) را خورده بودند و قانون گذاری میکردند و حالشون خوب بود اکنون اما معلوم نیست به خوبی که آیا(ناهارشون) را خورده اند یا نهار بهشون داده اند یا نه و از اینرو خیلی (قاراشمیش) میزنند!! یه روز اقدام یه روز کنسل یه روز قانون جدید یه روز دیگه همون قانون قدیم و معلوم نیست خلاصه تکلیف مردم چی شد!
و صد البته که مشکل اقتصاد که رئیسی چیزی از آن سر در نمیاورد با یان جنگولک بازی ها حل بشوی نیست که نیست
آقا کله پزی ساعت چند باز می کنه؟
آخه کدوم ارباب رجوعی ساعت 6 می ره اداره؟
چرا همه کارهاتون مسخره است؟
هر استانی باید مختار باشد تا با توجه به اوضاع اقلیمی حاکم در آن استان، ساعات کار مراکز آموزشی و اداری و بانکی و ....را تعیین و اجرا کند آن هم برای فصول مختلف ،ساعات مختلف.
مشکل اینجاست اونهایی که تصمیم میگیرن برای خودشون تصمیم نمیگیرن!
دولت دستوری برای ساعت کاری۶ تا ۱۳ داده که خلاف قانون اساسی و الرام ۴۵ ساعت کار در هفته است که خارج از حیطه اختیارا است و طبعا غیر قابل اجرا است شروع ساعت کاری ۷ صبح در شش مهه اول یا سه ماهه تابستان و پایان در ۱۵ یا ۱۵.۳۰ منطقی است دولت باید نیروگاه بادی و خورشیدی بسازد و برق منازل را از طریق باتری‌های خورشیدی تامین نماید اما سرمایه گذاری اساسی نمی کند
اگر فقط یک ساعت تغییر ساعت کار، در کاهش مصرف انرژی تاثیر دارد، بهینه سازی مکانهای عمومی و خصوصی و آموزش مصرف صحیح انرژی چندین برابر در کاهش مصرف انرژی موثر است.
فقط اولی با بخشنامه حل می شود زود اجرا می شود اما دومی ....
وقتي عرزشي ها تصميم گير كشور هستند!
یک تصمیم درست ندارند این دولت و مجلس
از یه طرف اون معاون رئیس جمهور لایحه زده مجلس که پنج شنبه کارمندان تعطیل باشند و ساعت کاری از ۸ تا ۴ عصر بشه.
از این طرف وزیر نیرو میگه از ۶ تا ۱۳.
اگه قانون بالایی سال آینده اجرا بشه و پنج شنبه ها تعطیل بشه؛ لابد توقع این هست که تابستان سال بعد کارمندان از ۴ صبح برن سر کار !!!!!!!
هماهنگی در حد افلاطون و ارسطو .......نکنین این کار رو با روح و روان کارمندان
مسیولین تلگرام را فورا رفع فیلتر کنند...آموزش از طریق تلگرام میبینیم... تا کی جیب فیلترشکن ها را پر کنیم؟؟!!!
والله ما که خود به خود یک ساعت زودتر بیدار میشیم. هوا روشن میشه دیگه آدم خوابش نمیبره
نمیرید یه کن زود تر بلند شوید از قدیم گفتند سحر خیز باش تا کامروا شوید
شب ها زودتر بخوابید تا صبح ها زود و سرحال از خواب بیدار شوید
دلم می خواد از اون نابغه هایی که گفتن تغییر ساعت بدنشون رو لذیت می کنه ، بپرسم الان اذیت نمیشی فقط 4 یا 5 ساعت بخوابی ؟ که 6 صبح سر کار باشی ؟؟
قانون تغییر ساعت یک قانون علمی و یکی از دستاوردهای ملت ایران است و تغییر آن تنها به یک معنی است: صهیونیزم و ضربه علمی-سیاسی-فرهنگی
به نظر من عدم تغییر ساعت طبیعی بسیار کار درستی می باشد ... به نظرم از زمانی که ساعت رسمی کشور جلو عقب میشد اصلا زمان یه جوری شده بود .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
آحه به حال تو چه فرقی می کرد ؟ مثلا می خواستی بری نون بخری ، با گونیا و نقاله می شستی زاویه خورشید رو در میاوردی، ببینی یه جوری هست یا نه ؟
لشگر سایبری !
تغیر ساعت برای کل هشتاد و پنج میلیون ایرانی خطاست
چون با کوتاه و بلند شدن شب و روز در طول سال، تغیر ساعت تناسب ندارد.
برای همان چند میلیون کارمند و کارگر ساعت شروع کار را در ماه ایی که خورشید. ودتر طلوع میکند تغیر دهید و سپس به ساعت قبلی برگردانید.
از اول خرداد تا مثلا اول ۳۱ شهریور یک ساعت کارمندان زودتر سر کار حاضر شوند.
این طرح از اذان صبح تا اذان ظهر هیچ مشکلی ندارد شما مشکل دارید که اهل نماز نیستید والا صبح بعد از نماز بهترین وقت کار هست. مشکلی نیست از 15 خرداد ان شاالله به قول آقای رئیسی به خط میشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
التماس دعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
من نماز صبح میخونم جناب اونم اول وقت. حالا با این شاهکار دولت باید تابستون ۳ صبح پا شد . اگه از کرج مجبور باشی بری تهران باید ۴ بزنی بیرون. وای به اون بیچاره ای که مشهده دو و نیم اذان صبحه. درکی از اذان صبح داری اصلا؟
اینکه کارمندا ساعت ۶ برن سر کار درست نیست
چون کارمندا انسانند و نه ربات
اون ساعت ارباب رجوعی هم نیست
اما تغییر دادن ساعت هم کار درستی نیست و اصولا دردی رو دوا نمیکنه

چون تفاوت های مناطق و فصول و خدمات مختلف به قوت خود باقی است
و اصولا پس و پیش کردن ساعت که یک پدیده قراردادی یکتاست است باعث هزینه و مشکلات میشود

و این همان چیزی است که اروپا تجربه و عقبنشینی کرد حتی با وجود اینکه برای آنها که در عرض های شمالیتر از کره زمین هستند این تفاوت ساعت در تابستان و زمستان کاملا چشمگیر است.

درست ترین کار اینکه:

برای مناطق مختلف در فصول متفاوت برای خدمات مختلف

به صورت عقلانی و بدون احساسات ساعت کار تعیین بشه

و درست هم‌ اطلاع رسانی بشه

با کمی کار اصولی وبازخوردگرفتن و‌استفاده از تجربیات این ممکن است
این نمایندگان مجلس که موافق عدم تغییر ساعت در ابتدای سال بودند تاکید داشتند که با تغییر ساعت در ابتدای سال اعصاب مبارکشان خرد می شود !!!!!!!!! به جای اینکه به پزشک اعصاب و روان مراجعه بکنند قانونی تصویب کردند که یک کشور را دچار دردسر کرده است .
دولت با این تصمیم مصوبه محلس رو هوا کرد منتها تمام زندگی مردم رو هم با اون مثل بقیه کارهاش مختل کرد
همه همه چیز دانها توجه!!! هر پدیده بشری دارای نقاط ضعف وقوت است از این همه خود تحقیری خسته نشدید! اون موقع به حرف عمو سام پای صندوق رای نیامدی حالا هی زر نزن که اینا همچین یا همچون
چند روز پیش ایندی پندنت فارسی مطلبی گذاشته که نتیجه تحقیق و پژوهش علمی بود که تغییر ساعت تابستانی را برای انسان مضر تشخیص داده بود . متاسفانه یک عده در داخل به هر چیزی گیر الکی می دهند به نظر بهترین مصوبه در طول تاریخ جمهوری اسلامی همین تغییر ندادن ساعت است. الان یک ساعت به شب اضافه شده و آدم به کارهایش می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
لابد تحقیقات دانشگاه امام صادق بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی؟ بله تغییر ساعت بالاخره هر سودی هم داشته باشه ممکنه ضرری هم داشته باشه و درش شکی نیست. ولی سودش بیشتره. ضمن اینکه عوض کردن ساعت های بانک ها و مدارس و ادارات و ... برای انسان مضرر نیست؟!
در یک فیلم طنز
مردی بود که دست راستش با دست چپش دعوا داشت !!!
مدیریت کشور گویا مصداق واقعی همین فیلم است !!!
به خدا اشتباه بود که تغییر ساعت و جلو کشیدن ساعت رو لغو کردن!!! اکثریت مطلق مجلس واقعا بیسواد و ناآگاه هستن...
از هییت دولت شش کلاسی بیش از این توقعی نیست
سلام اگریک ساعت جلو می کشاندید همه صرفه جویی می شد مرکزتحقیقات مجلس شاهد این ادعاست درسال 86وهم کارمندان می توانستند فرزندانشان را به موقع به مدرسه ببرند ودو نفر(پدرومادر)جدا هزینه نکنند
ولا بخدا به پیر به پیغمبر فقط کافی بود شهرستانها هم مثل تهران این روز نیمه تعطیل پنجشنبه که عملا تعطیل هست و کاری انجام نمیشه رو رسمی تعطیل می کردن کلی در مصرف سوخت و اب و برق و گاز صرفه جویی میشد و کلی به در کنار هم بودن اعضای خانوار و نیز اقتصاد روستاها و سفرهای درون استانی کمک میشد و به تمدد اعصاب و رفع خستگی در نییجه به بالارفتن بهره وری و نیز کاهش مصرف انرژی کمک زیادی می کرد .ولی افسوس که این دولت و مجلس فقط دنبال تصمیمات خلق الساعه هستن و برای مردم و کار اساسی فکری ندارن . اخه 6 صبح کله پزی هم نیست کارمند بیاد اداره چکار کنه . مگه ارباب رجوع بیکاره 6 یا 7 بیاد اداره . اخه خدا عقل داده ازش استفاده کنی نه اینکه اکبند نگهش داری ؟؟؟؟؟
تغییر ساعت آسیبهای جدی به سلامتی انسان دارد و تغییر ساعت کاری مساله ای است که باید برای صرفه جویی در مصرف انرژی انجام شود
از ابتدای خرداد در برخی از مناطق کشور به خصوص شرق ساعت اذان صبح به قبل از 4 صبح میرسد و در ساعت 6 بدن انسان به دلیل میزان نور خورشید و طول روز آمادگی آغاز به کار را دارد.
از دیگر سو در سالهای گذشته در شهری مثل تهران ساعت غروب خورشید و آغاز تاریکی هوا به حدود 20 و 40 دقیقه می رسید و در صورتی که فرد به عنوان مثال فعالیتی مانند دید و بازدید شبانه را مد نظر داشت در آغاز ساعت تاریکی که امکانپذیر نبود(زود بود) با گذشت یک ساعت از آغاز تاریکی مثلا 21 و 30 دقیقه که دیگر برای شب نشینی و دید و بازدید دیر بود و مسائلی مشابه این
بنابراین تثبیت ساعت در دو نیمه سال عملی درست است و بالطبع باید ساعت آغاز به کار را هماهنگ تغییر داد
بجای ساعت 6 کردن شروع ادارات و زاه براه کردن کارمندان و کارگران که در شهر تهران سیستم حمل و نقل درستی ندارد و کلا فشل است و قطعا کارمندان دچار تاخیر خواهند شد. میگذاشتی همون ساعت 8 تا 14 منتها لازم نبود سیستم سرمایش های ادارات رو روشن کنی. خود هیات دولت با ماشین دولتی که در اختیارشان است فکر می کنند کارمند و کارگر جماعت از همون امکانات و رفاه برخوردارند.
ساعت قدمی بهتره لطفا جدید نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
اشتباه منفی دادم
عدم تغییر ساعت از کارآمدترین تصمیمات هست. ولی باید سریعتر کلیه برنامه ها با این ساعت به صورت مناسب تطبیق داده شود
آخه کارمندان دارای فرزند بچه شون رو ساعت 5 صبح بیدار کنند صبحانه بدن که چون خودشون می خوان ساعت 5.5 یا زودتر بروند سرکار! یا کدام مهدی کودک رو ساعت 5.5 تحویل میگیره؟ من مطمئنم این طرح ها برای فراموشی مشکلات اقتصادی و اعتراضات این چند ماه ه است
تنها کار مفیدی که از مجلس احساس می شد همین تغییر ندادن ساعت بود
با این کار مردم را خوب سر کار می زارند و یک مقدار از مشکل بیکاری هم حل می شه.
یه گروه جماعت مثلا با سواد میان کامنت میزارن خودشونم نمیفهمن چی میخان و چی میگن
خوب قبلا 1 ساعت جلو میکشیدیم بچه ها 7 میرفتن الان جلو نمی کشیم 6 میرن فکر میکنید چیزی تغییر کرده؟ الان که 6 برن میشه مثل 7 پارسال اینو نیفهمید فقط میخاید غرغر کنید!
یکی از کارهای خوب مجلس و دولت عدم تغییر ساعت بود .خداوند خیرشون بدهد .همه چیز به حالت عادی برگشته .
خب فقط شهرهای گرمسیر از ساعت ۶ تا ۱۳ بروند سر کار بقیه شهرها مثل روال قبل باشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر