بازدید 4595
۳

روح الامینی:با تحجّر و تندروی فضای روانی جوانان را به سمت ناامیدی سوق ندهیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با تحجر و تندروی فضای روانی جوانان امیدوار به انقلاب و کشور را به سمت ناامیدی سوق دهیم.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 06 April 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا عبدالحسین روح الامینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه- ۱۶ فروردین) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، هیات وزیران و نمایندگان مجلس گفت: نامگذاری مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار سال و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته، دو دغدغه هر روز ما مسئولین باید باشد؛ شعار امسال یک موضوع کلی نیست بلکه هدفی قابل سنجش با شاخص های تعیین شده است که در تمام متون اقتصادی با جدیت و برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی باید آماده گزارش پایان سال با عدد و رقم واضح خدمت مقام معظم رهبری و اثرات ملموس بر سر سفره مردم باشد.

وی افزود: این راهبرد حکیمانه هم خط مشی ما برای کارهایی که باید انجام دهیم و هم راهبرد ما را در مقابل کارهایی که نباید انجام دهیم مشخص تر کرده است. اگر دغدغه سفره مردم راهبرد اصلی امسال ما است نباید بگذاریم خرده چالش های اجتماعی با واکنش احساسی و اقدامات ناشیانه و راهکارهای بی نتیجه و عجولانه تبدیل به دوقطبی های کاذب و بی پایان شود. نباید با تحجر و تندروی فضای روانی جوانان امیدوار به انقلاب و کشور را به سمت ناامیدی سوق دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در فضایی که دشمن بیرحم و رسانه های فارسی زبان وطن فروش تنها دغدغه‌شان ساخت دوقطبی های کاذب بین مردم و مسئولین یا آحاد مردم است، با کلامی نسنجیده این دوقطبی های کاذب را مبادا تقویت کنیم. تنها دوقطبی واقعی نظام کارآمدی و ناکارآمدی است. توجه به حاشیه به جای توجه به اصل مشکلات مردم است تبدیل کردن مشکلات به ابربحران امنیتی و فراموشی سوال است. ولایتمداری ما امسال معطوف توجه ما به دغدغه اصلی ولی فقیه سنجیده می شود که دغدغه اصلی ولی سفره و معیشت مردم و کاهش تورم است. دغدغه امسال رهبر کاهش قدرت خرید و سخت ‌ر شدن شرایط اقتصادی مردم است. این دغدغه برطرف نمی شود مگر آنکه همه با هم کار کنیم.

روح الامینی خطاب به رئیس جمهور گفت: تحقق شعار سال تنها خواست ما از شماست که رهبری نیز در دیدار مسئولان نظام در شب گذشته سرفصل های بسیاری را هم تذکر شد. این مهم محقق نمی شود مگر با حفظ نقاط قوت کابینه و تقویت شجاعانه و آگاهانه نقاط ضعف کابینه. آقای رئیس جمهور، تنها چیزی که در دنیا جایگزین ندارد زمان است، زمان را برای تقویت کابینه از دست ندهید. مجلس همه گونه از تقویت تیم اجرایی دولت حمایت می کند. پایان سال که وقت گزارش دهی است از آنچه که فکر می کنیم به ما نزدیک تر است. گزارش پایان سال شما حتما نتایجش ابتدا در سفره های مردم بارز می شود.

وی در ادامه پیشنهاد کرد: دولت همچون روزهای اخیر در عرصه دیپلماسی به دنبال ایجاد در سیاست خارجی و استمرار روابط با کشورهای منطقه ای و همسایگان را داشته باشد و شاهد رویکرد جذب منافع اقتصادی و ایجاد امنیت برای کشور باشیم. چه بسا در توافق با عربستان شاهد دورشدن آمریکا از معادلات منطقه بودیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه این انقلاب مدیون ۲۲۰ هزار شهید والامقام است، بیان کرد: هر کسی که چهره انقلاب را تخریب و باور مردم را به آن زایل کند مدیون شهدا است و در آخرت باید جواب آنها و خانواده هایشان را بدهد. تعارفات و دعواهای سیاسی را کنار بگذارید اگر می خواهید ایران مقتدرتر از دیروز را رقم بزنید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور در خصوص استیضاح وزیر بهداشت در بهمن ماه سال گذشته یادآور شد: در این رابطه از طرف شما قول داده شد که تغییرات در این حوزه انجام گیرد، حوزه سلامت مردم به لحاظ سیاست گذاری و عملیات بسیار نگران کننده است. پیش بینی ما در کمیسیون بهداشت مجلس تشدید مشکلات دارو و تجهیزات برای مردم است، نگذارید این مساله هم مثل وزیر و مسائل آموزش و پرورش به بحران جدی تری بینجامد تا بخواهیم به نظر دلسوزان این حوزه توجه کنید که قطعا هر روز دیرتر خسارت بیشتری بر نظام سلامت وارد خواهد کرد.

روح الامینی افزود: لطفا تصمیم قاطع بگیرید و اسیر افتتاحیه های ظاهری ناقص مانند بعضی مراکز درمانی که هنوز بعد از افتتاح توان پذیرش بیمار را ندارد به عنوان دستاورد تیم مدیریت ضعیف سلامت نشوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جای بسی امیدواری است که لااقل گاهی گداری یکی از نمایندگان حرف هایی از جنس حرف مردم می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
امسال سال انتخاباته از این حرفا زیاد میشنوی .هر چند دیگه به رای مردم نیازی نیست رای مهندس جنتی برابر 80 میلیون مردمه .
جناب برای این حرفها دیگه خیلی دیره!!!!!!! تمام آرزوها و رویاهای جوونها تو این مملکت به باد رفته‌.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار