بازدید 4216

چرا کسی جرأت اعلام قیمت‌های جدید خودرو را ندارد؟

چرا وقتی به صورت رسمی مجوز افزایش قیمت خودروها صادر شده دستگاه های متولی از اعلام اعداد ممانعت می کنند؟ سیاست بازی در میدان اقتصاد تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟
کد خبر: ۱۱۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 06 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، شورای رقابت در نهایت دو روز گذشته با تعللی چندماهه مجوز افزایش قیمت انواع محصولات داخلی را صادر کرد. اما از همان ساعات نخست صدور مجوز، شورای رقابت از اعلام جزئیات تغییرات قیمتی خودداری کرد و این موضوع را متوجه وزارت صنعت دانست به نحوی که براساس اظهارات توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت مصوبه افزایش قیمت‌ها برای اجرا به وزارت صنعت ارسال می‌شود تا روند پیاده سازی آن توسط سازمان حمایت صورت گیرد.

البته بعد از اعلام این خبر گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص میزان تغییرات قیمتی خودرو‌ها مطرح شد، اما دستگاه‌های متولی بیشتر ترجیح دادند سکوت کنند و اعلام جزئیات بیشتر این موضوع را متوجه دیگری بدانند. از یک طرف شورای رقابت خود را مسئول تعیین دستور العمل عنوان می‌کرد و از طرف دیگر وزارت صنعت نیز در مقام اجرا خود را متولی اعلام جزئیات صورت جلسه شورای رقابت در تغییرات قیمت انواع خودرو‌های داخلی نمی‌دانست.

نکته قابل توجه اینجاست از روز گذشته ارقام مختلفی از افزایش قیمت‌ها مطرح شده است به نحوی که شجاعی سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده "متوسط افزایش قیمت‌ها حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد خواهد بود البته ما هیچ عددی را اعلام نمی‌کنیم و وزارت صمت باید اعداد را اعلام کند".

جالب‌تر اینجاست دودانگه نایب رئیس شورای رقابت نیز در گفتگویی اعلام کرد میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصدو محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود این موضوع در جلسه شورای رقابت به اتفاق آرا تصویب و فرایند ابلاغ وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است.

سوال اینجاست در نهایت خودرو چقدر گران شده است؟ چرا وقتی به صورت رسمی مجوز افزایش قیمت‌ها صادر شده دستگاه‌های متولی از اعلام اعداد ممانعت می‌کنند؟ سیاست بازی در میدان اقتصاد تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟ آیا می‌خواهند خبر افزایش قیمت‌ها به نام آن‌ها تمام نشود؟

درحال حاضر هیچ بخشی به صورت رسمی جزئیاتی از این موضوع را اعلام نکرده و همه را به گردن بخش‌های دیگر می‌اندازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
حقوق کارگران راپس کلی جلسه وچانه زنی الکی شب آخرسال باافزایش ناچیزی اعلام کردندولی قیمت خودروبایک جلسه وافزایش 40تا70درصدری اعلام میکنندکسی هم اعتراضی نداره واقعا"این چه حکومت اسلامی است ؟حتی گوش به سخنان رهبرهم که فرمودندسال مهارم تورم وافزایش تولیداست راقبول ندارند
ازماست که برماست.سالیان سال دولت با ایجادتورم جیب مردم رو خالی میکند و مردم هم پیروی میکنند .وقتی سواری میدیم سواری میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
راه حلت برای مهار تورم چیه؟
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
دقیقا
بالاخره عدم اعلام نرخ جدید بخشی از تعهد سازمانها در مهار تورمه دیگه .
دزدی از جیب مردم بیچاره در روز روشن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه پارسال افزایش قیمت نداشتن دوباره چرا؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
شما مگه امسال حقوقت افزایش پیدا نکرده؟
سلام
واقعاً چرا نمیتونن یه قیمت رو اعلام کنن؟
هیچ وقت انتظار دلسوزی و همراهی از مسئولین رو نداشته باشید، اگه هنوز به این موضوع آگاه نیستی، بیشتر ازت سواری میکشن.
پاسخ ها
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
حقوق ۱ ملیون افزایش داشته ولی ۴۰ درصد ۲۰۰ میلیون میشه ۸۰ .میلیون. خوابی یا خودتو زدی به خواب
امسال که سال مهار تورم نامگذاری شده
حتمامقصر دولت ها سابق هستند
بازار که قبل از همه اینها افزایش قیمت داد در سال مهار تورم و تولید !!!
حقیقتا از زمان روی کار اومدن دولت سید محرومان، زندگی محرومان کاملا به باد فنا رفت.تورم وحشتناک حتی غیر محرومین را هم محروم کرد.وضع اقتصاد ویران مملکت به کجا خواهد رسید و ادعاهای متوهمانه مدیران کی خاتمه می یابد؟!!
چرا؟؟؟؟ طفلکی ها روشون نمیشه سال مهار تورم را با شوک قیمت خودرو شروع کنند.... آقایون راحت باشید. ما که با هم این حرفها را نداریم. همیشه خلاف چیزی که شعار دادید عمل کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اتفاقا خیلی هم پر رو هستند، ببین چه جوری و با چه رویی اعلام می کنند. منتظر ماست ملی صدا و سیما هستند بعد
اصلا نترسید قیمت رو ده برابر کنید ملت ذوق هم میکنن بدون ترس لگن ها رو بفروشید مردم صف میبندن
خودشون هم میدانند که افزایش قیمت در بازار چه غوغایی خواهد کرد. خودروسازان اول بایستی تیراژ تولید را به حد لازم برسانند بعد به فکر افزایش قیمت باشند در غیراینصورت هم بصورت بسیار محدود و شرایط خاص خودرو بفروشید و هم قیمتها را بالا ببرید میشود انتهای جهنمی که ما در آن زندگی میکنیم.
تا بوده همین بوده
افزایش بدن اشکالی نداره. تورم بالا رفته قیمتش خودرو هم همین طور؛ اما از اون طرف واردات خودرو را هم آزاد کنند و بذارند خودرورهای ایرانی با این قیمت ها با اونها رقابت کنن
اينها دارن بنزين روي آتيش مي ريزند و خبر ندارند كه آستانه تحمل جامعه ديگه تموم شده . كمر مردم از مشكلات اقتصادي شكسته شده و اين آقايون و دولتمردان به جاي مهار تورم ، استارت گراني را زدند اما واقعاً از پيامدهاي هولناك آن بي خبرند !
خودروسازها ظاهرا همیشه در حال ضرر و ورشکستگی هستند و هر سال مظلوم واقع شدن و باید قیمتها را بسیار بالا ببرند-- انشاله دولت بتونه مشکل چندین و چند ساله ی خودرو در ایران رو هم که دولتهای قبلی نتونستن حل کنند، رفع کنه
خدا لعنتشون کنه
خلی عجیبه که دوربین صدا و سیما نیومده توی شهر و از فواید و سود افزایش قیمت خودرو از مردم سوال کنه. صدا و سیما در این ماست مالی داره کم کاری میکنه، آقای خبرنگار منتظرن
برای مهار تورم لازمه که مبنای دارایی نقدی مردم تغییر کنه
اینم مثل طرح صیانت که بی سرو صدا دارن اجرا میکنن بدون اعلام اجراش میکنن!
افسار تورم محکم بکشید تا مهارش کنید اونم بعیده چون از دستشون در رفته
ای گدایانِ خرابات خدا یارِ شماست

چشمِ اِنعام مدارید ز اَنعامی چند
اگه قراره آشغالهای وطنی به قیمتو گرونتر از ماشین های روز دنیا باشه .. خوب چرا رقابت رو آزاد نمی کنید ؟ واردات خودرو با تعرفه مناسب آزاد خودرو سازها هم هر قیمتی خواستن بفروشند!!!
بدین ریسی اعلام کنه اتفاقا بعدش میگه این همان قطار پیشرفتی است که همه دنیا می خواهند متوقف اش کنن
جراتش هست حق وحسابها مشکل دلرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست