بازدید 8151
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از "شکایت رییس سازمان برنامه و بودجه از یک نماینده مجلس" تا "عدم تایید حادثه برای تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان"

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 05 April 2023

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از جلسه امروز هیات دولت، نظارت بر عملکرد شرکت‌های بزرگ و جلوگیری از سوءرفتار و عمل این شرکت‌ها در استفاده از منابع مالی دولتی را ضروری خواند و تصریح کرد: برخورد قاطع با متخلفان که با استفاده از مواد اولیه داخلی و به قیمت ریال، کالا را تولید، ولی با نرخ ارزی و گران عرضه می‌کنند و سبب اخلال در نظام اقتصادی و آسیب به سفره مردم می‌شوند، در دستور کار مسئولان باشد.

قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد

جواد اوجی، وزیر نفت ضمن تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین در جمع خبرنگاران گفت: این روز‌ها شایعات افزایش قیمت بنزین تشدید شده و من بار‌ها از همین تریبون و سایر تریبون‌ها اعلام کرده ام که هیچ گونه بحث افزایش قیمت بنزین، نه در دستور کار وزارت نفت است و نه در دولت و مجلس مطرح شده است. مردم به این شایعات گوش ندهند. دولت و وزات نفت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند.

برای افزایش مخاطبان سینما برنامه داریم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برنامه وزارت ارشاد برای اکران فیلم‌ها و برگزاری کنسرت‌های موسیقی، اظهار کرد: ما در نوروز امسال شاهد افزایش چشمگیری به ویژه در هفته دوم تعطیلات بودیم. فکر می‌کنم با فیلم‌هایی که در نوبت نمایش قرار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم، این روند افزایشی را ادامه خواهیم داد.

وزیر کشور تایید گزارش حمله به تاسیسات وزارت دفاع را نیازمند بررسی بیشتر دانست

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره اخبار مربوط به حمله ریزپرنده به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان اظهار کرد: گزارش حمله را تایید نمی‌کنم و باید بررسی بیشتری شود.

وی همچنین در خصوص برخی اخبار درباره مسمومیت‌های روز گذشته دانش آموزان گفت: الان این خبر را تایید نمی‌کنیم و باید بررسی‌ها در این مورد انجام شود.

از منادی شکایت کرده‌ایم/ به احدی اجازه ایجاد بی‌انضباطی مالی در دولت نمی‌دهیم

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، با انتقاد از رفتار‌های یکی از نمایندگان مجلس در قبال مطالبات فرهنگیان، اقدامات او را پوپولیستی و برای جذب رأی دانست و گفت: آقای منادی یکی از کسانی بود که تحریک‌کننده آموزش و پرورش برای تخلف محسوب می‌شد و ما شکایت خود از وی را رسماً به دستگاه نظارتی ارجاع داده‌ایم.

وی ادامه داد: ما گزارش ایشان را داده‌ایم و قطعاً آن را پیگیری می‌کنیم. ما ملزم به رعایت قانون هستیم. بگویند کجا قانون رعایت نشده؟ اینکه پوپولیستی رفتار کنند و از نردبان معلمان بالا روند تا چهار تا رأی جمع کنند، باعث نمی‌شود نظم و انضباط مالی دولت دچار خدشه شود. ما محکم ایستاده‌ایم و در آینده هم اجازه این کار را به احدی نخواهیم داد.

کمک هزینه مسکن کارگران ۹۰۰ هزار تومان شد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اعلام اینکه هیات وزیران با تعیین ۹۰۰ هزار تومان برای کمک هزینه مسکن کارگران موافقت کرد و گفت که مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در جلسه هیات دولت بررسی شد و همان مبلغ ۹۰۰ هزار تومانی پیشنهادی شورای عالی کار تصویب شد.

کارگروه رفع مشکلات حوزه تولید تشکیل می‌شود

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از شکل‌گیری کارگروهی در این معاونت برای رفع مشکلات حوزه تولید و حمایت از این حوزه و کمک به شعار سال به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و یادآور شد: این کارگروه از هفته آینده تشکیل می‌شود و به جزئیات مسائل مربوط به تولیدکنندگان می‌پردازد و موارد قابل حل‌وفصل در آنجا را حل می‌کنند و مابقی موارد به جلسه هفتگی رییس‌جمهوری ارجاع می‌شود.

اگر بشود با استراماچونی مذاکره می‌کنیم/ از استقلال حمایت کرده بودیم

سیدحمید سجادی وزیر ورزش وجوانان درباره آخرین وضعیت باشگاه استقلال اظهار کرد: بیش از دو سال پیش در باشگاه استقلال اتفاقاتی افتاد و یکسری افراد از جمله سرمربی این تیم رفتند و یکسری دیون و مطالبات حقوقی و بین المللی بوجود آمد که باید تسویه حساب‌ها انجام می‌شد، چون آن‌ها با کسی شوخی ندارند.

وی تاکید کرد: نهایت تلاش را انجام می‌دهیم که اگر بشود با کسانی که مطالبه دارند از جمله سرمربی سابق استقلال مذاکراتی انجام شود. البته برخی می‌گویند زمان تمام شده و برخی می‌گویند یک تا دو هفته زمان باقی است.

ساخت و پرتاب ماهواره را تجاری می‌کنیم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات با بیان اینکه امسال سال پرباری برای صنعت فضایی خواهد شد، گفت: سعی داریم تا پایان دولت، خدمات ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو را تجاری کنیم. ده ماهواره و محموله فضایی آماده پرتاب داریم و امسال سال پرباری برای صنعت فضایی خواهد شد. هدف ما این است که خدمات این‌چنینی را در گام اول در اختیار کشور‌های همسایه و اسلامی قرار دهیم.

نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت افزایش می‌یابد

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه بنای وزات اقتصاد این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم است، افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ درصد سهم تسهیلات خرد بانکی به مردم و خانواده‌ها افزایش یافت که امسال این مسیر ادامه می‌یابد. ۹۱ درصد پرداخت تسیهلات قرض الحسنه در سال گذشته افزایش یافت. از سویی باید نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت پررنگ شود که در گذشته این کار توسط دولت انجام می‌شد.


صداوسیما برای تحقق شعار سال، مطالبه‌گری می‌کند

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در خصوص برنامه‌های صداوسیما برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: تاکنون در این زمینه دو جلسه داشته‌ایم. تمام شاخص‌های اقتصادی مهار تورم و رشد تولید احصا شده و بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما موظف به تولید برنامه در قالب‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: رسانه ملی نقش مهمی در مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف برای مهار تورم و رشد تولید دارد. صداوسیما در این زمینه هم تولید محتوا خواهد داشت و هم مطالبه‌گری می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
فوق العاده خوبه به جان هم افتادند به جای معیشت مردم
جتما این یکی از برنامه هاشون هستش که سر مردم مشغول بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگر کار امثال آقای منادی نبودند که معلمان
بیشترتحریک می شدند آقای میر کاظمی
معلمها را به هیچ گرفت ظاهرا نماینگان مردم هم برای او احترامی ندارند
‌وزیر محترم کشور در بیشتر موارد مطالب رو تکذیب می کنند. به نظرم خیلی راحت دروغ می گویند. سر موارد بسیاری همین رویکرد دروغگویی را دارند.
قربانزاده عین بچه هاست ، یا قهر میکنه و دولت بهار هنوزم تیتر فرارش رو داره ، یا جهت تلافی و کینه جوییی نیرو میفرسته برای حسابرسی استقلال اونم فردای جدال با فتح الله زاده ، مرد بزرگ شو تو همونی هستی که بخاطر ترس از آزمون وکالت و سواد کمت ، دنبال قانون پروانه وکالت بدون آزمون بودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
پدر حسادت بسوزه
وقتی از نماینده شکایت میکنید یعنی ازمرددم شکایت کرده اید آقا نمیتونی کارکنی نصفه روزه کن سازمان برنامه وبودجه را بدست یک کاردان بسپارید بابا الهیات خونده تواقتصاده آن یکی اقتصاد خونده تو فرهنگه خوب معلومه که برای مردم گرفتاری درست میکنید ناکارمدی خودتان را بحساب جمهوری اسلامی نگذارید ماکه خسته شدیم تصورمیکنم خیلی مثل من هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
چون جلوی مفتخورهای پرتوقع می ایسته، برنامه و بودجه را رها کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگر صبح تا شب پول چاپ کنه و تو حلقوم شما بریزه، میشه رئیس برنامه و بودجه خوب؟
من خیلی از میرکاظمی خوشم نمیاد.
اما دیگه از واقعیت هم نمیشه گذشت که این آقای منادی در تبریز، هرچه کار توسط مجلس شده را بنام خود در میاره. و در بنرهای مختلف از خودش تشکر می‌کنه!!
اینجا هم در همین راستا، از معلمان به دلیل سال انتخابات داره سواستفاده میکند.

یکی بگه تا الان کجا بودی داداش؟
جمع عقلا و نخبگان؟؟؟!!!
نماینده مجلسی که بر خلاف مصوبات بودجه ای کشور به تحریک پرسنل یک سازمان بپردازد و برای کشور بحران درست کند، به معنی واقعی کلمه خیانت کرده و لیاقت نمایندگی مجدد را ندارد. عزل وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد آن هم درس عبرتی باشد برای بقیه مدیران دولتی تا دیگر با لابی با نمایندگان مجلس، خلاف مصوبات بودجه ای کشور اقدام نکنند.
منتظر عزل مقصر اصلی دوم عدم پرداخت حقوق فرهنگیان یعنی میرکاظمی هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
همینطور منتظر باش. مملکت صاحب داره و بر اساس امیال شخصی اداره نمیشه
آفرین به رئیس سازمان برنامه و بودجه. جلوی مفتخور خوب ایستادگی کردی البته امیدوارم به سرنوشت عبدالملکی دچار نشوی
این میرکاظمی هم شورش رو در اورده. ببین داره تو این دو ساله چه آتیشی میسوزونه و همه رو بجون هم انداخته. عوضش کنید زودتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
چشم
مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا
خدایش کانال هایی مثل تماشا ،آی فیلم مثل نوار کاست صبح تا شب پشت سرهم فیلم های ۴۰ سال را میده که میشه اتوماتیک در دستگاه برنامه داد میخوام بدونم چند پرسنل داره؟ مابقی برنامه ها و کانال های دیگه همینطور. حیف از بودجه و مالیات ما که صرف این سازمان میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست