بازدید 43840
نسخه جدید شورای رقابت برای بازار خودرو

مقایسه هر خودروی داخلی با سه خودروی مشابه خارجی برای تعیین قیمت جدید / اعلام قیمت‌های جدید خودرو توسط وزارت صمت یا شورای رقابت؟!

سخنگوی شورای رقابت گفت: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 04 April 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰، شورای رقابت، حذف شدن از گردونه قیمت گذاری خودرو را پذیرفت. این شورا در آن تاریخ اعلام کرد: بر اساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شورای رقابت رسما از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده است. مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار، فعلاً بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است.

سرانجام با گذشت چندین ماه از قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو‌ها با فرمول سال ۱۴۰۰ شورای رقابت و پس از بحث‌های مختلف پیرامون عرضه یا عدم عرضه خودرو در بورس کالا، قرار است امروز شورای رقابت برای بازار خودرو نسخه جدید قیمتی ارائه کند.

در این باره، ­سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگویی با اشاره به زیان انباشته خودروسازان به دلیل ثابت نگه داتشن قیمت خودرو‌ها در یکی دو سال اخیر اظهار داشته است: راه‌کار اساسی صنعت خودرو، خصوصی شدن شرکت‌ها و تنظیم بازار با واردات است. سخنگوی شورای رقابت همچنین از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: هدف شورای رقابت، افزایش عرضه خودرو برای تامین بازار و سپس کنترل تقاضاست.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در دو سه ماه گذشته، شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی و دعوت از تمامی بخش‌های تخصصی از جمله انجمن ها، دانشکده خودروسازی، مدیران شرکت‌های خودروساز و بخش تخصصی وزارت صمت، سعی کرده است تا سیاست‌های دقیقی را داشته باشد تا خودروساز بتواند تولید را افزایش دهد. وی تاکید کرد: هدف این شورا، افزایش عرضه خودور به شکلی که بازار متعادل شود؛ ضمن اینکه در مرحله اول کنترل تقاضا در دستور کار است.

شجاعی افزود: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است. ­سخنگوی شورای رقابت در ادامه با اشاره به اینکه قیمت‌های جدید امروز اعلام می‌شود، تاکید کرد: این اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سمت وزارت صمت خواهد بود. وی تاکید کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر، غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

پیش از این نیز نایب رییس شورای رقابت در گفت‌وگویی اظهار داشت: برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود، باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد، قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.


بر اساس این گزارش، تاکید سخنگوی شورای رقابت مبنی بر اعلام قیمت‌های جدید خودرو در روز جاری، در حالی است که امروز سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه عصر امروز شورای رقابت اظهار کرده است: جلسه اصلی شورا امروز برگزار خواهد شد و طی این جلسه نتیجه‌گیری‌های کارگروه‌های مختلف در صحن شورا مطرح و رای گیری می‌شود. بعد از اینکه رای گیری شد، پروسه ابلاغ آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: در واقع شورای رقابت به دستگاه‌های متولی از جمله سازمان حمایت و وزارت صمت اعلام می‌کند که از منظر شورای قیمت‌های خودروی داخلی و وارداتی می‌تواند به تفکیک اعلام شود. البته به نظر من، اینکه امشب متوقع باشیم که لیستی از قیمت‌ها اعلام شود، نزدیک به واقعیت نیست؛ اما کار‌های اداری و استاندارد‌های لازم انجام و منتج به نتیجه شده است و امروز بررسی می‌شود. 

با توجه به اظهارنظر سخنگوی این شورا مبنی بر اعلام قیمت‌های جدید خودرو توسط وزارت صمت، پیگیری خبرنگار تابناک اقتصادی از وزارت صمت نشان می‌دهد که مسئول اعلام قیمت جدید خودرو، وزارت صمت نیست و شورای رقابت باید قیمت‌های جدید را اعلام کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲۶
سلام
دلار چند؟
پاسخ ها
دلال ارز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
دلار پتروشیمی ۲۸۵۰۰ مسافرتی ۴۲۵۰۰ ازاد ۵۱۵۰۰ و دلارخودرویی ۲۱۵ هزار تومان
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خداوکیلی چطور میخواید خودروی خارجی مشابه لگن های داخلی پیدا کنید؟ هیچ خودرویی در این حد سطح پایین و ناایمن و پرمصرف با تکنولوژی 30تا 40 سال پیش در دنیا وجود نداره.
نکنه میخواید با قیمت های خودروهای روز دنیا مقایسه کنید؟ حداکثر ارزش خودورهای داخلی در مقایسه با تکنولوژی های روز دنیا نهایتا 2000 دلار هست
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
تو جایی که من زندگی میکنم ( کانادا) و تقریبا همه جای دیگه دنیا مردم بدون هیچ پیش پرداختی یعنی از دم قسط با سود حداکثر ۵-۴ درصدی میتونند هر خودرویی رو که اراده کنند بهرند . البته منظور من از خودرو وسیله نقلیه استاندارد ایمن و مدرن با بهترین امکانات رفاهی هست نه فرغون ! تازه سراغ هر نمایندگی که بری تا کمر مقابلت خم میشند تا شاید بتونند محصولشونو بهت بفروشند
مقایسه کنید با وضعیت کیفیت وقیمت خودرو ها ببخشید فرغون های ایرانی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بحث دلارش نیست بحث با چه خودرو های مقایسه کردن . تنها خودرو مشابه اینها موتور سه چرخ معروف هندیه .
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خودروسازی فقط برای کشور هزینه است و همیشه زیان ده خواهد بود از امکانات روز استفاده میکند و ماشین با تکنولوژی ۳۰ پیش تولید میکند که به معنی هدر دادن منابع است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگر بنزین به قیمت واقعی برسد هیچکس خودرو داخلی را نخواهد خرید و این خودروسازها هستند که از رانت قیمت بنزین سواستفاده میکنند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
پس حقوق ۸ میلیونی کارگر ایرانی را هم درمقابل حقوق یک کارگر خارجی مقایسه کنید ببینید چند دلار میشه !!!!
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
این فرغون های ساخت داخل را باهیچ ماشین استاندارد و مدرن وایمن خارجی نمیتونید مقایسه وبراساس ان قیمتگذاری کنید
خودروی خارجی مشابه خودروی داخلی و با این کیفیت افتضاح مگه داریم اصلاً؟ و اگر داریم خارج از کشور به چه قیمت فروخته میشه؟ بعد قیمت رو به دلاری که نتونستید نرخش رو کنترل کنید و سر به فلک کشیده محاسبه کنید؟! تکلیف مردم بدبخت چیه؟ درآمد ما رو هم با دلار و مشابه مردم اروپا پرداخت کنید اگر اینطوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خودشونم میدونن ولی چاره ای نداره مجبورن دروغ به مردم بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
دقیقا.گل گفتی
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عزیزان توجه کنید خودروساز داخلی برای در اختیار داشتن بازار داخل عمدا دارد خودروی بیکیفیت میسازد
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
یکی بگه مثلا خودرو مشابه تیبا و یا پراید چی میشه؟؟؟؟
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شورای رقابت اگر مرد باشه در بحث خودروی مشابه میزان کیفیت و تکنولوژی خودرو رو هم در نظر میگیره. بدین شکل حداکثر قیمت خودروهای داخلی باید 2000 دلار باشه.
یه کلیپی چند سال پیش بود که یه تعمیرکار خارجی یه سمند صفر رو آنالیز کرد نهایتا گفت این خودرو فقط به قیمت فلز و تجهیزات استوکش می ارزه و ارزش خودرویی نداره
هر روز یک ترفند جدید برای گرانفردشی. هیچ وقت این مشکل حال نمیشه.
من در ۴۸ سالگی هنوز خودرو ندارم. و با این وضعیت قیمت هم باهریدش باید خداحافظی کنم. فقط شرمنده بچه هام شدم که همش امروز و فردا کردم. تازه تونیته بودم وام بگیرم که قیمتها پرواز کرد و قرعه کشی شد و لاتاری بازی و ....من که مصرف کننده واقعی هستم معلق در هوای آلوده تصمیمات نابخردانه آقایان.
مگر درآمد ما مشابه کشورهای دیگر است که خودرو هم مشابه آنها باشد در ثانی مگر خودروی مشابه با سمند و 206 و 207 و پزاید مخفی (ساینا، کوئیک، تیبا، شاهین) خودروسازان ما وجود دارد که شما قیمتش را با آن مقایسه کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
درامد خودشان(۴ درصد) به نرخ کشورهای اروپایی است بله البته بیسوادترین برابر یک متخصص قلب در اروپا حقوق میگیرد
چرا مسولین گروهی را انتخاب نمیکنند تا حقوق مردم را با سه کشور اروپایی مقایسه کنند و انرا ملاک برای حقوق مردم ایران قرار دهند .
خدایی یک عده افراد بی دین و ایمان به صندلی قدرت تکیه داده اند و به مردم ایران ظلم می کنند . چرا حقوق را با کشورهای اروپایی مقایسه نمی کنید
متاسفانه یک عده خاموش فکر بر صندلی قدرت تکیه داده اند و مردم را بیچاره کرده اند . چرا حقوق مردم را با 3 کشور عربی خلیج فارس مقایسه نمیکنید چرا حقوق را با 3 کشور اروپایی مقایسه نمیکنید
این چه مسخره بازیه خودروی ما مال دهه ۸۰ تا۹۰ میلادیه اشغال ترین خودروی خارجی ۱۰ برابر از خودروی امروزی ما بهتره مگه درامد مردم ایران با دلاره میخاید بادلار حساب کنید
بابا بیچاره کردین مردم رو
تخم دوزرده میخوان بذارن انگار
اینجا ایران است. تصمیم گرفتن متفاوت با بقیه مردم دنیا باشیم
خوب خداروشکر کم کم داره پول ملی ارزش پیدا میکنه
هر زمان حقوق ها رو دلاری کردید قیمت خودروهای آشغال تون و با خودروهای خارجی مقایسه کنید ۸ تومن به کارمند پول میدید بعد میخواید ماشین آشغال ۳۰ تومنی رو به ۳۰۰ به مردم غالب کنید الانم این بالا رفتن قیمتها کار دولت هستش تا افزایش قیمتهای کارخانه ای رو توجیه کنن.
از ماست که بر ماست .....
پاسخ ها
چنگيز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
داداشي خواهشاً اين روزا صحبت ماست نكن كه همه ياد اون فاجعه ماست مشهد مي افتند !
زحمت‌بکشیدحقوقهاروباکشورهای‌همسایه‌مقایسه‌کنید وپررویی‌همحدیداره
هیچ جای دنیا خرید و فروش ماشین به این شکل نیست که در ایران است! و جالبه تمام ماشینهای وارداتی حدعقل دو تا سه برابر قیمت اصلی است. جالبه که خودروی صادراتی هم ارزانتر به دست مشتریان خارجی میدهند تا مشتریان داخلی .جای سوال دارد؟
خودرو داخلی هیچ مشتری در خارج از کشور نداره اونوقت مردم رو گیر آوردین ، خدایی ماه رمضان اون روزه گرفتن فقط نخوردن نیست ، دروغ گفتن یکی از چیزهایی که روزه رو باطل میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
صادرات پژوپارس 132درصد ارزان‌تر از قیمت مصرف‌کننده ایرانی به عراق یا ارسال پیکاپ 104درصد زیر قیمت ایران به بنین؛ ظاهرا خودروسازان علاقه خاصی به صادرات بیش از نصف قیمت خودرو پیکاپ به کشور بنین دارند. برای آنها که شاید نشناسند باید گفت بنین کشوری است با هشت‌میلیون‌نفر جمعیت در غرب آفریقا.رتبه دوم مقصد صادرات خودرو ایرانی به جمهوری آذربایجان با 24درصد سهم از کل صادرات خودرو اختصاص دارد. یک‌هزارو147 دستگاه انواع خودرو سواری
وقتی چانگان شاسی بلند و اتومات باشه نه هزار دلار باشه به نظرتون پژو 207 مال خدات سال پیش بیشتر از 5 هزار دلار می ارزه ؟ که اگر دلار آزاد هم حساب کنی میشه همون قیمت فعلی .
بعد از این هم قرعه کشی شرکت کردن یه خواستید بی درد سر ماشین بهمون بدید اونم هم قیمت ها رو آنقدر فضایی کنید که نتونیم پولش رو جور کنیم یک ماه پولامون دستور حداقل یک ماه دیگر دستتون نگه می دارید تا بیاید ماشین هارو ماه بندی کنید بابا کلی دارید سود می کنید حداقل قیمت ها رو زیاد نبرید بالا ضر ر سال‌های قبلیتون رو یک دفعه با ما که طرح یکپارچه ثبت کردم جبران نکنید انصاف داشته باشید
آخه چه خبره مگه 30 تا70 درصد افزایش قیمت از کجا بیاریم مسخره کردین خودتونو اینجوری باشه که همه مجبور به انصراف میشن همینو می‌خواین دیگه به فکر مردم که نیستن
شرم و حیا هم اندازه ای داره!.!
اول بیاین اون ۲۵ درصد متناسب سازی بازنشسته ها رو که از سال ۱۴۰۰ طلب دارن بدین بعد حقوق مستمری اونها را با مستمری دریافتی یک بازنشسته در سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس و یا سه کشور اروپایی مقایسه کننین و بر مبنای همون حقوقها ما جماعت بازنشسته رو اصلاح کنین
چرابا مردم بازی می کنید فقط خدا جوابتون بده الهی امین تو کل دنیا برو بگرد بهترین ماشین سوار شوبا ۵۰۰ تومن حالا میخوای ماشین پوکیده گرون کنید اخه چه بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
در خیابان می‌آمدم دیدم عده ای زیادی ایرانی میدویدند و عده زیاد دیگری در صف بودندن هریک از دیگری پیشی میگرفت و حرص میزد تا عقب نماند گفتم چه خبر است گفت ایران خودرو ارابه مرگ و فرغون میفروشد و مردم صف بسته اند و برای ثبت نام دعوا و جنگ است
خدا روشکر کردم که خداوند از مال دنیا فانی مرا بی‌بهره کرد تا اینکونه خودم را تحقیر و کوچک نکنم و جیب دلالان و فرغون فروشان را پر نکنم
می خواهید مردم نتوانند ماشین بخرد بعد به کشورهای دیگر بفروشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خودروهای داخلی هیچ مشتری خارج از کشور ندارن
اگه قیمت ها بره بالا من که کارگرم انصراف میدم چون توان خریدن رو ندارم تمام
فقط خدالعنتشون کنه هرروز گرون تر وگرونت میکنید هیچوقتم سیرنمیشد
خودروی مشابه فرغون های داخلی اگر پیدا کردی منو خبر کن.
خب نخرید مگه مجبوری همه اش ما خودمون مقصریم تو‌صف کشیدن تو دنیا اولیم کجای دنیا ماشین پیش فروش میشه .ایران خودرو و سایپا لب تر می‌کنه مردم جلوش صف میکشن فقط دو ماه ماشین نخرین به التماس میوفتن
فعلا مسئله حجاب و پر رنگ کردن که همه چیز و تحت الشعاع قرار بدند
دولت و مجلس و .... همه سر یه سفره اند
مسئولین‌عزیز‌لطف‌کنید‌حقوق‌معلم‌و‌کارگر‌را‌با‌کشورهای‌دیگه‌مقایسه‌کنید‌بعد‌قیمت‌ماشین‌گران‌کنید‌،به‌خدا‌از‌شماها‌پرروتر‌ندیدیم
اگر‌حقوق‌۲۰درصد‌اضافه‌کنند‌تورم‌ایجاد‌میشود‌اما‌ماشین‌۷۰درصد‌گرون‌بشه‌عادلانه‌است
ماها‌که‌پارسال‌با‌هزار وام و بدبختی‌‌ قسط‌اول پیش فروش جور شد الان چکار کنیم خدا ازتون نگذره
مسئولین‌عزیز‌لطف‌کنید‌حقوق‌معلم‌و‌کارگر‌را‌با‌کشورهای‌دیگه‌مقایسه‌کنید‌بعد‌قیمت‌ماشین‌گران‌کنید‌،به‌خدا‌از‌شماها‌پرروتر‌ندیدیم
اگر‌حقوق‌۲۰درصد‌اضافه‌کنند‌تورم‌ایجاد‌میشود‌اما‌ماشین‌۷۰درصد‌گرون‌بشه‌عادلانه‌است
ماها‌که‌پارسال‌با‌هزار وام و بدبختی‌‌ قسط‌اول پیش فروش جور شد الان چکار کنیم خدا ازتون نگذره
باز ايام نوروز تموم شد و اين مسئولين براي جيب هاي خالي مردم ، دارن نقشه مي كشند و كيسه مي دوزند .
ميخوان قيمت يك خودرو داخلي را با قيمت سه خودرو مشابه خارجي مقايسه كنند تا قيمت واقعي دستشون بياد !
يكي بايد از اين بزرگواران سوال كنه كه أيا نمي تونن برن چند كشور و قيمت خودروهايي كه به مردمشون مي فروشند را با قيمتي كه خودشون مي فروشند ؛ مقايسه كنند تا به قيمت واقعي برسند ؟
بهترين مدل تويوتا ، بهترين مدل سانتافه و .... قيمتش نسبت به كشور ايران ، يك پنجم و گاهي به كمتر از اين هم مي رسه
اينقدر در حق اين مردم اجحاف نكنيد !
یعنی چی که با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه کنیم؟؟؟!!!! مگه میشه شما با ریال حقوق بدی و ماشین رو هم داخل کشور درست بکنی بعد با دلار به مردم بفروشی !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقا این چه فرمولیه؟؟؟؟!!!! بعدش مردم با قیمت فعلی پولهاشون رو بلوکه کردن و خودرو ثبت نام کردند حالامیخوایی افزایش قیمت بدید مردم بقیه پول رو از کجا بیارن؟؟؟ شما که نمیخوایی به مردم ماشین بدی چرا داستان سر هم میکنی؟؟؟ پس حقوق کارمند رو هم با کشورهای دیگه مقایسه کنید بعد میانگین اون ها رو به کارمندها بدید. شما با چه منطقی این فرمول رو اجرا می کنی؟
قیمت خودرو ایرانی را که با نیروی کار و قطعات ارزان ایرانی ساخته شده با قیمت خودرو مشابه خارجی مقایسه میکنید؟ شما با این همه استعداد کجا درس خوندید؟ پس اگه اینطوریه حقوق یک فرد ایرانی را هم با حقوق افراد مشابه (از نظر شغلی) در همون سه کشوری که خودروهاشون را بررسی کردید مقایسه و اعلام بفرمایید. با تشکر
قیمت خودرو ایرانی را که با نیروی کار و قطعات ارزان ایرانی ساخته شده با قیمت خودرو مشابه خارجی مقایسه میکنید؟ شما با این همه استعداد کجا درس خوندید؟ پس اگه اینطوریه حقوق یک فرد ایرانی را هم با حقوق افراد مشابه (از نظر شغلی) در همون سه کشوری که خودروهاشون را بررسی کردید مقایسه و اعلام بفرمایید. با تشکر
خداازشون نگذره
قیمت ها که بره بالا خیلیا انصراف میدن
این یعنی برنامه ریزی درست که بازم ماشینا دست دلالا بیفته
پس مهار تورم اینجوری قرار شروع بشه؟
آخه کجای دنیا یهو قیمت یه ماشین 30 درصد (یک سوم قیمت) افزایش داده میشه؟
هرچند با یک ماشین دادن به نماینده های محترم، بیشتر هم اضافه خواهند کرد.
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آفرین
شما شهر 100 منی ، تارگت منم همین نماینده ها هستن اجماع کنیم بدیم برون برررررررررررن
هر کاری که دوست دارن میکنن مردمم که بخوان اعتراض کنن میشن اشوبگر!!
سلام به مدیران ذیربط : در جلسه امروز با موضوع افزایش قیمت خودرو پس
نامگذاری امسال با شعار مهارتورم چی شد
بابا پر رویی هم حدی داره !!!
شما که حی نق میزنید چرا نمی آین کف خیابون؟
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
حجاب و آزادی بحثش خیلی فرق داره با تورم و حقوق کارگر ، به خدا که اگر این بمونه منم کف خیابونم
آیا خود سازی در دنیا داریم که به راحتی این موضوع را قبول کند که کیفت خودرو تولیددر کارخانه خودشان از کیفیت رقبا کمتر است ، آیا ایران خودرو نمی داند که کیفیت ماشینهای این شرکت اصلا قابل قیاس با اتومبیل های ساخت سایر شرکت خیلی رده پائین دنیا مثل ترکیه، مالزی نیست .بخدا قسم مدیران شرکت های سایپا و ایران خودرو پوست شان کلفتر شده و اعلان ، این تولیدات بی کیفت را می خواهند به قیمت ماشینهای اروپایی به مردم بفروشند.
نکنید با مردم این کاراروتورو خدا نکن مگه ما چقدر پول داریم
مگه اینا اسمشون خودرو ملی نیست؟ مگه اقای ریسی و زاکانی و محسن رضایی و ... تو مناظره ها نگفتین قیمت ها کالاهای داخلی چه ربطی به دلار داره؟
پس اگه خودرو داخلی با بیش 90% داخلی سازی، این فرمول مقایسه و میانگین از سه خودرو مشابه خارجی رو از کجا ارودین؟
الان شما ساینا و تیبا رو با جه خودرویی می خواید مقایسه کنسد؟
و د رنهایت با چه قیمت دلاری؟ دلاری که هر روزززز به مدیریت صحیح شما داره بالا بالا بالا تر میره؟
اگر‌ دولت‌ براش امکانات وجود داشته باشد یعنی نمیخواد‌ اقلا برای تبلیغات دولت و رای گیری جنسها را ارزون‌ بکنه‌ ؟
قطعا‌ دولت و شخص‌ رئیس جمهور‌ از خداشه‌ تتومبیل‌ را‌ ارزون‌ به ملت بفروشه‌ و نیز کالاهای دیگر‌ !
ولی‌ خوب معلومه‌ دستش باز نیست‌ تحریم‌ و کمبود‌ و وضع بد اقتصادی اجازه‌ نمیده‌
تحریم‌ هم امر سیاسی‌ هستش‌ و بستگی کامل‌ به سیاست‌ دارد‌ و تا دیپلماسی قوی‌ نباشه که روابط‌ منجمد‌ شده‌ با کشورهای ثروتمند‌ و صنعتمند‌ و بزرگ را‌ روان‌ بکنه‌ تا هم از ایران بخرند و هم بفروشند‌ این اوضاع‌ درست بشو‌ نیست‌ .
با روابط‌ دزدکی‌ و خرید و فروش‌ قائمکی‌ با این کشور و آن کشور‌ وضع درست نمیشه‌ حتی اگر‌ چرچیل‌ بیاد‌ رئیس جمهور‌ بشه‌ !
البته‌ بعد عامل‌ تحریمها‌ عوامل‌ مدیریتی‌ هم‌ موًًثر‌ هستند‌
لذا‌ بیخودی‌ این‌ اونو‌ مقصر‌ کردن‌ سودی نداره‌ بلکه‌ نباید‌ میگذاشتند‌ ایزوله‌ و تحریم‌ بشویم‌
دنیا صفحه‌ شطرنجه‌ بازی را بلد نباشی‌ اچمز‌ میشی‌ مات‌ میشی‌ ایزوله‌ میشی‌ خشک میشی‌ !
فرق جوان ایرانی صاحب تمدن چندهزارساله بایک بچه عرب چیه که اوهرزمان اراده کندمیتواندبهترین ماشین دنیارابراساس نوع درآمدش سواربشه نقدی یا قسطی باپیشنهادخریداربه نمایندگی تویوتا بنز بی ام و شورلیت و...
اماجوان ایرانی بایدحسرت بخوردومردایرانی شرمنده خانواده اش
ازماشین گذشتیم شکم زن وبچه مان راچه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
به این می گن کاپیتالاسیون نوین، که یک ایرانی کمتر از سایر نژاد ها حتی تو کشور خودش اهمیت داره
چرا این همه ملت رو اذیت میکنید کجای دنیا یک باره قیمت خودرو ۷۰ درصد می ره بالا از خدا بترسین
اگه اینجوریه،ما هم رییس جمهور ونماینده ها مون رو با افراد مشابه درکشورهای اروپایی وآمریکابی مقایسه کنیم و بعد رای بدهیم ،که البته چنین افراد اصلحی،خیلی وقته مهاجرت کرده اند
حدایا ما را از شر این مافیایی سیری ناپذیر نجات بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خدا هم ما رو فراموش کرده
مقایسه حقوق یک کارگر با میانگین حقوق ۳ کارگر در خودرو سازی خارجی
مقایسه هزینه برق و آب و گاز شرکت خودروساز داخلی با میانگین ۳ خودروساز خارجی

مسئولین وقتی صحبت از قیمت محصولات می شود سراغ مقایسه با محصولات خارجی می روند اما وقتی صحبت از درآمد می شود خود را به نااکاهی می زنند
اول تکلیف دلار را درست کنید و بعد مقایسه کنید
دلار در کشور ما یا مثل یک فنر فشرده پایین است و یا مثل یک فنر کشیده شده است و الان در وضعیت کشیده شده است
وقتی دلار در وضعیت عادی و نرمال قرار گرفت آنوقت این مقایسه را انجام دهید
میانگین درآمد تقسیم بر هزینه در کشورهای خارجی باید برابر میانگین درآمد بر هزینه در ایران باشد و اگر این معادله نزدیک به هم نباشد یعنی یک جای کار اشکال دارد چون در کشور ما بطور نسبی نسبت به دیگر کشورها بجز چند کشور تولیدات در حد مناسب است
این خودروهای ک تولید میکنید هیچ کشوری قبولشون نداره چطوری میگید پراید وانتتون مشابه داره خخخ
اول آن ۳, خودرو را یا نشان دهید در ایران یا وارد کنید بعد در رقابت بگذارید تا قیمت اصلی پیدا شود البته بدون دادن گمرکی برای خودروهای زیر قدرت ۱۴۰۰, که وارد می کنید.....
چرا قوه قضائیه و امامان جمعه ، در مورد رانت بزرگ دولتی خودرو مثل مساله حجاب پرقدرت ورود نمی کنند ؟
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
این جوری نگو که شب اول مافیا شاتت میکنه
خواهشا دکتر ایشون رو شب اول سیو بده
پس برای حقوق مردم هم از A تا F طبقه کنید و بر اساس حقوق مشابه کشور های خارجی به دلار حقوق بدین لطفا
آقا اصلا نخواستیم ، خودرو را آزاد کنید بزارید خودرو ساز بره خودرویی که میخواد به ما خدا تومان بفروشه رو به همان کشور های که باهاش مقایسه میکنید بفروشه ، ما هم میریم همان خودرو ها را که باهاشون مقایسه میکنید به دلار میخرم ببینم کی ضرر میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقا همینطوره، اگه خودرو بریم دوبی بخریم و بیاریم، قیمت ش خیلی خیلی ارزون تر از این لگن های داخلی در میاد ....
داداش حالا که داری زحمت می‌کشی برای تعیین قیمت خودرو ، از قیمت خودروهای خارجی استعلام قیمت میگیری ، لطف کن برای تعیین حقوق منم از چند کشور خارجی استعلام بگیر ، تا حداقل منی که خودروی اشغال داخلی به قیمت خارجی میخرم حداقل حقوقم هم تو اون مایه ها باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
اشتباه نکن، خودروی داخلی رو خیلی گرون تر از خودروهای خارجی می فروشن ... همین الان میشه یه سواری خوب کارکرده رو تو دوبی، با ۳۰۰ تومان خرید ولی اگه حکومت همون خودرو رو وارد کنه، حدود ۲ میلیارد می ده دسته ملت
این حرفها بیهوده هست...ابر تورم در راه هست و سرمایه ریالی بزودی دود میشه میره هوا....اقتصاد هم با این قطار پیشرفت همین الانش ته دره هست
واقعا تا کی میخوایم سکوت کنیم و این ظلم و ستم تحمل کنیم ؟!!
بی زحمت حقوق ماروهم به دلار بدید ، یعنی که چی با نرخ دلار خودرو تایین میکنید ، اینهم در نظر بگیرید که حداقل حقوق رو اگه ۹ میلیونم در نظر بگیریم میشه ۲۰۰دلار درآمد ماهانه ،،،!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
پس حقوق نجومی مدیران ناکارآمد چگونه باید پرداخت شود؟
تولید خودروهای 30 سال پیش هم برای تولید کننده ضرر هست هم برای جیب مردم و هم برای محیط زیست. درش را تخته کنید و بجای آن خودروهای دست دوم اروپایی با قیمت زیر 3000 یورو وارد کنید هم مردم طعم خودرو را بچشند و هم هر روز هوای تمیز را تجربه کنند و هم خودروسازنما هم برود دنبال کاری که بلد هست. خودروسازی کار اینها نیست نبوده و نخواهد بود.
شما رابه خدا بگذارید زندگی کنیم آخه تويوتا بنز بی ام و کجا
وخودروهای اشغال ما کجا
اره مگه درامد دلاری داریم که بخواین افزایش قیمت ماشین های بی کیفیت را با ماشین های باکیفیت خارج هم مقایسه کنید ....دمتون گرم ....خوب دارین از اول سال مهار تورم کنید
دگه چه خبر
یی سازنده خودروی خارجی بی طرف بیاریداصلاخودروی داخلی باخودروی دست دوم قابل مقایسه هست.کیفیت لاستیک ایرانی وخارجی باهم فرق می کنی.اول حقوق هاراافزایش بدیدقیمت خودروپیشکش هایمارا۴۰۰میلیون میخرندبعدیک میلیاردقیمت میخوری کشف قیمت دومیلیاردخجالت هم خوب چیزی
حقوق ما رو هم با فلسطین مقایسه کنید چون حداقل حقوق اونها که ۷۰ ساله کشورشون اشغال شده ۸۵۰ دلاره که حدود ۴۵ میلیون میشه، بعد خودرو رو هم با نمونه خارجی البته در صورت وجود! مقایسه کنید
من افسرده میشم اگه ماشین گران شه
میشود سازمان حمایت توضیح دهد که شاخص بررسی تخصصی انها بر چه اساسی انجام داده است ایا شاخص کیفیت و امنیت و امکانات نیز جزو برسی هایش بوده است ؟ البته ما فکر نمیکنیم چنین شاخصی برسی شده باشد چون خودروی ساخت ایران از این نظر مردود است
آخی از دل سیاه کردم بعد از 30 بار قرعه‌کشی دلمون خوش بود که قرعه‌کشی برداشتن من رو حساب قیمت سال گذشته پول جور کردم تورا به جان عزیزتون گرونتر نکنین که باید انصراف بدم لاقل گرون بکنین ولی لیزینگی که صاحب ماشین بشیم پیش خدا گم نمیشه
دولت بیاد حقوق ما مردم را با حقوق مردم کشورهای دیگه مقایسه کند اگر می خواد خودرو داخل را با خودرو خارجی مقایسه کند در کشورهای دیگه 5یا 6ماه کار کنید می تونی ماشین بخری ولی در کشور ما 5سال کار بکنید شاید بتونی یک ماشین بخری اینها را در نظر گرفتند آقایانی که می خواهند قیمت خودرو را ببرن بالا
همین الان پراید تو کشور به نرخ دلار نیمایی دوازده هزار دلار هست . تازه این دلار هر روز یه نرخ افزایشی به ریال دارد . و قرار بود جمهوری اسلامی به دلار پشت کنه
دیگه تحمل این همه خبر منفی ندارم
خواهران محترم لطفا حجابتونو درست کنید تا قیمت خودرو کاهش پیدا کنه
ی یخچال دوسال پیش خریدم دوازده ملیون امروز قیمت گرفتم شده صدو ده ملیون تومان میخوام بگم گرانی فقط مختص خودرو نیست حتی گدشت و حبوبات هم گران شده
باعث بسی خرسندی است که اولین چراغ را در تحقق شعار سال (مهار تورم) را شرکت های خودروسازی روشن کردند و این مسیر همچنان ادامه دارد!!!
قرار‌بود قیمت بازار برسونن قسمت کارخونه، حالا قیمت کارخونه میرسونن قیمت بازار
مسوول بی کفایت داشته باشیم آخرش همینه
طح مدیریت به حدی تو این کشور نازل شده که اعلام نرخ جدید برای خودرو، تشریفات و حساسیتش در حد اعلام دارا بودن بمب اتمی شده. واقعا حای تاسف و غصه خوردن داره . این همه مسخره بازی و این همه ندانم کاری و ... فقط همین رو بگم اگر قبل از تایم بازار بورس اعلام نشه و نماد ها بسته نشن، شاهد چه اتفاقاتی روی تابلو خواهیم بود. کشورهزار مافیا
تنها راه آزاد کردن واردات و صادرات خودرو است آنهای که ادعا دارند خودرو تولید میکنند مالیات بدهند و صادر کنند .وارد کننده هم همینطور برای یک بار این دندان عفونی را باید کند .
اگه مردم نخرن که اینطوری نمیشه از ماست که بر ماست
(قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر، غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.)
نه اینکه دولت خیلی طبیعی تو این 15 سال گذشته حقوق ها رو بالا برده؟!
تورم واقعی دو برابر تورم اعلامی!! و افزایش حقوق کارمندان و کارگران یک سوم تورم اعلامی!!!!
یعنی سوق دادن زندگی حقوق بگیران به خط فقر و سپس خط فلاکت و هم اکنون خط مرگ!!!!
واقعا دنیا از دیدن محصولات ایران‌خودرو و سایپا به وجد میاد دوستان کیا یادشون میاد پراید روبه عراق صادر کرده بودند بعدش داخل ایران ۷میلیون بود و داخل عراق ۳میلیون تومان
سال مهار تورم مبارکه ، افزایش قیمت خودرو تا 70 درصد ، یعنی مهار تورم با دنده عقب،
ای بابا کجای کاریم با این سیاست دولت کسری بودجه را جبران کرد با پولی که از مردم گرفت درامدزای کرد ودر اخر کاری مکنه که پولتو بعد از چندماه پس بگیری با سود این پول میشد شرکت های بزگ اتو مبیل خارجی را خرید
این مقایسه مثل مقایسه بز با ببر است! ایندو چه ربطی دارند. بد نیست کارشناسانی که نظر دادند و مقایسه کردند برای مردم عزیز یک نمونه هم بیاورند تا ما ببینیم چگونه است؟ ما هم چیزی یاد بگیریم. ضرر که ندارد
خدای کدوم خودروی تولیدی داخل قابل مقایسه با خودرو خارجی هست تا قیمتهاش قابل مقایسه باشه
معلومه در این خراب شده چخبره. چرا با مردم رو راست نیستید. آخه اینهمه تغییرات قیمت بابت چی. بابا مردم گناه دارن خون کردین داخل دلشون. چقدر تورم بسه دیگه بسه دیگه
خودرو به بازار نمی‌دید تا عرضه کم بشه قیمت خودرو بره بالا تازه قیمت کارخانه روهم میارید به قیمت بازار نزدیک میکنید این وسط فقط مصرف کننده ضرر میکنه تو این مملکت هروز بیشتر داریم میریم زیر خط فقر یکی ام نیست بداد ملت برسه، با حقوق کارمند و کارگر دیگه دیگه نمیشه زندگی کرد مگه امام زمان بدادمون برسه
قرار بود خارجی وارد کنید که داخلی ارزون بشه باز هم شعار دروغ
چرا برای تعیین قیمت کیفیت و ایمنی خودروی داخلی را با سه خودروی خارجی لحاظ نمی کنید بعد قیمت گذاری کنید !!
دوزد ی از جیب مردم تاکی باز میخواین چه بلا سر مردم بیارین هر روز با یک فریب
میخواهن مبادله با دلار را کنار بگزارند اون وقت قیمت خودرو مرگ رابا دلار عرضه مکنند ﷼
حقوق ها را مثل خودرو با کشورهای اروپایی مقایسه کنید یا نه با کشورهای عربی مقایسه بجز عراق بی خاصیت
همه نق میزنیم همه هم صف میکشیم واسه این به اصطلاح فرغون ها
خدایی دیگه دارین از زندگی سیرمون میکند نمیدونم خدا کجاست چرا جواب شمارو نمیده دیگه هیچ اینده ای واسمون نزاشتین تا روز مرگمونم نمیتونیم سوار یه ماشین که دلمون میخاد بشیم این کجاش زندگیه
خوب حقوق کارمندان رو هم بر اساس کارمندهای اون سه تا کشور بر اساس دلار در نظر بگیرید اگه راست میگین
خداازتون نگدره تقاص پس میدید آن شالله
سلام
کسی میدونه دنا پلاس ساده شده چند،؟
گناه مردم ایران چیه؟اینقدر ظلم نکنید ، صبر خدا هم ، یه حدی داره، بدجور جوابتون رو میده
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد