گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مقصران تاخیر در پرداخت حقوق معلمان

اگرچه هدف از تصویب قانون ـ که جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی می‌باشد ـ ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور بود، اما وجود موانعی در مسیر اجرای آن مانند تدوین آیین نامه و شیوه نامه نامناسب، تأخیر در اجرای رتبه بندی و بی نظمی در پرداخت‌های فرهنگیان ـ که نمونه بارز آن را در روز‌های پایانی سال شاهد بودیم ـ منجر به ناخرسندی معلمان شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 04 April 2023

قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مقصران تاخیر در پرداخت حقوق معلمان

 

تابناک _ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی گزارشی در صحن، از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش به عنوان مقصران تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان یاد کرد.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی، گزارش این کمیسیون پیرامون بررسی علل و عوامل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان را به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه

با عنایت به تکلیف مقرر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای معلمان از طریق استقرار یک نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای تاکید می‌نماید؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از گذشت حدود یازده سال از زمان تصویب سند مذکور و گذشت یکصد سال از تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش و براساس ماده (۶۳) قانون برنامه ششم توسعه، «قانون نظام رتبه بندی معلمان» را علی رغم مخالفت‌ها و مقاومت‌های برخی که درک درستی از اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در اداره و توسعه کشور را ندارند، در مورخ ۱۵ /۱۲/ ۱۴۰۰ تصویب و جهت اجرا به دولت ابلاغ نمودند.

اگرچه هدف از تصویب قانون که جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی می‌باشد، ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور بود، اما وجود موانعی در مسیر اجرای آن مانند تدوین آیین نامه و شیوه نامه نامناسب، تأخیر در اجرای رتبه بندی و بی نظمی در پرداخت‌های فرهنگیان که نمونه بارز آن را در روز‌های پایانی سال شاهد بودیم، منجر به ناخرسندی معلمان و لطمه به انگیزه و اعتماد این عزیزان شده است.

در همین راستا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای وظیفه خود دانست، طی برگزاری جلساتی با مسئولین ذی ربط به بررسی علل و عوامل این رویداد بپردازد که اینک گزارش اجمالی آن تقدیم می‌گردد. ضمناً علیرغم درخواست کتبی این کمیسیون، سازمان برنامه و بودجه گزارشی ارائه ننموده و رئیس سازمان نیز در جلسه کمیسیون حضور نیافتند.

 

بخش نخست: خلاصه ای از شرح ماوقع

پس از تصویب و ابلاغ  آیین نامه نهایی رتبه بندی در تاریخ ۱۵ /۵/ ۱۴۰۱، فرآیند رتبه بندی فرهنگیان آغاز شد که با توجه به بررسی ۵۴ میلیون سند مربوط به بیش از ۹۳۰ هزار معلم، کاری بزرگ و قابل تقدیر است. نهایتا صدور احکام رتبه بندی تا ۲۳/ ۱۲/ ۱۴۰۱ انجام و بلافاصله گزارش حقوق اسفندماه به همراه معوقات ۱۱ ماهه جهت تخصیص بودجه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد. همچنین وزارت آموزش و پرورش برای اجرای کامل قانون مبلغ ۷۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تقاضا می‌نماید.

به استناد گزارش وزارت آموزش و پرورش، در همان تاریخ ۲۳ ام اسفندماه تقاضای جلسه با مدیران ارشد سازمان برنامه بودجه نیز ارائه شده که میسر نگردیده است. از آن تاریخ به بعد، مسئولان وزارت آموزش و پرورش همه روزه و حتی یک مورد وزیر آموزش و پرورش شخصا برای پیگیری امور به سازمان برنامه و بودجه مراجعه نموده اند. در مقابل مقامات هم سطح در سازمان برنامه و بودجه در جلسات حضور نیافته و جلسات با مدیران سطح پایین‌تر برگزار شده که منجر به نتیجه مطلوب نیز نشده و پیشنهاد‌های وزارت آموزش و پرورش مورد پذیرش سازمان برنامه قرار نمی‌گیرد.

همچنین سازمان برنامه بودجه درخواست می نماید تا حقوق اسفندماه فرهنگیان محترم به همراه علی الحساب رتبه بندی مانند بهمن ماه، توسط وزارت آموزش و پرورش به خزانه داری کل کشور ارائه گردد که این بار این درخواست از جانب وزارت آموزش و پرورش مورد پذیرش قرار نمی گیرد. خاطرنشان می سازد، از آبان ماه تا بهمن ماه حقوق فرهنگیان محترم علی الحساب پرداخت شده بود.

پس از رایزنی‌های بی حاصل در ۲۶ اسفندماه و برگزاری جلساتی بی نتیجه در سطح مدیران ارشد دو نهاد در تاریخ ۲۷ ام اسفندماه و موکول شدن موضوع به جمع بندی هیأت وزیران و رئیس محترم جمهور، متعاقب تأکید ریاست محترم جمهور بر اجرای قانون رتبه بندی در جلسه هیأت دولت مورخ ۲۸ ام اسفند، جلساتی در دو نوبت صبح و عصر در همان روز برگزار می‌گردد که در پایان این جلسات، سازمان برنامه و بودجه هرگونه پرداخت را منوط به بازنگری در احکام رتبه بندی و کاهش رتبه ها، پرداخت حقوق اسفند به صورت علی الحساب و کسر کسورات سهم دولت از بودجه رتبه بندی و همچنین مشروط نمودند احکام رتبه بندی به نحوی صادر شود که هیچ دیون و تعهدی برای سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ ایجاد نکند که این به معنای در نظر گرفتن سقف اعتباری ۳۳ هزارمیلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی در دو سال مذکور بوده است.

با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش مفاد این تعهدات را تکالیف ما لایطاق و غیرقابل اجرا اعلام می نماید، مورد پذیرش این وزارتخانه قرار نگرفته و همچنان نتیجه ای از جلسات و رایزنی های صورت گرفته حاصل نمی شود. در واقع پذیرش این تعهدات از سوی وزارت آموزش و پرورش به این معناست که هیچ معلمی رتبه بالاتر از رتبه اول یعنی آموزشیار معلم کسب ننماید.

در نیمه شب ۲۸ ام اسفندماه، درخواست پرداخت حقوق اسفندماه با رتبه بندی جاری اسفند بدون معوقات از جانب وزارت آموزش و پرورش مطرح می‌شود که به علت کسری به مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان با مخالفت سازمان برنامه و بودجه مواجه می‌شود.

در نهایت در تاریخ ۲۹ ام اسفندماه وزارت آموزش و پرورش اقدام به اصلاح فایل‌های حقوق از طریق حذف مبالغ مرتبط با معوقات و ترمیم حقوق نموده و در نتیجه فهرست حقوق فرهنگیان به صورت علی الحساب محاسبه و به خزانه ارسال می‌گردد. پس از واریز علی الحساب حقوق‌ها و پیرو اعتراضات معلمان مشخص می‌گردد که متاسفانه وزارت آموزش و پرورش از فهرست حقوق ارسالی به خزانه داری کل کشور معوقات را کسر نموده، اما از اثرات آن بر دریافتی کارکنان (یعنی کسورات بازنشستگی، خدمات درمانی و مالیات) غافل شده است و همین موضوع منجر به کاهش دریافتی جمعی از معلمان نسبت به سقف حقوق بهمن ماه گردید. پس از ارائه گزارش‌ها از اختلال ایجاد شده، فوراً و با همکاری جناب آقای دکتر اکرمی خزانه دار محترم کل کشور تدابیر لازم برای رفع مشکل و پرداخت کسورات به حساب فرهنگیان محترم صورت پذیرفت.

در پی این اتفاق و ایجاد موج نارضایتی بحق معلمان سراسر کشور، موضوع در بالاترین سطح مقامات دولت مطرح شد که نهایتا با دستور رئیس جمهور، کلیه معوقات فوق العاده رتبه بندی سال ۱۴۰۱ و نیمی از معوقات سال ۱۴۰۰ در فروردین ماه سال جاری پرداخت گردیده است.

بخش دوم : نتایج بررسی های کمیسیون

۱ - با اینکه قانون نظام رتبه بندی معلمان لایحه بوده، اما از آغاز نگاه سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به آن نگاه انقباضی می‌باشد. آیین نامه اجرایی نیز با دخالت این دو سازمان از هدف اصلی قانونگذار و ماهیت رتبه بندی منحرف گردید که در ایجاد و تشدید مشکلات پیش آمده، موثر بوده است.

۲ - در ماده (۹) قانون پیش بینی شده بود که دو عضو کمیسیون بر روند تهیه آیین نامه اجرایی توسط وزارت آموزش و پرورش و تصویب آن در دولت، نظارت داشته باشند که متاسفانه در مراحل پایانی تصویب آیین نامه اجرایی در دولت، از نمایندگان کمیسیون دعوت نشد. همین تخلف دولت موجب شد، آیین نامه اجرایی مصوب در مواردی دارای ایراد و مغایر با قانون باشد که در اجرا نیز دچار مشکلاتی گردید؛ از جمله ماده (۲۳) آیین نامه اجرایی که در آن برخلاف هدف قانونگذار، رتبه بندی معلمان را به مسائل مالی گره زده است.

۳ - برای حل مشکلات پیش آمده درخصوص پرداخت حقوق اسفندماه و حل و فصل اختلافات بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه، انتظار می‌رفت؛ اولا جلسات مشترک با حضور بالاترین مقام دو دستگاه برگزار شود که متاسفانه رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه در هیچ یک از جلسات حضور نداشته اند. ثانیا در صورت عدم حل مشکل، شایسته بود موضوع قبل از پایان سال، توسط ریاست محترم جمهور یا معاون محترم اول ایشان حل و فصل می‌گردید که این امر نیز انجام و حتی دستور ریاست محترم جمهور و به تبع آن دستور معاون اول نیز توسط سازمان برنامه و بودجه اجرا نشد.

۴ - اعمال کسورات مربوط به کلیه معوقات یکساله معلمان، بدون پرداخت اصل آن در حقوق اسفندماه از جمله اشتباه‌های فاحش ستاد وزارت آموزش و پرورش است که به دلیل استفاده از مدیران کم تجربه می‌باشد.

حال این ابهام اساسی مطرح است، چرا این اختلاف بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در مدت اجرای یکساله قانون ریشه یابی و از طریق شیوه‌هایی مانند درخواست استفساریه قانونی یا رجوع به مراجع ذی صلاح رفع نشده است؟ همچنین این پرسش مطرح است که برای رفع اختلاف نظر‌های به وجود آمده در روز‌های پایانی سال که به نظر می‌رسیده دستیابی به راه حلی فوری با این روش برای آن میسر نبوده، به چه دلیل از ظرفیت ویژه شخص وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای رفع چنین چالش مهمی استفاده نشده است و در نهایت چرا از روش‌های اضطراری مانند طرح در هیأت دولت، رفع مشکل در نشست سران قوا و طرق مشابه، حل فوری چالش به وجود آمده پیگیری نشده است؟! پاسخگویی این ابهام از جانب مجموعه دولت به ویژه معاون اول ریاست محترم جمهور لازم خواهد بود. ضمناً حالا که معوقات رتبه بندی معلمان در فرودین ماه سال جاری پرداخت شده، چرا دولت و سازمان برنامه با وجود اختیارات قانونی، در سر موعد و در پایان اسفندماه همین اقدام فعلی را انجام نداده است؟! (پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان معوقات)

جمع بندی و ارائه پیشنهاد

مقصران اصلی این موضوع از نگاه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به شرح زیر است؛

۱- سازمان برنامه و بودجه کشور به خصوص معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان به علت عملکرد غیرمسئولانه و عدم لحاظ آسیب‌های ناشی از تاخیر در اجرای قانون و عدم درک نقش حساس معلمان در کشور.

۲- سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل تدوین غیرصحیح آیین نامه اجرایی قانون که منجر به انحراف از رسالت اصلی قانون و گره زدن آن به مسائل مالی گردید و همچنین اطاله زمان اجرایی شدن رتبه بندی.

۳- ستاد وزارت آموزش و پرورش به علت محاسبه اشتباه کسورات حقوق اسفندماه معلمان.

اما این کمیسیون، اعلام نمودن وزارت آموزش و پرورش به عنوان مقصر اصلی اتفاق رخداده را صحیح نمی‌داند و اتفاقاً لازم می‌داند از اجری شجاعانه قانون توسط وزارت آموزش و پرورش علی رغم همه مضیقه‌های ایجاد شده از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، تقدیر نماید و لازم است همانگونه که وزیر محترم آموزش و پرورش، استعفا نمودند، سایر مقصران این اتفاق در سازمان برنامه و بودجه از جمله معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه آن سازمان نیز استعفا دهند و توسط نهاد‌های نظارتی و امنیتی مورد بازخواست قرار گیرند.

در پایان پیشنهاد می‌شود؛

الف) برای جلوگیری از رخداد مجدد چنین فاجعه ای ـ که می‌تواند لطمه جبران ناپذیری بر سرمایه اجتماعی وارد نماید ـ لازم است دولت در اسرع وقت نسبت به محاسبه دقیق اعتبار مورد نیاز اجرای قانون اقدام نموده و در صورت نیاز لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس ارسال نماید چرا که متأسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ فقط ۳۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که با لحاظ ۲۰ درصد افزایش، ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ب) آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان و شیوه نامه آن، با توجه به وجود ایرادات و اشکالات موجود، اصلاح گردد.

پ) اعتراضات معلمان به رتبه‌های تعیین شده با دقت بررسی و در صورت وارد بودن، احقاق حق گردد و رتبه واقعی معلمان بدون لحاظ مسائل مالی اعطا گردد و در صورت کمبود بودجه، توسط دولت پیش بینی شود.

ت) دولت موظف است در اسرع وقت نسبت به تامین اعتبار و پرداخت معوقات و مطالبات وزارت آموزش و پرورش از جمله حقوق نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، مطالبات معلمان خارج از کشور، پاداش پایان خدمت فرهنگیان، سرانه مدارس، معوقات صندوق ذخیره فرهنگیان و بودجه لازم برای اصلاح احکام نیرو‌های اداری صرف و خدماتی وزارت آموزش و پرورش همانند سایر وزارتخانه‌ها اقدام نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
بنده ۲۵ ساله کارمند وزارت اقتصاد هستم امسال اولین سال است که نه تنها یکساعت کاهش کار در ماه رمضان اعمال نشده بلکه یک ساعت هم نسبت به سالهای گذشته به ساعت کار اضافه و از ۷٫۵ به ۸٫۵ ساعت افزایش یافته است ان هم زمانی که ساعت ناهار کارمندان حذف شده این هم از دولتی که ادعای اسلام دارد پس حداقل ابدارخانه را باز گنید ما بدبخت ها را ۸.۵ ساعت گرسنه و تشنه عذاب ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خدا به شما صبر ايوب بدهد برادر !!
کارمندجهادکساورزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
باسلام جناب ناشناس وزارت اقتصاد
بنده حاضرم جایم را با شماعوض کنم وشش روز هفته دراختیاراداره
باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آقای کارمند وزارت اقتصاد!!! مگر شما روزه نیستید؟ کارمند کدام کشورید؟ مثل سایر کشورهای اسلامی، دولتی که ادعای اسلام دارد، فکر کنم ایران باشد.
چرا وزیر استیضاح نشد
نکنه بین مجلس انقلابی و دولت انقلابی تر از آن ، بده بستانی وجود دارد که ما خبر نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
قطعا همینه شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
وزیر مگر برکنار نشد؟
همین کار دشمنان از جمله امریکا و اسرائیل نبوده جای شکرش باقیه
احسن به کمیسیون آموزش مجلس که ماست‌مالی معاون اول رییس جمهور و فدا کردن وزیر بی لیاقت را کافی ندانست و بر اصل ناکارآمدی رییس سازمان برنامه و بودجه همه فن حریف و همراهانش صفحه گذاشت. این اولین و سریع ترین گزارش کارشناسی یک کمیسیون مجلس است. جای شکر دارد که بخشی از مجلس هنوز نفس می کشد.
رونوشت شود به آقاي مخبر

حقيقتا دولت خود زني فاحشي كرد، و نوري هم قرباني تعجيل و بد قضاوتي دولت شد.
آفرين به كميسيون
همكار معلم، قضاوت عجولانه شما باعث شد كسي قرباني شود كه بيشترين تلاش و زحمت را براي اجراي رتبه بندي داشت.
سلامي و ذوالفقاري صدا و سيما هم بخشي از اين مقصران هستند كه با تنظيم گزارش عجيب و غيراخلاقي 20:30 بايد شماتت و توبيخ شوند.
التبه تيم مديريتي وزارت فقط درباره كسورات مازاد مقصرند
پس چرا مجلس برای اجرا نشدن قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان اقدامی نمی کند
رییس برنامه و بودجه معلوم نیست به کجا وصله که نمیشه برکنارش کرد
واقعا آیین نامه رتبه بندی معلمان که توسط خود وزارت آموزش و پرورش تدوین شده دارای ایرادات فراوانی است که باید اصلاح شود. معلمی را با 35 سال سابقه در رتبه یک قرار دادند و اکثر معلمان در حال حاضر از رتبه های کسب شده ناراضی هستند.
پاسخ ها
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
معلم ها با کمترین سواد و تلاش و کمترین زمان کار در کشور و تعطیلات چهارماهه، کی راضی میشوند یا بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عزیز ۱۵.۰۳ من دکتری دارم در بهترین رشته علوم انسانی از دانشگاه شهید بهشتی و معلم هستم. من از شما بابت بی سوادی خودم و همکاران عذر خواهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگه گفتی این چند کلمه ای که مرقوم کردی کی یادت داده؟
« طرح رتبه بندي معلمان » ... تصوير بالا !
--------------------------
دايي رضا معلم بازنشسته روي صندلي پلاستيكي كنار مغازه اكبر آقا سوپري ، تسبيح در دست ، نشسته است و
دانه هاي تسبيح را يكي يكي مي اندازد و به يك نقطه خيره شده است :
-- دايي رضا سلام ! انگار تو فكري ؟ ... خداي نخواسته ملالي نيست ؟
دايي رضا سرش را بالا مي گيرد و جواب سلام را مي دهد و مي گويد :
-- رفتم بودم تو بحر حرف عيال ... به نظرم عيال حرفش ، حرف حسابه ! ... حرف حساب هم البته حواب نداره !
-- دايي جان مگه زن داييم چه گفته ؟ ... زبونم لال بحثي ... مشاجره اي ؟
دايي رضا تبسمي مي كنه ومي گويد :
-- امروز كه ديگه فروردين به نيمه رسيده وهنوز نيمي از اين برج مانده و بد جوري كفگير به ته ديگ خورده است ، قرص و محكم و نيز كمي با عتاب و عصبانيت حرفش را تكرار كرد !
-- زن داييم چه گفت مگر ؟
-- هيچي ! ... گفت : « اگر هستي چرا نيستي ... و اگر نيستي چرا هستي ؟ » !!
-- يعني چه دايي ؟
-- يعني اين كه عيال ميگه اگر معلم هستي ، پس چرا ديگه به عنوان معلم قبولت ندارند و اگر معلم نيستي پس اين سي سال كه گچ خوردي و ديسك كمر گر فتي و جواني و سلامتت را به پاي بچه هاي مردم ريختي ، چه بوده ؟ پس اين سي سال چه كاره بوده اي ؟ و حالا كه ميخوان كرور كرور به حقوق معلم ها اضافه كنن به عنوان معلم قبولت ندارند !!
-- حالا فهميدم دايي رضا ! منظور زن دايي « طرح رتبه بندي معلمان » هست كه گويا مي خواد اجرا بشه !
-- درسته ! ... عيال حرفش حقه ! درست ميگه . راست ميگه : « اگر هستم چرا نيستم ، اگر نيستم چرا هستم » !
-- معلومه كه زن داييم راست ميگه ! دو كلمه حرف حساب ! شك نكن دايي جون !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کرور کرور...‌؟ حقوق معلم یک شقه گوشت و یک گونی برنج است. همین..... کاش برگردیم به زمانی که حقوقم ۴۵۰ هزار تومان بود و گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اميد است كه اين پاسخ منطقي شما به گوش زن داييم برسه !
ما بازنشستگان را هم دریابید که هر روز شرمنده تر از روز قبل در مقابل خانواده هستیم
اتفاقا گزارش کمیسیون تاکید بر جسارت و لیاقت وزیر آموزش و پرورش دارد که تا شب عید تسلیم تصمیم نابخرد ریاست برنامه و بودجه نمی شود و از دست دادن پست وزارت را بر مطالبه فرهنگیان مقدم می داند. اگر صرفا راه ساده تر یعنی پرداخت حقوق اسفند را اجرایی می کرد نه تنها معلمان کشور از پشت صحنه این اتفاقات خبردار نمی شدند وزیر هم در پست وزارت باقی می ماند اما معوقات و رتبه بندی توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی ماستمالی می شود. همین چالش باعث شد که رئیس جمهور زودتر از آنچه باید اتفاق بیافتد دستور پرداخت معوقات را بدهد لذا یک قربانی که بیشترین نقش را در مطالبه گری رتبه بندی داشته و به گواه این گزارش وزیر آموزش و پرورش است که معلمان باید قدردان ایشان باشند . وزرای قبلی اعم از حاج بابای اصولگرا تا بطحایی و حاج میرزایی میانه رو و اصلاح طلبان جسارت اجرای رتبه بندی معلمان را نداشتند
آقای میر کاظمی حتی برای توضیحات در مجلس هم حاضر نبود . استعفای میرکاظی به مشابه استعفای آقای نوری عین عدالت و خواسته فرهنگیان است.
اگر دولت و مجلسی وجود داشت که وزیر آموزش و پرورش یا باید عزل می شد و یا در مجلس استیضاح و رای عدم صلاحیت می گرفت.هیچکدام از موارد فوق اتفاق نیفتاد و فقط بصورت صوری به اسم موافقت با استعفاء کنار گذاشته شد.
خیلی از وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی هستند که شخص وزیر و یا مدیر ارشد در آنها کاره ای نیست فقط اشخاص خاص ( مدیران پشت پرده ) تصمیم می گیرند.
مهم نیست !!!!!!!!!! فعلا به موضوع حجاب بپردازید و خانمهایی که حجاب مناسبی ندارند در ملاعام فلک بکنید .
منشا اصلی تمام این مشکلات یک و سال و اندی یعنی رئیسی باید استعفا دهد..‌
مجلس کلا با رئیس سازمان برنامه و بودجه مشکل دارد. احتمالا او هم قربانی زد و بند های پشت پرده میشود.
تکلیف کسانی که در این 11 سال اجرای قانون را به تاخیر انداخته اند.وکسانی که وظیفه پیگیری داشتند وانجام ندادند.وترک فعل صورت گرفته چه می شود؟
به خاطر اینکه یک قشری تعدادش زیاده، شلوغ بازی و مظلوم نمایی میکنه، نباید باج بدهید وگرنه دیگر نمیتوانید سر و ته کشور را جمع کنید. آنچه قانون تعیین کرده بدهید و برای فراتر از آن صراحتا بگویید هر کسی ناراحت است میتواند استعفا کند. مجبور نکردن کسی را که بماند.
پاسخ ها
یا حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کلام حق و حقیقت خیلی ساده و شفاف. واقعا جلوی این قشر پرتوقع را باید یک روز و یک جا گرفت تا کسری بودجه به کشور تحمیل نکنند. حساب کنید یک میلیون نفر حقوق ماهیانه خودشان را از ماهی نه میلیون به هیجده میلیون رساندند فرض بگیرم پانزده میلیون در کمترین حالت، و یک میلیون در شش میلیون در دوازده ماه می شود: سالی هفتاد و دو هزار میلیارد تومان اضافه به بار بودجه! ماحصل این افزایش حقوق چه بود؟ نه یک ساعت اضافه کار میکنند و نه یک صفحه به جزوه بیست صفحه ای اولین سال استخدام اضافه میکنند. درس تکراری و بی کیفیت و تعطیلات فراوان! بیشتر این قشر در ساعتهای تعطیلی و روزهای تعطلات بنگاهی و دلال و راننده تاکسی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کسی چیزی بیشتر از قانون نخواسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اقای ناشناس پرداخت حقوق ناچیز معلم حق التدریس بعد از ۶ماه میدونی یعنی چی یعنی ۶ماه از این واون قرضو گرفته و روزگار گذرانده حالا این باج خواهیه ،تعطیلات هم برای دانش اموزانه وگرنه من معلم راضیم تمام سال کار کنم ،ضمنا به غیر از حقوق دریافتی سایر کارکنان مثل اضافه کاری و حق ماموریت و رفاهیات دیگر را ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پاسخی درخور شأن15:09 و 13:19
شما اداره جاتی ها پیش خودتون چی فکر کردید؟
نکنه برداشت شما از معلم، همون معلم کلاس اول تا ششمی هست که خودتون تو روستا ازش بابا آب داد یاد گرفتید؟؟!!
به جرأت عرض می کنم در حال حاضر بالای 40% خانواده آموزش و پرورش فوق لیسانس به بالا هستن.
تا حالا فکر کردید که یه معلم لزوما باید توی خونه چ خارج از محیط آموزشی ساعتها وقت بزاره تا طرح پرس جدید آماده کنه و سوال امتحانی طرح کنه و برگه های امتحانی رو تصحیح کنه و نمرات رو تنظیم و ...
تا خالا شده یه بتر به ارباب رجوعتون زنگ بزنید و حال بد اون روزش رو جویا بشید؟
تا خالا شده دغدغه اولتون بشه ارباب رجوعتون و بابت رفع چ
رجوع مشکلاتش از تایم استراحت و از زن و بچتون بگذرید؟
بس کنید دیگه
بی وجدانی و لودگی هم حدی داره
من معلم اگه تابستون تعطیلم، شما همه روزای خدا تعطیل تشریف دارید و کسی متوجه جیم شدنتون نمیشه.
خالاخودمون دور چ برمون کارمند متفرقه داذیم حساب کار دستمونه، نمیخواد دفاع کنید.
من آلان26 سال خدمتم و با مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک حداق روزی 5 ساعت مطالعه دارم که پیش دانش آموزام کم نیارم.
حالا شما بشینید و فکر کنید آخرین باری که واسه ارائه خدمت بهتر به ارباب رجوعتون یه صفحه، فقط یه صفحه مطالع کردید کی و کجا بوده؟
کجاش هم مهمه. چون اگر هم مطالعه کرده باشید سر میز مبارکتون بوده که همیشه خدا بیکار بیعار پشتش نشیتید و دارید با گوشیتون ور می رید.
من معلم روزی 8 ساعت کار مفید انجام می دم ولی شما روزی 8 ساعت وقت بیت المال رو هدر می دید، آخرشم وکیل مدافع اعتبار تخصیصی به فرهنگیان شدید.
واسه یه بار هم شده از یه معلم بپرسید مجموع حقوق یک سالش رو با مجموع تمام دریافتی شما مقایسه کنید بعدش تصمیم له بی حرمتی این قشر بگیرید.
معلم اگه مثل شما تامین بود، هیچ وقت حاضر نمی شد بذه مسافرکشی.
امیدوارم این متن رو چند بار به.نید که درمش کنید.
رییس سازمان برنامه بودجه اعتبار جاری دانشگاهها را ۶ ماه پرداخت نکرده و حقوق حق التدریس دانشگاهیان پرداخت نشده است.این ادم فکرمی کنه اگرپول معلم و استاد رو نده تورم رو کاهش ددده!!!!!
فردا عید است و معلم امروز تا ظهر در اثر بی لیاقتی و بی تدبیری حضرات حقوق نگرفته است. فشار و استرس و شرمندگی اهل و عیال و .....
حال آیا با اعلام مقصرین، درد این عزیزان زحمتکش التیام می یابد؟؟؟
بایستی فکری اساسی نمود و شایستگان را در مناصب حکومتی گمارد. تا هزینه های مادی و معنوی مملکت کم شوند.
رییسی ودارودسته اینکاره نیستند فقط دارند دور خود می چرخندن مسولیت پذیر نیستند اقای میر کاضمی نظامی است نفت خراب کرد چون کاردان زیاد داشت نفت خرابکاری نشان نداد
برای دیرکرد باز پرداخت اقساط وام بانکی (ربا و نزول)، بانک، جریمه دیرکرد از وام گیرنده، میگیره؛ آیا برای تاخیر در پرداخت حقوق معلمان، واسشون جریمه میدهند؟؟؟!!!!
آره ! همه هم باور کردیم ! شب عید خزانه خالی بود و نمیشد حقوق پرداخت بشه ، این وسط یکی باید فداکاری می کرد و قربانی میشد تا گند قضیه بالا نزنه ! قرعه به نام "نوری " افتاد ! همین !
آیا میدانید دولت فعلی احکام صادره قانونی سال 1400 بازنشستگان کشوری را پرداخت نکرده است؟
آیا می دانید امسال حقوق 1401بازنشستگان کشوری 10 درصد افزایش یافت ولی بعضی ها 38 درصد و 58 درصد؟
حواهشمند است این ظلم و تبعیض را با بر رسی اطلاع رسانی و پیگیری نمایید.
وقتی مثلا آقای میرکاظمی با عدم پرداخت قانونی بازنشستگان بهداشت صندوق کشوری که رای دیوان عدالت را هم دارد وبازنشسته بر اساس مدارک قانونی دوسال آخر خدمتی یا 10 سال گذشته درصدمولفه هیئت امناء را می گرفت چرا حکم صادره توسط صندوق بازنشستگی کشوری را از سال 1400 پرداخت ننمودند. ودر قبال بازنشستگان عذر خواهی نمی کنند اطلاع رسانی نمی کنند.
ولی
آلان
دارند گریه میکنند چرا برای یک گروه بی خیالند
واین گروه داد و فریاد
چرا؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی