بازدید 5128
۴

مسکو برای یک جنگ طولانی آماده نبود

یک افسر سابق سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: مسکو برای یک جنگ طولانی آماده نبود و اکنون به سمت شکست نظامی پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲ 04 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از بیزینس اینسایدر، ایگور گیرکین که زمانی گروهی از شبه‌نظامیان روسی را در دونتسک رهبری می‌کرد و اکنون یک وبلاگ‌نویس برجسته جنگ و منتقد استراتژی نظامی روسیه در اوکراین است، اظهار کرد: وضعیت در خط مقدم، تأثیری بسیار منفی بر توانایی روسیه برای پیروزی در جنگ دارد.

وی با طرح این ادعا که رسانه‌های روسیه اثرات مخرب جنگ بر این کشور را پنهان می‌کنند، افزود: من نمی‌ترسم بگویم که ما به سمت یک شکست نظامی پیش می‌رویم. اقتصاد، ارتش و سیستم سیاسی روسیه برای جنگی چنین طولانی و درازمدت آمادگی ندارند.

به نوشته بیزینس اینسایدر این اظهارات گیرکین به دنبال سخنان ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در هفته گذشته مطرح شده است که در سخنان خود گفته بود: روس‌ها در راه بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند، به طوری که ارتش این کشور در سه هفته گذشته هیچ‌گونه پیشرفت نظامی نداشته و نیروهایش به دلیل ضعف در آموزش نظامی در این زمینه موفق عمل نکرده‌اند.

«وال استریت ژورنال» هفته گذشته گزارش داد که اقتصاد روسیه نیز با مشکل مواجه و با تگنای بودجه و کاهش سرمایه‌گذاری دست‌به‌گریبان است و پیش‌بینی‌ها از ورود اقتصاد این کشور به یک سیر قهقرایی بلندمدت حکایت می‌کند.

گیرکین اگرچه طرفدار جنگ است اما منتقد تأثیرات تهاجم اوکراین بر روسیه و خواستار بسیج همگانی و اتخاذ یک استراتژی تهاجمی‌تر از سوی ارتش روسیه است و نسبت به عملکرد سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور انتقاد دارد.

این فرمانده سابق در ماه فوریه نیز از سخنرانی ملی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره جنگ با اوکراین به دلیل نادیده گرفتن آشکار ناکامی‌ها و شکست‌های مسکو انتقاد کرد.

به گزارش «پراودا»، گیرکین نقش مهمی در الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ ایفا کرد. وی بعدا گروهی از شبه‌نظامیان را برای تصرف ساختمان‌های اداری در شهر اسلوویانسک دونتسک رهبری و خود را «فرمانده عالی» جمهوری خلق دونتسک معرفی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هوراااااااااااااااااااااااااا
اینها اعتراف به شکست نتیجه ایستادگی غیور مردان عرصه پیکار در ارتش اوکراین است .
عالی
بیزینس اینسایدر که رسانه دموکراتهاست معلوم نیست چقدر پول داده به این طرف.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی