بازدید 2437

هوای سالم اصفهان در سیزدهمین روز سال نو

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز سیزدهم فروردین با میانگین ۷۱ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 02 April 2023

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه سیزدهم فروردین ماه وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۵۵ در وضعیت قابل قبول، در خیابان رودکی با ۳۷ AQI وضعیت پاک و در بزرگراه خرازی با ۱۲۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوای شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله سجزی با ۵۶ و مبارکه با ۸۲ AQI وضعیت قابل قبول و در شاهین شهر با ۳۱ AQI وضعیت پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی در خیابان‌های پروین و استانداری و همچنین شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان امروز در سراسر استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید، توفان و تندباد لحظه‌ای پدیده غالب است که در مناطق مستعد شرق و شمال و مرکز استان به خیزش گرد و خاک می‌انجامد.

هواشناسی استان با صدور هشدار سطح نارنجی در خصوص وقوع تندباد و گردوخاک اعلام کرده در شهرستان‌های نائین، کاشان، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، شهرستان اصفهان، نجف آباد، جنوب اردستان، میمه، آران و بیدگل و ورزنه احتمال خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید وجود دارد و طی امروز به تدریج نواحی غرب و مرکز را در گیر می‌کند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان