بازدید 2917

رنگ قرمز به نقشه کرونایی خراسان‌شمالی بازگشت

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، پس از حدود چهار ماه بار دیگر با تغییر رنگ، شهرستان فاروج به وضعیت بسیار پرخطر کرونایی بازگشت.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 01 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان فاروج از وضعیت نارنجی خارج و در رنگبندی قرمز کرونایی قرار گرفت.

شهرستان بجنورد در وضعیت نارنجی و گرمه در وضعیت آبی کرونایی باقی ماند.

شهرستان های جاجرم، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در همان رنگبندی زرد کرونایی ماندند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

بستری ۸۲ بیمار کووید۱۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ۲ رقمی شدن بستری های کرونایی، می گوید: با بستری ۱۹ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۸۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دکتر جواد شاهین فر می افزاید: کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز در استان ۲ هزار و ۲۵۰ نفر قربانی داشته است.

براساس اعلام کارشناساس حوزه سلامت، با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار