صندوق های بخشی چگونه سرمایه گذاری می کنند؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بخشی از جمله صندوق‌هایی هستند که پاسخ نیاز سهامدارانی را می‌دهند که تمایل دارند در یک صنعت خاص سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 27 March 2023

به گزارش بورس تابناک، آقای صفاری گفت: صندوق‌های بخشی از جمله صندوق‌هایی هستند که پاسخ نیاز سهامدارانی را می‌دهند که تمایل دارند در یک صنعت خاص سرمایه گذاری کنند.

او در ادامه افزود: این صندوق باعث می‌شود افراد به شکل غیر مستقیم در صنعتی که تمایل دارند، سرمایه گذاری کنند و این سبب پاسخگویی به بخشی از نیاز‌های سهامداران می‌شود.

به گفته صفاری، توسعه این صندوق‌ها سبب می‌شود علاوه بر تشویق سهامداران به سرمایه گذاری به روش‌های غیر مستقیم افراد با میزان ریسک پذیری متفاوت هم بتوانند در بازار سرمایه گذاری کنند.

او گفت: البته که این صندوق‌های بخشی نیازمند توسعه همانند دنیا هستند.

پیش از این آقای علی‌اکبر ایرانشاهی سرپرست مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در مورد آخرین تغییرات وضعیت سکتورفاندها (صندوق‌های بخشی)، اظهار کرد: مقررات صندوق بخشی فعال، ابلاغ شده است و در حال حاضر نماد پتروآگاه یک صندوق بخشی فعال به‌حساب می‌آید که امکان فعالیت در چارچوب‌های تعیین شده و انجام معاملات در صنعت شیمیایی را دارد.

او افزود: درخواست‌هایی در خصوص تاسیس صندوق در صنعت فلزات وجود دارد و به‌زودی موافقت اصولی چندین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در صنعت مذکور را صادر خواهیم کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی