بازدید 26403
با سیصد و نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش اوکراین در باخموت / روسیه: سلاح‌ منحصربفردی برای نابودی آمریکا داریم

سیصد و نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 27 March 2023

تلفات سنگین ارتش اوکراین در باخموت

بین الملل تابناک: سیصد و نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

کرملین: از غرب به‌دلیل خرابکاری در نورد استریم غرامت می‌گیریم
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۹:۳۸

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از احتمال تصمیم مسکو برای اخذ غرامت از کشورهای غربی به‌دلیل خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که حمله به خطوط نورد استریم بدون مشارکت کشورهای [غربی] و سرویس‌های امنیتی خصوصی آنها انجام نمی‌شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه غرب در حال انجام هر کاری برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در نورد استریم است تا در دستورکار کشورها قرار نگیرد، تاکید کرد: «اما روسیه اجازه آن را نمی‌دهد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام می‌دهد».

سخنگوی کرملین همچنین اضافه کرد:‌«[روسیه] ارائه مطالبات برای غرامت گرفتن درخصوص خرابکاری در نورد استریم را پس از شناسایی مسئولین آن، موجه می‌داند».

چین: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای ندارد
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۹:۳۸

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه در جنگ اتمی هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت، از قدرت‌های هسته‌ای خواست تا با خویشتن‌داری خطر وقوع جنگ را کاهش دهند.

مائو نینگ، در نشست مطبوعاتی روزانه وزارت خارجه چین گفت: رهبران پنج قدرت هسته‌ای ژانویه پارسال در بیانیه مشترکی اعلام کردند که جنگ اتمی نباید آغاز شود. آنها تاکید کردند که مخاطرات راهبردیِ مواجهه نظامی بین کشورهای هسته‌ای باید کاهش یابد.

اظهارات نینگ پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۵ مارس (۵ فروردین) اعلام کرد که مسکو به درخواست مینسک، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر خواهد کرد؛ درست مشابه کاری که آمریکا در قلمرو متحدانش انجام می‌دهد.

روسیه ممکن است به خاطر خرابکاری در نورد استریم درخواست غرامت کند
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۹:۳۷

یک دیپلمات روس دوشنبه (امروز) گفت مسکو ممکن است به دلیل تخریب ناشی از انفجارهای سال گذشته در خطوط لوله گاز نورد استریم درخواست غرامت کند.

 خبرگزاری رویترز نوشت: این دیپلمات ضمن اعلام امکان درخواست غرامت روسیه به خاطر خرابکاری در پروژه نورد استریم گفت آینده این پروژه ها معلوم نیست.

خطوط لوله نورد استریم که روسیه و آلمان را از بستر دریای بالتیک به هم وصل می کند سپتامبر (شهریور) گذشته دچار انفجار شد؛ مسکو این اقدام را «تروریسم بین المللی» توصیف کرده است.

دیمیتری بیرچفسکی رئیس دپارتمان همکاری های اقتصادی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت: کشورهای غربی با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه برای درخواست تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص انفجارهای نورد استریم، مخالف هستند.

وی افزود: با این وجود ما قصد داریم به پافشاری برای انجام این تحقیقات بین المللی و آزاد با مشارکت نمایندگان روسیه ادامه دهیم.

روسیه: سلاح‌ منحصربه فردی برای نابودی آمریکا داریم
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۹:۳۵

 دبیر شورای امنیت روسیه درباره توان تسلیحاتی این کشور تاکید کرد: روسیه سلاح‌هایی منحصربه فرد و پیشرفته برای از بین بردن دشمنان خود از جمله آمریکا را در اختیار دارد.

نیکولای پاتروشف در مصاحبه با «روزنامه روسیه» گفت: روسیه صبور است و با برتری نظامی خود هراس ایجاد نمی‌کند اما در صورت تهدید موجودیت کشور، سلاح‌های پیشرفته و منحصر به فردی در اختیار دارد که قابلیت نابودی هر دشمنی از جمله آمریکا را دارا است.

وی تاکید کرد:دیدگاه سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اینکه مسکو قادر نخواهد بود در صورت حمله هسته‌ای پیشگیرانه آمریکا پاسخ دهد، «کوته بینانه و خطرناک» است.

مقام ارشد امنیتی روسیه همچنین خاطرنشان کرد: مسکو در حال حاضر نه تنها قادر است از ثبات داخلی حمایت کند، بلکه می‌تواند امنیت کشور را نیز در برابر تهدیدات خارجی تامین کند.

به گفته پاتروشف، روسیه اقتصاد خود را از دنیا جدا نخواهد کرد و این کشور انسجام اقتصادی را با کشورهای مستقل حفظ خواهد کرد..

او با اشاره به شکست تحریم‌های غرب علیه روسیه تصریح کرد: غرب در مورد سقوط اقتصادی روسیه و رشد اعتراض‌ها در نتیجه تحریم‌ها، اشتباه بزرگی را مرتکب شد.

تلفات سنگین ارتش اوکراین در باخموت

«آندری موراچکو» سرهنگ بازنشسته لوهانسک و کارشناس نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در خصوص خسارات سهمگین ارتش اوکراین در باخموت گفت که تنها در هفته گذشته، نیروهای امنیتی کی‌یف در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی را در نبرد منطقه آرتموفسک (باخموت) متحمل شدند.

وی با استناد به منابع خود تصریح کرد، در جریان هفته گذشته، نیروهای اوکراینی متحمل خسارات جبران ناشدنی در نبرد با ارتش روسیه در باخموت شدند.

موراچکو ادامه داد که از میان زخمی‌ها، حدود ۲۰ درصد به شدت آسیب دیده‌اند و دیگر قادر به بازگشت به میدان نبرد در آینده نخواهند بود.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (یکشنبه)، هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» گزارش کرد، ارتش اوکراین روزانه تا ۲۰۰ تن از مبارزان خود را در نبرد آرتموفسک (باخموت) با نیروهای روسیه را از دست می‌دهد.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار تن از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

مقامات اوکراینی بارها به اوضاع نابسامان ارتش این کشور در مقابل ارتش روسیه اعتراف کرده‌ و در همین راستا، به تازگی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است-بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

ناتو: تغییری در وضعیت هسته‌ای روسیه صورت نگرفته است

پس از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مبنی بر تصمیم برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس ناتو گفت که تغییری در وضعیت هسته‌ای مسکو صورت نگرفته است. 

 روز یکشنبه، ایالات متحده آمریکا و متحدان اروپایی این کشور، آنچه به گفته آنها اظهارات «خطرناک» از سوی ولادیمیر پوتین خوانده شد را محکوم، اما سعی کردند تهدیدهای احتمالی ناشی از اقدامات روسیه را کوچک‌نمایی کنند. 

طبق نوشته واشنگتن‌پست، قدرت‌های غربی گفته‌اند پس از اظهارات رئیس‌جمهور روسیه، هیچ خطر یا دلیل فوری برای تغییر وضعیت هسته‌ای خود احساس نمی‌کنند. ناتو اظهارات پوتین را غیرمسئولانه خواند؛ اما گفت که شاهد تغییر وضعیت هسته‌ای روسیه نبوده است. 

روز شنبه (۵ فروردین‌ماه) ولادیمیر پوتین، اعلام کرد، با «الکساندر لوکاشنگو» رئیس‌جمهور بلاروس به توافقی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک این کشور همسایه دست یافته است. 

پوتین گفت چنین اقدامی نقض توافقنامه‌های منع اشاعه تسلیحات اتمی نیست، زیرا آمریکا نیز در خاک کشورهای اروپایی سلاح‌های هسته‌ای مستقر کرده است. 

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد فرایند ساخت تأسیساتی برای ذخیره سلاح‌های هسته‌ای کشورش در بلاروس تا تاریخ یکم جولای به پایان خواهد رسید.

عبور آمریکا از همه خطوط قرمز روسیه

وزیر خارجه روسیه یکشنبه شب گفت که آمریکا در تلاش برای اثبات هژمونی خود از همه خط قرمزها، یعنی همه مرزهای هنجارهای دیپلماتیک و اخلاقی گذشته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا-۲۴ افزود: شما می‌توانید هر چیزی را از آمریکا انتظار داشته باشید. آنها قبلاً از همه مرزهای دیپلماتیک، اخلاقی و هر چیز دیگری در آرزوی تضمین هژمونی خود فراتر رفته‌اند.

لاوروف با بیان اینکه چین منعکس کننده سنت و تمدن بزرگی است که بیش از هزار سال قدمت دارد، گفت: پکن سبک منحصربفرد خود را برای واکنش به فشار دیپلماتیک آمریکا ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این روش شامل عزت، تجزیه و تحلیل عمیق از همه چیزهایی است که در حال وقوع است و اجتناب از هرگونه حرکت عجولانه می‌باشد.

ایلان ماسک: ایالات متحده بازنده بزرگ جنگ در اوکراین است

ایلان ماسک که به دلیل تلاش‌های دولت آمریکا در صحنه ژئوپلیتیک بین‌المللی به دردسر بزرگی برای دولت جو بایدن تبدیل شده است، گفت: آمریکا در صحنه جهانی شکست می‌خورد.

این میلیاردر در زمینه جنگ روسیه در اوکراین نیز در صحنه جهانی شهرت پیدا کرده، چون با استفاده از «استارلینک»، یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی، اوکراین و دسترسی این کشور به اینترنت ماهواره‌ای را برای کی‌یف فراهم کرده است.

استارلینک که توسط شرکت هوافضای ماسک یعنی اسپیس ایکس توسعه داده شده است، نه تنها به این دلیل که روسیه بیشتر زیرساخت‌های مخابراتی اوکراین را نابود کرده، بلکه به دلیل ایمن و مستقل بودن این سرویس، به سیستم ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین نیز تبدیل شده است، زیرا قابلیت ارتباطات ایمن را تضمین کرده و در برابر جاسوسی روسیه نیز از این ارتباطات محافظت می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۱
نیروهای روسیه ضد گلوله هستن و کلا نمیمیرن فقط اوکراینیا کشته میشن، روسیه کلی سلاح بینظیر داره اوکراین که هیچ کل دنیارو باهاش ظرف چهل و هشت ساعت تصرف میکنه مگه نمیبینید هر روز رژه و رزمایش شیک و مجلسی برگزار میکنن، غرب و آمریکا هم که رو به افول و ورشکسته س و همون جریان نظم نوین جهانی که دیگه خودتون بهتر میدونین.. پس تا دیر نشده بیاین کلا کره زمینو به روسیه واگذار کنیم و بریم دنبال یه سیاره دیگه بگردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
انشاا...نابودی صدام روس ولادمیر چکمه
ناشناس
| Poland |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
الان تو چرا می سوزی غربگدا جان کدوم یکی از بستگانت مال. امریکا هستن
م ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
یه لحظه فکر کردم داری جدی صحبت میکنی
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خیلی آمریکا یی هستی کاملاً بهت برخورد ه تعریف شکست اوکراین، چرا نشستی برو غرب هم جنس بازی آزاد است حتماً خوشت مياد
بزرگترین برنده جنگ آمریکاست
هم دولت روسیه تضعیف میشه و هم بزرگترین اقتصاد اروپا که آلمان هست و هم اروپا را وابسته به آمریکا کرد. همین نقشه برای چین هم بود که فعلا چین خودش را از دام آمریکا رها کرده. اما شیطان بزرگ دست بردار از چین نیست و مرتب در فکر تحریک چین هست. یک روز با دادن سلاح به تایوان یک روز با وارد کردن کشتی های جنگی به دریای چین و روز دیگر با یک نقشه دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
البته مردم اروپا باهوش تر از غربگدایان وطنی هستند و از این وضعیت ناراضی اند و دلیل اعتصابات همین است.
بله، نبرد بسیار دشوار و دردناکی در شهر باخموت در شرق اوکراین در جریان است و بسیاری از مدافعان اوکراینی جانشان را فدای استقلال و آزادی میهنشان می کنند، ولی به گفته ناظران جهانی تلفات تجاوزگران روس نسبت مدافعان اوکراینی بین 5 به 1 تا 7 به 1 است. یعنی عموماً اگر 200 مدافع اوکراینی شهید استقلال کشورشان شده اند، دست کم 1000 اشغالگر روس به درک واصل شده اند. به همین دلیل هم است که به رغم 8 ماه حمله وحشیانه و نابود کردن همه شهر باخموت برای تصرف آن، نهایتاً تلاش نیروهای روسیه برای اشغال یا محاصره آن شکست خورد و به دلیل فرسایش فوق العاده سرمایه های انسانی و ادواتی در این حمله انتحاری، عاقبت نبرد باخموت با شکست روسیه در حال تکمیل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بزرگترین جوکی که گفتی استقلال اکراین هست اکراین اگه استقلال داشت که کاخ سفید براش تصمیم نمی گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
درود به شرفت . پاینده باشی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مرگ بر پوتین دیکتاتور
روسیه سلاح منحصر به فردی برا نابودی کجا داره ؟! :))
از غرب چی میگیره ؟! :))
کشته های زیاد کجا ؟! :))
کل سیاست مدارهای روسیه دکتر لازمند انگار!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
به همراه شما البته
۳۱۳
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
معلومه از دست پوتین یکجات سوخته
روس ها متجاوزن و اوکراینی ها در حال دفاع از کشورشان و مطمئنا پیروز خواهند بود
آیا ما کم در جنگ شهید دادیم؟
کسانی که زلنسکی و اوکراینی ها را به باد انتقاد و استهزا می گیرند اینها همین تفکر را در مورد شهدا و جانبازان خودمان هم دارند ولی نمی توانند علنی بگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
شهید نیونازی نداشتیم اونم به برکت غربگدا اضافه شد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ناشناس ۹ :۴۳
چطور شهید یمنی و شهیر عداقی و شهید فلسطینی و شهید لبنانی و شهید پاکستانی و شهید آفریقایی و ..... داریم ولی شهید اوکراینی نداریم ؟؟؟!!!
باخموت نه ارتیموفسک
روسیه از سلاح مرگبار استفاده کنه تا از باتلاق اوکراین بیرون بیاد بیش از یکسال هنوز درگیر دوتا استان روس زبان مرزی!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
چون جون غیرنظامی ها براشون مهمه. نه مثل آمریکا.
عجب اراجیفی بیشتر آرزو بودن تا خبر
قبل از اینکه جنگ اتمی آغاز بشه صلح کنید
لنگه دمپایی
والا ما یکساله منتظریم اوکراین شکست بخوره و روسیه اتحادیه اروپا رو به زانو در بیاره... ولی میبینیم نفتش رو به مفت دارن میخرن خطی هم به هیچ کشوری تو غرب نیافتاده... شهرهای اشغالی داره کم کم پس گرفته میشه و تمام تانکهاش نابود و ناو اصلیش هم غرق شد... حالا شما با چه دوربینی و با چه جهت گیری این رو مینویسی الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بیست درصد خاک اکراین رفته خواب بودی مثل اینکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بیست درصد زیاده به نظرت ؟ در ضمن بیست درصد خاک فرانسه یا المان نیست ها اوکراینه کشور همسایش که تا قبل جنگ عملا هیچ سلاح به درد بخوری نداشت
پوتین‌ تو اگر‌ سلاح‌ منحصر بفرد‌ داشتی‌ یک لحظه هم تردید نمی کردی و نینداختی تو امریکا‌ !
همونطوری که با کله پوکت‌ تصور کردی یک هفته ای اوکراین را جمع میکنی و فعلا‌ زیرش‌ زاییدی‌ و رجز میخونی‌ !
حمایتی که شما از روسیه می کنید و سخنگوی کرملین شدید ، رسانه های روسیه نمی‌کنند وزیر دفاع آمریکا می گفت ۷۲ ساعت کیف سقوط میکنه الان ۱۳ ماهه درگیرند، اینا فیلم آمریکا برای فروش سلاح بیشتر هست و متحد کردن اروپا به رهبری خودش هست و گرنه ۴۸ ساعت طول نمی‌کشید جنگ را تموم می کرد
پاسخ ها
محمد ملازمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
در داشتن سلاح منحصر به فرد که بتواند انگلیس و شهرهای ساحلی آمریکا را زیر آب ببرد هیچ شکی نکنید .
اما آنچه مسلم است این یعنی روز رستاخیز و اقدام متقابل و البته بعید است بایدن زوار در رفته آنقدر احمق باشد که بخواهد چنین صحنه ای را برای دنیا بوجود بیاورد .
تعداد تلفات اعلامی روسیه از تمام ملت اکراین بیشتر شده
استیصال روسیه و کتمان آن برای مدعی ابر قدرتی با توجه به مقابله خوب اوکراین قابل درک است کسانی هم دلخوش به پیروزی چند روز روسیه را انتظار داشتند و آن را حمله پیش دستانه قلمداد کردند در جامعه بین الملل تحقیر شدند ما که ابراز خوشحالی و رضایت داریم
روسیه قوی تر از دهه های قبل هست هم نظامی هم اقتصادی
اوکراین بازنده خواهد شد
چون خودش نابودی رو میخواد
چون خودش رو بازیچه گاوچرانها کرده
آمریکا انقدر با این و اون درگیر میشه و تحریم میکنه و ظلم میکنه که آخر سر کار دست خودش میده بشین تو خاک غصبی خودت زندگیتو بکن چیکار به دنیا داری گند زدی تو دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
الان غربگداها بهشون بر می خوره :)))
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
از قدیم گفتن تخم مرغ دزد شتر دزد می شه حکایت آمریکاست.
برای من جای سوال داره که چرا فقط از تلفات سنگین اوکراین در جنگ تحمیلی روسیه علیه اوکراین خبر داده میشه.
روس ها اصلا توی جنگ تلفات سنگین نمی دن؟ اگه نمی دن پس چرا تابحال پیروز جنگ نشدن؟!! درحالی که ازنظر نظامی روسیه بسیار ارتش قوی تر و بزرگ‌تری داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پیروز نشد چون 27 کشور ناتو تمام عیار وارد جنگ با روسیه در حمایت از اوکراین شدند. فهم این سخته؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
چون قصدشون پیروزی نبوده خلع سلاح و گرفتن استانهای روس نشین بوده که به دست اوردن
نتیجه جنگ باخموت نتیجه نهایی جنگ را مشخص می‌کند اگر روسیه پیروز بشه جنگ تمام میشود در غیر اینصورت ادامه این جنگ منجر به جنگ جهانی سوم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
چیزی که واضح و بدیهی است اینه که آمریکایی جماعت اهل رو در رو جنگیدن نیست مگر در عراق و لیبی و ... بنابراین باج می ده و جنگ تموم می شه.
ناشناس
| Poland |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
روسیه باخموت و کامل تصرف کرد تبریک
اگر جنگ رو کمی بیشتر کش بدن صددرصد پوتین و مدودف و مابقی تفاله های شوروی کمونیستی سابق نابود و روسیه متلاشی خواهد شدو دنیا از شر این کفتارها رها خواهد شد..کاش وضعیت جهانی طوری میشد که انگلیس این روباه پیر این فتنه گر بزرگ هم متلاشی میشدو از بین میرفت
جنگ روسیه و اوکراین جنگ نیابتی آمریکا و اروپا با روسیه است . روسیه جنگ رو آغاز کرد چون دست نشانده آمریکا با دخالت آمریکا در اوکراین کودتا کرد . و آمریکا داشت با این کودتا اوکراین رو به پایگاه نظامی خودش تبدیل می کرد . از طرفی آمریکا از ورشکستگی بانک هاش زودتر خبر داشت و خود آمریکا می دونست که رو به افول است بنابراین به این بحران احتیاج داشت تا بتونه اوکراین و کشورهای اروپایی رو با فروش سلاح چپاول کنه . صدها میلیارد از اوکراین و اروپا می چاپه بعد دو سه میلیارد هم به اکراین کمک می کنه تا چپاول گریش رو ادامه بده .
مرگ بر پوتین و .....
روسیه با دو تا تزار بمب یا بمب شیطان میتونه جنگ رو تموم کنه ، کاری که اگه آمریکا جای روسیه بود می کرد و حقوق بشر سرش نمیشد مثل بلایی که در جنگ جهانی دوم توی هیروشیما سر ژاپن آورد.اینایی که میان به طرفداری از آمریکا مینویسن چه فکری واقعا با خودشون می کنن.بعد از اینهه ترور و خرابکاری و به گفته خودشون به وجود آوردن داعش و... چجوری میتونین از این تروریست ها حمایت کنید واقعاً.آمریکا یه روز اگه پاش به این مملکت باز بشه و قدرت رو به دست بگیره یک ایرانی رو هم زنده نمیذاره.زنده باد روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
میلیاردها دلاری که آمریکا هر سال خرج رسانه های فارسی زبان می کنه اینجاها تاثیرش و نشون می ده دیگه. یه مشت زامبی بیسواد پرهیاهو تربیت کردن واسمون.
اولا از کسی که میگه من فلان کار را می کنم اصلا نترس
اگر می توانست انجام می داد و حرف نمی زد
دوما به قول ترامپ دکمه سلاح های هسته ای امریکا بزرگتر از هر کشوری است
تابی جون سلام .
بعد از تحریم های اروپا علیه روسها ، ما تازه فهمیدیم چقدر روسها پوچ و تو خالی هستند. کلی تاجر روس هست که التماس شرکتهای ایرانی رو میکنند تا بهشون کالا بفروشند.
انشالله پوتین محکوم به نابودی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فعلا که ارزش پول وو تورمشون خیلی ازز ما وضعش بهتره شما نگران خودت باش همووطن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
غربزده بیسواد یه چیزی بگو حداقل خنده دار نباشه.
روسیه چاره ای جز دفاع از۲۰۱۴ از هجوم زیرپوستی غرب به عمق استراتژیک کشورش باقی نمانده همانطوریکه ما چاره ای جز موشکباران اربیل نداشته و نداریم حالا الهام علی اف و اقلیم کردستان هم شده ولودیمیر زلنسکی ۰۰ خدا به همه مون رحم کنه بدتر نشه
بدون شک در بلندمدت هر قدرتی دست در دست آمریکا دهد، به درک واصل خواهد شد.
کی باورش میشد عمو پوتین با اون همه هوش و زرنگی تو این چنین باتلاقی بیفته. واقعا این دمکراتهای امریکا عجب پدرسوخته هایی هستند.
خدا اگر خدا باشه انشاالله روسیه را با یک زلزله مهیب نیست و نابود خواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خدا خداست اما چرا شما یک طرفه به قاضی می روید؟
چند روز پیش دقیق یادم نیست کدوم سازمان دولتی آمریکایی بود که اعلام کرد، تا به الان در باخموت درمقابل هر سربازی اوکراینی که کشته شده، هفت سرباز روس کشته شدن، این فقط در باخموت هست، درضمن اینم بگم که باخموت برای ارتش اوکراین هیچ احمیت استراتیژیکی نداره، ولی براش سودمند هست،چون هرچقدر بیشتر اونجا بمونه میتونه سربازای روس بیشتریو بکشه و روحیه روسهارو داغون کنه، برای روسها هم باخموت فقط یک نماد هست
توی جنگ جهانی دوم، اونقدر مرد روس مُرد که بعد جنگ کلی دختر روس تا آخر عمرشون مجرد موندن،
الانم توی اوکراین نزدیک به دویست هزار سرباز روسی کشته شدن، این یعنی کلی دختر روس دنبال شوهرن، احتمالا روسیه از کشورهای متحدش مرد وارد کنه، ش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
اونا مرد بودن رفتن واسه کشورشون جنگیدن مثل فرانسوی ها نامرد نبودن که دو دستی تقدیم آلمانی ها کنند. تو چی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
باید بره از افریقا مرد وارد کنه
وضعیت گل و بلبل اقتصاد اروپا در سال گذشته و تظاهرات دوماهه در فرانسه و تعویض سه نخست وزیر تنها طی یکسال در انگلیس به همراه ورشکستگی بانکهای مطرح امریکا و گسترش دومینو به شبکه بانکداری اروپا اثباتی بر پیروزی قاطع غرب بر روسیه است :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خیلی دوست دارید روسیه رو قوی نشون بدید ولی نمیشه زلنسکی خوب چهره ضعیف روسیه رو آشکار کرد
متجاوز متجاوزه فرقی نداره صدام باشه یا پوتین در نهایت بازنده می باشند چون مردم اوکراین از خاک خود دفاع می کنند
نافهم مگه هر روز نمیبینی مقامات روس هم میگن تلفات دادیم. شما غربگدا ها حاضر نیستید قبول کنید که حتی بجز انگلیس امریکا وفرانسه درجهان کشوری هم وجود داره. روسیه یه تنه داره با ۳۳ تا کشور میجنگه نشونه ی قدرتشم بوده که سقوط نکرده . ناتو و متحدانش فقط ادعا هستن چند شهر اوکراین بدست روسیه است وجنگ دائم درحال نوسانه .اگه روسیه ضعیف چرا اوایل جنگ حمله کرد به کیف تلفاتش فقط یه نفربر و دو نیرو نظامی بود. روسیه حمله رو جدی نگرفته . تابلوه .شما غربگداها چی از سیاست میدونید که همینجوری چرند میگید. زمانیکه شوروی المان رو که مدعی قدرت اول جهان بود نابود کرد فرانسه تصرف شد وانگلیس نیمه جون شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
اینها می گن عربستان و کره و سنگاپور و چین و مکزیک و هیچکدوم کشور نیستن فقط آمریکا ودو سه تا اروپاییا کشورن. دلیلشم اینه که از اخبار دنیا پرت هستن و فکر می کنن مناسبات جهان در سی چهل سال پیش گیر کرده که مثلا فرانسه مستعمره داشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خب مرض داشت به اکراین حمله کرد که حالا مجبور باشه با ۲۳ تا کشور یک تنه !!!! بجنگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
توی شرق گدا چی میدونی که راحت میای توهین می کنی؟ کجا 33 کشور اروپایی پشت اکراین هستند 4 تا ضد تانک و دوش پرتاب و تانک کهنه داند جوری میگی انگار زیر دریایی و اف 22 و اف 35 و ب 2 داند بهشون
روسیه اگر سلاح نوین و پیشرفته داشت دست به دامن ایران نمیشد همین که اومدی از ایران سلاح جنگی گرفتی یعنی هیچ نیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
نه دادا، یعنی اینکه ایران خیلی پیشرفت کرده است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ایران از نظر نظامی در منطقه حرفی برای گفتن دارد.
شاید بعضی ها که غرب شده خداشون وهرحرفی از سمت آمریکا اروپا گفته بشه باور کنن ولی بد نیست یکم برای نظر دادن دقت کنن بهتر اول به نقشه قدیم اوکراين یک نگاه کنید بعد میفهمین بیشتر مردمی که الان در اوکراین هستم در اصل روس هستن دوم هشت سال اون نو نازی های غرب زده بودن که 14000 روس رو که مناطق روس نشین اوکراین بودن به بدترین شکل ممکن کشتن تا روسیه رو تحریک به حمل کنن،
الان هم تمام غرب با هر آن چه که داره در اکراین پشت زلنسکی هست
پس بهتر نگیم جنگ روسیه و اوکراین باید گفت جنگ بین روسیه و دنیا غرب اگر واقع بین باشین.
الان جنگ روسیه و اوکراین جنگ حق و باطل نیست یا اوکراین هم توی این جنک کم سهم نداره چونکه زلنسکی با شعار پایان دادن به درگیری ها در شرق اوکراین رأی آورد ولی بعد با کمک از رسانه های پرقدرت غربی مردم خودش رو درگیر جنگی کرد که اوکراین رو به نابودی کشید و بازنده اوکراین هست نه روسیه الان این اوکراین هست که نابود شده کمی فکر کنید به حرف من میرسید
در آلمان هم اعتراضات شروع شد به سلامتی
در آلمان هم اعتراضات شروع شد به سلامتی
بزرگ ترین اشتباه پوتین عقب نشینی از شمال اوکراین و گول خوردن از غربی ها بود ماه های اولیه جنگ در شمال اوکراین و مناطق روس زبان شرقی اوکراین بود
مناطق شرقی اوکراین به خاطر ۸ سال جنگ دردونباس اوکراینی سلاح های دفاعی زیادی در دونباس آماده کرده بودند و هزاران کیلومتر سنگر ساخته بودند و خندق حفر کرده بودند از طرفی نیروهایی روسی چندسالی بدون جنگ سپری کرده بودند و عمده عملیاتشون در سوریه به حملات هوایی ختم شده بود و نیروهای روسی بعد از جنگ چچنسال های زیاد بدون تجربه جنگی بودند در حالی که آمرکا و ناتو در این سال ها مدام مشغول جنگ بودند و تجربه نظامی زیاد کسب کرده بودند و نیروهای شرق اوکراین که اکثرا مثل گردان ترنادو و آزووف و اسوودا از تندروهای ملی گرا و نئونازی تشکیل شده بودند در این هشت سال تجربه نظامی بالا کسب کرده بودند و توسط مستشارهای با تجربهغرب آموزش دیده بودند و سنگر های نظامی زیادی در شرق ایجاد کرده بودند
ولی دولت اوکراین براش نابودی شهر های روس زبان و کشته شدن شهروندهاش مهم نبود وقتی روس ها وارد شمال شدند ارتش اوکراین از خیلی از مناطق غیرنظامی عقب نشینی کرد تا جان غیرنظامی ها به خطر نیافتد و شهرها ویران نشود از بمباران شهر های شمال دست روس ها خود داری کرد و از مین ضدنفر و پروانه استفاده نکرد و فقط وقتی دید روس ها تا خود کیف اومدن مجبور به دفاع شدن در حالی که در شرق اوکراین و دونباس اوکراین بدون توجه به غیرنظامی ها تا اخرین لحظه دفاع کرد مثل شهر ماریوپول به صورت فروان از مین ضدنفر و پروانه استفاده کرد خیلی راحت دونباس رو بمباران کرد حتی آپارتمان ها و بیمارستان و پناهگاه و مدرسه و برخلاف شمال اوکراین که شهر هارو تخلیه کرد از تخلیه کامل شرق خودداری کرد و وقتی روسیه دست به تخلیه شهر ها زد و غرب و اوکراین اسمش رو گذاشتن گروگان گیری غیرنظامی ها توسط روسیه در شهر روس زبان باخموت که شش ماه جنگ شدید وجود دارد هنوز می شنویم دو سه هزار غیرنظامی در شهر وجود دارد و هرباری کشته میشوند اوکراین با تخلیه نکردن شهر های روس زبان از شهرواندان به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از بمباران شدید روسیه استفاده میکند در حالی که اوکراین در شمال خیلی سریع غیرنظامی هارو تخلیه اجباری کرد اگر پوتین از شمال عقب نشینی نمیکرد اوکراین برای جلوگیری از کشته شدن و تخریب شهر های اوکراینی زبان خیلی زودتر جنگ رو تموم میکرد
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
موافقم
اگر ناتو و امریکا سلاح در اختیار اکراین نگذاشتن اکراین یک هفته سقوط کرد ولی اینو بدونید که الان ناتو و امریکا طرف روسیه هستن و علیه روسیه جنگ نیابتی راه انداختن مردم اکراین هم فدای غرب و آمریکا
روسیه حتی اکراین هم تصرف کنه در اصل شکست خورده چون منطقه روسیه خاکش اتمی و اورانیومی میشه و حتی سربازای ارتش روسیه رو منطقه باخموت می‌کشند و تاکتیک نابودییشون رو حتمن اجرا می‌کنند
تو عمل چیز دیگه نشون میده روسیه فقط زرزر میکنه
با سلام
هر باوری در مورد غرب میتونیم داشته باشیم ولی واقعیت اینه که غرب خیر خواه ما نیست.
خداوند با ستمگران وکافران کمونیست نخواهد بود
روسهاازقدیم تجاوزگرند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی