بازدید 12506
۲

حمل بار از استانبول به تهران

آیا تا به حال به روش‌های نقل و انتقال بار از کشور استانبول به ایران فکر کرده‌اید؟ به نظر شما چه روش‌هایی برای حمل بار از استانبول به تهران وجود دارد؟ قیمت حمل بار در این حمل و نقل چگونه محاسبه خواهد شد؟ سریع‌ترین روش حمل بار از استانبول کدام است؟ در ادامه مطلب به بررسی انواع روش‌های حمل و نقل بار از استانبول به تهران و بررسی صفر تا صد هزینه های حمل بار خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 27 March 2023

حمل بار از استانبول به تهران

برای حمل محمولات از سراسر نقاط جهان روش‌های مختلفی وجود دارد. روش هوایی و دریایی و زمینی از روش‌هایی هستند که برای انتقال بار و محموله صادراتی و وارداتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما برای ارسال بار از استانبول به تهران به دلیل وجود مرز زمینی بین کشور ایران و کشور ترکیه می‌توانید علاوه بر حمل هوایی بار از روش زمینی مانند استفاده از تریلی یا اتوبوس‌های باربری برای نقل و انتقال بار استفاده کنید. افرادی که به قصد تجاری به کشور ترکیه سفر می‌کنند و به هنگام بازگشت با بلیط هواپیما باید روشی برای انتقال بار خود انتخاب کنند روش‌های حمل و نقل بار از استانبول به تهران به شرح موارد زیر است که با آن اشاره می‌کنیم.

حمل بار از استانبول به تهران

روش‌های باربری از استانبول به ایران

در حمل بار از استانبول به تهران دو روش رایج وجود دارد که حمل هوایی و حمل زمینی است و از مهمترین روش‌های انتقال بار هستند. اگر شما مسافر کشور ترکیه، شهر استانبول باشید و برای بازگشت خود از بلیط هواپیما استانبول تهران استفاده کنید ممکن است برای بار شما میزان بار اضافه محاسبه شود. در این شرایط بهترین روش برای انتقال بار اضافه توسط شما با استفاده از هواپیما روش فریت است. اما برای تاجرانی که از کشور ترکیه به ایران باز می‌گردند و میزان بار زیادی برای انتقال به همراه دارند استفاده از روش کارگو مناسب‌تر است.

روش باربری فریت

اگر شما از حمل و نقل هوایی برای مسافرت از کشور ترکیه به ایران استفاده می‌کنید و مقدار بار اضافه برای شما محاسبه شده است، روش فریت روشی است که میزان آن اضافه بار به صورت تجاری و یا خصوصی برای مسافر حمل می‌شود. در این روش هر میزان بار اضافه که برای شما محاسبه شود باید جریمه آن را بپردازید.

روش کارگو اسپرس

روش کارگو برای حمل و نقل هوایی دریایی و زمینی انجام می‌شود. کارگو روشی است که برای حمل محمولات تجاری از سراسر یک کشور به سایر نقاط جهان و بالعکس استفاده می شود که برای ارسال بار از ترکیه به تهران نیز می توانید از این روش اقدام کنید.

کارگو هوایی در حمل بار از استانبول به تهران

به مجموعه اقداماتی که برای حمل بار هوایی انجام می‌شود و در قالب کارگو بار تجاری و کارگو بار مسافر وجود دارد کارگو هوایی گفته می‌شود. برای بارهایی که قرار است از کشور خارج شود و یا حتی وارد شود این اقدامات ممکن است متفاوت باشد. برای بارهای خروجی از کشور از کارگو فرودگاه امام خمینی و یا پایانه هوشمند صادرات برای حمل و نقل هوایی استفاده می‌شود. مسافرانی که از بلیط هواپیمای تهران استانبول استفاده می‌کنند برای حمل و نقل هوایی بار خود از طریق ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی می‌توانند بار مورد نظر خود را به کشور مقصد یعنی ترکیه انتقال دهند. در کارگو هوایی صادرات کالا به صورت کارگو کالاهای تجاری و بار غیر همراه مسافر یعنی فریت انجام می‌شود. در کارگو کالاهای تجاری، معمولاً محموله‌های با ارزش اقتصادی بالا صادر می‌شوند اما در گروه دوم کالاهایی که  فاقد ارزش تجاری هستند و میزان بار اضافه همراه مسافر بوده‌اند صادر خواهند شد.

کارگو زمینی در حمل بار از استانبول به تهران

از روش‌های دیگر حمل بار از استانبول به تهران استفاده از کارگو زمینی است. فاصله زمینی تهران تا استانبول حدود 2500 کیلومتر است که انتقال بار از استانبول به تهران زمانی حدود 7 تا 10 روز طول خواهد کشید. حمل زمینی از استانبول به صورت کانتینر و گروپاژ با تریلی‌های ترانزیت از مرزهای غرب کشور با کشور ترکیه انجام می‌شود. در حمل بار از استانبول به تهران با اتوبوس نیز معمولاً کالاهایی که وزن کمتری دارند و یا خرده بار حساب می‌شوند انتقال داده خواهند شد.

ارسال خرده بار از استامبول به تهران

در این قسمت ابتدا بهتر است که با مفهوم خرده بار بیشتر آشنا شویم. در حمل بار از استانبول به تهران معمولاً کالاهایی که حجم پایین تر و وزن کمتری دارند و برای انتقال آن‌ها استفاده از کانتینر روش به صرفه‌ای نیست، حمل و نقل بار به صورت خرده بار انجام می‌شود. به طور دقیق تر وسیله حمل و نقلی که در اختیار کامل صاحب کالا نباشد و کالای مورد نظر با سایر کالاها انتقال داده شود خرده بار یا گروپاژ نام دارد. معمولاً بارهای نمایشگاهی بین دو کشور، خریدهای با حجم کم، خرید از سایت‌های حراجی و هر سایتی برای استفاده‌های شخصی در بین کالاهایی قرار می‌گیرد که امکان حمل و نقل به صورت خرده بار دارند. در این روش هزینه حمل بار از استانبول به تهران بین چند نفر تقسیم خواهد شد.

روش‌های ارسال خرده بار از استانبول به تهران

برای حمل بار از شهر استانبول به شهر تهران با استفاده از دو روش حمل هوایی و حمل زمینی می‌توانید کالای مورد نظر خود را جابجا کنید. یکی از بهترین و سریع‌ترین روش هایی که می‌توانید برای جابجایی بار خود از آن استفاده کنید استفاده از روش هوایی است. زمان ارسال بار در این روش بستگی به شرکت هواپیمایی و ایرلاین مربوطه دارد اما معمولاً این زمان یک روز بیشتر نخواهد بود. از فرودگاه بین‌المللی شهر استانبول می‌توانید برای انتقال بار اقدام کنید.

حمل بار از استانبول به تهران

در حمل بار به صورت زمینی نیز قادر خواهید بود از حمل و نقل جاده ای و یا حمل و نقل ریلی اقدامات جابجایی بار را انجام دهید. این روش یکی از طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین روش های حمل و نقل بار از استانبول به تهران است. در این روش دیگر خبری از هزینه‌های بالای حمل و نقل هوایی نیست و با هزینه‌های به صرفه‌تر می توانید کالاهای مورد نظر خود را از 7 تا 10 روز به تهران انتقال دهید.

هزینه حمل بار از استانبول به تهران را چگونه محاسبه کنیم؟

یکی از موارد مهمی که در حمل بار از استانبول به تهران برای صاحب محموله اهمیت زیادی دارد هزینه حمل آن است. عوامل زیادی در محاسبه هزینه حمل و نقل کالا با روش های مختلف تاثیر گذار است. در مسیر هوایی برای محاسبه قیمت حمل بار عواملی مانند وزن بار، هزینه بیمه تکمیلی، شرکت هواپیمایی حمل بار، هزینه های گمرک و ترخیص بار و همچنین حجم بار تاثیر گذار هستند. مهمترین عامل تعیین کننده در محاسبه هزینه، وزن بار است. جالب است بدانید که در حمل بار از استانبول به تهران هر چقدر وزن بار بیشتر باشد، قیمت حمل به ازای هر کیلوگرم کاهش خواهد یافت.

حمل بار از استانبول به تهران

در انتها

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای مقاصد تجاری و خرید کالا به کشور ترکیه سفر می‌کنید و میزان بار شما زیاد است بهتر است از روش کارگو هوایی و یا زمینی برای حمل بار از استانبول به تهران استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت حمل بار از استانبول به تهران و همچنین رزرو بلیط می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
از کی تا حالا استانبول شده کشور؟
حمل بار و مواد مخدر از خارج به ایران بیشتر مناسب بازیگران و مهاجران ایرانی مقیم در خارجه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر