بازدید 2258
۳

افزایش ۲۰ درصدی صادرات ایران به کشور‌های همسایه

صادرات ایران به کشور‌های همسایه ۲۰درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 20 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: مجموع صادرات یازده ماه ایران به ۱۵ کشور همسایه، نزدیک به ۲۸میلیارد دلار بود که با رشد ­۲۰درصدی ­همراه بوده است. آقای لطیفی افزود به علت صادرات بیشتر نسبت به واردات تراز تجاری نیز با همسایگان مثبت دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار را نشان می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صمت، درباره تجارت یازده ماه ­با کشور‌های همسایه گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، ۸۸ میلیون و ۱۵۳هزار و ۴۶۴ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شد که نسبت به مدت مشابه (مجموع واردات و صادرات) ۱۶ ­درصد رشد داشته است.

لطیفی در خصوص سهم تجارت ایران با همسایگان گفت:بیش از ۶۱ درصد وزن و ۵۲ درصد ارزش کل تجارت غیر نفتی ایران در یازده ماه امسال با کشور‌های همسایه ­بوده، ۵۷ درصد صادرات و ۴۷ درصد واردات کشور نیز به مقصد یا از مبدا کشور‌های همسایه بوده است.

سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صمت افزود: امارات با فروش ۱۶.۵ میلیارد دلار، ترکیه با پنج میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار، روسیه با یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار، پاکستان با ۷۷۵ میلیون دلار، عمان با ۷۴۲ میلیون دلار، عراق با ­۲۰۸ میلیون دلار و قزاقستان با ۱۱۹ میلیون دلار، هفت مبدا واردات کالا در یازده ماه امسال در بین ۱۴ کشور فروشنده کالا ­به ایران از میان همسایگان بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک کشور ۸۶ میلیونی خوشحاله به کشورهای همسایه تش ۲۸ میلیارد صادرات داشته
کاش یکم عزت مسئولین هنگ کنگ و سنگاپور را داشتید
برگ زررینی از مسوولین
خودرو صادر میکنیم خیر
پوشاک و ..... خیر
فقط به لطف مسوولین با گران شدن تمام خوراکی ها چون مردم توان خرید ندارن صادر میشود مثل یک معتاد که مواد غذایی خانه خود را میفروشد برای مواد خود با تشکر از مسوولین
نگید افزایش 20 درصدی صادرات، بگید کوچک کردن 20 درصدی سفره مردم ایران.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر