بازدید 2399

ائتلاف نیروهای انقلاب: با کسی عقد اخوت نبسته ایم

امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های این شورا برای انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پس از انتخابات مجلس یازدهم که در تهران و شهرستان‌ها موفق ظاهر شد و حدود ٢٣۵ نماینده با تابلوی این شورا، وارد مجلس شدند و البته پس از انتخابات شوراها که موفق به کسب اکثر کرسی‌ها شد، جلسات خود را تعطیل نکرد و به‌صورت منظم برقرار بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 18 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از صبح نو، امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های این شورا برای انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پس از انتخابات مجلس یازدهم که در تهران و شهرستان‌ها موفق ظاهر شد و حدود ٢٣۵ نماینده با تابلوی این شورا، وارد مجلس شدند و البته پس از انتخابات شوراها که موفق به کسب اکثر کرسی‌ها شد، جلسات خود را تعطیل نکرد و به‌صورت منظم برقرار بوده است.

وی با اشاره به اصل پاسخگویی شورای ائتلاف به بدنه رأی جریان انقلاب، افزود:«آنچه اکنون در شورای ائتلاف با هدف پاسخگویی به رأی مردم دنبال می‌کنیم، بررسی عملکرد تک‌تک نمایندگانی است که با تابلوی شورای ائتلاف، وارد مجلس و شورای شهر شدند. به همین مناسبت، کارگروهی تحت‌عنوان «نظارت و ارزیابی» ایجاد کرده‌ایم که وظیفه دارد برای تک‌تک نمایندگانی که با تابلوی شورای ائتلاف وارد مجلس و شورای شهر شده‌اند، کارنامه ایجاد کند تا بتوان با این کارنامه، از عملکرد نمایندگان، ارزیابی صحیح ارائه کرد.»

رسولی گفت:«وقتی مردم به شورای ائتلاف و لیست‌های معرفی شده توسط این شورا اعتماد کردند، شورا هم باید پاسخگوی افراد معرفی شده‌اش، باشد. قصد داریم با ارزیابی این کارگروه از عملکرد نمایندگان، وارد انتخابات مجلس آینده شویم. این کارگروه شامل ١١ نفر از افراد حقیقی و حقوقی است که توسط اعضای شورای ائتلاف انتخاب شده‌اند.»

وی با بیان اینکه این کارگروه، جوانب مختلف عملکرد یک نماینده را ارزیابی می‌کند تاکید کرد: «مؤلفه‌های بررسی این کارگروه، کمی و کیفی هستند. اگر کارگروه نظارت و ارزیابی، براساس شاخص‌ها جمع‌بندی کند که فرضا یک نماینده عملکرد قابل‌قبولی ندارد، آن نماینده برای انتخابات مجلس پیش‌رو، در لیست‌های مربوط به شورای ائتلاف در تهران و سایر شهرها، قرار نخواهد گرفت، چون شورای ائتلاف با هیچ فردی عقد اخوت نبسته است. شورای ائتلاف قصد دارد با این پایش، عملکرد خود و مجلس آینده را بهبود بخشد و احیانا اگر نارضایتی وجود دارد را رفع کند.»

رسولی، نظم نماینده در حضور در جلسات مختلف کمیسیون‌ها و صحن علنی، عملکرد در نطق‌ها، حضور و مشارکت در ارائه طرح‌ها، بازخورد رسانه‌ای، میزان ارتباط با مردم و توانایی در حل مشکلات مردم، میزان پایبندی به تشکیلات، آرمان‌ها و اصول اولیه شورای ائتلاف و نوع موضع‌گیری در مواقع حساس را به‌عنوان مهم‌ترین و برخی مؤلفه‌های کارگروه نظارت و ارزیابی برای نظارت بر عملکرد نمایندگان (مجلس و شورای شهر) اعلام کرد.

رسولی در پاسخ به این سوال که روابط شورای ائتلاف و شورای وحدت چگونه است و آیا برای انتخابات پیش‌رو، به لیست مشترک خواهند رسید گفت: «افراد در جامعه از احزاب و گروه‌های مختلف هستند و کار سیاسی می‌کنند. آقای حجت‌الاسلام تقوی به‌عنوان عضوی برجسته از جامعه روحانیت مبارز، به‌طور تقریبا منظم در جلسات شورای ائتلاف حضور دارد.آقای خجسته‌پور،قائم‌مقام جامعه مهندسین وآقای امانی هم ازموتلفه تا قبل از اینکه سفیر ایران در لبنان شود، عضو ثابت جلسات ما بودند. در جلسات ما، به روی همه دوستان باز است و هر کسی بخواهد زیر چتر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیاید، ما از او استقبال می‌کنیم.»

وی افزود:« وظیفه ما دعوت کردن از افراد و گروه‌های مختلف برای حضور در جلسات شورای ائتلاف است. هر کسی این دعوت را پذیرفت، در خدمتش هستیم و هر کسی هم نپذیرفت، باید پاسخگوی رفتار سیاسی خود باشد، مثل انتخابات شورای شهر که برخی دوستان با سلایق دیگر، لیست جداگانه دادند و شکست خوردند. همان موقع (انتخابات شورای شهر)، ما از دوستان دعوت کردیم تا دور یک میز بنشینیم اما با وجود اینکه نمایندگان‌شان هم در شورای ائتلاف حضور داشتند، اما ترجیح دادند لیست جداگانه بدهند.»

رسولی گفت: «آغوش ما برای اینکه از همه جریان‌های وفادار به انقلاب اسلامی دعوت کنیم، باز است. اگر هر نیرو و گروهی با هر اسم و عنوانی در جلسات شورای ائتلاف شرکت نکند، مسئولیت این اقدام خود را خواهد پذیرفت. تجربه کار سیاسی دوستان در انتخابات شورای شهر نشان داد که چقدر پتانسیل دارند و در آینده هم این پتانسیل مشخص خواهد شد. البته در کار شورای ائتلاف هم قطعا اشکالاتی وجود دارد و ما حاضریم با حضور دوستان دیگر، درباره این اشکالات صحبت کنیم.»

رسولی درباره راه‌اندازی برخی تشکل‌ها توسط تعدادی از نیروهای اصول‌گرا نظیر مهرداد بذرپاش، گفت:«ما با شکل‌گیری تشکل‌های مختلف با سلایق متفاوت در جریان انقلاب، مخالفتی نداریم اما اگر نتیجه حضور برخی تشکیلات، اختلاف شود، حتماً مضر خواهد بود و سودی برای جریان انقلاب ندارد. در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد که برخی نیروها می‌خواهند حول محور وحدت حرکت کنند یا قصد دارند ساز جدایی بزنند اما شورای ائتلاف بنا دارد پذیرای همه افراد و جریان‌هایی باشد که دل در گرو انقلاب و حل مشکلات مردم دارند.»

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت:«من اصلا به اسم‌ها کاری ندارم. اگر تشکیلات بعضی افراد بخواهد به ائتلاف و وحدت نیروهای انقلاب کمک کند و باعث همگرایی شود، حتما استقبال می‌کنیم. باید دید اهداف و نیت دوستان از شکل دادن به این گروه‌های سیاسی چیست. تاریخ نشان داده جماعتی که بخواهند اختلاف‌افکنی ایجاد کنند، به موفقیت نخواهند رسید و ائتلاف نیز مسیر خود را محکم و بدون توجه به اختلاف‌افکنان، ادامه خواهد داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل