بازدید 2920
۱
جانشین فرمانده انتظامی:

فراجا در سال جاری ۷۲ شهید تقدیم کرد

- جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال جاری مجموعه انتظامی کشور ۷۲ شهید را تقدیم کرده و سازمانی بی‌ادعا، از مردم، برای مردم و در خدمت آنان است.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ 18 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: جایگاه سازمان انتظامی پس از انقلاب به واسطه قانون تکیه‌گاه همه مردم، مظلومان، سازمان‌ها و دستگاه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و افراد قانونمدار است لذا خودشان را فداکار، پاسدار انقلاب و حافظ دستاوردهای انقلاب می‌دانند و این شعار نیست بلکه در عمل هم می‌بینید.

وی گفت: سازمان انتظامی در سال جاری فداکاری‌های زیادی در موضوعات مختلف از مرزها تا شهرها به صورت شبانه‌روزی انجام داد و در جنگ‌های ترکیبی که دشمن بر ما تحمیل می‌کند، میدان‌دار است.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به اینکه با هدایت خداوند، مردم در صحنه و از بصیرت بالایی برخوردارند اظهار داشت: همواره همکاری و وحدت بین همه دستگاه‌ها وجود دارد اما میدان‌دار در صحنه مجموعه فداکار سازمان انتظامی است که نمونه آن را در فتنه‌ای که دشمن می‌خواست در چهارشنبه آخر سال ایجاد کند، دیدیم.

وی افزود: اکنون برای نوروز همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها آماده ورود به سال جدید می‌شوند اما مجموعه انتظامی در پی اجرای طرح ویژه برای نوروز است تا از مرزها تا جاده‌ها برای حفاظت از شهرها، خانه‌ها و مقابله با هنجارشکنان برنامه‌ریزی کند لذا به همین دلیل از سوی مقام معظم رهبری، مجاهدین فی‌ سبیل الله لقب گرفتند.

سردار رضایی گفت: سازمان انتظامی، سازمانی بی‌ادعاست که در چارچوب قانون بودن و روحیه انقلابی داشتن از اوصاف این سازمان است و برای مردم، خانواده شهدا، انقلابیون، سازمان‌های خدمتگزار هم مهربان و هم مقتدر است در مقابل هنجارشکنان هم مقتدرانه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه فراجا در سال ۱۴۰۲ تحول دیگری خواهد داشت گفت: در این تحول پیام سازمان انتظامی به کسانی که دنبال هنجارشکنی هستند، این است که تا دیر نشده برگردید و از اوصاف این سازمان مقدس انتظامی است که مردم را حمایت می‌کند و مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری و مسوولان کشور است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: امروز روح حاکم بر مجموعه کاری سازمان انتظامی، هماهنگی، همدلی و تعامل با همه دستگاه‌های ذیربط است و در این راستا یکی از مولفه‌های مشهود، تعامل با سپاه، ارتش، دستگاه قضایی و دستگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی افزود: امروز دغدغه وحدت و انسجام بین سازمان‌ها و دستگاه ها را نداریم زیرا هریک به وظایف ذاتی خود عمل کرده و در زمان نیاز به هم کمک می‌کنند و سازمان انتظامی مجموعه‌ای پویایی است که با همه در مرزها، جاده‌ها، شوراها و نمایندگان مجلس تعامل دارد از طرفی عضو موثر در شورای تامین استان‌ها، شهرستان‌ها و شورای امنیت کشور است که روز به روز مسیر تکامل خود را طی می‌کند.

سردار رضایی با اشاره به وجه تمایز سازمان انتظامی کشور با سایر پلیس‌های جهان گفت: اهداف، روش و منش مجموعه انتظامی ما متفاوت است و این موضوع در برخورد پلیس آمریکا با افرادی که جنایت کرده یا نکرده‌اند قابل مشاهده است.

وی گفت: از طرفی رفتار پلیس ما را در خویشتنداری با فریب‌خوردگان شاهد هستید که اگر فردی در اغتشاشات سنگی می‌اندازد و آسیب می‌زند عکس‌العمل نیروی انتظامی تذکر به فرد خاطی است که می‌گوید کار تو اشتباه است و کجای دنیا این گونه رفتار می‌شود؟

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه هم مرزی با افغانستان را یکی از ویژگی‌های استان خراسان جنوبی ذکر کرد و افزود: اتفاقاتی در این کشور همسایه افتاده و بیش از ۴۰ سال آنها را گرفتار ناامنی کرده است به تبع بر استان هم مرز تاثیر منفی گذاشته که نمونه آن مهاجرت آوارگان است و خراسان جنوبی هم از جمله استان‌هایی است که این آوارگان را به خوبی مدیریت کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از نتایج ناامنی در افغانستان علاوه بر ظلم به مردم مسلمان کشور همسایه این است که وضعیت منطقه را به هم می‌زند و از روزی که پای نحس کشورهای استکباری به افغانستان باز شد از سال ۲۰۰۰ تا امروز بیش از ۴۰ تا ۴۵ برابر تولید مواد مخدر افزایش یافته که علاوه بر مردم افغانستان، ما را هم درگیر کردند.

سردار رضایی گفت: با مدیریتی که در سطح ملی و منطقه انجام شده، امنیت به تمام معنا را در استان‌های همجوار و خراسان جنوبی داریم که نشان از همراهی مردم با دستگاه‌های ذیربط است اما نباید خوش‌بین باشیم که اتفاقی نخواهد افتاد چون دشمن برنامه‌هایی را در کشورهای همجوار ما از جمله افغانستان دارد.

وی افزود: با تعاملی که بین مرزبانان و گروه‌های طالبان و مرزبانان مستقر در مرز افغانستان است، موضوعات مدیریت شده و اگر هوشیاری و برنامه‌ریزی خوب مرزبانی و هماهنگی مجموعه بسیج و سپاه در تیر سال گذشته نبود، اتفاقات بسیار ناگواری رخ می‌داد.

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: بزرگان این منطقه شاهد هستند که در ۵۰ سال گذشته و قبل از انقلاب چه وضعیتی در مناطق مرزی حاکم بود و امروز مرزبانی، سپاه و ارتش مقتدرانه در مرزها مستقر هستند.

وی افزود: در حوزه امنیت داخلی هم اگر شرایط الان منطقه با دهه ۷۰ مقایسه شود، متوجه می‌شویم که در آن زمان این منطقه چه شرایطی داشت و در همین ارتفاعات قاینات در گذشته گروگان‌گیری داشتیم و امروز امینت پایدار با تلاش همه نیروهای امنیتی و انتظامی رقم خورده است.

سردار رضایی گفت: برخی مسائل در منطقه وجود دارد که باید مدیریت بهینه شود و درخصوص مرز باید بیش از گذشته کار کنیم.

وی با اشاره به ۲ سال و هفت ماه خدمت فرمانده سابق انتظامی خراسان جنوبی اضافه کرد: سردار فرشید فردی فداکار، میدانی و تعاملی است، فرمانده جدید انتظامی استان هم فردی انقلابی، بسیجی، پرورش یافته استان و با تجربه است که در رده‌های مختلف انتظامی فعالیت داشته است.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای نظم و آرامش و ارائه خدمات شایسته به مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی از فرمانده جدید انتظار می‌رود و شب گذشته جمع‌بندی و مصوباتی داشتیم که ملاک ارزیابی فرمانده انتظامی استان خواهد بود و در این جلسه فرمانده مرزبانی و فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ارزیابی خوبی دریافت کردند.

در این آیین با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای شورای تامین استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن قدردانی از خدمات سردار "ناصر فرشید" فرمانده سابق انتظامی استان، سرهنگ "حسن شجاعی‌نسب" به عنوان فرمانده انتظامی خراسان جنوبی معرفی شد.

وی پیش از این جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بود و در رده‌های مختلف انتظامی فعالیت داشته است.

همچنین از خانواده شهید حسن الوندی از شهدای انتظامی خراسان جنوبی که سال ۱۳۸۲ در فاریاب کرمان حین تعقیب اشرار به شهادت رسید، تجلیل شد و سه نفر از اعضای وابسته به فراجا در استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
72
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر