بازدید 2278
۱

بهداشت جهانی خواستار همکاری چین درباره منشأ کرونا

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: چین باید سه سال پیش اطلاعاتی را در مورد منشاء کرونا برای حمایت از تحقیقات علمی در مورد این موضوع به اشتراک می‌گذاشت و اکنون نیز باید شفاف‌تر باشد.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 18 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری جمعه شب گفت: ما همچنان از چین می خواهیم تا در به اشتراک گذاری داده ها شفاف باشد و تحقیقات لازم را انجام دهد و نتایج را به اشتراک بگذارد.

سازمان جهانی بهداشت در یکشنبه گذشته از داده های منتشر شده پایگاه ابتکار جهانی برای به اشتراک گذاری داده های آنفلوانزای پرندگان مطلع شد. این داده‌ها توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین ارائه شده است و نمونه‌هایی از ووهان، شهری چینی که همه‌گیری کرونا در آن آغاز شد، ارائه شده است.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این در ماه مارس (اسفند) سال ۲۰۲۱ گزارش خود در مورد منشا ویروس کرونا را منتشر کرده بود. در آن گزارش آمده بود که انتشار ویروس از طریق یک حادثه آزمایشگاهی به بیرون بسیار بعید در نظر گرفته می شود.

با این حال وزارت انرژی آمریکا در ماه فوریه (بهمن) اعلام کرد که نشت تصادفی اطلاعات از یک آزمایشگاه چینی ممکن‌ترین علت همه‌گیری کرونا است، اگرچه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان در این مورد اختلاف نظر دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهداشت جهانی ادرس غلط به دنیا میده منشا کرونا امریکا است مطمعن باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار