بازدید 3419

اعتصاب سراسری یونان را فلج کرد

حمل‌ و نقل عمومی در سراسر یونان روز پنجشنبه فلج شد زیرا اتحادیه‌های خصوصی و دولتی در یک اعتصاب ۲۴ ساعته با تقاضای یک سیستم حمل‌ و نقل ایمن‌تر از دولت درخواست کردند کسانی که مسئول حادثه مرگبار ریلی در ۹ اسفند بودند به دست عدالت سپرده شوند.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 17 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اعتصاب سراسری توسط فدراسیون اتحادیه‌های دولتی ADEDY و کنفدراسیون کارگران بخش خصوصی GSEE فراخوان داده شد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند همچنین این اتحادیه‌ها تظاهراتی را در چندین شهر در سراسر کشور برپا و حمل و نقل در سراسر یونان را مختل و خدمات عمومی را تعطیل کردند.

اتوبوس‌ها، ترامواها، خطوط مترو، قطارها و تاکسی‌ها در طول اعتصاب فعالیت نکردند و خطوط هوایی اژه و المپیک ایر نیز تمامی پروازهای خود را به دلیل شرکت کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در این اعتصاب لغو کردند همچنین قایق‌های مسافرتی نیز با پیوستن به اعتصاب همگی در بنادر پهلو گرفتند و معلمان مدارس، پزشکان و کارکنان بیمارستان نیز در این اعتصاب شرکت داشتند.

قرار است یک تظاهرات اعتراضی در بسیاری از شهرهای یونان برگزار شود و مردم خواستار پاسخگویی دولت در خصوص برخورد دو قطار در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) که حداقل ۵۷ کشته بر جای گذاشت، شوند.

کنفدراسیون کارگران بخش خصوصی GSEE در بیانیه‌ای گفت: همه ما می‌خواهیم به شیوه خود ناراحتی ابدی مان را برای آنچه اتفاق افتاده است و مهم تر از آن، عصبانیتمان را در خصوص آنچه در تمپی رخ داده است، ابراز کنیم.

اتحادیه حمل و نقل بخش خصوصی یونان نیز در بیانیه خود گفت: سه پرسشی که باید فورا به آنها پاسخ داده شود این است که چرا این فاجعه رخ داد، چه کسی مسئول آن است و چگونه دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

در پایان این بیانیه فهرست بلندبالای کارگران فوت شده در حوادث کار در سال‌های اخیر در یونان آمده است.

گفتنی است، روز سه‌شنبه ۹ اسفند یک قطار مسافربری با یک قطار باری در نزدیکی شهر لاریسا در یونان به یکدیگر برخورد کردند که در پی این تصادف مرگبار دست‌کم ۵۷ نفر کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار