بازدید 2609

هکر سایبری از جنس دوست صمیمی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شخصی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 14 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین ،سرهنگ " محمدرضا فدائیان " در تشریح این خبر گفت : برابر اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناسی حساب کاربری وی در تلگرام را هک می کند ، با توجه به حساسیت موضوع پرونده تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود : کارشناسان پلیس فتا باتوجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده ، با استفاده از سامانه های تخصصی و اقدامات فنی ، در کمترین زمان ممکن هویت متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار کردند .

سرهنگ فدائیان با اعتراف متهم در روبرو شدن با مستندات غیرقابل انکار پلیس ، اشاره و اضافه کرد : با توجه به اینکه وی از دوستان شاکی پرونده بود ، با مذاکرات کارشناسان پلیس فتا منجر به صلح و سازش پرونده شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بیان داشت : برابر قانون هرگاه شخصی به طور غیرمجاز به داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است ، لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه داشته باشند .

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE IR گزارش نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان