بازدید 3619

پیری جمعیت؛ چین سن بازنشستگی را افزایش می‌دهد

روزنامه گلوبال تایمز تحت حمایت دولت اعلام کرد که چین در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تدریجی سن بازنشستگی خود برای مقابله با جمعیت به سرعت در حال پیر شدن این کشور است.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 14 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، گلوبال تایمز به نقل از یک مقام دولتی چین نوشت: افرادی که به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوند باید بازنشستگی را چند ماه به تعویق بیندازند. جوانان ممکن است مجبور باشند چند سال بیشتر کار کنند.

چین هنوز به طور رسمی تغییری در سن بازنشستگی خود اعلام نکرده است، سن بازنشستگی چین که در میان پایین‌ترین سن‌ها در جهان است، 60 سال برای مردان، 55 سال برای زنان کارمند و 50 سال برای زنانی که در کارخانه‌ها کار می‌کنند، است.

با کاهش و پیر شدن جمعیت 1.4 میلیاردی چین که تا حدی به دلیل سیاستی که زوج ها را از سال 1980 تا 2015 به یک فرزند محدود می کرد، رخ داده، فشار بر بودجه بازنشستگی در حال افزایش است و برای سیاست گذاران برای رسیدگی به این وضعیت اضطرار بیشتری ایجاد می کند.

در همین حال کمیسیون ملی بهداشت چین انتظار دارد که گروه افراد 60 ساله و بالاتر، از 280 میلیون نفر به بیش از 400 میلیون نفر تا سال 2035 افزایش یابد.

در حال حاضر هر بازنشسته با کمک پنج کارگر حمایت می شود. این نسبت نصف یک دهه قبل است و به سمت 4 به 1 در سال 2030 و 2 به 1 در سال 2050 می رود. جمعیت شناسان و اقتصاددانان می گویند که سیستم بازنشستگی فعلی که برای پرداخت مستمری تعداد فزاینده ای از بازنشستگان به نیروی کار فعال در حال کاهش متکی است، ناپایدار است و نیاز به اصلاح دارد.

داده های وزارت دارایی نشان می دهد که 11 حوزه از 31 حوزه قضایی در سطح استانی چین با کسری بودجه بازنشستگی مواجه هستند. آکادمی علوم دولتی چین پیش بینی می کند که سیستم بازنشستگی تا سال 2035 کلاً بی پول شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار