بازدید 2808

کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ در راستای سلسله آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک موشک بالستیک دیگر به سمت سواحل شرقی شلیک کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 14 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این پرتاب که بامداد سه‌شنبه انجام شد دو روز پس از آزمایش دو موشک کروز راهبردی از یک زیردریایی صورت گرفت.

کره جنوبی به جزییات موشک شلیک شده از جمله بُرد آ« اشاره ای نکرد.

این شلیک پس از آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا انجام شد. این رزمایش ۱۱ روزه «سپر آزادی ۲۳» نام دارد و از روز دوشنبه آغاز شده است.

کره شمالی دومین موشک بالستیک را شلیک کرد

ارتش کره جنوبی تایید کرد که پیونگ یانگ بامداد سه‌شنبه دومین موشک بالستیک کوتاه برد خود را شلیک کرد.

 این دو موشک کوتاه برد از استان «هوانگائه جنوبی» و به سمت سواحل شرق کشور شلیک شدند.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن گفت که کشورش در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این موشک‌هاست و تاکنون گزارشی درباره خسارات احتمالی ناشی از شلیک این موشک‌ها دریافت نکرده است.

این در حالی است که کره شمالی دو روز پیش نیز دو موشک کروز راهبردی از یک زیردریایی شلیک کرد.

شلیک‌های موشکی کره شمالی در حالی است که آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه یک رزمایش مشترک ۱۱ روزه را آغاز کرده‌اند؛ اقدامی که خشم پیونگ یانگ را برانگیخته است.

کره شمالی در ماه‌های گذشته چندین آزمایش موشکی و رزمایش برگزار کرده است که هدف از آنها تقویت بازارندگی هسته‌ای و عملیاتی کردن کامل تسلیحات بیشتر توسط ارتش این کشور عنوان شده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی جمعه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی