بازدید 4481
در واکنش به طرح جدید کابینه نتانیاهو؛

باراک خواستار نافرمانی مدنی در فلسطین اشغالی شد

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح کابینه نتانیاهو برای تصویب اصلاحات قضایی، شهرک‌نشینان را به تمرد و نافرمانی مدنی در فلسطین اشغالی دعوت کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 13 March 2023


 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، با روی کار آمدن تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی، کمکش‌ها و اختلافات داخلی در فلسطین اشغالی روز به روز بیشتر می‌شود و رژیم هر روز بیش از پیش به سمت تنش‌ها و بحران داخلی سوق پیدا می‌کند.

در همین راستا، ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی یکشنبه شب طی سخنانی خواستار نافرمانی مدنی در فلسطین اشغالی شد و از همه شهرک‌نشینان خواست تا در راستای مخالفت با سیاست‌های کابینه نتانیاهو، دست به تمرد و نافرمانی مدنی بزنند.

باراک همچنین از رئیس سازمان اطلاعات، وزیر جنگ و رئیس پلیس رژیم صهیونیستی خواست تا مانع تغییرات مدنظر نتانیاهو در نظام قضایی و طرح کابینه‌اش برای اصلاحات قضایی شوند.

تظاهرات و تحرکات اعتراضی علیه کابینه در داخل اراضی اشغالی وارد هفته دهم خود شده اشت و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که این تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به پروژه تغییر قضایی است که ائتلاف جدید کابینه راست‌افراطی به ریاست نتانیاهو آن را تصویب کرده است.

پیشتر، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره رسیدن اسرائیل به یک نقطه بی‌بازگشت گفته بود که «ما اکنون درحال تجربه یک بحران داخلی عمیق و بسیار خطرناکی هستیم که همه اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند».

هرتزوگ خطاب به صهیونیست‌ها گفت: من اعتراض، نگرانی و ترس شما را درباره تغییرات قضایی که امروز انجام می‌شود می‌بینم. این مسئله می‌تواند ما را به پرتگاه سختی برساند و باید از طریق توافق به یک راه حل برسیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل