پیش بینی بورس فردا ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

بورس امروز در ادامه معاملات پرعرضه‌ای که از نیمه روز گذشته آغاز شد، با فشار فروش نسبتا زیادی کار خود را آغاز کرد و برای دومین روز متوالی شاخص کل بورس ریزش کرد و با کاهش ۱.۸۵ درصدی، بار دیگر کانال ۱.۸ میلیون واحدی را از دست داد. فردا بازار باز هم نزولی خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 12 March 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در جریان معاملات روز جاری شاخص  بورس تهران  با افت ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحدی به رقم یک میلیون ۷۸۳ هزار واحدی نزدیک شد و  فولاد،   فارس  و شستا بیشترین تاثیر را روی این افت داشتند. شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۶۰۹ واحد کاهش به ۵۳۹ هزار و ۶۵۱ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۶۸۶ واحد افت به ۳۱۹ هزار و ۳۶۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

گروه خودرویی با ارزش معاملاتی در حدود ۶۹۶ میلیارد تومان صدر نشین بود و  فلزات اساسی  و گروه شیمیایی در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

در روز‌های پایانی سال فشار فروش کم می‌شود؟

گروه بانکی نیز در این روز‌ها منتظر هستند  تا  نرخ تسعیر ارز  منتشر شود و حقوقی‌ها بازار در حال فروش و تسویه حساب‌های خود هستند تا حساب و کتاب‌های خود برای پایان سال را تمام کرده باشند.

یکی از دلایل فشار فروش ایجاد شده در بازار با نزدیک شدن به پایان سال، حجم بالای فروش سهام توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ برای پرداخت حقوق و مزایای کارمندان است که هم‌زمان با سررسید اعتبار کارگزاری‌ها، فشار عرضه مضاعفی را بر بورس تهران وارد می‌کند. اکنون با نزدیک شدن به آخرین روز‌های سال و از آنجا که برداشت پول از حساب کارگزاری‌ها به حداقل دو روز کاری نیاز دارد، انتظار می‌رود در روز‌های انتهایی هفته شاهد کم شدن عرضه‌ها و برتری تقاضا باشیم تا پایان سبزی را برای سال ۱۴۰۱ شاهد باشیم و با امید بیشتری به پیشواز سال جدید برویم. از این رو انتظار می‌رود که در ادامه، تقاضا بتواند به مرور بر عرضه‌ها غلبه کند و رنگ سهام و نماگر‌های بازار به سمت سبز تغییر کند.

فردا کدام گروه‌ها رشد خواهند کرد؟

جریان معاملات در روز دوشنبه ۲۲ اسفند می‌تواند با تقاضا در گروه‌های بانکی و خودرویی دنبال شود و از سویی ظهور فروشندگان در گروه‌هایی نظیر فلزات اساسی و پتروپالایشی‌ها دور از انتظار نخواهد بود.


پیش بینی بورس فردا

انتظار می‌رود که بورس فردا با فشار فروش معاملات خود را آغاز کند، اما به مرور شاهد قدرت گرفتن تقاضا و برتری آن نسبت به عرضه‌ها باشیم. /فردای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی