بازدید 2344

نخست وزیر انگلیس راهی واشنگتن شد

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس برای نهایی کردن قرارداد سه جانبه زیردریایی با آمریکا و استرالیا، عازم واشنگتن شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 12 March 2023


 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس برای نهایی کردن قرارداد سه جانبه زیردریایی با آمریکا و استرالیا، با هدف مقابله با چین، عازم واشنگتن شد.

براساس این گزارش، سوناک راهی واشنگتن شد تا با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی آلبانز نخست وزیر استرالیا دیدار و گفتگو کرده و جزئیات قرارداد سه جانبه زیردریایی با سران این کشور‌ها را با هدف مقابله با چین، نهایی کند.

انتظار می‌رود نشست سه جانبه سران این کشور‌ها در سن دیگوی آمریکا، برای تصمیم گیری درباره گام‌های بعدی استرالیا به منظور دریافت زیردریایی‌های هسته‌ای باشد.

این در حالی است که انگلیس، آمریکا و استرالیا در سال 2021، از قرارداد زیردریایی هسته‌ای تحت عنوان AUKUS پرده برداری کردند که بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با حضور نظامی فزاینده چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه بود.

براساس نسخه اولیه معاهده زیردریایی هسته‌ای، آمریکا و انگلیس توافق کردند که تکنولوژی و ظرفیت زیردریایی‌های هسته‌ای را با هدف مقابله با چین در منطقه آسیا- اقیانوسیه، در اختیار استرالیا قرار دهند.

سوناک ضمن ستایش این معاهده اظهار کرد چنین پیوند دوستی می‌تواند سرمشقی برای دیدگاه بریتانیا باشد. در دوره‌های حساس و پرتنش، اتحاد و همبستگی‌های جهانی با انگلیس، بزرگترین منبع قدرت و امنیت است.

وی پیش از عزیمت به واشنگتن افزود: من برای برداشتن گام بعدی برنامه زیردریایی هسته‌ای AUKUS به واشنگتن می‌روم، پروژه‌ای که ارتباطات ما با نزدیکترین دوستان و متحدانمان را تقویت کرده و این تکنولوژی جدید مزایای امنیتی، و اقتصادی برای ما خواهد داشت.

انگلیس همچنین در نظر دارد فردا نسخه به روز سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی خود را تحت عنوان بررسی جامع منتشر کرده و در آن مسیر چگونگی پاسخ به تهدید‌های فزاینده جهانی را پیاده خواهد کرد. این طرح آخرین بار در سال 2021 به روز شده بود و از آن زمان روسیه به اوکراین حمله کرده و تنش‌ها با چین، شدت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی