بازدید 16330
۱

واکنش گزینه نیمکت تیم ملی به انتخاب امیر قلعه‌نویی

حسین فرکی می‌گوید از ابتدا قصد ارائه برنامه به فدراسیون فوتبال را نداشته و تنها تعلل او در اعلام این موضوع باعث شد تا شایعات شکل بگیرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 12 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ حسین فرکی که یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی ایران بود، در حاشیه دیدار نمادین پیشکسوتان باشگاه راه‌آهن در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص اسامی مطرح‌شده و اتفاقاتی که رخ داد، گفت: من بنا ندارم درباره تیم ملی صحبت کنم، اما من در بیانیه‌ای که آن را رسانه‌ای کردم، همه چیزهایی را که لازم بود، به صورت گزیده بیان کردم. من به هیچ عنوان برنامه‌ای به فدراسیون فوتبال ندادم ولی دعوت شده بودم. این یک موضوع محرمانه بود که متاسفانه از طرف خود فدراسیون غیرمحرمانه شد.

او در پاسخ به اینکه آیا از گزینه‌های دیگر فدراسیون اطلاع داشت، گفت: روزی که برای من دعوتنامه ارسال کردند، بحث شخص دیگری نبود و نمی‌دانستم چه اتفاقی خواهد افتاد. روز بعد مسئله‌ای که قرار بود محرمانه باشد، علنی شد و من دیدم که پنج گزینه دیگر هم هستند و بعدا دو گزینه دیگر هم کنار پنج نفر قرار گرفتند که نمی‌دانم با دعوت بود یا بی‌دعوت؛ اما من شخصا دعوتنامه را دریافت و بررسی کردم و قصد برنامه دادن هم نداشتم و این کار را هم نکردم و هر چیزی هم که عنوان شده فقط شایعه بوده است. اگر سندی وجود دارد که نشان می‌دهد من برنامه داده‌ام، می‌توانند اعلام کنند. من فقط در حال تصمیم‌گیری بودم و شاید باید مثل آقای قلعه‌نویی و آقای تارتار که انصراف دادند، من هم زودتر اعلام می‌کردم، اما خواستم با تفکر بیشتر بیانیه صادر کنم.

فرکی سپس توضیح داد: البته من دو بیانیه صادر کرده بودم که بیانیه اولم مقداری تندتر و طعنه‌آمیزتر بود و بیانیه دوم محترمانه‌تر؛ چون اعتقادم بر این است که باید حرمت دوستان و مسئولانی را که جایگاهشان برای ما ارزشمند است، حفظ کنیم. الان هم کنار کشیده‌ام و هیچ ناراحتی و مشکلی هم ندارم و اگر هم صحبتی باشد، بعد از اینکه سرمربی تیم ملی انتخاب شود، انجام می‌دهم. امیدوارم سرمربی آینده تیم ملی هر کسی که هست، چه ایرانی و چه خارجی، مبارکش باشد و زمان را از دست ندهد و مقدماتی را نه فقط برای جام ملت‌ها، بلکه برای آینده فوتبال بچیند. جام ملت‌ها فرصتی برای ادامه کار تیم ملی با نسلی متحول‌شده با حضور بازیکنان باتجربه‌ و توانمند داخلی و خارجی است و این هدف است که باید در جام ملت‌ها دنبال شود و البته باید در کنار این موضوع برای کسب عنوان هم تلاش کنند.

او در مورد احتمال انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی و اینکه آیا ایران می‌تواند با حضور این سرمربی قهرمان جام ملت‌های آسیا شود عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم من با مربی خارجی مخالف نیستم و هم حضور مربیان داخلی را تجربه کرده‌ام و هم خارجی و هر دو را قبول دارم، چون فوتبال اصلا مرز ندارد و یک روز خارجی است و یک روز ایرانی. ولی در حال حاضر هر مربی‌ای که انتخاب شود، خوشحال می‌شوم که به او کمک شود و مثل مربیان خارجی به او بها و فرصت بدهند تا او کارش را انجام بدهد. من از انتخاب مربی ایرانی خوشحال می‌شوم، به این شرط که فردا اگر اتفاقی رخ داد، نگویند شما جزء دسته‌ای بودی که با مربی ایرانی موافقت کرده بودی.

فرکی افزود: من اشاره کردم که هر دو قابل احترام هستند، اما الان شرایط طوری است که باید به مربی ایرانی وجهه و شخصیت داده شود تا بتواند کارش را انجام بدهد؛ از نظر من مهم نیست که چه کسی انتخاب شود و البته این موضوع به انتخاب فدراسیون و سابقه و کارنامه مربی برمی‌گردد، نه اینکه هر کسی که یک فصل مربیگری کرده ادعا کند که می‌تواند مربی تیم ملی باشد. بله، همه می‌توانند این ادعا را بکنند و آزاد هم هستند، ولی فوتبال اینطور نیست؛ پس سابقه و تجربه کجا می‌رود؟

وی در واکنش به اظهارات ساکت الهامی و اینکه او خودش را برتر می‌دانست گفت: من صحبتی درباره آقای الهامی ندارم و اگر برتر است، باشد. من بحث هیچ کسی را ندارم و نمی‌خواهم اسم بیاورم. اما تایید صلاحیت سرمربی بر عهده فدراسیون فوتبال (کمیته فنی یا هیئت رییسه) است و کسانی که تصمیم می‌گیرند، باید از جنس فوتبال باشند و تمام فاکتورها را کنار هم بگذارند تا انتخاب برتری داشته باشند. اگر شما بخواهید به همه مربیان فکر کنید، شاید وقت را از دست بدهید که البته فکر می‌کنم تا الان هم همین موضوع باعث شده که وقت از دست برود. پس در انتخاب سرمربی دقت کنیم و وقتی هم انتخاب صورت گرفت، همه از جمله رسانه‌ها، مربیان، فدراسیون و مردم، حمایت کنیم تا تیم خوبی را روانه جام ملت‌های آسیا کنیم.

فرکی در پایان گفت: البته هیچ مربی‌ای، چه داخلی و چه خارجی، هیچ تضمینی نمی‌دهد که تیم ملی ما در جام ملت‌ها موفق شود. چنین چیزی در فوتبال وجود ندارد و ثانیه‌ها و لحظه‌ها می‌تواند نتیجه کار خوب یا بد شما را نشان بدهد که این موضوع جذابیت فوتبال است. امیدوارم این اتفاق خوب برای فوتبال ما رخ بدهد و هر کسی هم که انتخاب شد، من پیشاپیش تبریک می‌گویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
انتخاب امیر قلعه نویی یک اشتباه دیگر و یک ضربه دیگر تاج به فوتبال ایران بود فدراسیون فوتبال اشتباه کرد مربی سرشناس و کارشناس خارجی خیلی بهتر از داخلی بود مربیان ما در سطح بین الملل نیستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر