بازدید 59086
با سیصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادعای سی ان ان درباره ارسال سلاح‌های ناتو و آمریکا به ایران / هشدار مسکو به اوکراین درباره تغییر نام روسیه / اروپا ۹۰ تانک لئوپارد راهی اوکراین می‌کند

سیصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ 11 March 2023

ادعای سی ان ان درباره ارسال سلاح های ناتو و آمریکا به ایران/ هشدار مسکو به اوکراین درباره تغییر نام روسیه

بین الملل تابناک: سیصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقرار ناتو در اوکراین جهان را وارد جنگ هسته ای می کند
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۳:۱۸

 یک سیاستمدار آمریکایی نسبت به اقدامات جنگ افروزانه غرب در اوکراین هشدار داد.

«جفری ام یانگ» نماینده دموکرات ایالت کنتاکی در پیامی هشدار داد که هر مقام غربی که به طور جدی به استقرار نیروهای نظامی ناتو در اوکراین فکر می کند، باید پیش از فروبردن دنیا در یک جنگ هسته ای، در این ایده احمقانه تجدید نظر کند.

این سیاستمدار آمریکایی هشدار داد که کشورهای غربی بهتر است درباره انجام چنین کاری بار دیگر فکر کنند.

یانگ با احمقانه توصیف کردن این اقدام هشدار داد که این کار می تواند منجر به نابودی تمام کشورهای که به اوکراین نیرو اعزام می کنند، از سوی روسیه شود.

انگلیس: اوکراین «باخموت» را به میدان کشتار تبدیل کرده است
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۵

 وزارت دفاع انگلیس در آخرین به روزرسانی اطلاعاتی خود درباره جنگ اوکراین در پیامی توییتری اعلام کرد نیروهایی که برای دولت روسیه می‌جنگند اکنون کنترل اکثر بخش‌های شرقی شهر باخموت در دست گرفته‌اند. 

در حالی که ماه‌هاست درگیری شدید در این شهر در جریان است، این وزارتخانه اعلام کرد رودخانه در بخش مرکزی شهر اکنون خط مقدم درگیری را نشان می‌دهد. نیروهای اوکراینی همچنان غرب باخموت را در کنترل خود دارند.

به گزارش سی‌ان‌ان، رکن اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس افزود: با تخریب پل‌های کلیدی و گرفتن موقعیت‌های تیراندازی در ساختمان‌های مستحکم، ارتش اوکراین پیشروی نیروهای تحت حمایت روسیه را دشوار کرده-حتی یک باریکه زمین باز را به «منطقه کشتار» تبدیل کرده است. 

طبق این گزارش، با این حال، ارزیابی انگلیس می‌گوید خطوط تدارکات اوکراین همچنان در برابر حملات آسیب‌پذیر است.

اروپا ۹۰ تانک لئوپارد راهی اوکراین می کند
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۵

سرپرست وزارت دفاع دانمارک زمان تحویل تانک های لئوپارد به اوکراین را اعلام کرد.

«ترولز لوند پولسن» سرپرست وزارت دفاع دانمارک روز شنبه اعلام کرد که اولین محموله از تانک های لئوپارد ۱ از کشورهای دانمارک، آلمان و هلند در اوایل ماه مه به ارتش اوکراین تحویل داده می شود.

این مقام وزارت دفاع دانمارک در تشریح رویکرد جنگ افروزانه کشورش در اوکراین تاکید کرد: می توانیم انتظار داشته باشیم که ۸۰ تا ۹۰ تانک را در طول سال ۲۰۲۳ تحویل اوکراین دهیم.

به گفته این مقام دانمارکی، تحویل این نوع تانک ها به اوکراین به طور مداوم خواهد بود، زیرا سربازان اوکراینی باید در زمینه استفاده از این تانک ها آموزش ببینند.

پولسن تاکید کرد که در نتیجه روند ارسال این تانک ها به اوکراین تدریجی خواهد بود و بنابراین از ابتدای ماه می تا پایان سال تعداد زیادی تانک لئوپارد تحویل کی یف خواهد شد.

فنلاند ارسال جنگنده به اوکراین را تکذیب کرد
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۲

دفتر ریاست جمهوری فنلاند در بیانیه ای اعلام کرد که «‌سائولی نینیسته» رئیس‌ جمهور این کشور درباره اعزام جنگنده‌ به اوکراین با احدی گفتگو نکرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، واکنش دفتر ریاست جمهوری فنلاند به موضع «سنا مارین» (Sanna Marin) نخست‌ وزیر این کشور است که پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود فنلاند می‌ تواند موضوع انتقال جنگنده‌ های «هورنت» (Hornet) به اوکراین را بررسی کند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فنلاند در این خصوص آمده است: «‌سائولی نینیسته» در این باره با احدی طرح موضوع نکرده و این موضوع نیز در دولت مطرح نشده است.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

تحریم‌های جدید دولت زلنسکی علیه روسیه
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۱

رسانه‌های اوکراین با استناد به یک حکم جدید صادر شده از سوی ریاست جمهوری این کشور نوشتند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اقدام به وضع تحریم‌ علیه چند شخص و نهاد روسی دیگر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این حکم، زلنسکی دست به اعمال تحریم علیه یک شرکت بخت‌آزمایی روسیه تحت عنوان شرکت "اسپورت‌لوتو"، تعدادی از بنگاه‌های شرط‌بندی "مرتبط با روسیه" و چند تبعه روس و اوکراینی زده است.

رسانه اوکراینی "کلیمنکو تایم" نوشت، از جمله بنگاه‌های شرط‌بندی "مرتبط با روسیه" که از سوی دولت اوکراین تحریم شدند عبارتند از SportBet، Betcity و Matchbet.

روزنامه "اوکراینسکا پراودا" هم نوشت، مجموعا ۲۸۷ نهاد و ۱۲۰ فرد هدف تحریم‌های جدید کی‌یف قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، در میان افراد تحریم شده توسط اوکراین اتباع روسیه، قبرس، انگلیس، لهستان، ترکیه و هلند وجود دارند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، زلنسکی اواخر ماه گذشته میلادی نیز اقدام به اعمال تحریم علیه چند ورزشکار و سازمان روسی از جمله آنهایی که با یِوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر مرتبط هستند، کرد.

انجمن صلیب سرخ روسیه به همراه کمیسیونرهای حقوق کودکان روسیه نیز مورد تحریم قرار گرفتند.

هشدار مسکو به اوکراین درباره تغییر نام روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به تلاش های اوکراین برای تغییر نام روسیه هشدار داد.

امروز شنبه «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایده تغییر نام روسیه به «مسکووی» در زبان اوکراینی بار دیگر بر تلاش های ضد روسی اوکراین صحه گذاشت.

بنا به نوشته خبرگزاری تاس، پیش از این، گزارش شده بود که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، «دنیس شمیحال» نخست وزیر این کشور را موظف کرده است تا امکان تغییر نام روسیه به مسکووی در زبان اوکراینی را بررسی کند.

در این راستا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت، این هر روز ثابت می کند که حق با روسیه است. در اینجا شاهد دیگری از تلاش برای ایجاد ضد روسیه از اوکراین دیده شده است.

بنا به گزارش ها، رئیس جمهور اوکراین از نخست وزیر این کشور خواسته است تا امکان پذیری این موضوع را از حیث تاریخی و فرهنگی بررسی کند و ببیند، این اقدام چه عواقبی از نظر حقوق بین الملل می تواند داشته باشد.

ادعای سی ان ان درباره ارسال سلاح های ناتو و آمریکا به ایران

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از چهار مقام آگاه که نامی از آنها منتشر نکرده است، مدعی شد، روسیه برخی تسلیحات و تجهیزات آمریکایی و ناتو ضبط شده در اوکراین را به ایران ارسال کرده است و تهران سعی خواهد کرد بر این تسلیحات مهندسی معکوس انجام دهد.

سی ان ان ادعا کرد، این مقامات افزودند، در سال گذشته، آمریکا، ناتو و سایر کشورهای غربی چندین مورد دیده‌اند که نیروهای روسیه تسلیحاتی مانند موشک های ضد تانک جاولین و سیستم های موشکی استینگر را در میدان نبرد در اوکراین ضبط کرده‌اند.

در این گزارش ادعا شده که مقامات گفتند، در بسیاری از این موارد، روسیه تجهیزات را برای تجزیه و تحلیل به ایران فرستاده است. به گفته این منابع، روسیه بر این باور است که با ارائه تسلیحات غربی به ایران، می تواند تهران را به حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین ترغیب کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از این منابع در عین حال گفت، به عقیده آمریکا، موضوع ارسال تسلیحات آمریکایی به ایران از سوی روسیه گسترده یا سیستماتیک نیست و ارتش اوکراین از ابتدای جنگ هر گونه از دست دادن تسلیحات آمریکایی را به واشنگتن اطلاع داده است.

سی ان ان در ادامه در هراس از قدرت دفاعی ایران مدعی شد: هنوز مشخص نیست که ایران در مهندسی معکوس تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شدن اوکراین موفق شده؛ اما تهران در گذشته ثابت کرده که در توسعه سیستم‌های نظامی بر اساس تسلیحات آمریکایی توقیف شده مهارت بالایی دارد.

ماکرون: روسیه نباید در جنگ پیروز شود

 روز جمعه، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه گفت، روسیه نمی‌تواند و نباید جنگ [اوکراین] را پیروز شود.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

ماکرون در ادامه سخنانش گفت: «ما باید به اوکراینی‌ها کمک کنیم که در هر دو عرصه اقتصادی و نظامی مقاومت کنند.»

رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد: «ما در حال انجام هر کاری هستیم تا این جنگ گسترش نیافته و جهانی نشود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۲۹
روسیه برخی از تسلیحات و تجهیزات آمریکایی و ناتو ضبط شده در اوکراین را به ایران ارسال کرده است و تهران سعی خواهد کرد بر این تسلیحات مهندسی معکوس انجام دهد.

انگار غرب در حال فرو رفتن در باتلاق جنگ اکراین و روسیه است باتلاق افغانستان و عراق و اکنون باتلاق اکراین

نتیجه مستی قدرت همین است که می بینیم
انشالله موشکها و تسلیحات بهتر از جاولین می سازیم و آنها دیگه جرات نزدیک شدن به ما را نخواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ان شاء الله که َسلا هسته‌ای بسازیم
اروپا و جهان هزینه گسترش قلمرو آمریکا به شرق می پردازند.
بعضی از رفتار های زلنسکی مسخره است آیا در چنین دوران بحرانی تحریک دشمن عاقلانه است شهر باخموت در آستانه سقوط است و زمزمه هایی از تهاجم بزرگ روسیه در اوایل بهار هست اونوقت دشمن را با تغییر نام کشور و اقدامات خرابکارانه تحریک می‌کند شاید روسیه از تسلیحات اتمی استفاده کند روسیه شکست نمیخوره ولی یک خطر وجود دارد و بحران اقتصادی جدید اخیرأ یکی از بانک های آمریکا ورشکسته شد شاید یک بحران اقتصادی دیگر در دنیای غرب و اکثر دولت های جهانی نمایان بشه در این زمان کمترین خسارت را دولت هایی می‌خورند که عملاً در مناسبات تجاری جهان حضور کمی دارند این بزرگ ترین هدیه به ترامپ است لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
زلنسکی عمدا روسها را تحریک به ادامه جنگ می گند چون هدفش مظلوم نمایی و زمین سوخته کردن اکران است
جناب مکرون ،
آنچه دلت خواست نه آن می‌شود / آنچه خدا خواست همان می‌شود
شما خیلی دوست داشتید و دارید که صدام پیروز می شد و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از بین می رفت اما نشد چون خدا نخواست ما نمی خواهیم روسیه و دولت روسیه را با ایران و جمهوری اسلامی مقایسه کنیم و قابل مقایسه هم نیستند اما بحث حرکت تاریخی و مصلحت نهایی بشر از دیدگاه تدبیر الهی بحث دیگری است که شما نمی توانید آن را درک کنید جنس نگاه شما مادیگرایانه و در محدوده محاسبات مادی است و در این چارچوب است که بسیاری از اقدامات خائنانه شما به نفع جبهه حق تمام می شود ، اقدامات احمقانه شما امروز جبهه ای را بوجود آورده که باید منتظر حوادثی باشید که تلاش می کردید اتفاق نیافتد .
سلام چرا یارانه من ومادر فلجم را نمیدهندولی به دایی من که 5تا خانه به ناحق داره یارانه میدهند.شماره ملی من 05 51وشماره ملی مادرم 12 15
مسکووی دوست ها در ایران نمیخاد خودشون رو به اب و اتش بزنن تا دیکتاتور پوتین را بی گناه جلوه دهند
روسیه دارد یک جنگ بی هدف می کند ولی اوکراین و مردم ان جنگ باهدف برای حفظ تمامیت ارضی خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
روسیه برودی صاحب شرق اروپا می‌شود
و تمام نفت و گاز اروپا را به دست خواهد آورد
پیروز نهاوندی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پسر جان ، روسیه دارد برای ایران میجنگد، این جنگ قرار بود دامن ایران را بگیرد، اما شاید بشود گفت که هوش بالای ایرانی ها و ضعف روسیه درتحمل وصبر ، جنگ دامن روسیه راگرفت ، درکل این جنگ نیابتی ایران و ناتو است
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یکساله نفهمیدی ازین به بعدم نمی فهمی
جنگی که گریبان کل دنیا به زودی میگیره چه بهای سنگینی که دنیا باید بده
انشاا... شکست چکمه مغرور
جنگ بده عامل بدبختی وگرانیه خواهشا تمام کنیدبسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
این جنگ برای ایران که خوب بود
دیگه نمی‌گید ماکت و فتوشاپ و.... حتی کلی تسلیحات هم به دست خواهیم آورد
موفق باشید همیشه ما مردم خاورمیانه می جنگیم و انان برای ما ابراز موفقیت می کنند بگذارید برای یکبار هم که شده انان بجنگند و ما برای انان ابراز موفقیت کنیم مگر خون انان از ما رنگین تر است
هرگونه ارتباطی با روسیه دقیقا مانند ارتباط با آلمان در دوران هیتلر توسط رضاخان خواهد بود نابودی و نیستی روسیه قطعی است و دلیل به درازا کشیدن جنگ تلاش غرب برای مدیریت جنگ بین اوکراین و روسیه است غرب تلاش میکند این جنگ گسترش نیابد و روسیه را در جنگ بین روسیه و اوکراین تحلیل برده و نابود نمای
روسیه در نهایت جمهوری اسلامی را در تله شریک خود در جنگ با اکراین گرفتار خواهد کرد و ملت ایران باید تاوان آن را پس دهند
روسیه برای پیروزی در جنگ از شما اجازه نمیگیرد بزودی شما را سرجایتان می نشاند
باید کمی هم که شده جنگ در اروپا باشد
جنگ همیشه در خاورمیانه بوده حالا بد نیست کمی هم جنگ در اروپا باشه
روسیه قوی هست به هرحال یاپی وزه یا ضعیف هم بشود نابودهم بشود غربیها وامریکا رانابودخواهدکرد که درنهایت برای خاورمیانه واسیا بهترمیشود وماهم قویترمیشویم
تمام کسانی که نظر داده اند از روی احساسات حرف زدند، قرار بود ناتو و اسراییل از طریق آذربایجان و ترکیه این جنگ رابه ایران تحمیل کنند، مطمئن باشید اگر روسیه دراین جنگ شکست بخورد ناتو بعداز آن سراغ ایران می آید، درحقیقت روسیه دریک جنگ نیابتی برای ایران میجنگد، پس باید باتمام قوا ایران به روسیه کمک کند، حتی درصورت نیاز از نیروهای نیابتی به روسبه برای جنگ بفرستد، طول کشیدن جنگ یعنی فرسودگی ناتو و بدهکاری بیشتر روسبه به ایران
زلنسکی عمدا روسها را تحریک به حمله بیشتر و سلاح های نامتعارف می کند تا با مظلوم نمایی زمین سوخته شدن اکراین و عدم مذاکره با روسها را توجیه کند وگرنه همه می دانند که پوتین ادم مذاکره است. پوتین تنها سیاستمدار روس بود که توانست روابط با دشمن دیرینه یعنی المان را احیا کند و به شریک تجاری المانها بدل شود. اکراین که همزبان و همسایه است.
پوتین خودش واردباتلاق شدولی بیرون رفتن از باتلاق دست خود نیست
بطور کلی جنگ و خونریزی در هرکجای جهان بسیار بد و عواقب بسیاری بعد از سالها نیز دارد.
ولی گاهی اوقات بایستی اونهایی که عامل ایجاد جنگ های مختلف در اقصی نقاط جهان هستن نیز بایستی طعم جنگ و خونریزی را بچشند که بفهمند خونریزی و جنگ بسیار بد و وحشتناک است
تاهمین الانم روسیه تواین جنگ شکست خورده وشکستم خواهد خورد ،واقعا آمریکا و اروپا با درگیر کردن روسیه دراین جنگ نابودش کردن ،،،،به امید پیروزی اوکراین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار