بازدید 7078

روایت شمخانی از پایان بن‌بست ۷ ساله ایران و عربستان

علی شمخانی: سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «رئیسی» به چین و گفت‌وگوی آقای «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با رئیس جمهور کشورمان، بستر شکل‌گیری مذاکرات جدید و بسیار جدی میان هیأت‌های ایران و عربستان سعودی را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ 10 March 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  دبیر شورای عالی امنیت ملی روایتی از تلاش‌های صورت گرفته برای پایان بن‌بست ۷ ساله و توافق از سرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان ارائه کرد.

 «علی شمخانی» در روایتی از پایان بن‌بست ۷ ساله و توافق برای از سرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان عنوان کرد: سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «رئیسی» به چین و گفت‌وگوی آقای «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با رئیس جمهور کشورمان، بستر شکل‌گیری مذاکرات جدید و بسیار جدی میان هیأت‌های ایران و عربستان سعودی را فراهم کرد.

وی افزود: گفت‌وگوهای انجام شده میان دو کشور صریح، شفاف، همه‌جانبه و سازنده بود؛ رفع سوءتفاهم‌ها و نگاه رو به آینده در روابط تهران - ریاض قطعاً توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان اسلام را برای مدیریت چالش‌های موجود به‌دنبال خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان از نقش سازنده جمهوری خلق چین در خصوص حمایت از توسعه روابط کشورها که لازمه‌ رفع چالش‌ها و افزایش صلح و ثبات و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی است، قدردانی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار