بازدید 3063

عربستان مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه

یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است عربستان مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است و ایالات متحده هر طرحی که بخواهد داخل کشورهای اسلامی اجرا کند از طریق عربستان دنبال می کند.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 10 March 2023

به گزارش «تابناک»، سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از پیشنهاد محو فلسطین و اینکه دیگر کشوری به نام فلسطین و به پایتختی قدس وجود نداشته باشد که از سوی عربستان مطرح شده، گفت: عربستان سعودی طی دوره‌های گذشته تلاش کرده خودش را به عنوان بازیگر اصلی عرصه فلسطین نشان دهد و حتی طرح هایی هم که قبلا مطرح کردند در واقع میانجی گری بین جریان سازش و رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: از همان زمان مشخص شد که عربستان دیگر عربستان دوره ملک فیصل نیست که بعد از جنگ ۶ روزه رژیم صهیونیستی را تحریم نفتی کند در جناح ایالات متحده و رژیم صهیونیستی عمل می کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: طبیعی است طرح هایی که از سوی عربستان که خود را خادم الحرمین الشریفین مطرح می شود از سوی آمریکا تعریف شده و ایالات متحده هر اقدامی که بخواهد در داخل کشورهای اسلامی انجام دهد و تاثیرگذار هم باشد از طرف عربستان مطرح می کند.

رضوی خاطرنشان کرد: این مسائل نشان می‌دهد ایالات متحده و رژیم صهیونیستی عزم جدی کرده اند تا کشوری به نام فلسطین وجود خارجی نداشته باشد و به سمت این بروند که کشور یهود با همان مشخصات و مختصاتی که تصور کرده اند به وجود آید.

وی با تاکید بر این که عربستان مجری طرح های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت: از آنجایی که مقاومت بازوی اصلی در غرب آسیا معرفی شده و در منطقه تاثیرگذار است و در این دوره هم عرصه برای رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش تنگ شده می خواهند چنین طرح هایی را اجرا کنند.

این کارشناس مسائل فلسطین درباره تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و اسرائیل اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بر اساس راهبرد نظامی که خودش نوشته طی سال های گذشته چند بار تایید کرده که به هیچ وجه نمی خواهد جنگ تمام عیار اتفاق افتد اما شرایط موجود نشان می دهد در صورتی که درگیری ها توسعه یابد امکان وقوع انتفاضه وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اخیرا شبکه  هفت رژیم صهیونیستی گزارش داد عربستان به زعم حل مسأله فلسطین، پیشنهاد جدیدی مطرح کرده است که بر اساس آن، دیگر کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس وجود نخواهد داشت.

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که عربستان سعودی به زعم حل مسئله فلسطین، پیشنهادی مطرح کرده است که در راستای محو و نابودی این کشور است.

بر اساس گزارش شبکه هفت رژیم صهیونیستی ، راهکار سعودی، «زمینه را برای به رسمیت شناختن اسرائیل فراهم می‌کند. این راهکار مبتنی بر الحاق بخشهایی از کرانه باختری و غزه به اردن است تا آنچه پادشاهی فلسطین هاشمی نامیده می‌شود، تشکیل شود.

پایگاه خبری المعلومه ضمن ترجمه این مطلب، به نقل از این شبکه گزارش داد، بر اساس این طرح، «حکام هاشمی کنونی در اردن، بر [فلسطین هاشمی] حکومت خواهند کرد و پایتخت آن نیز امان خواهد بود، نه قدس».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل