بازدید 2214
۴

امیرعبداللهیان: دوست روز‌های سخت سوریه خواهیم ماند

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با فیصل المقداد همتای سوری خود در دمشق گفت: سوریه دوست روز‌های سخت ما بود و ما هم دوست روز‌های سخت سوریه خواهیم ماند.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 10 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از المیادین؛ "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با"فیصل المقداد" وزیر امور خارجه سوریه در دمشق گفت: با رهبری و ملت سوریه در پی زلزله اخیر در این کشور ابراز همبستگی می‌کنیم و ما در دمشق حضور داریم تا با سوریه ابراز همدردی کنیم. سوریه و ایران دوستان روز‌های سخت هستند و ما در چنین روز‌هایی در کنار سوریه باقی خواهیم ماند.

وی افزود: ایران از گشایش روابط برخی کشور‌ها با سوریه استقبال می‌کند. ما از مواضع واقع بینانه برخی کشور‌های منطقه در قبال نقش مهم سوریه و جایگاه این کشور در منطقه به شدت استقبال می‌کنیم و از آن خشنود هستیم.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: هدف رویکرد وحشیانه اسرائیل، منحرف کردن افکار عمومی از بحران‌های داخلی این رژیم است.

وی افزود: ما معتقدیم مذاکرات و رایزنی‌های دو جانبه و گفتگو‌های چند جانبه در منطقه، راه حل اساسی بحران‌ها است و راه تحول و توسعه را در منطقه هموار می‌کند. ایران از نشست چهارجانبه درباره سوریه با هدف دستیابی به همکاری فزاینده و خروج از بحران‌ها استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه سوریه در دمشق گفت: ما به ضرورت خروج همه نیرو‌های آمریکایی از خاک سوریه و احترام به حاکمیت این کشور باور داریم.

وی افزود: ما به حمایت و ارائه خدمات به آسیب دیدگان از زلزله سوریه ادامه خواهیم داد. مذاکرات ما با طرف سوری بر امنیت و ثبات پایدار در سوریه تمرکز دارد. ما در این چارچوب بر اهمیت نشست چهارجانبه بین تهران، دمشق، آنکارا و مسکو تأکید کردیم.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: من در نشست شورای حقوق بشر که هفته گذشته در ژنو برگزار شد، از حاضران در نشست خواستم تدابیر عملی را برای کمک به مردم سوریه اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: روز‌های سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود. آن‌ها باید منتظر روز‌های پشیمان کننده باشند. ما تردیدی نداریم که صهیونیست‌ها در آینده منطقه جایی نخواهد نداشت، اما کشور‌های منطقه در مسیر گفتگو، تعامل و همکاری گام‌های قوی برخواهند داشت.

المقداد: نقش ایران در منطقه حائز اهمیت است

"فیصل المقداد" وزیر امور خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دمشق که برای بازدید از مناطق زلزله زده به سوریه سفر کرده است، گفت: اخراج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه همیشه در اولویت دولت سوریه قرار داشته است و خواهد داشت.

وی افزود: اکنون مأموریت ما در منطه این است که اوضاع را به روال عادی آن بازگردانیم. ما باید برای ایجاد جهان چند قطبی در پی یافتن کشور‌های جدید برای تعامل با آن‌ها باشیم.

المقداد تصریح کرد: هماهنگی بین تهران و دمشق در بالاترین سطح در جریان است و دو کشور خود را به هیچ عنوان در دو موضع جدا از هم احساس نمی‌کنند.

المقداد ادامه داد: نقش ایران در منطقه حائز اهمیت است و این کشور خواهان امنیت و ثبات است و ما نیز از این خواسته‌ها حمایت می‌کنیم. محقق ساختن امنیت و ثبات در منطقه در سایه اشغالگری و حضور بیگانگان امکانپذیر نیست. نقشی که ایران در همه تحولات مربوط به بحران سوریه ایفا کرده، مهم بوده است. ما از پیوستن ایران به مذاکرات چهارجانبه درباره سوریه استقبال می‌کنیم و در آینده نیز استقبال خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
ولی در روزهای سخت کشور ما زمان جنگ تحمیلی سوریه رفیق روزهای سخت ما نبود
اقای عبدالهیان لطفا. منافع ملت ایران را خرج سوریه نکنید
مردم ایران هم کشک
با اجازه کی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار