بازدید 3372
۱

پوتین: روسیه بر مشکلات ناشی از تحریم‌ها غلبه کرده

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت : کشورش توانسته است بر موانع و مشکلات بخش مالی که بر اثر تحریم‌های غرب ایجاد شده است، غلبه کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 08 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، پوتین سه‌شنبه در دیدار به «هرمان گرف» رئیس «سبربانک» بزرگ‌ترین بانک روسیه اظهار کرد: می‌خواهم تاکید کنم که ما به لطف اقدامات حرفه‌ای جامعه بانکی، آژانس‌های دولتی و تلاش‌های بانک مرکزی توانسته‌ایم بر همه این مشکلات بطور کلی غلبه کنیم.

وی افزود که روسیه «حاکمیت مالی و اقتصادی خود را تقویت کرده است» و ثبات در سبربانک «نشانه خوبی برای کل اقتصاد است.»

گرف نیز تاکید کرد که سبربانک آماج «بیشترین حملات» قرار گرفته و با چالش‌هایی مواجه شده که از نظر شدت و پیچیدگی، بی‌سابقه است.

وی اذعان کرد که سبربانک دوره بسیار سختی را پشت سر گذاشت زیرا تقریبا تمام دارایی‌هایش را در خارج از کشور از دست داد که خسارت بزرگی به این بانک زد.

گرف ادامه داد ، تحریم‌های آمریکا مانع از فعالیت سبربانک در بازارهای سهام جهانی شده و امکان کار کردن آن با دلار و یورو را کاهش داده است.

با این حال، وی افزود که سبربانک برای همه مشکلاتش «ذخایری ایجاد کرد» تا به ایجاد ثبات در کشور کمک کند.

وزیر دارایی روسیه هفته گذشته اظهار کرد: اصول تجارت آزاد جهانی به شدت آسیب دیده است‌. پیامدهای این آسیب‌ها یکساله نیست و تاثیر بلندمدتی بر تجارت جهانی خواهد داشت.

وی افزود: تحریم‌ها هم به روسیه و هم به کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند و بطور کلی به تجارت جهانی آسیب می‌رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
دقیقا همون غلبه برمشکلاتی که ماکردیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار