بازدید 7267
۲

نظر قانون مجازات در مورد انتشار مواد سمی و میکروبی

به دنبال فراگیر شدن مسئله مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور و بیانات صریح مقامات عالی نظام در مورد اعمال اشد مجازات برای عاملان این اقدام، گریزی به قانون مجازات در این باره خالی از فایده نیست.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 07 March 2023

نظر قانون مجازات در مورد انتشار مواد سمی و میکروبی

به گزارش «تابناک»، در ماده 286 قانون مجازات اسلامی به صراحت در مورد بحرانی که این روزها مدارس کشور را به خود مشغول کرده است، پیش بینی لازم صورت پذیرفته است.

مستند به این ماده قانونی هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.

در تبصره این ماده قانونی نیز آمده است، هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به موثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
پنج نفر خیلی آراسته آهنگ Happy را بالای پشت بام اجرا کردند آن هم با نام نشانی که مشخص بود. یادتان میاد چطور نیروهای امنیتی گفتند با عملیات ویژه و محیر العقول و با رمز یا … خلاصه این پنج تن را با عملیات کماندویی دستگیر کردند. حالا که بعد از چهار ماه می فرمایند هنوز نمیدونند چه کسی را باید بابت مسموم کردن دختران دستگیر کنند والبته با گستردگی آن در سراسر کشور، از پنج ارتش مجهز جهان دعوت کنید با عملیات ویژه و محیر العقول و با رمز یا … و البته فقط هم با لباس کماندویی این گاز پخش کن ها را دستگیر کنند. ۲۰:۳۰ هم یادت نره.
نشر اکاذیب مفسد فی الارض و اعدام؟؟؟
فاز قانونگذار چی بوده با این حجم از خشونت و حکم اعدام؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل