بازدید 11239
۸
نمایشگاه میدانی «روایت میدان» آغاز به کار کرد

۵۱ سرویس اطلاعاتی در دنیا موضوع ایران را در دستور کار خود دارند /سالانه بیش از ۵۰۰ ارتباط اطلاعاتی توسط معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات کشف می‌شود

نمایشگاه میدانی روایت میدان با رویکرد تبیین پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و اقدامات صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات آغاز به کار کرد.در این نمایشگاه که در راستای «جهاد تبیین» و بیان اقدامات صورت گرفته برپا شده است، برخی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات دشمنان، گروهک‌های تروریستی و نهادهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای نخستین‌ بار به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 07 March 2023

 

۵۱ سرویس اطلاعاتی در دنیا موضوع ایران را در دستور کار خود دارند /سالانه  بیش از ۵۰۰ ارتباط اطلاعاتی توسط معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات کشف می‌شود.

تابناک _ نمایشگاه میدانی روایت میدان با رویکرد تبیین پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و اقدامات صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات در مقابله با توطئه‌های دشمنان و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در ایام گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات افتتاح شد.

در این نمایشگاه که در راستای «جهاد تبیین» و بیان اقدامات صورت گرفته برپا شده است، برخی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات دشمنان، گروهک‌های تروریستی و نهادهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و همچنین اقدامات پیشینی آنها برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

نمایشگاه تبیینی روایت میدان که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپا شده است، از امروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند) در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

جزییات دوره‌های آموزش جنگ ترکیبی و براندازی خارج از کشور

براندازی نرم و جنگ ترکیبی علیه ایران، دستور کار جدی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بوده و از آنجا که این کار نیازمند شرکا و شبکه‌ای در داخل کشور است، دوره‌های آموزشی جنگ‌های ترکیبی و براندازی در خارج از کشور برای عوامل میدانی داخل کشور توسط کارگزاران سرویس جاسوسی CIA برگزار می‌شود.

یکی از اقدامات مهم ایالات متحده آمریکا طی سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی گسترده برای زمینه‌سازی براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران بوده که البته این موضوع، یعنی براندازی دستورکار ۴۴ ساله ایالات متحده بوده است. با این حال طی سال‌های اخیر، دستور کار جدی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا براندازی نرم و جنگ ترکیبی علیه ایران بوده است و به همین منظور، از آنجا که برای این کار نیازمند شرکا و شبکه‌ای در داخل کشور بودند، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی جنگ‌های ترکیبی و براندازی در خارج از کشور برای عوامل میدانی خود در داخل کشور کرده‌اند.

وزارت اطلاعات با رصد دقیق اطلاعاتی تحرکات موسسات همکار ستاد نفوذ، نشانه‌هایی از برنامه‌ریزی جدی و مستمر با هدف تاثیرگذاری در لایه‌های مختلف اجتماعی به ویژه در حوزه‌های مربوط به زنان را کشف می‌کند که بناست در قالب برگزاری دوره‌هایی این برنامه پیش برود.

مرکز فرماندهی و هدایت این دوره‌ها در وزارت امور خارجه آمریکاست و متولی برگزاری آن نیز سرویس جاسوسی CIA است که این سرویس نیز برگزاری دوره‌ها را به شبکه‌ای از موسسات و سازمان‌های همکار خود می‌سپارد.

از جمله مهمترین محورها و مفادی که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود، موارد زیر است:

۱- شبکه‌سازی در موضوعات گوناگون

۲- توانمندسازی زنان

۳- تولید بهانه‌های حقوق بشری علیه ایران

۴- توانمندسازی سندیکاهای تحت امر

۵- آموزش وجوه مختلف نافرمانی مدنی

۶- پرورش رهبران جوان گوش به فرمان

۷- کنشگری به اصطلاح مدنی

۸- خبرنگاری و خبرسازی در دوره بحران

۹- آموزش جنبش‌های آنلاین

۱۰- آموزش وکالت برای حمایت از پروژه‌های آمریکایی

۱۱- دوره‌های حمایتی از حقوق گروه‌های منحرف جنسی

۱۲- آموزش مدیریت فرآیند مطالبه برای تغییر قوانین

۱۳- احداث کلینیک حقوقی القای ناکارآمدی دستگاه قضا

۱۴- تعریف نقش برای فعالین مدنی برای کودتاهای رنگین

۱۵- ترویج شهروند خبرنگاری مورد نیاز آمریکا

۱۶- شبکه‌سازی از عناصر مشهور و تاثیرگذار اجتماعی و مدنی

۱۷- آموزش امنیت ارتباطات در فضای مجازی

برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوره‌های فوق در کشورهای ترکیه، امارات، هلند، ارمنستان، گرجستان، مالزی، اندونزی، تایلند، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، ایتالیا و جزیره سیشل برگزار می‌شوند و افرادی از داخل ایران برای شرکت در این دوره‌ها به صورت رایگان به این کشورها اعزام می‌شوند.

با اینحال موسسات و سازمان‌های برگزار کننده این دوره‌ها نیز از جمله نکات قابل توجه است که عمدتا تحت عناوینی چون حقوق بشر و ... فعالیت می‌کنند.

سازمان‌ها و موسساتی چون اتحاد برای ایران، عدالت برای ایران، سازمان تحقیقات آیرکس، سازمان خانه آزادی، اسمال مدیا، بنیاد سیامک پورزند، ائتلاف ایمپکت ایران، سازمان تواناتک، بنیاد عبدالرحمن برومند و کانون مدافعان حقوق بشر از جمله کارگزاران سرویس جاسوسی CIA در برگزاری این دوره‌ها بوده‌اند.

آماری از هجمه‌های اطلاعاتی و تقابل علیه جمهوری اسلامی ایران

در حالی که ۵۰ سرویس اطلاعاتی در جهان موضوع ایران را در دستور کار خود دارند، متوسط سالانه بیش از ۵۰۰ ارتباط اطلاعاتی توسط معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات کشف می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت وجودی خود که مبتنی بر اصولی مانند استقلال، آزادی، حمایت از مستضعفان عالم و مقابله با سلطه‌گری قدرت‌های جهانی است، همواره در کانون تهاجم و تقابل دشمنان و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها قرار داشته است.

بنا بر آمار ارائه شده، ۵۱ سرویس اطلاعاتی در دنیا موضوع ایران را در دستور کار خود دارند که از این تعداد ۲۱ سرویس وابسته به کشور‌های بزرگ دنیا، ۱۷ سرویس اطلاعاتی وابسته به دیگر کشور‌ها و ۱۸ سرویس اطلاعاتی مورد تردد و ارتباط ایرانیان هستند.

همچنین متوسط در سال بیش از ۵۰۰ ارتباط اطلاعاتی توسط معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات کشف می‌شود.

با اینحال به طور خاص درباره سرویس‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا که بیشترین هجمه و دشمنی را با جمهوری اسلامی ایران دارند، تعداد قابل توجهی از افسران اطلاعاتی آن‌ها در منطقه روی ایران متمرکز هستند.

بر اساس آماری که در نمایشگاه تبیینی روایت میدان ارائه شده است، رژیم صهیونیستی بیش از ۱۸۰ افسر اطلاعاتی حاضر در منطقه با کارویژه موضوع ایران دارد.

درباره ایالات متحده آمریکا نیز بیش از ۲۴۰ افسر اطلاعاتی آمریکا در منطقه مستقر و متردد هستند که بر روی موضوع ایران متمرکز هستند.

از جمله موضوعات مهم و مراکزی که مورد هجمه دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیرساختی و حیاتی کشور زیرساخت‌های خدمات اجتماعی
بخش‌های IT و سایبری مراکز دولتی و خصوصی مراکز دفاعی و نظامی
صنعت هسته‌ای کشور مراکز اقتصادی و مالی
صنعت انرژی (آب، برق، گاز و ...) مراکز سیاسی و تصمیم‌ساز کشور
مراکز اطلاعاتی و امنیتی قابلیت‌های نامتقارن
مراکز تکنولوژیک زیرساخت‌های فرهنگی کشور

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
از ۵۰ تا ، ۱۰ تاش نام ببر
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
شما لطفا جوری صحبت نکن که انگار خیلی میفهمی. ایرانی های از خود بیگانه
ناشناس
| Japan |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
بنظر من این اصلا خوب نیست که ۵۰ تا کشور درباره ما احساس نگرانی کرده اند و مسئولین باید اقدامات جدی درباره رفع نگرانی آنها و رفع ایران هراسی انجام دهند
ایرجی
| Australia |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
آمریکا و اسراییل و انگلیس - فرانسه- آلمان - - عربستان - امارات - آذربایجان - بحرین - ترکیه. البت اگه بخوای می تونی با یه سرچ ساده مواردی از دردسرهایی که درست کردن پیدا کنی البته که خودت رو زدی به خواب و بیدار کردن کسانی مثل شما غیر ممکن هست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
مجید جان دلبندم شماه فهمیدید واسه صد پشت این مملکت کافیه
مرگ برمنافقین مزدور!
این انقلاب صاحب داره صاحبشم مردمند همونقدر که نافرمانی و ضد انقلاب و معاند هست هزاران که هیچ میلیونها نفر صاحب انقلاب هستن که براش از جون مایه میذارن و تا مردم هستن انقلاب پرچمش بالاست
من شمردم 52 تا بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی