بازدید 2534

گفت‌وگوی وزیران خارجه عربستان و انگلیس

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، وزیر خارجه عربستان سعودی در سفر به انگلیس با همتای انگلیسی خود دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 07 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «فیصل بن فرحان» در جریان سفر رسمی خود به انگلیس با «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در لندن دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درباره روابط مشترک بین عربستان سعودی و انگلیس و راه‌های تقویت و توسعه آن در تمامی زمینه‌ها و همچنین در مورد بحران روسیه و اوکراین و تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه بحث و گفت وگو کردند.

بن فرحان و کلورلی همچنین در مورد تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مشترک و ارتقای سطح هماهنگی‌ها و رایزنی‌های موجود در سطوح دوجانبه یا چندجانبه و نیز در مورد همه موضوعات مورد علاقه دو طرف در سطح منطقه و جهان گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این دیدار و گفت وگو گزارش نشده است.

این در حالی است که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه با «طلال العتیبی» معاون وزیر دفاع عربستان، همکاری مشترک در زمینه نظام و دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همکاری لندن با ریاض درحالی رخ می دهد که انگلیس در هفته گذشته ادعایی مبنی بر توقیف یک کشتی که عازم یمن بوده را مطرح کرد.

به دنبال این ادعا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی در دولت نجات ملی یمن ضمن رد این ادعا درخصوص قاچاق سلاح از ایران به کشورش گفت: این خود انگلیس بود که تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کرد، این بدان معناست که لندن بازیگر کلیدی در نظامی کردن دریای سرخ به کمک چهار بازیگر دیگر (آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست