بازدید 3612
۱

آیا مرال آکشنر با حزب حاکم ترکیه متحد می‌شود؟

یادداشت نویس نشریه حریت با اشاره به جدایی رهبر حزب خوب از ائتلاف ۶ گانه مخالفان نوشت: برخی احتمال ائتلاف مرال آکشنر با حزب حاکم ترکیه را مطرح می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 05 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عبدالقدیر سلوی یادداشت نویس نشریه حریت ترکیه درباره آخرین تحولات رخ داده در فضای سیاسی ترکیه و جدایی مرال آکشنر رهبر حزب خوب از ائتلاف 6 گانه مطلبی نوشته و نظر خود درباره احتمال پیوستن به آکشنر به ائتلاف حاکم را بیان داشته است.

در این یادداشت آمده است: درباره جدایی آکشنر از ائتلاف 6 گانه، ائتلاف جمهوریت بر این اعتقاد است که سخنش درباره سرانجام این ائتلاف درست از آب درامد. حزب حرکت ملی می گوید حرفهایمان درباره مرال آکشنر درست بود و حزب عدالت و توسعه نیز معتقد است که تحلیلش درباره ائتلاف 6 گانه درست بود.

آکشنر علاوه بر اینکه از ائتلاف جدا شده، کلیچدار اوغلو را نیز با اتهامات سنگینی روبرو کرده و برنامه های ائتلاف را زیر و رو کرد؛ چرا حزب حاکم از این موضوع خرسند و خوشحال نباشد؟

اما رهبران حزب عدالت و توسعه و نیز حزب حرکت ملی از اعضای خود خواسته اند که در این خصوص چیزی نگویند و منتشر نکنند و گفته شده که اگر نیاز باشد، سخنگویان این دو حزب درباره اتفاق رخ داده حرف خواهند زد. از سوی دیگر، کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریت خلق نیز به اعضای حزبش دستور سکوت در این باره را داده است.

در راهروهای ساختمان حزب عدالت و توسعه، فضای مثبتی حاکم شده که باد را به نفع خود می بینند. تصور می شود که اردوغان علاوه بر آرای قبلی، آرای جدیدی نیز از این انشقاق بدست بیاورد. برخی نیز می گویند که نتیجه انتخابات مشخص شد. فضای کلی در حزب بر این است که انتخابات در دور اول به نتیجه می رسد.

پیش از این در گذشته، ائتلاف جمهوری یا ائتلاف حاکم از مرال آکشنر برای پیوستن به خود دعوت کرده بودند، آیا باز هم این دعوت انجام می گیرد؟ در این خصوص دو مسئله وجود دارد. یکی اینکه حزب عدالت بدلیل ناراحت شدن متحد خود، حزب حرکت ملی این کار را نمی کند و دیگری اینکه به منظور جلوگیری از شایعات پیرامون حزب حاکم که دست به توطئه علیه ائتلاف زده، چنین کاری نمی کند.

در شرایط فعلی موضوعی مانند دعوت از حزب خوب برای پیوستن به ائتلاف جمهوری بعید است اما در آینده نمی دانم.

از سوی دیگر، موضوع حضور آکشنر به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح است.

همچنین در ائتلاف 5 گانه فعلی، علی باباجان رهبر حزب دموکراسی و جهش(DEVA) پیشنهاد داد که از حزب دموکراتیک خلق ها برای پیوستن به ائتلاف دعوت شود که این پیشنهاد از سوی کلیچدار اوغلو رد شد. آنها تصور می کنند که حزب دموکراتیک خلق ها با معرفی نکردن نامزد ریاست جمهوری، از ائتلاف حمایت می کند.

حزب جمهوریت خقل بعد از این رویداد، وضعیت را دوباره مورد بررسی قرار داده و بر اساس احتمال رفتن انتخابات به دور دوم برنامه خود را پیش می برد. تصور می شود که اگر کلیچدار اوغلو و اردوغان به مرحله دوم انتخابات بروند، حزب خوب و حزب دموکراتیک خلق ها از کلیچدار اوغلو حمایت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
نمی دانم چرا از اردوغان خسته ام خخخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی