بازدید 20362
با مذاکرات ایران و آژانس در تهران/ در حال به روزرسانی

بیانیه مشترک ایران و آژانس؛ اجازه به آژانس برای راستی آزمایی بیشتر/ گروسی: روی بازرسی‌ها، دسترسی به افراد و دسترسی به مواد با ایران توافق کردیم

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دعوت محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در رأس هیأتی وارد تهران شد، شب گذشته با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد و امروز نیز با حضور در سازمان انرژی اتمی، دور دوم رایزنی های خود با اسلامی را انجام داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 04 March 2023

آغاز دور دوم گفتگوهای اسلامی و گروسی/ خبرگزاری فرانسه: رایزنی های گروسی در تهران تعیین کننده است

بین الملل تابناک: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دعوت محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در رأس هیأتی وارد تهران شد، شب گذشته با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد و امروز نیز با حضور در سازمان انرژی اتمی، دور دوم رایزنی های خود با اسلامی را انجام داد.

گروسی: روی بازرسی‌ها، دسترسی به افراد و دسترسی به مواد با ایران توافق کردیم
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۲۱:۵۹

وی در ادامه سخنانش گفت که نشست‌های فنی با طرف ایرانی به زودی برگزار خواهد شد و برخی از تجهیزات نظارتی در ایران به زودی راه اندازی می‌شوند. 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «سایت فردو به بازرسی بیشتر نیاز دارد و ما شدت بازرسی در آنجا را افزایش خواهیم داد. بازرسی‌ها از سایت فردو 50 درصد افزایش خواهد داشت که پیشرفت بسیار مهمی از نظر شفافیت به شمار می‌آید و تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای در تعدادی از اماکن دوباره نصب می‌شود». 

گروسی گفت: «تلاش خواهیم کرد که در سریع ترین زمان ممکن تحقیقات درباره ذرات هسته‌ای پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده انجام شود».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «چیزی که مهم بوده این است که ما بر روی بازرسی‌ها، دسترسی به افراد و دسترسی به مواد به خصوص توافق کردیم که این یک تغییر است».

گروسی درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم 84 درصد غنی شده گفت: «توجه به این نکته مهم است که هیچ تولید یا انباشتن اورانیوم غنی شده در این سطح وجود نداشته است. این بسیار مهم است و مردم نباید گمراه شوند».

وی گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک روندی با ایران خواهد داشت و این زمان بر خواهد بود.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «من معتقدم که یک پیشرفت قابل توجه، حداقل از نظر گفت‌وگوی من با دولت ایران ثبت شده است. فکر می‌کنم که شنیده شدم و امیدوارم که به زودی نتایج را ببینیم. خواهیم دید».

بیانیه مشترک ایران و آژانس؛ اجازه به آژانس برای راستی آزمایی بیشتر
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۲۱:۱۶

در پایان سفر ۲ روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار و مذاکره با مقامات عالی‌رتبه کشور، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش سازمان انرژی اتمی ایران، متن کامل این بیانیه به زبان فارسی و انگلیسی به شرح زیر است:

بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران (AEOI) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)
۴ مارس ۲۰۲۳ (۱۳ اسفند ۱۴۰۱)
تهران

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آقای رافائل گروسی در تاریخ ۳ و ۴ مارس ۲۰۲۳ (۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۴۰۱) از جمهوری اسلامی ایران بازدید نمود. وی در این سفر با جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و جناب آقای مهندس محمد اسلامی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نشست‌های سطح بالا به اهمیت برداشتن گام‌هایی به منظور تسهیل همکاری‌های گسترده‌تر جهت تسریع در حل مسائل پادمانی باقی مانده به نحو مقتضی، پرداخت. دو طرف اعتقاد دارند که چنین تعاملات مثبتی می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر میان دولت‌های عضو هموار نماید.

سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص موارد زیر به توافق رسیدند:

۱ - تعاملات بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران با روحیه همکاری و با رعایت کامل صلاحیت‌های آژانس و حقوق و تعهدات جمهوری اسلامی ایران بر اساس موافقتنامه‌های جامع پادمانی صورت خواهد پذیرفت.

۲ - در خصوص مسائل پادمانی باقی‌مانده مربوط به سه مکان، ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری و ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده اعلام کرد.

۳ - ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

رافائل گروسی با رئیسی دیدار کرد
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۷:۵۳

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توئیتر اعلام کرد: رافائل گروسی در دیدار با «سید ابراهیم رئیسی» از حصول دستور کاری مشترک با سازمان انرژی اتمی بر سر اقداماتی برای هموارتر کردن مسیر همکاری‌ها ابراز خرسندی کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی نیز همکاری‌ها را امری دو طرفه معرفی کرد که بر اساس حفظ استقلال آژانس و احقاق حقوق ملت ایران می‌تواند ادامه یابد.

گروسی: هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاه های اتمی محکوم است/ همکاری با ایران ادامه دارد/ اسلامی:  به مسائل پادمانی پایبند بوده ایم/ غنی سازی بالای 60 درصد نداشتیم/ خبرگزاری فرانسه: رایزنی های گروسی در تهران تعیین کننده است

گروسی با امیرعبداللهیان دیدار کرد
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۳:۱۳

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی قبل با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس اعلام سازمان انرژی اتمی، مدیر کل آژانس پس از انجام دیدارها و مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر روز شنبه ۱۳ اسفندماه، تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد.  

اسلامی: روابط با آژانس باید اعتمادآفرین باشد/ به مسائل پادمانی پایبند بوده ایم
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۱:۴۳

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۳ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

اسلامی در ابتدای نشست خبری گفت: این دیدار اخیر گروسی که از دیروز آغاز شد پیام آور برقراری ارتباطات و روابط بین ایران و آژانس است. ارتباطات و رفت و آمدها و گزارشها باید اعتمادآفرین باشد.

وی ادامه داد: در هفته گذشته بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای را در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و توافق کنفرانس سی‌ام بین المللی شود. این کنفرانس از سال آینده با همکاری آژانس به صورت بین المللی برگزار خواهد شد و مورد حمایت گروسی هم قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: شب گذشته سهم بانوان ایرانی دانشمند هسته‌ای در ضیافت شام سهم فوق العاده بود و باعث شگفتی گروسی بود و چند تن از همسران شهدای هسته‌ای در جلسه حضور داشتند. پیام واضح همایش دیشب این بود جریان علمی و پژوهشی در ایران قدرتمند است و این دانش درونزا و با عشق و ایمان رو به گسترش و پیام آور صلح مودت و دوستی است و ایران همواره آماده بوده دستاوردهای خود را با دیگران در میان بگذارد.

اسلامی درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست بعدی آژانس گفت: اگر قرار باشد قطعنامه‌ای صادر شود مقامات ذیربط تصمیم‌گیری می‌کنند. آنچه در چارچوب پادمان است به آن پایبند بودیم. همکاری ما با آژانس تداوم خواهد داشت.

اسلامی درباره این‌که آیا توافقی درباره مسائل پادمانی و بیانیه مشترک خواهیم داشت و توضیحات ایران درباره غنی سازی ۸۴ درصدی گفت: در گزارش گروسی آمده بود شناسایی ذره ۸۴ درصد بود نه غنی‌سازی ۸۴ درصد. درباره سه مکان الگویی را در سفرم به آژانس با گروسی توافق کرده بودیم همان را دنبال می ‌کنیم. اینها ادامه دارد و در قالب یک الگو‌ی تعاملی آن را به سمت حل و فصل می‌بریم. الان همکاران در حال گفت‌وگو هستند.

گروسی: هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاه های اتمی محکوم است
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۱:۳۸

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۳ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

گروسی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت آماده هستیم کار را به پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره اینکه هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورهای عضو آژانس تخلف است، چرا شما حتی تهدیدهای  مکرر رژیم صهیونیستی و  آمریکا علیه ایران را محکوم نکردید؟ گفت: دو مساله است؛ اشاره به حمله به نیروگاه های اتمی رایج شده و این بخاطر حمله به اوکراین است که ممکن است خاطرات گذشته را به یاد بیاورد. طی کنفرانسهای عمومی آژانس اینها توسط آژانس محکوم شده است. هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاههای اتمی محکوم و غیر قانونی و خارج از نرم‌های قانونی است.

گروسی در پاسخ به این سوال که آیا از سفرتان رضایت دارید؟ گفت: همیشه از دیدار با اسلامی استقبال می کنم و رضایت بخش است ولی بحث ما بحث ضرورت است می‌خواهیم گفت‌وگوی سیستماتیک با ایران داشته باشیم. خوشحالم به ایران بیایم. هنوز کار ما تمام نشده.کار و همکاری با ایران ادامه دارد.

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا آژانس برنامه دارد بازرسی‌های مثل ایران را از اسرائیل انجام دهد؟ گفت: سوالی است که مرتبا می‌شنوم، بخصوص وقتی به ایران و خاورمیانه می‌‌ایم. سوال مهمی است. ایران عضو ان‌پی تی است. ما برپایه توافقات و ان پی تی بازرسی انجام می‌دهیم. من را مقصر ندانید؛ اینگونه نیست با یک کشور منصفانه و یا غیرمنصفانه برخورد کنم. اسرائیل عضو ان‌پی تی نیست و با آنها توافق متفاوتی داریم. از نظر من همه کشورها در جهان باید عضو ان پی تی شوند.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره درز اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی اظهار داشت هر وقت خبری درباره درز اطلاعات به من می رسد عصبانی می شوم، این گزارش دست همه اعضایت و چیز خوشایندی نیست که من از آن رضایت داشته باشم.

مدیرکل آژانس در پاسخ به این سوال که آیا درباره سه مکان قرار است به نتیجه برسیم ؟ گفت: ما سخت در حال کار کردن هستیم و همکاران ما سخت در حال کار کردن هستند.

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: طبیعی است کشورهای مختلف با انگیزه‌های مختلف از نفوذ خود برای تاثیرگذاری استفاده کنند. ضروری است ایران و آژانس با هم همکاری داشته باشند و اینگونه دیگر کشورها نمی توانند تاثیرگذاری داشته باشند

گروسی در پاسخ به سوالی گفت: از آژانس هیچ وقت بعنوان ابزار سیاسی استفاده نشده است. ما شورای حکام داریم و از کسی دستور نمی‌گیریم برای ما مهم است تحت پادمانها کار کنیم. بندهای غروب هم مربوط به برجام است.

ایران و آژانس در آستانه توافق
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۰:۴۷

بحث و گفت‌وگو درباره مسایل باقی‌مانده پادمانی و نیز برخی موارد از اختلاف نظرهای فنی و حقوقی میان ایران و آژانس در دستور کار است.

هیات‌های فنی و کارشناسی آژانس به سرپرستی ماسیمو آپارو معاون پادمانی گروسی در یکی دو هفته اخیر در تهران بوده و مذاکرات کارشناسی در مورد مباحث فوق را انجام دادند.

 دو طرف بر سر مسایل باقی مانده پادمانی به توافقات کلی و حل و فصل یک یا دو موضوع نزدیک شده‌اند.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز شنبه برای دومین بار با محمد اسلامی با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

وی همچنین روز گذشته با اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

خبرگزاری فرانسه: رایزنی های گروسی در تهران تعیین کننده است

خبرگزاری فرانسه (AFP) امروز شنبه در گزارشی خبری از این سفر نوشت، «گروسی امروز در میان گفت‌وگوهای تعیین‌کننده با رئیسی هم دیدار می‌کند».
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دیپلماتیک که هویت وی را فاش نکرد، نوشت: گروسی برای «ازسرگیری گفت‌وگو» (درباره برنامه هسته‌ای ایران) و همچنین برای «بازگرداندن روابط به عالی‌ترین سطوح» با رئیسی دیدار می‌کند. 
 
این منبع همچنین «دسترسی به فوردو و بازرسی بیشتر» را از دیگر اهداف گروسی به تهران توصیف کرد. 
 
طبق این گزارش، سفر گروسی به تهران دو روزه است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش می‌کند مناسبات خود با ایران را تقویت کند.

اظهارات گروسی بعد از رایزنی های دور نخست با اسلامی

نشست «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران صنعت هسته‌ای ایران شامگاه جمعه 12 اسفندماه برگزار شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابتدای سخنان خود در این نشست صمیمانه با اساتید دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران فناوری هسته‌ای کشور گفت:‌ مایلم از میزبان و دوست خوبم، آقای محمد اسلامی، معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران بابت این دعوت تشکر کنم. همچنین از همکارانم در وزارت امور خارجه و نیز سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در وین و نیز همه شما حضار سپاسگزارم.

وی خطاب به اساتید دانشگاه‌ها، محققان و فعالان صنعت هسته‌ای بیان کرد: بابت برگزاری این دیدار تحت تاثیر قرار گرفتم و خوشحالم در جریان سفر و دیدار بسیار مهمی که در تهران دارم این نشست را با شما زنان و مردان ایرانی که برای صلح تلاش می‌کنید؛‌ آغاز کردم.

رافائل گروسی گفت: کسانی که در این نهاد بسیار مهم مشغول فعالیت هستند در اصل مردان و زنان علم و صلح محسوب می‌شوند و این شرایط سبب می‌شود تا کارم را با انرژی بیشتری ادامه ‌دهم و کارها را با ایران پیش ببریم.

آغاز دور دوم گفتگوهای اسلامی و گروسی/ خبرگزاری فرانسه: رایزنی های گروسی در تهران تعیین کننده است

وی خاطرنشان کرد: شرایط بسیار دشواری است و می‌دانم که برای جامعه علمی و نیز سایر آحاد در بحبوحه مشکلات بسیار سخت است که بخواهند رشد و پیشرفت کنند اما ایران قبلا نشان داده که می‌تواند رشد کند و امیدوارم در آینده نیز بتواند این کار را تکرار کند .

وی افزود: بحث اصلی این است که در این راه به جلو حرکت کنیم و درهای جدیدی را بگشاییم و بتوانیم محدودیت‌ها را حذف کنیم تا ایرانی‌ها بتوانند حتی بیش از پیش پیشرفت کنند و پیشرفت‌های علمی ، فرهنگی و همکاری‌های بین مردمی آنچنان که شایسته است، افزایش یابد.

ایجاد فرصت‌های شگفت‌انگیز جهانی با استفاده از فناوری هسته‌ای

گروسی عنوان کرد: در حوزه هسته‌ای به عنوان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز ایران، بخشی از این تلاش‌ها برای رفع محدودیت‌ها محسوب می‌شویم و مطمئنم اگر ما کار خود را به درستی انجام دهیم، ‌آثار آن در سراسر جامعه احساس خواهد شد. همان‌طور که گفته شد در شرایط دشواری زیست می‌کنیم و مواردی نظیر تنش، جنگ و ناامیدی در جهان مشاهده می‌شود اما باید دانست که فناوری هسته‌ای و استفاده از آن؛ فرصت‌های شگفت‌انگیزی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی توضیح داد: اکنون قابل مشاهده است که چه کارهایی در سراسر انجام می‌شود و چه مشکلاتی در زمینه انرژی، امنیت غذایی و امنیت سلامت انسانی وجود دارد زیرا همان‌طور که می‌دانید در تمام این بخش‌ها، حوزه هسته‌ای نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

گروسی گفت: هنگامی که راجع به انرژی صحبت می‌کنیم؛ نقش حوزه هسته‌ای بسیار برجسته‌تر می‌شود در این مسیر ایران سعی می‌کند سهم انرژی هسته‌ای را به عنوان انرژی پاک در سبد انرژی کشور افزایش دهد .

وی بیان کرد: از زمانی که بنده به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشغول به فعالیت شده‌ام، تمام تلاشم را کرده‌ام تا بتوانم صدای کسانی باشم که در حوزه انرژی هسته‌ای کار می‌کنند؛ در تمام کنفرانس‌های مهم بین‌المللی این کار را انجام داده‌ایم به‌طوری‌که در کنفرانس‌های تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی نیز سعی کرده‌ام صدای همکارانم باشم و در این راه سعی کرده‌ام با تبعیض مبارزه کنم.

نقش مهم علوم و فنون هسته‌ای در ایجاد امنیت غذایی جهانی

گروسی با اشاره به مساله مهم امنیت غذایی در جهان بیان کرد: هنگامی که در مورد امنیت غذایی صحبت می‌کنیم باید گفت از طریق علوم و فنون هسته‌ای می‌توان محصولاتی را تولید کنیم که نسبت به خشکسالی، آفات و حشرات مقاوم‌تر بوده و بازدهی و مصونیت بالاتری دارند. بهترین برنج دنیا در ایران کشت می‌شود و ما در در میانمار و تایلند کمک‌هایی در زمینه این محصول کرده‌ایم که سبب شده تا محصول‌دهی و باردهی کشت برنج بیشتر شود. این موارد مثال‌های ساده‌ای از استفاده از انرژی هسته‌ای است .

نقش مهم انرژی هسته‌ای در حفظ سلامت انسان

وی تاکید کرد: باید گفت انرژی هسته‌ای در حفظ سلامت انسان هم نقش ایفا می‌کند و می‌توان به وجود داروهای هسته‌ای اشاره کرد.

گروسی ادامه داد: از سال گذشته برنامه‌ای را در آفریقا و تحت عنوان «پرتوهای امید» آغاز کرده‌ایم که باعث می‌شود تا دسترسی به رادیوتراپی در کشورهای آفریقایی افزایش یابد زیرا با رادیوتراپی می‌توان انواع سرطان‌ها را کاملا درمان کرد؛ خوشبختانه دسترسی به رادیوتراپی در ایران وضعیت خوبی دارد در حالی که در برخی کشورها این نوع از درمان هیچ دسترسی ندارند.

گروسی ظرفیت بالای متخصصان هسته‌ای ایران را فرصتی برای توسعه برنامه‌های کشورهای همسایه و نیز کمتر توسعه یافته خواند و خاطرنشان کرد: مطمئنم با همکاری ایران می‌توانیم داروهای هسته‌ای را تولید کرده و به کشورهای همسایه کمک کنیم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: باید از دانش ایرانی برای موارد صلح آمیز استفاده کنیم. این موارد، چند مصداق بود که بنده خدمتتان عرض کردم.

حل و فصل چالش‌ها با هدف اعتمادافزایی میان آژانس و ایران

وی با اشاره به اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره تهیه CPF گفت: از ایران CPF (Country Praogram Framework به معنی چارچوب برنامه کشور) دریافت کرده‌ایم که در اصل برنامه‌ یک کشور در خصوص آنچه قرار است با آژانس انجام دهد را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که در حوزه‌های علمی قرار است چه کارهایی با آژانس بین‌المللی انجام شود.

وی بیان کرد: بنده اطمینان خاطر دارم که شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها خواهیم بود البته در این مسیر با چالش‌هایی نیز روبه‌رو می‌شویم و برخی موارد وجود دارد که باید با هم آنها را انجام داده و حل و فصل کنیم تا ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند اعتمادسازی و اعتمادافزایی کنند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: باید شک‌ها و تردیدها را در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از بین ببریم و این کاری است که من و ایشان با هم انجام می‌دهیم.

گروسی تصریح کرد: من مطمئنم این دیداری که اکنون و در تهران دارم، خاطره‌انگیز خواهد شد که به خاطر نقطه عطفی است که جناب آقای معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفتند که رقم خورده است.

وی گفت: امیدوارم که این نقطه عطف در برخی تفاهم‌ها و توافقات فی‌مابین محقق شود.

شاهد برابری جنسیتی در حوزه‌ هسته‌ای هستیم

گروسی تصریح کرد: از شما سپاسگزارم و به دلیل حضور در کنار شما عزیزان، احساس خوبی دارم و خوشحالم که دانشمندان جوان را ملاقات کردم؛ در این دیدار زنان فراوانی را دیدم که نشان می‌دهد برابری جنسیتی بیشتری را در حوزه هسته‌ای شاهد هستیم و امیدوارم در آینده نیز دانشمند زن بیشتری را مشاهده کنم که وارد حوزه هسته‌ای شده‌اند که نکته بسیار مهمی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: باید به صورت مشترک، تعهد داشته باشیم.

وی خطاب به آرمیتا رضایی‌نژاد، دختر شهید دانشمند دکتر داریوش رضایی‌نژاد به عنوان یکی از سخنرانان این نشست صمیمانه گفت: من نیز چند دختر دارم که تقریبا هم سن شما هستند و این دختر خانم متاسفانه در غم فقدان پدر هستند و نباید دیگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما باید برای صلح تلاش کنیم و باید آینده‌ای بسازیم که زنان جوان در سایه غم و اندوه گذشته به سر نبرند؛ ما ابزار لازم را در اختیار داریم و دست ماست تا این کار را رقم بزنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنم که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توانند این کار را با هم محقق کنند.

اسلامی: به دلیل بی‌عهدی طرفین برجام، تعهدات‌مان را کاهش دادیم

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی امروز شنبه در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به سفر مدیرکل آژانس به تهران گفت: موضوع پایش عملکرد و وضعیت و ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران است که به موجب برجام تکالیفی را شورای امنیت به آژانس داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرفین به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و حتی مانع همکاری کشورها با ایران شدند و تحریم ها را افزایش دادند، جمهوری اسلامی ایران به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات گرفت و این باعث شد تا وقتی ما کاهش تعهدات داریم آژانس بیاید و گزارش عدم انطباق تهیه کند و بگوید از وضعیت اطلاع ندارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹۱
وقتی گروسی میگه این دیدار ،نقطه عطفی هست
خدا به داد برسه
اینجا یه حرف میزنه
فتنه ها و صدای ناجورش اونطرف در میاد
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این آقا رافائل بچه محل ما بود یادمه دهه شصت که ما نود و هشت سالم بود این رافائل توی کوچه های نازی آباد با ما گل کوچیک بازی می کرد اسمش هم ممدعلی بود ولی خودش رفت اسمشو عمل کرد گذاشت رافائل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
نعمت خیلی بانمکی یک کیلو اسفند واسه خودت دود کن
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
به نظرم دیپلماسی عمومی ما توی این دیدار خیلی خوب بور وبر گروسی اثر مثبت گذاشته مخصوصا سخنرانی دختر شهید رضاییان وهمچنین شرکت در گردهمایی متخصصین هسته ای واساتید دانشگاهی وهمچنین دیدار با رییس جمهور.ما باید این نوع دیدارها را جدی بگیریم ودیپلماسی عمومی را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
کی میخواد دانشمندامون را به این جاسوس اسرائیل نشون بده و فردا ترور بشن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
همه ی این بازی ذرات 84 ردصد و غیره که راه انداخته اند برای همین بود که ایران اجازه دسترسی دوباره و بیشتر به اژانس بدهد. 84 درصد هم مثل قبل کار خودشون بوده. بهانه درست کردند که ایران رو مجبور کنند سطح بازرسی بیشتر رو قبول کنه.
در آستتتاااااااااااااانه تواااااااااااااافق

خوب خبر نوسانگیری امروز دلار هم داده شد
بورس هم فاجعه
همه چیز گل و بلبل برای توافق

بس کنید
گرانی را مهار کنید و برای کاهش و ارزانی اینگونه تیتر بزنید
ظاهرا ایشان دستورات جدید دولت امریکا را اجرا میکند درست مثل سفیر سوئیس و نماینده کنسولی امریکا در ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
آمریکا منتظر برگشت او و دیدن گزارش در مورد ایران است

فقط خدا کنه که مسولان باز سوتی نداده باشند و ذرات
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اقای گروسی ادعا کرده ایران اجازه داده سطح بازرسی از فردو افزایش و یکسری دوربین مجددا فعال
آقایون اینها که افزایش تعهدات است مجددا ان وقت طرف
اروپایی چه میکند در ازای آن؟
سه سایت مورد ادعایی آژانس چگونه میخواهد حل شود؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
مهم نیست ایشان دستورات چه کسی یا چه کشوری را اجرا می کند. مهم این است که دولت فوق انقلابی شما با یک نرمش قهرمانانه هرنوع بازرسی را پذیرفته است.
پس از چند سال نابود کردن زندگی مردم و ویران شدن اقتصاد فهمیدن با شعار دادن و پشت تریبون ادعا کردن دنیا عقب نشینی نمی کنه حالا کرنش و پشت و واروی قهرمانانه انجام دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فقط ناله کنید شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
ما که به شدت امیدواریم نرمش قهرمانانه انجام بشود و فشار تورم از دوش مردم برداشته شود و کشور در مسیر رونق و پیشرفت واقعی قرار بگیرد. حالا شما ناراحت هستی بحث دیگری است
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
نه اینکه شما ها زمان حسن روحانی ناله نمی کردید!
عمه من کفن پوشیده بود؟؟
و هزار سال بعد
سال 1502 ایران و آژانس در یک قدمی توافق. از زمان دلار هزار تومنی دارین توافق میکنید. برای چی؟ برای کی؟ برای خودتان یا برای مردم فک زده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
سال ۳۰۰۰ میلادی
ایران و آژانس بر سر موضوعات باقی مانده دور ۱۰۰ هزار م مذاکرات را ادامه و جو مذاکرات بسیار مثبت گزارش شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
سال ۳۴۵۹ میلادی
نمایندگان ایران و کشورهای اروپایی بر سر آخرین جزئیات توافق احتمالی دور دور تازه ای از مذاکرات را پشت سر خواهند گذاشت.
نماینده ایران: چشم انداز توافق بستگی به حل و فصل.
.موضوعات گسترده ای در زمینه رفع تحریم ها دارد.

نماینده آمریکا: توافق در دستورکار آمریکا نیست.

آژانس انرژی اتمی: ایران بایدبه ابهامات در خصوص سانتریفیوژهای سایت اتمی زاهدان پاسخ دهد.
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
میترسم بریم اون دنیا قیامت بشه سر پل صراط میبنی میز مذاکره گذاشتن ایران با آژانس داره مذاکره میکنه
یه سوالی برای پیش اومده اینا اگه خیالشون راحت بشه که ما دنبال بمب اتم نیستیم تحریم هارو برمیدارن؟ یا برعکس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اگر بمب اتم دلیل باشه ، پاکستان تو اولویت اوله . بهانه چیز دیگست
ناشناس
| - |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دقیقا
تحریم ها را بیشتر هم میکنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
غنی سازی ۸۴ درصدی نشانه غیر نظامیه؟؟؟؟
کدوم توافق؟ توافق سر این که اگه بمب ساختیم بهشون زودتر اطلاع بدیم؟ مسیر توافق از این حرفا نمی‌گذره جانم، الکی جو ندید.
در آستانه توافق؟ همین روزها منتظر قطعنامه شورای امنیت باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
در اون صورت بیچاره تر میشیم! هر چند میگن بالاتر از سیاهی رنگی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
به خدا مردم دیگه بریدند. همه منتظر شروع جنگ هستیم. مرگ یکبار شئون یکبار
خدایا شکر ، خدا خودت ملت رو از ایم وضعیت نجات بده
از ته دل می خواهم که توافق بشه ولی هیچ خبری نیست . بی خود ذوق نکنید . اب این دو در یک جوی نمی رود .
دیگه داره حااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللللللللللللللللمممممممممممممممممممممم به هم میخوووووووووووره
انقلاب جنسی سسکیشون به ثمر نرسید بیچاره ها نظام قوی تر از قبل شد دیگه ناامید اومدن مذاکره کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اشتباه مثبت زدم و در صمن انقلاب سکسی دیگه چیه
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دوغتو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
شکمت سیره هااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کافر همه را به کیش خود پندارد
معلومه فکرت همیشه درگیر این چیزاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
سرکه و کافور بخور و خودت و مردم رو اذیت نکن
تحریم های فلج کننده اداامه دار است.ایران فقط دنبال اینه که جنگ نشه.فقط موضوضع همینه .پس مردم بیخیال 100 سال اولش سخته .تابناک مدتیه همش پیام من رو سانسور می کنید .
باید دید وقتی از ایران می‌ره بیرون چی میگه حرف اونطرفش ملاک عمله نه اونی که اینجا میگه
گروسی و آژانس انرژی اتمی آلت دست و بازیچه استکبار و اسراییل هستند و از خود اراده ای ندارند برای خوش رقصی برای اربابان صهیونیست شان همه کار کرده و خواهند کرد نباید امیدی به اینها داشت
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
مشتی اگه اینقد بدن پس چرا رفتی نشستی ور دلشون خوب پاشو بیا ریشه این استکبارو خشک کن
ناشناس
| Austria |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
پس برای چی اومده ایران؟ خدا به تو عقل داده، پس کمی فکر بکن و بعد شعار بده
وقتی گروسی اینگونه توجیه می کند که:

"...اینگونه نیست با یک کشور منصفانه و یا غیرمنصفانه برخورد کنم. اسرائیل عضو ان‌پی تی نیست و با آنها توافق متفاوتی داریم. از نظر من همه کشورها در جهان باید عضو ان پی تی شوند...."

بهتر نبود خبرنگار مجددا سوال میکرد:

آقای گروسی این توحیه جنابعالی به آن معنی نیست که صرف نظر از تعهدات ایران در چارچوبه برجام ٬ اگر ایران متعهد از NPT خارج شود ٬ آژانس با استاندارد روادارانه تری باهاش مواجه می شود؟!
با این توافق ، شرق گداها هم غرب گدا می شوند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
از چی ناراحتی؟ مملکت رهبر داره و هر وقت لازم باشه میریم به سمت توافق
گروسی امروز همان گروسی دیروز است، این آقا وقتی پایش را در ایران می گذارد شروع به تعریف و تمجید می کند و وقتی خودش را آن ور آب های ایران می بیند، ابزار نگرانی و ایرادهای بی خودی می کند، ضمن این که گروسی و غرب باید بدانند که هدف از این بازدیدها فقط حرف نیست بلکه راستی آزمایی ای دو طرفه است یعنی وقتی امروز می بیند که برنامه های ایران در راستای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است، فردا گزارشات درست به آژانس بدهند و کشورهای اروپایی هم در آستانه نشست شورای امنیت، تحریم های ظالمانه را لغو کرده و به تعهدات خود ذیل برجام برگردند.
مورد بعدی این که رژیم اسرائیل که جزء ان پی تی نیست باید تحت فشار جامعه بین الملل قرار بگیرد و با ابزار تحریمی مواجهه شود تا به قوانین سازمان بین المللی انرژی اتمی احترام بگذارد نه ایران بزرگ که قوانین ان پی تی را پذیرفته و با وجود تحریم های ظالمانه و بی قانونی های آمریکا در خروج از برجام، به تمام دنیا نشان داده که به قوانین آژانس احترام می گذارد، این برخورد متناقض اگر ادامه پیدا کند هم استقلال سیاسی آژانس، هم استقلال سیاسی سازمان ملل بیشتر و بیشتر زیر سوال می رود، هر چند که امروز هم به خاطر این برخوردهای سیاسی دوگانه استقلال سیاسی هر دو سازمان برای ملت های منطقه و دنیا زیر سوال رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دنياي امروز دنياي زوره عمو به همين راحتي . زورت كه زياد باشه قبولت دارن وگرنه هرچه خودشون گفتن بايد بگي چشم . همين
جای دریا سالار حسین شریعتمداری خالی که در پاسخ به اظهارات گستاخانه گروسی، فرمان بدهد که همین امشب تنگه هرمز را ببندند و مهر و موم کنند
عاقب تماشای برنامه ها و فیلمهای مبتذل ماهواره که عامل اصلی فساد در جامعه است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
لابد تاثیرش روی شما زیاد بوده
میگم چرا هر وقت مقامات آژانس به ایران می آیند، وزیر خارجه و مسئولان هسته ای همگی کنارش می ایستند و می گویند که ما به پادمان پایبندیم و غنی سازی بالای شصت در صد هرگز و خلاصه تماما مخلص حاجی رافائل گل هستیم !
اما به محض اینکه گروسی رفت، دوباره تهدید ها و شاخ و شونه ها شروع میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فعلن تفریح مقامات ایرانی و اروپایی شده برجام و مذاکره غنی سازی شاخ و شونه کشیدن و سرکار
گزاشتن مردم ایران
اگر رژیم صهیونی یه کشوری بمب هسته ای بزند آژانس وارد می شود یا منتظر می ماند تا به ان پی تی به پیوندد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اگر شعور داشتی، این حرف را نمیزدی چون آژانس فقط متعهد است تا فعالیت های هسته ای کشورهایی را راستی آزمایی کند که متعهد به اجرای بندهای معاهده ان پی تی هستند
ایران هم اگر میخواهد از شر بازرسی ها راحت شود باید از معاهده مذکور خارج شود. همین
حالا لطفا برو معاهده ان پی تی را بخوان و دیگر مزه نریزید
اکثریت مردم می خواهند همین نظام اصلاحاتی مخصوصا در جهت اقتصاد و عدالت
اجتماعی داشته باشد. مردمی که عدالت، صداقت و نوعدوستی ببینند مسایل و اختلاف سلیقه ها را تحمل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
لطفا از طرف خودت و خانواده ات حرف بزن نه اکثریت مردم
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اگر میخوای نظر مردم رو بدونی رفراندوم بگذارید. من ادعایی ندارم ولی از طرف خودم میتونم بگم مخالف حرف شما هستم
هر وقت به خلوص نود درصد برسیم ، برجام امضا خواهد شد . آمریکا میخواد ایران اتمی بشه
بیخودی تلاش نکنید . علتش هم مشخصه ، با اتمی شدن ما و ترس همسایگان نفت دار ، امکان سرکیسه کردن اونها از اینم راحت تر میشه
ما هم که نفتمون را به صورت قاچاق و با تخفیف زیاد به خودش میفروشیم . چی بهتر از این
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
قربون آدم چیز فهم
بنده به زبان آقای گروسی چی ترجمه شده
خخخخ
باید به جای مذاکره گروسی رو گروگان می گرفتیم و می گفتیم تا پول هامون رو آزاد نکنید گروسی در زندانه. با وحش های آمریکایی باید مثل خودشون رفتار کرد. آمریکا الن دیگه نه پولی داره نه محبوبیتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
عباس زدی به سیم آخر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
داداش پاشو برو وردست اوس حسین تنگه رو ببند
ناشناس
| Austria |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
عباس جون، باز که قرصهاتو عوضی خوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
وحشی گروگان گیره امریکا ‍پول نداره ولي دلارش 55 هزارتومنه
بعد 2 سال که مردم رو با این همه بحران اقتصادی مواجه کردن، حالا رسیدن سر حرف دکتر روحانی. ایندگان از ظریف به بزرگی یاد خواهند کرد.
اگر در دولت قبل بود می گفتند که دانشمندان هسته ای را جمع کردند تا شناسایی و ترور بشن. عکس گر فتن را هم مایه ننگ می دانستند، اما حالا........
به گروسی زیر میزی بدید
برای سیلی خوردن یک فلسطینی و یا کشته شدن یک خلافکار سیاه پوست در آمریکا داد و فریاد و حق خواهی مسئولین ما !!!! بلند میشه ولی برای این جنایت و حمله شیمیائی و سلامت فرزندان ما همه بعد سه ماه پنهانکاری فقط الان سکوت و آن را توطئه دشمن فرضی می دانند !!!!
دنیای به ظاهر متمدن غرب.ببینید چه جوری برسر هیچ و فقط زورگویی ودروغ چه برنامه ایی رو سر مردم مظلوم ایران میارن.دنیای اینا دنیای دروغ و نیرنگ وزوره.بقیه ش فیلمشونه.این گروسی هم مهره ای هستش مثل بقیه در بازی ظلم ودروغشون
چرا اینقدر ایران به این وضعیت بغرنج باید برسد که همه دعا کنند که امروز را بخیر بگذریم تا فردا خدا بزرگ هست. اسم این چی هست ؟
با خواندن خبرها و نظرها روز به روز غمگین تر می شم. این سرنوشت لایق ایرانیان نبود و نیست... کاش کمی بیشتر فکر می کردیم.
کفن پوشان
دلواپسان
دل نگرانی‌ها
کاسه ی صبر به سر آمده ها
دلسوزان
کجایید. واویلا
وامصیبتا
وااسفا



پس چی شد ؟
کسی حرفی ،صحبتی ، اعتراضی ، تجمع خودجوشی و.....نکرد!!!!!!
حتما باید وضعیت به این فلاکت برسه که قبول کنیدبازرسی هارا؟یاهم دوباره بفکر نرمش ونوشیدن جام افتادید؟
یواش یواش داریم به غلط کردن می افتیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
شما از طرف خودت مایع بزار.
اصولگرایان پس کجایید این جاسوس امریکا در ایران چکار میکنه
هر یک ماه یکبار گروسی را بیارید ایران و هر دفعه ام که میاد و میره هزارتومان از قیمت دلار بیفته بعد 51 ماه حدودا چهار سال دلار میشه 1000 تومان تازه خرج گروسی از ی هیئت دولت تو چهار سالم کمتره
ایران با آژانس خیلی وقته به توافق رسیده منتهی تحریم برداشته نمیشه و چند وقت بعد یا یک نفر ترور میشه و یا یک صدای مهیبی انفجار از حوالی تهران بلند میشه !!!!!
خب اونطور که صراحتا تو بیانیه مشترک اومده ، پس مصوبه راهبردی مجلس ، رسما نادیده گرفته شده و دوربین ها نصب خواهد شد ! اگه قرار بدد در این میزان وسیع و عمیق ، نرمش قهرمانانه انجام بدیم ؛ چرا قبل از دلار ۶۰ یا ۵۰ هزار تومانی این کارو نکردین ؟ الان که هم چوب را خوردیم و هم پیاز را ! مجلس هم که حقیقتا در چند مورد اخیر ، هم رسما و هم عملا به حاشیه رفته و هیئت ریئسه مجلس هم خسته نباشن ! چون جدیدا در قبال به حاشیه رفتن مجلس ، سکوت کردن شده پیشه و کارشون
دنیای فکری ساختار ذهنی غربی ها هیچوقت احساسات پذیر نیست،، اینکه خانواده محترم شهداء هسته‌ای ایران را به عنوان پایه اصلی بی اعتمادی ایران به آزانس معرفی کنیم بسیار خوب است، اما اگر بخواهیم با این درندگان وحشی از سر احساسات حالی کنیم که شما در ریختن خون ده ها نفر از عزیزان ما شریک هستید، برای این جماعت خونخوار قابل درک و فهم نیست، ما باید تهدیدات خود رابیشتر کنیم، ما باید قدرتمندانه و با درایت اعلام کنیم اگر علیه کشورمان با سیاست‌های آمریکایی و اسرائیل همراهی کنید، از ان پی تی خارج می شویم، فوقش شما می توانید پرونده ما را به شورای امنیت ارجاع دهید، ما قدرتمند هستیم از شورای امنیت نمی ترسیم وبرای اهداف خود می جنگیم و ابزار های قدرت را هم داریم، از هیچ قدرتی واهمه نداریم، این درنده ها فقط با حرف زور و نشان دادن چماق است که حرف حساب را می فهمند،
چی ؟؟؟؟
دسترسی به نفرات را پذیرفتین ؟

واقعا خسته نباشید !

حقیقتا متاسفم براتون ! به این میگن اوج فضاحت !

نصب دوربین کم نبود ! دسترسی به نفرات را هم پذیرفتین ؟! واقلا که !!!
روم نمیشه یعنی چه ............... کلید آژانس رو می دادید دستش و همه چی تموم میشد و میرفت پی کارش چرا اینپا و انپا می کنید
اگه این ۶ کلاسه توافق بکنه و شرایط فاجعه‌بار کنونی رفع بشه و مردم توی این زمستان سخت و بی‌هوا یه خرده نفس بکشند؛ ما هم بهش میگیم دکتر، آیت‌الله و ...
مگر دولت موظف به اجرای قانون مقابله مجلس نیست؟ چرا دارید اجازه دسترسی به آژانس میدهید؟ اگر دسترسی بدهید به خون شهدا احترام نگذاشته ایید. اگر هم قانون نادرست است پس باید آن نمایندگانی که این قانون را تصویب کرده اند به اشد مجازات برسند ، چرا که این چند سال این همه به مردم فشار نابجا آمده.
یک بام و دو هوا نمیشه.
بی انصاف نباشیم جمع و جور کردن کشوری با این وسعت و جمعیت که هرکدوم بعدا بیست سالگی خودش یه لشگر ذات ایرانی سرکشی است ، ، رهبری مملکت سخته وسخت تر اینکه بخوای خواسته جماعت ۸۵میلیونی ایرانی باعزت ترک و فارس و کردو لروعرب وکیل کی و مازنی و بلوچی و ترکمن رو که رفاه نسبی هست تامین کنی و مراقب انگولک انگلیس و روس و خارجیها و منافقین هم باشی ، در مقابل دول خارجی بهترین کار جواب های ،هوی است، عده ای بعد از انقلاب بدنبال جنگ داخلی بودند حتی زمان شاه ، پس یکدفعه نظام در مقابل دنیا قرار نگرفت تجربه های تلخ جنگ و ترور و بدتر از همه ترور اقصادی ، بدتر ازهمه اینها مدیران نالایق و سواستفاده چی مانند احمدنژادها مملکت رو به ورطه نابودی بردند ، والان آژانس برای ما شاخ شانه بکشه از طرف اونطرفیها .امیدوارم قرار دادی مانند برجام بت دنیا بسته بشه که هیچ طرفی از اون نتونه به راحتی خارج بشه..
دسترسی به نفرات را پذیرفتین؟ میشه بگین کدوم نفرات و دانشمندان؟
اگه دسترسی به رئیسی هست که بلا اشکاله چون با 6 کلاس سواد مشکلی پیش نمیاد ولی به نظرم به اساتید دانشگاه و دانشمندان اجازه دسترسی ندید بهتره.
در این دولت تمام کارها از روی شکمه یک روز استرسی و قطع می کنه یک روز اختیارات بیشتر برای بررسی می ده داقعا باید به این تیم تصمیم ساز افرین گفت بعده این همه بدبختی نه تنها به اول خط برنگشتیم کمی هم عقب تر رفتیم پس بهتر بئد از اول این همه حارت و پوت نمی کردیم
ناشناس 10.36 مشکل جمهوری اسلامی شهروندانی مانند توست که عموما پامنبری مزدوران سرویس های جاسوسی بیگانه در اپوزیسیون برانداز و تلویزیون سعودی نشنال هستید که هر چی آنها میگویند شما هم تکرار کرده و جو جامعه را بر علیه منافع ملی کشورتان ملتهب می نمایید.شما فکر می کنید چرا حوادث اخیر شکل گرفته و در خارج کشور و فضای مجازی این همه وایرال شد؟ پاسخش روشن است چون خارجی ها میخواستند تا با برهم زدن آرامش جامعه دولت ایران را تحت فشار قرار دهند که از مواضع اصولی خودش کوتاه بیاید و روزی که امریکا و صهیونیست به خواست خودشان برسند برای حامیان شعار رن زندگی آزادی تره هم خرد نمی کنند.
دیدار رئیسی با (جاسوس) اسرائیلی!!!
کیهان گفته: گروسی (جاسوس) اسرائیلی است. در چنین فرضی رئیسی با جاسوس اسرائیلی دیدار کرده امیر عبداللهیان با جاسوس اسرائیلی دیدار کرده!!؟؟؟
حسین شریعت شرم نمیکند؟؟؟
حیا نمیکند!!
بس نمیکند!!
سیاست اونا از قبل تعیین شده و بستگی به گزارش گروسی نیز نداره
صد در صد گروسی اطلاعات رو به اسراییل تقدیم می کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار