بازدید 3372
۲

تعمیرات اساسی هواپیماها برای سفرهای نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هواپیمای مسافری‌ فعال و عملیاتی است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی معمولا ماه‌های بهمن و اسفند، تعمیرات سنگینشان را انجام می‌دهند تا برای ایام نوروز، هواپیماهایشان را به چرخه پروازی برگردانند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ 01 March 2023

به گزارش «تابناک»، محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا درباره پروازهای تعطیلات نوروزی توضیح داد: برنامه‌ریزی برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد خارج و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقاصد داخل کشور در حال انجام است؛ درخواست‌ها آمده و در حال بررسی هستیم تا با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک و مسیرهای پروازی و تقاضای سفر، علاوه‌بر پروازهای عادی که داریم، به‌صورت فوق‌العاده یک برنامه کامل نوروزی ارائه دهیم.

وی درباره ظرفیت طرح نوروزی در بازه ۲۴ اسفند تا پایان تعطیلات بیان کرد: سال گذشته بیش از دو میلیون نفر در این بازه جابه‌جا شده و با توجه به ماه مبارک رمضان اگر تغییری در روند سفرها نباشد، ظرفیت به اندازه سال گذشته است؛ مگر اینکه تقاضای سفر کاهش یا افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال، هواپیماهای تعمیرشده به ناوگان هوایی بازمی‌گردند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی معمولا ماه‌های بهمن و اسفند، تعمیرات سنگینشان را انجام می‌دهند تا برای ایام نوروز و دوران پرتقاضا، هواپیماهایشان را به چرخه پروازی برگردانند.  

محمدی‌بخش درباره ناوگان فعال نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کل هواپیمای فعال ما ۱۷۵ فروند است و حدود ۱۶۰ هواپیمای مسافری‌مان هم فعال و عملیاتی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
والا ما که بلیطی ندیدیم
امسال رمضان است سفر زیاد نمیشه رفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها