بازدید 8727

فدراسیون فوتبال: هر۲ گزینه اصلی تیم‌ملی تیم دارند!

کد خبر: ۱۱۶۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 28 February 2023

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد موضوع انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش خبرهای جدیدی داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اصولی که سابقه تناقض گویی دارد، تصریح کرد: بیشتر از سه ساعت به موضوع سرمربی تیم ملی فوتبال پرداخته شد. در این خصوص گزارش‌هایی که قرار است آماده شود، ارائه و نظرات رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون به بررسی گذاشته شد. بنا شد سرمربی تیم ملی تا حدود 20 اسفند یعنی قبل از اردوی تیم ملی انتخاب شود.

«گزینه ما ظرف چند روز آینده، یعنی تا 20 اسفند یا یکی دو روز دیرتر یا زودتر معرفی می‌شود.»، سخنگوی فدراسیون فوتبال ضمن بیان این جمله گفت: تفاوت این جلسه با نشست‌های گذشته این بود که به انتخاب خیلی نزدیک‌تر شدیم و گزینه‌های ما محدودتر شد. اجازه بدهید وارد تعداد گزینه‌ها نشویم، اما بدانید به انتخاب نزدیک شدیم. متغیرهایی وجود دارد که در تصمیم‌گیری مؤثر خواهد بود. هر انتخاب، پیش‌فرض‌هایی دارد که باید مهیا شود.

 

اصولی در مورد داخلی یا خارجی بودن نامزد اصلی سرمربیگری تیم ملی بیان کرد: گزینه‌های داخلی و خارجی مطرح هستند و بیشتر نگاهی فنی داشتیم تا تیم ملی به بهترین شکل آماده شود و کارش را برای جام ملت‌های آسیا پیش ببرد.

 

وی با دفاع از شیوه‌ای که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی در پیش گرفت، خاطر نشان کرد: درباره روش انتخاب سرمربی صحبت شد که معتقدیم روشی بسیار درست بود. صحبت‌هایی انجام شد که منطبق بر واقعیت نبود و پیشکسوتان بدانند هیچ طراحی یا پروژه‌ای در کار نبوده است. روش کار را پس از انتخاب سرمربی تشریح می‌کنم و روی آن تأکید داریم. مضیقه‌ها و متغیرها باعث شد این روش انجام شود و ما از آن دفاع می‌کنیم.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه‌های نیمکت تیم ملی اکنون تیم دارند یا خیر، عنوان کرد: اگر همین‌گونه سؤال کنید، به گزینه‌ها می‌رسیم! هم گزینه اول ما تیم دارد و هم گزینه دوم. نمی‌دانم چگونه می‌خواهید این نفرات را حدس بزنید. در انتخاب سرمربی، بحثی پیرامون داخلی یا خارجی بودن مربی وجود نداشت و در مورد مسائل فنی بحث کردیم.

 

اصولی راجع به اینکه آیا از بین نفراتی که انصراف داده‌اند کسی در بین گزینه‌ها وجود دارد، گفت: همه این‌ها قابل مذاکره است. ما به انتخاب نزدیک‌تر شده‌ایم. به هر حال الان لیگ در حال برگزاری است و اگر ما سرمربی را هم انتخاب کنیم نمی‌تواند اردو تشکیل دهد. ما باید به ایام تعطیلی لیگ برسیم که ما قبل از آن سرمربی را انتخاب خواهیم کرد. گزینه‌هایی هم که به آنها فکر می‌کنیم اکثرشان بازیکنان لیگ و ظرفیت را می‌شناسند. ظرفیت و ارنج اصلی تیم ملی ما مشخص است و لذا بابت این موضوع نگران نیستیم. ان‌شاءالله تا قبل از تعطیلات لیگ سرمربی را معرفی خواهیم کرد و اردو هم از تاریخ 28 اسفندماه آغاز می‌شود. بازی با روسیه در تاریخ 3 فروردین هم قطعی است، اما عراق هنوز قطعی نشده و در حال مذاکره هستند. احتمال دارد این بازی هم برگزار یا لغو شود.

 

وی در مورد اینکه آیا با باشگاه گزینه مدنظر سرمربیگری تیم ملی هم صحبت شده است تا بار دیگر مانند اسکوچیچ مشکلی از این بابت پیش نیاید، گفت: قطعاً! یکی از متغییرهایی که ما می‌گوییم همین موضوع است. اگر سرمربی تحت قرارداد باشگاهی هست باید رضایت باشگاه گرفته شود.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت سرمربی تیم امید نیز عنوان کرد: امروز در این مورد صحبتی نشد. در خدمت آقای کاشانی هستیم، ولی هنوز در مورد سرمربی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و امروز هم صحبتی نشد.

 

اصولی در واکنش به سؤالی درباره تخلفات رخ داده در انتخابات هیئت فوتبال استان فارس گفت: من خیلی در جریان این موضوع‌ها نیستم، اما به هر حال اگر تخلفی اتفاق افتاده باشد مراجع لازم پیگیری خواهند کرد. دستگاه‌های ذیربط هم حق را برای افراد قائل هستند.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر