بازدید 31482
سکه ۶ و نیم میلیون تومان حباب دارد

دلار توافقی با کارت ملی در کانال ۵۲ هزار تومان/ دغدغه صرافان در بازار هیجانی این روز‌ها چیست؟

فضای بازار ارز و طلا و سکه این روز‌ها با هیجان زیادی همراه است و هر زمان، بازار تحت تاثیر یک خبر، فراز و فرود را تجربه می‌کند. نمونه آن روز گذشته مشاهده شد و دلار در بازار غیررسمی در یک ساعت ۴ تا ۵ هزار تومان تومان ریزش داشت. در این میان، حباب سکه در سطحی است که وضعیت پر ریسکی را بر بازار حاکم کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 27 February 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که امروز ششمین روز فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران سپری شد، قیمت درهم و یورو نیز به تابلوی این مرکز اضافه شد. به گونه‌ای که بهای هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله با افزایش نسبت به روز‌های قبل به رقم ۴۳۰۹۲ تومان و نرخ حواله دلار نیز به رقم ۳۷۴۷۱ تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت هر اسکناس یورو برای اولین بار در این مرکز، ۴۵۴۵۲ تومان کشف نرخ شد و بهای حواله یورو نیز ۳۹۵۲۳ تومان ارزش گذاری شد.

همچنین در سومین روز هفته، پای درهم امارات نیز به معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران باز شد؛ به گونه‌ای که قیمت هر اسکناس درهم ۱۱۷۳۳ تومان کشف شد و نرخ حواله درهم امارات نیز در سطح ۱۰۲۰۳ تومان جای گرفت.

تغییرات نسبتا افزایشی نرخ ارز در مرکز مبادله در شرایطی بود که در روز‌های اخیر اجازه فروش ارز به متقاضیان با کارت ملی در صرافی صادر شده است. به گونه‌ای که پس از چند روزی وقفه، سرانجام بانک مرکزی به صرافی‌ها مجوز خرید و فروش ارز را داد و در اولین روز این اقدام یعنی ششم اسفندماه، قیمت دلار توافقی با کارت ملی در کانال ۵۲ هزار تومان رونمایی شد. این سازوکارِ فروش ارز تا سقف ۵ هزار یورو و معادل آن به سایر ارز‌ها با کارت ملی، امروز نیز در صرافی در جریان بود؛ به نحوی که طبق اعلام کانون صرافان، میانگین قیمت خرید دلار توافقی در صرافی‌ها امروز ۵۱۹۷۳ تومان و قیمت فروش دلار توافقی نیز ۵۲۴۹۲ تومان بود.

مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی از برخی صرافی‌های شهر تهران نشان می‌دهد صرافان از کندی و وقفه جریان عرضه ارز در شبکه صرافی‌ها گلایه و انتقاد دارند. یکی از صرافان به خبرنگار ما گفت: بانک مرکزی مجوز خرید ۱۰۰ هزار اسکناس دلار از بانک ملی را می‌دهد و تا آخرین دلار باید فروخته شود و گرنه اجازه خرید دوباره صراف از بانک ملی را نمی‌دهد. وی تاکید کرد: این الزام باعث شده تا بعضا یک صراف که تنها هزار دلار خود را نفروخته است، نتواند برای تهیه بسته دیگر ارز از بانک ملی اقدام کند؛ چراکه مشتری ۵ هزار دلاری در صرافی منتظر است و عملا امکان پاسخ به نیاز ارزی مردم را نداریم.

یکی دیگر از صرافان نیز به تابناک اقتصادی گفت: مانع دیگری که باعث شده نتوان به سرعت به نیاز ارزی مردم پاسخ دهیم، تعلل و وقفه طولانی مسئولان ارزی به درخواست صراف در سامانه مربوطه است؛ وی گفت: به عنوان مثال امروز نرخ توافقی برای فروش دلار را ۵۲ هزار تومان در سامانه درج کردیم و تا زمانی که مسئول مربوطه این درخواست را بررسی و تایید کند، مشتری منتظر ماند و این موضوع باعث تشکیل صف و معطل ماندن متقاضی ارز در صرافی شد.

به نظر می‌رسد خواسته بسیاری از صرافان در شرایط کنونی، تسهیل سازوکار عرضه و فروش ارز به متقاضیان واقعی است تا در نتیجه این اقدام، التهاب و هیجان از کف بازار ارز خارج شود و فضای واقعی و منطقی در صفوف ارزی شکل بگیرد و هرکس نیاز ارزی داشت بدون وقفه و کاملا شفاف بتواند از صرافی‌های مجاز و تحت نظارت بانک مرکزی، ارز خود را تهیه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۰
اولا این قیمت ها رو از کجا میاری؟!
دلار ۶۰ تومنم معامله شد امروز ۸ اسفند. سرتو از برف بیار بیرون برو بازار.
این تازه اولشه
دوما تو به اینکه دلار ۱۰ تومن می‌ره روش ۲ تومن میاد پایین میگی دستاورد ؟!!!!
کمر ملت زیر بار این فشار اقتصادی خم شده بود الان دیگه خورد شد رفت.
منتظر گرانی وحشتناک مسکن باشید که همیشه دیرتر از اجناس رشد خود را نشان خواهد داد.
آقا اسکناس وجود ندارد چرا الکی میگید به زور امروز هزار دلار پیدا کردم از سه تا صرافی نفری سیصد گیرم اومد اونم با قیمت ۵۳
دولت باید عرضه نامحدود در صرافی را تامین کند تا قیمت دلار کنترل شود .
دلار ۵۰-۶۰ هزار تومانی زاییده سیاست غلط شما و دولت است و مردم تقصیری ندارند.
سکه که دیگر ضرب خودتان است و حواله سکه با تضمین موجودی آن را صادر و در ۳ روز کل حباب سکه حذف میشود و نقدینگی جمع و سفته بازان با کاهش قیمت سکه ، ضرر هنگفت میکنند. پس تقصیر خودتان است.

دلار دولتی و مصرف کنندگان بزرگ تنها باید از طریق بانک مرکزی تامین ارز کنند و حق خرید اسکناس و تامین ارز از مجراهای دیگر نداشته باشند. وقتی منشا تامین سفارشاتشان غیر بانک مرکزی بود ، درخواست شان باطل و جریمه و ممنوع الکار شوند. تمامی اجناس وارداتی باید منشا پولشان به تایید بانک مرکزی برسد. سیستم تهاتری می‌تواند اغلب نیازها از چین را جواب دهد.
در سیاست، برجام را نهایی و کلیه تنش ها را رفع کنید و شعارها را فراموش و از طرف مردم با رفراندم صحبت کنید تا اطمینان برگردد.
قیمت دلار سفید ۱۰۰ دلاری ۵ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان و آبی ۵ میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان بود
دیگ چ متنی بنویسیم انقد نوشتیم هیچ ارزونی و اقتصاد مملکت درست نشد کجا باید بمیریم
هر کی با آمریکا در افتاد ور افتاد این اقتصاد کشور ما داره
احتمالا دولت توانست با افزایش قیمت ارز و گوشت کسری بودجه را تامین کند !
اما فروش گوشت صنعتی انهم بالای ۲۰۰ هزار کار کثیفی بود بیچاره مردم ساده لوح !
‌دولار‌‌پدر‌مردما دراورده
شهرستانی هستم ممنونم دلار بگیرم لطفاً اینترنتی کنید که نوبت بگیریم
خواهشاً چاپ کنید همانطور که دلار و سکه و کلا نرخ تمام اقلام در این چند وقته در تلاطم بوده است و مسبب آن کسانی هستند که آشنایی با اقتصاد و سیاست و مدیریت کلان ندارند ولی تصمیم گیرنده و اظهار نظر کننده هستند دولت نیز در تلاطم است چون هر زمان اگر نمایندگان به خودشان بیایند و بخواهند به وظیفه خود عمل کنند نه تنها استیضاح تعدادی از .ایران که مدتهاست صحبت آن میشود در راس است بلکه به گفته آقای مطهری که چند روز پیش فرمودند اگر مجلس مستقلی داشتیم دولت را برکنار میکرد
تو سرتون بخور با این خبراتون. روح روان همه را له باد دادید این یکسال
دلار در صرافی ها نیست و یا کم است این مشاهده عینی منه. امروز کلا ۳۰۰ دلار تونستم خریداری کنم
دلار کجا بود آقا سه ساعت باید تو صف باشی آخرش صد دلار میندازه جلوت میگه دیگه نداریم گ. دلار نایاب شده
بازار صعودیه کجا نزولیه؟ قیمت دلار مبادله ای هم از 41 به 43 رسیده چه برسه آزاد. صرافی های هم کلا ارز ندارند در حد 400 دلار بیشتر نمیشه گرفت ازشون. اسکناس نایابه اگر اوکی بود بانک مرکزی درهم تزریق نمیکرد
وضعیت دلار مناسب نیست شواهد و رفتار بانک مرکزی نشون میده دلار نداره و فقط گذاشته برای مبادله ای ها اونم نه همشون. چون دلیلی نداشت درهم تزریق کنه یعنی دلار نداره
دولت و خودروسازان دو روی یک سکه هستند در مدیریت قیمت و کیفیت
دلار دقیقا چند تا نرخ داره الان ؟ 28500 بورس , توافقی ، آزاد ؟؟؟؟؟
راستی از اینکه رئیسی و نماینده ها می گفتن حذف دلار 4500 تومانی هیج اثر خاصی نداره چه خبر؟ کسی پیدا می شه اونها رو به عنوان " مسببان وضعیت موجود" بازخواست کنه و رد صلاجیت کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخلالگربازار ارز کیست وچه کسی باید محاکمه شود؟
قيمت دلار براى مردم عادى چند ؟
الکی نگو خودت صراففففففففغففییییییی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست