بازدید 4361
۱

اجرای طرح ترافیک زنجان منتفی شد

مصوبه دو روز پیش شورای ترافیک زنجان برای اجرای محدوده طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر، پس از اعتراض مردم و کسبه این محدوده، در جلسه فوق‌العاده امروز شورای ترافیک لغو شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 27 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، اوایل روز شنبه ششم اسفند ماه بود که مصوبه شورای ترافیک به طور ناگهانی رسانه‌ای شد. طبق این مصوبه طرح ترافیک از روز شنبه تا پایان اسفند در هسته مرکزی شهر اجرا خواهد شد. بر اساس این تصمیم، مقرر شد همه روزه از ساعت 17 عصر تا 20 شب ورود خودروهای شخصی به هسته مرکزی شهر ممنوع شود.

در این طرح تردد خودروهای شخصی از ابتدای خیابان سعدی شمالی تا میدان انقلاب، خیابان بهار، تقاطع دروازه ارک به سمت خیابان سعدی، پیاده راه سبزه میدان و صدر جهان ممنوع اعلام شد. در این مسیرها تنها ناوگان حمل و نقل عمومی، شامل اتوبوس، تاکسی و خودروهایی که دارای علامت مشخص از جمله آژانس‌های مسافری هستند، می‌توانند تردد کنند.

اجرای این طرح سبب شد اعتراضات مردمی و کسبه در خصوص اجرای ناگهانی این طرح افزایش یابد. بازاریان از ممنوعیت تردد وسیله نقلیه شخصی در هسته مرکزی شهر اعتراض دارند چرا که آن‌ها معتقد بودند ممنوعیت تردد وسیله نقلیه در هسته مرکزی شهر تا پایان اسفند محرکی است که مردم خریدهای خود را از مجتمع‌های تجاری اطراف شهر داشته باشند.

آن‌ها معتقد بودند که وسیله نقلیه عمومی هم پاسخگوی نیاز مردم برای جابه‌جایی این تعداد مسافر به مرکز شهر نیست و به همین خاطر مردم ترجیح می‌دهند به دیگر نقاط شهر مراجعه کنند. همین موضوع سبب رکود بازار در بازار تاریخی زنجان، منطقه میدان انقلاب و خیابان سعدی خواهد شد.

با تشدید انتقادات، مسئولان استانی مجبور شدند صبح امروز جلسه فوق‌العاده‌ای شورای ترافیک را به خاطر اجرای طرح محدودیت ترافیک تا پایان اسفند برگزار کنند؛ در این جلسه معاونین استاندار زنجان، مدیرکل امنیت استانداری، فرماندار زنجان، رئیس پلیس راهور راهنمایی و رانندگی، شهردار زنجان، رئیس شورای شهر، نماینده بازاریان و کسبه و اعضای شورای ترافیک استان حخور داشتند.

مناسب نبودن زمان اجرای طرح از نظر بار روانی در شرایط فعلی در بین مردم به ویژه بازاریان و صنوف مختلف به خاطر  ایجاد موانع در تردد، احتمال کاهش رونق بازار شب عید، غافلگیری مردم به خاطر عدم اطلاع‌رسانی به موقع و کمبود زیرساخت‌های لازم مانند پارکینگ‌های عمومی، از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در اینج جلسه مطرح شد.

در پایان مقرر شد جزئیات این طرح با دقت نظر و کارشناسی بیشتر و با ملاحظات بازار شب عید و آسایش و آرامش مردم، بازنگری و سپس برای اجرا ارائه شود.

اما سؤال اصلی این است که چرا در جلسه قبلی شورای ترافیک استان که موضوع اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر تا پایان اسفند مصوب شد، دلایل کاهش رونق بازار شب عید، مناسب نبودن اجرای طرح در آستانه نوروز به دلیل بار روانی بر کسبه و بازاریان، غافلگیری مردم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست  نهایتاً بررسی کمبود زیرساخت‌ها از جمله کبود ناوگان حمل و نقل عمومی و نبود پارکینگ‌های کافی در اطراف هسته مرکزی شهر بررسی نشده است؟

چرا مسئولان استان تصمیمی را می‌گیرند که کمتر از سه روز، مجبور می‌شوند طرح ترافیک را به دلیل همین موضوعات فوق که در جلسه اصلی این موضوعات را نادیده گرفتند، لغو کنند؟

محمد گلشنی، مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم بر اساس مصوبه شورای ترافیک از روز شنبه ششم اسفند اجرا شد و بر همین اساس قرار بود پلیس راهور با تبلیغات و اطلاع‌رسانی خاصی این مصوبه را با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه اجرا کند.

وی اذعان کرد: ولی متأسفانه در طول این چند روز، این طرح با اعتراض اهالی، کسبه و بازاریان و همینطور مردم مواجه شد. در همین راستا طبق تصمیمات جدید مقرر شد اجرای این طرح متوقف شود چرا که کلیات طرح تغییر پیدا کرد و پلیس راهور بسته به زمان و مکان این طرح را در برخی از نقاط شهر اجرایی کند.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح مبنی بر اینکه چرا قبل از اجرا، عواقب این طرح نادیده گرفته شده است، پاسخی را ارائه نداد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
از کارشناسان درپیت ازاین بهت در نمیاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر