بازدید 3187
۶

پوتین: اعضای ناتو در جنایات اوکراین مشارکت دارند

پوتین می گوید که کشورهای ناتو به طور غیرمستقیم در جنایات اوکراین علیه غیرنظامیان دخیل هستند.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹ 27 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی با انتقاد از کشورهای عضو ناتو به دلیل مداخله در بحران اوکراین اعلام کرد: «ارسال سلاح به اوکراین توسط کشورهای ناتو باعث می‌شود که آنها شریک جرم جنایات کیف علیه غیرنظامیان در مناطق جدا شده از این کشور شوند.

پوتین افزود: «این یک همکاری نظامی ساده نیست، زیرا آنها (کشورهای ناتو) در ازای آن پولی دریافت نمی‌کنند. آنها به طور یکجانبه سلاح (به اوکراین) می‌فرستند، که به این معنی است که آنها - حداقل به طور غیرمستقیم - در جنایات مرتکب شده توسط اوکراین از جمله بمباران مناطق مسکونی در نووروسیا و دونتسک دست دارند.»

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که روسیه باید پتانسیل‌های هسته‌ای کشورهای عضو ناتو را زیر نظر داشته باشد زیرا ناتو شکست استراتژیک روسیه را هدف اصلی خود اعلام کرده است.

از زمانی که روسیه یک سال پیش عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی انواع مختلفی از سامانه‌های تسلیحاتی از جمله موشک‌های دفاع هوایی، سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه، تانک، توپخانه خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

در ۲۵ ژانویه، دولت آلمان اعلام کرد که قصد دارد ۱۴ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین عرضه کند و اجازه صادرات مجدد چنین تانک‌هایی از کشورهای دیگر را نیز داد. به گفته مقامات برلین، تانک‌های آلمانی حداکثر در هفته آخر ماه مارس به اوکراین خواهند رسید.

در همین حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو ارسال تسلیحات غربی به اوکراین را به منزله دخالت فزاینده غرب در درگیری در اوکراین می‌داند.

این در حالی است که تظاهرات اعتراضی در «رامشتاین» آلمان در مخالفت با ارسال سلاح به اوکراین روز یکشنبه با مشارکت تعداد زیادی از مردم این کشور برگزار شد. بر اساس اعلام رسانه‌ها، معترضان به ویژه خواستار توقف ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین، بسته شدن پایگاه هوایی رامشتاین و استعفای فوری مقامات دولت آلمان بودند. به گفته اداره منطقه رامشتاین، معترضان حدود ۲ هزار نفر بودند.

تظاهرات روز یکشنبه در ساعت ۱۲:۰۰ (به وقت محلی) در نزدیکی ایستگاه مرکزی اتوبوس آغاز شد. پس از آن، معترضان به دروازه غربی پایگاه هوایی رامشتاین رفتند. سپس حرکت به دروازه غربی انجام شد.

همزمان معترضان مردمی در پاریس نیز با برگزاری تظاهرات صلح، خواستار خروج فرانسه از ناتو و همچنین توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شدند.

دیروز هم در اسپانیا و انگلیس تظاهرات گسترده مردمی مشابهی در اعتراض به جنگ افروزی اروپا و آمریکا در اوکراین برگزار شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
آقای دیکتاتور بفرمایید در جنایات بنده ناتو هم شریک اند. جالب است دیکتاتور صحبت از عدالت و انسانیت می کند.
جناب پوتین جنایتکار و متجاوز خودت هستی دیگران را متهم نکن
جنگ راه بندازی، بکشی و ویران کنی، زبانت هم دراز باشه.
و این است رسم جنگلی ....
تحریم گسترده مسکو از سوی غرب و سیل تسلیحات نظامی اتحادیه اروپا - آمریکا به کی یف، نشان از آن دارد که جنگ روسیه - اوکراین، جنگ روسیه - اتحادیه اروپا است که تنها در خاک اوکراین صورت گرفته، در حال حاضر هم نه اتحادیه اروپا حاضر به پذیرش شکست در جنگ اوکراین است و نه روسیه.
مقامات روس، شکست در جنگ را به مثابه تجزیه کشور روسیه می دانند و مقامات اروپایی هم پیشنهاد " صلح در برابر زمین در اوکراین" را نشانه ضعف ناتو می دانند و چنین شرایطی جنگ را طولانی کرده و اگر این بن بست دیلماتیک ادامه پیدا کند و بنا به ادامه درگیری باشد یا یکی از این دو قدرت (روسیه یا اتحادیه اروپا)، هر چند برای مدتی کوتاه باید حذف شود (تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی) و یا دنیا باید شاهد جنگ جهانی سوم و این بار با چاشنی اتمی باشد که به مراتب بسیار خطرناکتر از جنگ های قبلی خواهد بود و اینجاست که نقش قدرت های استعماری (آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه) در هرج و مرج جهانی بیش از پیش آشکار می شود.
آخی. چه دل رحم.
به توچه !!!!!!!!!!! مگر وکیل وصی اوکراین هستی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست