بازدید 25136
پیچیده‌تر شدن معمای مسمومیت دانش آموزان با اظهارات مسئولان؛

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود / سخنگوی وزارت: نتایج قابل استنادی در دسترس نیست!

پرونده‌ای که رسیدگی به آن به شدت زمان بر شده و یکی از آفات‌ اطاله آن، داغ شدن بازار شایعات است؛ شایعاتی مخرب که حتی به رغم تکذیب اظهارنظر معاون وزیر، حالا بستر برای تکثیرشان از قبل فراهم‌تر است، چون به تاکید این مقام مسئول، مسمومیت دانش آموزان مدارس مختلف و با فاصله زمانی از یکدیگر، یک علت ثابت داشته؛ مواد شیمیایی!
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۸ 27 February 2023

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود/ سخنگوی وزارت: نتایج قابل استنادی در دسترس نیست!در شرایطی که در مجلس کارگروهی برای پیگیری مسمومیت دانش‌آموزان تشکیل شده، از وزارت بهداشت که متولی پیگیری ماجرا شده بود، اخبار ضد و نقیضی به گوش می رسد که تامل برانگیز است.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله چند هفته از آغاز ماجرای مسمومیت شماری از دانش آموزان برخی مدارس قم، بر پیچیدگی‌های ماجرا افزوده شده است؛ پرونده‌ای عجیب که نخست مقامات استان کوشیدند با تعطیل کردن مدارس برای چند روز، پرده از راز آن بردارند، ولی موفق نشدند و با بازگشایی مدارس و تکرار مسمومیت شماری از دانش آموزان، مشخص شد، تلاش بیشتری برای کشف این راز نیاز است.

معمایی که بعدتر به واسطه اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش، رمزگشایی از آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شد تا وزیر بهداشت از اعزام تیمی از متخصصان به قم جهت بررسی ماجرا سخن بگوید و همگان چشم انتظار اعلام نظر تخصصی این تیم بمانند؛ اتفاقی که هنوز رسما رقم نخورده است.

این در حالی است که روز گذشته در نقطه‌ای بسیار دور از محل شکل گیری این معما، در مشهد مقدس و در نشست خبری اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود تا به سوالات ایشان پیرامون اجلاس پاسخ دهد، با سوالی مواجه شد که گویی بسیاری چشم انتظار طرح آن بودند.

 

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود/ سخنگوی وزارت: نتایج قابل استنادی در دسترس نیست!

این را می‌شود از بازتاب وسیع اظهارات یونس پناهی دریافت که وقتی در خصوص پرونده عجیب مسمومیت‌های دانش آموزان در قم مورد پرسش قرار گرفت، تلویحا عمدی بودن این رویداد را تایید کرد و افزود: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد، افرادی دوست داشتند که تمام مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: این موضوع با تاکید ویژه وزیر بهداشت، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و تاکنون مشخص شده که مسمومیت دانش آموزان مدارس قم، ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود و از این روی، عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست؛ این ترکیبات مواد شیمیایی، از نوع جنگی نیست و هیچ نشانه‌ای از مسری بودن ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مسموم نیاز به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است، خاطرنشان کرد: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمام مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

اظهاراتی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت و توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ اما آیا شواهد و مستنداتی در خصوص عمدی بودن این رویداد‌ها کشف شده که اعلام نشده باشد؟ اگر این گونه است، آیا پرونده ابعاد انتظامی و قضایی یافته و شناسایی و دستگیری عوامل رقم زدن این مسمومیت‌ها در دستور کار قرار گرفته؟

این‌ها تنها برخی پرسش هایی هستند که با انتشار خبر عامدانه بودن مسمومیت ها، ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد. سوالاتی که خبرنگار تابناک کوشید با مراجعه به پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، پاسخ آن‌ها را بیابد و در کمال تعجب، با تکذیب این مقام مسئول مواجه شد که تاکید کرد: «نتایج قابل استنادی درباره علل بیرونی مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در قم در دسترس نیست»!

وی تصریح کرد: «درباره مسمویت تعدادی از دانش آموزان در قم، به نتایجی دست یافته ایم، از جمله اینکه محرز شده است این مسمومیت‌ها منشأ ویروسی یا میکروبی ندارد و همچنین عوارض آن زودگذر بوده است، اما درباره  علل بیرونی این مسمومیت‌ها هنوز نتایج قابل استنادی در دسترس نیست.»

 

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود/ سخنگوی وزارت: نتایج قابل استنادی در دسترس نیست!

ساعاتی بعد، خبری روی خروجی پرتال وزارت بهداشت رفت که در آن به نقل از معاون وزیر تاکید شده بود که عامدانه بودن مسمومیت‌ها مورد تایید وی نیست و نقل قول دقیقی از سخنانش نشده، چون به تاکید وی، «تنها تحلیل علمی و طبی مسمومیت‌ها از جمله  ماهیت غیر ویروسی و غیر میکروبی آن در کمیته علمی صورت گرفته و درباره این که این مسمومیت‌ها ناشی از کدام علت بیرونی و عامدانه بوده است یا خیر، بنده اطلاعی ندارم.»

بدین ترتیب، بی آنکه نکته خاصی از گزارش تیم اعزامی وزارت بهداشت به قم منتشر شده یا حتی در این باره سخنی به میان آید که تحقیقات تخصصی وزارت بهداشت در این خصوص پایان یافته یا ادامه دارد، بار دیگر پرونده این مسمومیت‌های رازآلود به صدر اخبار راه یافت و موجب تشویش و نگرانی دوباره شماری از هموطنان مان شد؛ تشویشی که باید هرچه زودتر پایان بیابد.

ضرورت پایان دادن به پرونده‌ای که رسیدگی به آن به شدت زمان بر شده و یکی از آفات اطاله آن، داغ شدن بازار شایعات است؛ شایعاتی مخرب که حتی به رغم تکذیب اظهارنظر معاون وزیر، حالا بستر برای تکثیرشان از قبل فراهم‌تر است، چون به تاکید این مقام مسئول، مسمومیت دانش آموزان مدارس مختلف و با فاصله زمانی از یکدیگر، ناشی از مواد شیمیایی بوده است؛ گزاره‌ای که احتمالا بسیاری را به این نتیجه می‌رساند که مسمومیت‌ها عامدانه رقم خورده است.

اینجاست که از مسئولان انتظار می‌رود، رسیدگی سریع و مجدانه به این پرونده را در دستور کار قرار داده و با ارائه گزارش‌های شفاف به مردم، موجبات بازگشت آرامش به جامعه را فراهم آورند؛ آرامشی که اگر فرد یا افرادی عامدانه آن را برهم زده باشند، باید به سرعت شناسایی، بازداشت و محاکمه شوند و مقدمه این کار، انتشار تحقیقات صورت گرفته در این خصوص و ارجاع آن به مراجع ذی صلاح است؛ اتفاقی که متاسفانه هنوز رقم نخورده!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱۹
وزارت اطلاعات انقدر نا کارامد شده که نمیتونه بفهمه چه کسانی پشت این قضیه هستن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بحث ناکارآمدی مطرح نیست
موضوعت این چنینی در درجه چندم اهمیت هست
همین کاری هم که انجام شده، حاصل فشار افکار عمومی به واسطه فضای مجازی بوده

لطفا مراقب خود مراغب خودتون باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بیشتر شبیه انتقام گرفتن از دختر های جامعه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کم لطفی نفرمایید
وزیر کارهای مهمتری داشتند مثل پلمپ داروخانه و کافه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
جناب اقای مهدی! چه چیزی مهم تر از امنیت مردم؟ چه چیزی مهم تر از جان بچه های ما؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بازم صد رحمت به رییس‌جمهور های قبلی که این چنین مسایل بی تمدن و عقب افتاده و طالبانی درش نبود
ناشناس
| Romania |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مثل موضوع اسید پاشی اصفهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کار غرب گداهاست دقیقا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شاید هم شرقگداها اینکارو کردند
کی تا حالا تشخیص عمد یا غیر عمد بر عهده وزیر بهداشت پس کارا گاها کجایند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مرحوم کارآگاه علوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
تو دیگه کی هستی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1وزارت بهداشت بر اساس آزمایشات سم شناسی تشخیص داده که سمی هست خدا کنه سم شیمیایی نباشد که در سلامت دراز مدت دختران تاثیر بگذارد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
تا حالا توی سایت ها مینوشتید اینها دختربچه اند و استرس و توهم و .. پیدا کرده اند. 40 تا مدرسه همه یک جور استرس داشته اند! حالا که وزارت بهداشت گفته مواد شیمیایی بوده، بهتون دستور رسیده که غیرعمدی بوده
اگر اراده ای باشد این افراد با تفکر طالبانی را کمتر از ۲۴ ساعت می‌توانند دستگیر کنند
پاسخ ها
و ب ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اگر اراده ای باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مگر اینکه کار خودی ها باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کار خود وطن فروش و آشوبگرتونه فکر میکنید با این چیزا مردم پشت نظام مقتدرشون رو خالی میکنن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شما با اقتدار پشت دلار 55 تومنی باش
ما با اقتدار پشت ناموس مون که همه دختران وطن هستند، هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
احسنت اقا مهدی ساعت 12:39
عجب جواب دندان شکنی دادی
بازی کی بود کی بود من نبودم طبق معمول شروع شد
در خبری که درج کرده اید از قول معاون وزیر بهداشت آقای یونس پناهی نقل کرده اید که ؛ "افرادی دوست داشتند تمام مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند"، اگر این نقل قول صحت داشته باشد، به نظر می رسد که معاون وزیر بهداشت می دانند چه کسانی عامل مسمومیت در مدارس قم بوده اند و باید لیست این افراد به مقامات قضایی کشور سپرده و در دادگاه محاکمه علنی شوند تا انگیزه آنها از این اقدام غیر اخلاقی مشخص شود، شاید دست های پشت پرده رژیم اشغال گر صهیونیستی برای توطئه ای دیگر در میان باشد، با اقدامات این رژیم در ترور دانشمندان هسته ای کشور، حمله پهپادی به مرکز نظامی اصفهان، این اقدام غیر اخلاقی از چنین رژیم منهوسی دور از انتظار نیست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شاید هم رژیم جعلی طالبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اولشو خوب شروع کردی آخرش رو به ناکجاآباد بردی شما اهل کجایی؟
میگن یه شی دودزای با بوی نعنا میندازن توو مدارس ! اگه این فرضیه درست باشه پوکه این شی باید بمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دقیقا.اتفاقا باید مدیر مدرسه ای در قم که وقتی بچه ها بوی نامطبوع شیمیایی را حس کرده اند و مدیر در کلاس را بسته و اجازه خروج دانش آموزان را نداده است دستگیر کنند شاید خودش از عوامل این ترورها باشد.
با توجه به تفاوت نظرات، جمع بندی نهایی اینه که اتفاقی نیفتاده و اینها هم شایعه دشمنانه و واقعی نیست و ما مثل قیمت ارز، به این شایعه هم توجهی نمی کنیم و فقط سرمونو میندازیم پائین و زندگیمونو میکنیم تا دشمنان بیش از این سوء استفاده نکنند. به قول دکتر زاکانی عزیز هم که در زمان انتخابات میگفت «تحریمها 20 درصد نقش دارند و مابقی مشکلات از بی لیاقتی و بی غیرتیه دولت قبله». ما اصلاً فکر نمی کنیم که در این دولت بی لیاقتی و بی غیرتی و اینجور چیزها باشه. همه مشکلات از طرف دشمنان دولت جدیده و همه نیروهای دولت جدید در نهایت کفایت و لیاقت و غیرت و و اینها هستند و هر کسی غیر از این بگه داره مثل سد کرخه آب در آسیاب دشمن میریزه. مرگ بر دشمن بی لیاقت و بی غیرت که خوب بلده در هر دوره ای خوب کار کنه و پدر مردم ما رو در بیاره و زنده باد مدیران با لیاقت و با غیرت دولت مستقر که هیچ کاری حتی عذرخواهی هم از دستشون بر نمیاد و همه چیز رو یا به دولت قبلی حواله میکنن و یا به دشمنان خارجی و ایادی داخلیشون.
وقتی بدحجابی و بی حجابی روز به روز وضعیت اش بدتر بشود کسی هم جلودارش نباشد همچین اتفاقاتی هم بالاخره اتفاق می افتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بله قبل از روی کار آمدن طالبان در افغانستان هم اتفاقات شبیه این می افتاد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
طالبان رو تو آموزش دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این چه ربطی به تحصیل و مدرسه داره اینها افکار طالبانی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
برعکس اینم میتونه اتفاق بیوفته ها منظورم میگیری که اگه نمیگیری واضح بهت بگم تو میری دختر منو مسموم میکنی و من خط قرمزم بچم هستش بعد اون وقت میام سراغ بچت و
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
جوابی که قابل نشر باشه به ذهنم نمیرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
چرا نباید مثل سوریه لبنان در ایران زندگی کرد هر دو هم که عضو محور مقاومت هستند کسی به کسی کاری ندارد حزب الله با اون عظمت هم اونجاست محجبه و بی حجاب کنار هم دارند زندگی میکنند اتفاقی هم نیافتاده است اگر
فساد است چرا برای لبنان و سوریه اشکالی ندارد هر چی سخت گیری زور محدودیت است چرا برای ایرانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شما بهتر هست به جای این نطق ها برگردی به ولایتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کشورهای سوریه و لبنان کشورهای اسلامی هستند ولی حکومت اسلامی ندارند و نظام هایشان اسلامی نیست در لبنان حزب الله بخشی از حاکمیت است نه تمام حاکمیت به همین دلیل امکان اجرای قوانین شرع و اسلام در ساحت اجتماعی توسط حکومت وجود ندارد و از اساس مقایسه نادرستی است بخشی از محور مقاومت بودن و مبارزه با اسرائیل و آمریکا دلیلی بر اجرای قوانین اسلامی در آن کشورها نیست البته که بسیاری از مردم آن کشورها علاقمند به اجرای قوانین الهی در سطح اجتماع هستند ولی برایشان مقدور نیست و شانس زندگی در کشور اسلامی مثل ایران را ندارند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
پس منتظر باش این بلا سر خودت و خانوادت بیاد چئن همه مثل شما فکر نمی کنند ایران هم برای شماها نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شانس زندگی در کشور اسلامی مثل ایران
این واقعا شانس است؟ احتمالا منظورت برای آقایان و آقازاده ها هست دیگر
بد نیست که مسئولان عبرت بگیرند و در خارج از حوزه اختیاراتشان اظهار نظر نکنند.
از همان ابتدا هم معلوم بود این اظهارات پشتوانه درستی ندارد. (ظن و تحلیل را به عنوان خبر تحویل رسانه ها داده اند)
حتی در خصوص اینکه شناسایی عامل مسمومیت هم تردید وجود دارد. اینکه نام این ماده و یا شیوه تهیه آن ذکر نشود منطقیست ولی در این خصوص هیچ اطلاعاتی ارائه نمی شود. اینکه مسمومیت از طریق هوا بوده یا لمس اشیاء آلوده ذکر نمی شود. هیچ راهکاری برای پیشگیری و مقابله و کاهش سطح خطر در شرایط وقوع آلودگی و قرار گرفتن در معرض مسمومیت اعلام نمی شود.
در خصوص بی بو و یا حتی خوشبو بودن این ماده شیمیایی در دسترس چیزی گفته نمی شود. (تسنیم در گزارشش از یکی از مدرسه از ماده ای با بوی خوش نارنگی!! نام می برد). امکان افزودن بوی هشدار دهنده به این مواد در دسترس عموم، راهکاری است که سخنی از آن به میان نمی آید.
هیچ گونه شیوه نامه ای برای کاهش خطرات در شرایط حمله یا جلوگیری از ورود این مواد برای ابلاغ به مدارس وجود ندارد
و الی آخر
اینهمه قرینه و شاهد که آنچه معاون وزیر بهداشت گفته فاقد پشتوانه است و اگر او از یکی از نهادهای امنیتی نقل قول کرده باشد ، باید گفت که آن نهاد هم ناتوانی خود در رهگیری مساله ناتوان بوده و یا اگر یافته ای هم دارند به دلیل عواقب امنیتیِ افشای آن، درباره اش سکوت کرده اند.
آنچه مسلم است تا این لحظه هیچ راهکاری برای مقابله، پیشگیری از مسمومیت و یا کاهش آسیب در حملات آتی، ارائه نشده است و نتایج پیگیری های امنیتی و اطلاعاتی نیز به سطحی نرسیده که این نهادها بدون اعلام علت و معرفی عاملان، تضمین امنیتیِ عدم وقوع حوادث مشابه در آینده را به مردم بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این نظر چرا منفی گرفته؟ نظر من نیست. فقط دوست دارم بدونم
نظر را من نوشته ام
| Netherlands |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این نظر را من نوشته ام
دلیل منفی گرفتن نظرم اینهاست
گفته ام مسئولان باید در حوزه تخصصی خود اظهار نظر1)
کنند و کاربران با منفی دادن دارند از اظهار نظر این مقام حمایت می کنند.
2) گفته ام اظهارات این مقام، فاقد پشتوانه درست است
متأسفانه کسانی که این نظریه را مطرح کرده اند و البته برای آن مختصر سابقه ای هم دست و پا کرده اند اصلا با مبانی نظری ِ ممنوعیت تحصیل طالبان در افغانستان آشنایی ندارند و سواد دینی شان در حد مکتسبات دوره دبیرستان و دانشگاه است و بدون کمترین شناختی از این مبانی نظری و قواعد و قوانین مکمل این رفتار طالبان در جامعه افغانستان و حتی بدون آشنایی از فضای حوزه های علمیه تشیع، دست به تولید این نظریه زده که الان در سطح معاون وزیر بهداشت مطرح شده.
از اینکه بگذریم اظهارات تخصصی تر ایشان که در سه کلمه "مواد شیمیایی در دسترس" قابل خلاصه سازی است به دلیل آنچه در اظهار نظر اولم ذکر کرده ام چندان قابل اعتنا نیست. آنچه یقینا می توان از اظهارات ایشان استخراج کرد این است که مواد سمی ای که نهادهای بهداشتی و نظامی امکان تحقیق پیرامون آنرا دارند در محیط و بدن دانش آموزان پیدا نشده وگرنه نتیجه ای که منجر به تولید دستور العمل برای کاهش خطرات ناشی از حملات احتمالی در آینده یا جلوگیری و مقابله با حملات بشود وجود ندارد.
در واقع این فرضیه از رد سایر فرضیات توسط آزمایشگاهها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تولید شده است. آزمایشگاهها ویروس یا میکروب بیماری زا و عوامل سمی نظامی کشف نکرده اند و دستگاه اطلاعاتی هم در مدرسه و اطراف آن شواهدی از وقوع خرابکاری کشف نکرده و بازرسی و تعمیرات و اصلاح سیستم گرمایشی تحت نظارت آتش نشانی هم نتیجه بخش نبوده پس می ماند یک گزینه، مواد شیمیایی در دسترس،. ماده ای که وزارت بهداشت نمی تواند شیوه نامه مقابله ای برای آن تولید کند.

بابت اغلاط تایپی و نگارشی در هر دو نظر معذرت. به دلیل عدم اطمینان از انتشار نظرات، معمولا آنها را دوباره خوانی و ویرایش نمی کنم
خدا لعنت کنه کسایی که این کار را با قصد وغرض انجام میدند
خدا از سرشون نگذره که نا امنی ایجاد کردند
یعنی این مسئولین آموزش و پروزش و بهداشت و اطلاعات نمی تونند این علت را پیدا کنند یا نمی خواهند پیدا کنند؟ یعنی خودتان بچه ندارید و فکر نمیکنید ممکن است سراغ شما هم بیایند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بچه های خودشون خارج از ایران هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کاملا مشخص است که نمی خواهند واگر هم بخواهند نمی توانند
مدارس دوربین دارند سخت نیست که
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دوربین برای کنترل حجابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دوربین برای کنترل حجاب و شعار نویبسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اغذیه فروشی ها و منابع آب شرب هم قابلیت بررسی دارند!
ببخشید این چه ماده ای هست که نه میکروبی نه ویروسی و نه اینکه ردپای شیمیایی دارد؟
خب معلومه اصلا ماده ای وجود نداره.خدا خیرش بده چند وقت پیش مسئولی گفت دخترها بخاطر تلقین علایم مسمومیت می‌گیرند اما هنوز که هنوزه بعضیا دنبال عمدی بودن و دشمن فرضی می گردند و فقط دنبال ایجاد اغتشاش در جامعند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خیلی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
به خاطر هیچی بیمارستان ده تا ده تا بچه ها رو بستری می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اونکه دنبال دشمن فرضیه شماهایید که با توهم دشمن دشمنتون 44 ساله مملکت رو به این روز انداختید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بنظر میرسه شما جز افرادی هستی که با لمس یک چیزی به وجود آن پی میبری
نکنه معتقدی برق چون دیده نمیشه و لمس نمیشه پس وجود نداره
یا موارد مشابه
مسمومیت از طریق هوا به گوشت خورده؟
ردی ازش هست؟
عكسالعمل دراين حادثه در معرض افكار عمومى و جهان است
تمام كسانيكه اقدام به اي قضيه هولنا كردهاند بايد به اشد مجازات برستد و بين ترتيب حكومت خودش را تطهير كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
به خاطر کروناست یا واکسنش خانواده من هم دچار این بیماری میشن بی دلیل مسمومیت زیاد شده عجیبه
مگر درس خواندن برای دختران واجب است ؟ اصلا سواد امریکایی است
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کشف حجاب و تحصیل دختران به دنبال مدل توسعه غربی رفتند از اقدامات خیانت امیز رضاشاه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
تعجب میکنم آدمهایی مثل شما سواد خواندن نوشتن دارند و میتوانند در اینترنت مطلب بگذارند. منطقا باید در غار زندگی کنند و با نیزه به شکار خرس بروند
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ناشناس با پرچم خارجی ، با این فکر چرا فیلترشکن غربی استفاده می کنی؟ نکنه خودت مزدور بیگانه هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
پای طالبان به ایران هم رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شوخی بود دیگه ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
سطح سواد و شعور مردم ایران خیلی بیشتر از اینهاست که شما بخواهید آنرا مثل طالبان مدیریت کنید
حضرت فاطمه زهرا هم سواد داشتن
حضر خدیجه هم سواد داشتند و تاجر بودند
همسر امام خمینی هم همینطور
همسر حضرت آیت الله خامنه ای هم همینطور
همسر آیت الله رییسی هم همینطور
همه آنها سواد دارند و صاحب فضیلت
علما ی محترم قم حواستان هست؟هواستان هست؟
مگه میشه ندونن کار کیه؟!
اگه عمدی باشه این یعنی ترور . یعنی تروریستها این بار جگرگوشه های مردم را هدف قرار داده اند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
با مسمومیت طفل معصوم ها، دین و اعتقادات مان را هدف قرار دادند
باید اجازه دیپلم به بالا را به خانم ها ندهند تا به وظیفه اصلی خود یعنی تربیت نسل بپردازند. شاغل شدن زنها یعنی بالا رفتن سن ازدواج، بی کاری بیشتر در جامعه (چون خانم با سواد و شاغل با مرد کم سواد و بیکار ازدواج نمی کند درحالیکه شغلی را هم اشغال کرده است و امکان تشکیل خانواده ای را گرفته است)، ایجاد خلأ در تربیت فرزندان و نسل جامعه و ....
والا مرد سالار نیستم اما ماهیت زندگی بشر بالاخص جوامع سنتی اینطور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
جمع کن پاشو برو ولایت اسلامی طالبان یک ملت رو خوشحال کن از نبودنت
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
احسنت
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
پاشو برو کابل. اینجا ایرانه و ایران می مونه و خواب طالبانیزه کردن ایران رو ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ماهیت زندگی بشر در دو قرن پیش شبیه چیزی است که شما فرمودین
در ضمن ما نمی خواهیم جامعه سنتی باشیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
لابد تربیت مثل تو !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خیلی وضعیت اقتصادی مملکت گل و بلبل هست که خانمها کار نکنن و در خانه با سواد پایین به تربیت نسل بپردازند در حقیقت تولید نسل نه تربیت
فکر میکنی اینجا قطر و عمان و امارت هست که خانم در خانه با چندین خدمه به تولید نسل بپردازد و در رفاه کامل باشد و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
همین شما که این حرفهارو نوشتید عرضه ایجاد یه زندگی با رفاه

معقول برای زن و بچه ندارید
فقط شعار دادن بلدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بهتره برگردی به غارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
چه اعتماد به نفس عجیبی داری که فکر میکنی ماهیت زندگی بشر رو میدونی. بعد استاد شما با این قدر کمالات اجازه میدی همسرت برای معاینه زنان پیش متخصص مرد بره؟ خه خودت اجازه ی دکتر شدن خانمها رو ندادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
همین طوری فرزندانی مثل شما تربیت شده کافیه بگذارید فرزندان فرهیخته تربیت بشه تا بلکه از جهان سومی خارج شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مطمئنی غربکدای آلبانی نشین نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
برادر یا خواهر شما زمان اشتباهی به دنیا اومدین احتمالا باید همون 1500 سال پیش به دنیا میومدین
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کلمه مردسالاری بده، اما انجامش خوبه؟ ایران دیگه یک جامعه سنتی نیست. اون دوران گذشت. امثال شما روی هم چند هزار نفرید که میتونید در یک شهر کوچک جمع بشید و زندگی سنتی داشته باشید که زنها درس نمیخوانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
متاسفم برای ان پدر ومادری که تورا تربیت کردند
-- ميگم بالاخره سرو كار « پيروز » زبان بسته به كجا رسيد ؟ ... بچه يوز پلنگ را عرض مي كنم !
-- فعلاً آقا لطفي حرفي از دانش آموزان زبان بسته كه هر روز دارن مسموم مي شوند و مسئولين مربوطه هم مات و مبهوت كاري از دستشان بر نمي آيد بزن ! ... دعا كن آقا لطفي ! ... وزارت بهداشت و درمان فعلاً در قضيه دانش آموزان سخت در مانده است ! ... به نظرم ديگه بايد دعاي « امّن يجيب » خواند ! ديگه خدا بايد تفضلي بكنه ... به لطف و كرم خودش ! اميد همه ما البته به خود خداست ! خدا رحمت كنه مرحوم ابوي هميشه مي گفت :
-- يا خود خدا !
--- خدا انشا الله همه مريضان را لباس عافيت بپوشاند ، همه مريضان روحي و مريضان جسمي ، من جمله طفلكان دانش آموز ، من جمله دايي رسول ما كه چند روزيه زده به سرش و اَرت و پرت ميگه ، و ما نمي دانيم از حرف هاش بخنديم يا گريه كنيم ! دايي رسول بد جوري قاطي پاطي كرده ... ديشب دايي رسول مي گفت كه از دوستان صميمي ترامپه و يك سفري هم با هم داشته اند به كازابلانكا !! .... طفلك دايي رسول.. و در آخر كار هم شفاي عاجل براي پيروز زبان بسته !
پاسخ ها
افرین
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اتفاقا خیلی خوب اومدید . به نظر من هم مسمومیت دختران در مدارس و پیروز زبان بسته یک منشا داره و اون حمله های سایبری از نوع اشعه های الکترومنیتیکی هستش اگه ضعیف باشه حال افراد را بهم میزنه چون روی اعصابشون تاثیر می گذاره اگه خیلی قوی بشه بهشون شوک الکتریکی میده . اگه بالاتر از حد استانه تحمل انسان باشه مثل اینکه برق گرفته باشدش یکهو ورمیپره !!! باور کنید . خیلی جالب بود که شما یکهو به پیروز اشاره کردید خیلی جالب بود از نظر من
این دختران فقط باید پشت پرده زخیم و سیاه به اکابر بروند.مدرسه و یا زبانم لال دبیرستان و از همه بدتر دانشگاه، استغفرالله مگر جای دخترها هست ؟
سخنگوي وزير بهداشت : « نتايج قابل استنادي ( در مورد مسموميت دانش آموزان ) در دسترس نيست !!
----------------------------
--- پس بايد چه كار كرد ؟ ... دست روي دست گذاشت ؟
-- نميدانم برادر ! به نظرم وزارت بهداشت و درمان ديگه بايد در اين مقوله دعاي « امن يجيب » بخواند :
« امن يجيب المضطراذا دعاء و يكشف السوء » !!
-- عجب ... عجب ... عججب !
-- چه عججبي برادر !
هروقت اسیدپاشای اصفهان و هر وقت پلیس نماها رو گرفتن ، اینا رو هم میگیرن
حالا اگه تو حوزه علمیه این اتفاق افتاده بود الان تلویزیون داشت اعتراف مجرمین که چجوری از موساد پول گرفتن و آموزش دیدن رو نشون میداد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خيلي ساده اي كه اينها را نگاه مي كني
حتما حتما احتمال ارتباطشان با عوامل خارجی بررسی شود. نظام جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که از تحصیل، کار و پیشرفت خانمها تا عالی ترین مدارج تحصیلی حمایت میکند بعد در اوج فشارهای داخلی و خارجی و در حالی که تا حدودی با کم حجابی کنار آمده، عده ای می آیند برای بحران سازی در کشور به کثیف ترین کار ممکن ، دست میزنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
احسنت دقیقا همینه حقیقت
عوامل سازمان منافقین را دست کم نگیرید. خیلیهایشان با نقاب و حتی وابستگی فامیلی با مقامات در مناصب حساس حضور دارند. الان از همین هشدار دچار ترس و وحشت میشوند.
خدایی معون وزیر بهداشت خیلی باهوش است حیف بکنیمش رییس جمهور هیچکس نفهمید عمدی بوده فقط مواظبش باشید ندزدنش
وای بحالتون اگه اون بچه بخاطر مسمومیت مرده باشه
از اسید پاش های اصفهان چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا منکران این حقیقت تحت پیگرد قرار گرفتند؟
آیا مسببان این حادثه که جان دختران معصوم و بی دفاع را هدف گرفته بودند تحت پیگرد قرار گرفتند؟
آیا ارتباط میان کسانی که منکر این حادثه بودند و مسببان حادثه مشخص شده است یا ....؟
نه
تابلوئه کار آشوبگرهه و غربگداهاست
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
درسته, باید فورا تنگه هرمز رو ببندیم
الحق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مریضی خداشفات بده
خود والدین باید کاری بکنن.
حرفه‌ای معاون وزیر بعد صحبتهای سخنگوی وزارت و بعد تکذیب معاون وزیر در مورد عمدی بودن !!!!!!!

بله این کاملا ممشابه اسید پاشان اصفهان است که بعد از چندین سال هنوز عامل یا عاملین و دستور دهند آن مشخص نشده این مسمومیت هم روشن نخواهد شد
بنابراین تکلیف سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی کجا هستند ؟
اینکه ادعا میشه وزارت بهداشت چنین و است و چنان است چه کرده ؟
تکلیف وزیر آموزش و پرورش که از ابتدا مشخص بود که ایشان این کاره نیستند
تنها راه چاره ورود اولیاء محصلین به موضوع است ، که بخاطر حفظ جان فرزندانشان وارد عمل شده و از مقام محترم رهبری درخواست رسیدگی و رفع شر از فرزندانشان بکنند
افکار پوسیده یه عده متحجر که هنوزم توی 1500سال پیش زندگی میکنن وقتی همراه میشه با سخنان یه عده روحانی متعصب همین اوضاع امروز جامعه ما میشه وشاید بدتر از همه اینکه کسی جرات نداره سوال کنه یا مخالفت کنه با اظهارات وعقیده شون
این مساله خیلی مهمیه. اگر عواملی عمدی این کار رو کردند حتما باید معرفی بشن و به اشد مجازات برسن. اگر هم مساله دیگه ایه باید زودتر مشخص بشه.
یعنی دانش آموزا ؛ خودشون ؛ خودشون رو مسموم کردن ؟
دانش آموزای قمی و بروجردی با هم هماهنگ بودن توی مسموم کزدن خودشون ؟!
منتظر مقابله به مثل باشید
سلام کامنت 11:36 آخه تا چه حد تنفر از اعتراضات به حق مردم . شما دیگه کی هستید
افکار پوسیده.......
متاسفم
اکثر مردم می دانند که این قبیل کارها . کار نیروهای خود سر است . چرا هر مشکلی پیش می آید بجای ریشه یابی علت آن و برخورد با متخلفین . آن مشکل را گردن دشمن می اندازیم . و از پیگیری و رفع مشکل طرفه می رویم .
البته جناب وزیر فقط دنبال جلسه بودند برای مغنه پوشیدن کارکنان زن داروخانه ها
حتما ارتباط عوامل آن با موساد و منافقین بررسی شود
وزیر بهداشت به حد کافی درباره واکسن و کرونا دروغ گفته
بنظر من ربطی به اینکه عده ای با مدرسه رفتن دختران ن مخالفند ندارد با توجه به دخترانه بودن موضوع میشود نتیجه گرفت که همان هایی که قصد کاهش جمعیت دارند و همان هایی که از مادر شدن دختران میترسند دختران را مسموم و بیمارکرده اند تا یا فوت بشوند و یا عقیم بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
درود به شرفت والا ما ۴۰ ساله نظام دختراهارو برده به مدرسه بهشون سواد یاد داده اینا بعد از ۴۰ سال تازه یادشون افتاده فکر کردن مردم دراز گوشن متوجه نشن کار منافقین خلق و دشمنان ایرانه
این کارها از طریق ماهواره انجام می شود و یک جور حمله های الکترومنیتیکی هستش . روی اعصاب اثر می گذاره . برای همین حالشون به هم میخوره فکر میک نند که مسموم شده اند ولی مسمومیتی در کار نیست . احتمال داره مدارس کنار دکل های تقویت موبایلها باشه اثراتش بیشتر دیده میشه . البته کشوری که این کار را می کنه می تونه تمام اون افراد را اگه بهشون جی پی اس وصل باشه مورد حمله مستقیم قرار بده و بکشه . ولی خوب به نظر می رسه که داره هشدار میده و یا داره رو کشور متخاصم ( خودشون اینطوری توحیج می کنند !! ) اسلحه شون را امتحان میکنه . اگه شما دقت کنید بعد از اینکه دانش اموزان به بیمارستان میرن و از محوطه حمله دور می شوند حالشون رو به بهبود میره . البته این مورد را بایستی پدافند غیرعامل بررسی کنه این در حیطه کار اون سازمان هستش . همین مورد مثلا احتمالا در خصوص پیروز هم انجام شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
از فردا همه در مدرسه قابلمه روحی سرشون بگذارن؟چی نوهم توطه دارید.
یکی تأیید می کنه
یکی تکذیب می کنه
یکی تردید می کنه
یکی قول بررسی میده
یکی می گه قابل بررسی نیست
یکی می گه مهم نیست
یکی می گه عمدی است
یکی میگه سهوی است
یکی می گه ساختگی است
یکی می گه ...
خدا خودش عاقبت همه را به خیر کنه
این تعریف امنیت که ما بخاطر آن باید با همه کمبود ها بسازیم چیست؟ از آینده این کشور که توسط همین دختر بچه ها ساخته خواهد شد مهمتر چیست؟
احتمالا سم آفت کش و کشاورزی است که در دوز بالای تنفسی بچه ها را مسموم می کند و با توجه به سیستم کارت خوان راحت می شود فهمید کسی که کشاورز نیست و مقدار نسبتا زیادی سم خریداری کرده و پیدا کردن خیلی سخت نباید باشد .مگر چند تا مغازه مرتبط در اطراف قم هست یا حتی تهران ؟! سم هم از نوعی است که دور از هوا باید باشد و هنگام آزاد شدن با هوا ترکیب می شود و ....
خدا وکیلی برا ۲ تارموزود پلوم می کنید حالا مدعیان نمی توانید پیدا کنید کی با جان بچه های مردم بازی می کند؟
چرا واقعیت رو نمیگید. گروه تندرو هزاره‌ای ها، که مخالف تحصیل دخترانند، این کار را میکنند.
اگرحرف نمی زدندشایدفهمیدنش کمی سخت می شد.ولی باتوضیحات مسئولین مخصوصانماینده ی بروجردمطمئن شدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها