بازدید 11405

زمان اعلام نتایج کنکورهای ارشد و دکتری

کد خبر: ۱۱۶۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 25 February 2023

معاون فنی و آماری سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و نتایج نهایی کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش مهر، دکتر احسان جمالی امروز در نشست خبری سازمان سنجش با اشاره به برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه آزمون دکتری دارای مصاحبه است و باید زمان بندی آن به دانشگاه ها اعلام شود، نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

وی افزود: در نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته آزمون دکتری صورت می گیرد و در هفته اول خردادماه ۱۴۰۲ اسامی چندبرابر ظرفیت اعلام خواهد شد. بر همین اساس مصاحبه های آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در نیمه دوم خردادماه آغاز می شود و تا مردادماه ادامه دارد و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در اواخر مردادماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش درباره اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ گفت: فرآیندهای اجرایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ بعد از آزمون دکتری آغاز می شود و اوایل خردادماه ۱۴۰۲ نتایج اولیه اعلام می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اواسط خردادماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص و مصاحبه دار و آزمون عملی در اواخر خرداد اعلام می شود و مصاحبه ها و آزمون عملی این رشته ها در تیر و مردادماه انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در هفته اول شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر می شود.

جمالی درباره جزئیات سامانه طراحان سوال آزمون های کشوری گفت: برای طراحی سوال از دانش فنی اساتید دانشگاهها، معلمان، معلمان بازنشسته و دانشجویان و تمامی صاحبنظران در داخل و خارج از کشور استفاده می شود. سامانه طراحان سوال از امروز ۶ اسفند ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش فعال شده است و همه این افراد می توانند در سامانه پروفایل بسازند.

وی گفت: پس از احراز هویت پروفایل های کاربری، تمامی افرادی که تایید شده اند می توانند سوالاتی که طراحی کرده اند را بر اساس دستورالعمل در سامانه بارگذاری کنند و حتی می توانند درخواست کنند که سوالات دیگر طراحان را داوری کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش افزود: در گام اول برای سه آزمون کشوری امکان طراحی سوال وجود دارد و در آینده نزدیک سیستم طراحی سوال برای آزمون های فنی حرفه ای، کاردانی ها و علمی و کاربردی و همچنین آزمون های اختصاصی استخدامی فعال می شود.

وی گفت: به این ترتیب به راحتی از دورترین نقاط ایران و یا سایر کشورها امکان دریافت سوال برای تکمیل بانک سوالات آزمون ها بوجود آمده است تا به این ترتیب بانک غنی از سوال ایجاد شود و زمینه برای برگزاری آزمون های الکترونیک فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان